Treenaus intensiteetti dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ajattelin tossa joulun jälkeen, että puristaisin 4-5 kg rasvoja pois, eli pikku dieetti. Mitenkähän dieetillä ollessa kannattaisi treenata; itse treenaan lähes koko ajan kovaa joka liikkeestä aina 2 viimeistä sarjaa niin loppuun kun menee., (siis normaalisti, kun ei dieetata).

Mutta mitenkähän porukat treenaa dieetillä? Otatteko kevyemmin vai yhtä kovaako?

Itse treenaaan dietillä yhtä kovaa kuin normaalistikin, ellen vielä jopa hieman kovempaan. Sellasen käsityksen oon myös saanu, että suurin osa treenaa myös samalla intensiteetillä kuin normaalisti.

raggi sanoi:
Itse treenaaan dietillä yhtä kovaa kuin normaalistikin, ellen vielä jopa hieman kovempaan. Sellasen käsityksen oon myös saanu, että suurin osa treenaa myös samalla intensiteetillä kuin normaalisti.

No näinhän sitä ajattelis! Mutta onkohan siinä oikeasti järkeä?

Meinaan että kun kumminkin lihasmassan lisääminen (dieetillä) on aika teoreettista puuhaa ainakin natupohjalla ja kun sanotaan harjoittelun muutenkin aiheuttavan voimakkaan katabