treenaus ja sairastelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HJJ
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

HJJ

Jonkin verran olen lukenut että treenaus altistaa kropan sairauksille. En nyt puhu mistään vakavista sairauksista vaan lähinnä normaalista flunssasta. Itse kiinnitin asiaan huomiota viime keväänä. Tammikuusta toukokuuhun mentiin niin että 1 antibioottikuuri/kk. Aina oli jotain keuhkoputkentulehdusta tai vastaavaa. Alkoi sairastelu jo v.....maan. Onko jengillä vastaavia kokemuksia ja ennen kaikkea, millä tämä estetään? Safka puoli on ok ja vitamiineja otetaan, pitääkö vaan pestä käsiä useammin?

Voikun pääsis välillä treenaamaan edes kuukauden terveenä(ei tarvi sanoa, sairaana en salille mene).

aika hurja toi sun tahtis.... jos kerran kk on joku antibioottikuuri. itselläni on ollu toi sairastelu kanssa ongelmana. viime vuoden puolella syys-joulukuussa olin 4 kertaa kipeänä ja tän vuoden puolella ollu 5-6 kertaa. kaikki sellaisia hevosnuha2päivää-flunssia mistä kaks kertaa jälkitautina kauheita yskiä. sain sit vihdoin spesialisteille ajan ja hengitystieinfektioitahan ne oli et mulla oli astmaa vaan hoidettu pitkin helvettiä. sain uuden lääkityksen ja sit nyt on ollu kai vähän parempi. oon ollu jo kohta melkeen 7 viikkoo terve. oon kyllä havainnu et treenauksessa se 4 viikko on se rankin ja nyt pidin viikon tauon ton kohdalla ja se jelppi kai tän sairauden yli vaikka alko tuntua taas et tulee kipeeks....

jos sulla on noit keuhkoputkentulehduksia ni kandee hakeutuu lääkärille. ja jos poltat ni voi olla keuhkoahtauman vaara.

Mulla on ollut tänä vuonna kolme antibioottikuuria ja joka kerta poskiontelontulehduksen takia. Nämä alkoi siis saliharrastuksen myötä. Nyt olen lisännyt ruokailun määrää "hurjasti" samoin kuin c-vitamiinia niille päiville salin/urheilun jälkeen kun olen treenannut. Tuon hyödyllisyydestä en osaa vielä sanoa. Jos sairastelu jatkuu kuten tähän asti niin tässä kuussa pitäisi taas tulla poskiontelontulehdus, mutta toivotaan ettei tule.

Mulla on ollut ongelmana aina treenin jälkeen flunssainen/kipeä olo, mutta tuo on tosiaan hellittänyt sillä kun olen alkanut syömään normaalia enemmän ja lisäsin vitamiineja treenien perään. Normaalisti vedän aamulla vitskut ja kalaöljyt naamaan.

Eli ... noh, en näköjään auttanut sinua piirun vertaa, kerroin vain oman tarinani :)

Kannattaa muuten katsoa, että nenäkin voi hyvin. Se altistaa kaikelle keuhkotaudeille. Oletko harkinnut sarvikuonoa? (nenähuutelukannu).

Ite sairastelin syksy-kevät välillä noin. 10 flunssaa, 3 korvatulehdusta ja sellaista :) Sairastelut loppu kun alko vit...maan tarpeeksi ja otin 2 vko totaalilepoa flunssan jälkeen. Lisäsin päivittäiseen ruokailuun glutamiinin, 1x berocca tabu ja koulun jälkeen 1g c-vitamiini tabu. Aamusin myös jtn. vastustuskykyä lisäävää danone actimel.

En voi tietää auttoiko näistä mikään oikeasti vai ei, mutta ei ole ollut melkein 6kk:een flunssaa enää, että jos tilanne on tuollainen niin nopeasti vaan kauppaa kokeilemaan kaikenmaailman poppakonsteja :)

ite huomasin sairastelun vähnetyneen huomattavasti kun aloin käyttää c-vitamiinia kaksi kertaa päivässä ja lisäsin palkkariini glutamiinia

Itsellä on positiivisia kokemuksia treenauksesta tai sen tuomasta terveydestä:)
Eli en sairasta juuri koskaan...Olen treenannut kohta 15 vuotta ja en edes muista koska olin viimeksi flunssassa??Oliskohan ollut 2005 talvella.Antibioottikuurilla olen ollut muutaman kerran elämäni aikana.Ylimääräisiä vitamiineja tulee syötyä harvoin.Muuten kyllä terveellistä ruokaa.Kuumeessa olen n.5 vuoden välein...Pientä nuhaa sillointällöin.Voihan se olla ettei treenaamisella ole mitään osuutta tähän,mutta ei se ainakaan flunssia lisää.

Fyysinen rasitus heikentää vastustuskykyä hetkellisesti. Mullakin on välillä treenin jälkeen "kipeä olo" mutta se menee ohi aika nopeasti kun saa syötyä. Pidätkö HJJ taukoja treeneistä muuten kuin sairastamalla, entä kevennettyjä kiertoja/viikkoja? Treenaatko aina täysillä?

Fyysinen rasitus heikentää vastustuskykyä hetkellisesti. Mullakin on välillä treenin jälkeen "kipeä olo" mutta se menee ohi aika nopeasti kun saa syötyä. Pidätkö HJJ taukoja treeneistä muuten kuin sairastamalla, entä kevennettyjä kiertoja/viikkoja? Treenaatko aina täysillä?

Jännä juttu tuo kipeä olo, meinaan itselläkin samaa. Tuossa tosin auttavana/ehkäisevänä toimenpiteenä on toiminu reilu syöminen päivän mittaan :)

Joo itellä kyllä sama homma, eli flunssaa vastaan saa tapella kyllä aina...Ja noista antibioteista, jos oot syöny antibiottikuurin vasta niin kannattaa keventää harjottelua, nimittäin antibiotit heikentää kropan omaa vastustuskykyä ja sen takia olet entistä alttiimpi uuteen pöpöön. Käsidesiä pitäis ruveta käyttämään aina kun salilta ym. julkisista tiloista kotiutuu. Ja tottakai pitää syödä tarpeeksi ja nimenomaan oikein. Mutta eipä nämäkään meinaa allekirjottanutta auttaa, aina se vaan on räkä poskella mentävä treeneihin tai salille, mutta lohduttaa voi itseänsä sillä että jos sitä sitten keväällä ei sairastais ku vastustuskyky koko ajan pöpöjen myötä paranee :)

Tauot on tullut sairastelun muodossa. Sitten ollut tarkoitus aloittaa taas rauhalisesti mutta kun salille pääsee niin eihän sitä malta jarrutella... Nyt tarvii vähän muuttaa meininkiä. Olisko hyvä sitten vetää 3 vko lujaa ja sitten 1vko kevyempää?

Hain tänään c-vitamiinia ja glutamiinia, katotaan auttaako. Niin ja käsidesifiointi ainetta löytyy nyt myös.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tauot on tullut sairastelun muodossa. Sitten ollut tarkoitus aloittaa taas rauhalisesti mutta kun salille pääsee niin eihän sitä malta jarrutella... Nyt tarvii vähän muuttaa meininkiä. Olisko hyvä sitten vetää 3 vko lujaa ja sitten 1vko kevyempää?

Näin aavistelinkin. Sairastelun jälkeen on syytä aloittaa kevyesti, kuten muidenkin taukojen jälkeen. Tuo kuulostaa ihan hyvältä että joka neljäs viikko on kevyt.

Johan tässä tovi mentiin kunnes tänään jälleen tuli poskiontelontulehdusta vastaavat oireet. Puolen päivän aikaan lääkärille toteamaan tilanne. Nyt täytyy kyllä saada tämä hoidettua ilman kuuria pois, sillä en todellakaan jaksaisi vetää seitsemättä anbitioottikuuria tälle vuodelle.

itellä aina parin kolmen viikon välein flunssaa ja lämpöä, nyt just paranin keuhkoputkentulehduksesta ja pääsin taas treenaamaan. Seuraavaa tautia odotellessa. Pienestä pitäen vastustuskyky ollu heikko.
Syö kyllä miestä iha kunnolla. pitäs vissiin kokeilla välillä noita kevyitä viikkoja.

Itsekin tässä tuli oltua viikko flunssassa ja kuumeessa. Aikaa edelliskerrasta onkin jo sitten kauan,ehkä parikin vuotta.
Mites muuten porukat yleensä treenailee sairastelun jälkeen? Vielä on hieman yskä päällä mut pari kertaa kävin treenailemassa jo, tosin ihan "satujumppaa höpö-höpö painoilla"...

Sitä vaan tossa mietiskelin että mitenköhän kauan sitä kannattaisi salilta pysytellä kuumeen jälkeen pois,ettei tule mitään sydänlihaksen-tulehduksia tms..?

BTW. itsellä tuo kuumeilu alkoi heti sen jälkeen kun jätin monivitamiinit pois niiden aiheuttamien iho-ongelmien jälkeen... ojasta allikkoon.

mulle lääkäri suositteli viikon taukoa liikkumiseen siitä eteenpäin kun antibioottikuurin sain, kuumetta ei enää sillon ollu. olin sen viikon poissa ja jatkoin sitten, höpöhöpö painoilla ajattelin alottaa mutta unohdin sen jostai kumman syystä jossain vaiheessa treeniä.

Itselläki oli tommosia ongelmia varsinkin tossa vuoden alussa ja viimevuoden lopussa, olin joku 4-5kk melkeinpä putkeen keuhkoputkentulehduksessa ja aina vähän kipeä. Omasta tyhmyydestä kyl johtu vähän kans ku aina ku tuntu et oli vähän parantunu ja antibiootti kuuri loppunu ni puntille ja ei todellakaa kevyesti :david:.Kesällä ei tullu sit oltua ollenkaa, mutta salilla en kyllä käynykkää :D

Suositut

Back
Ylös Bottom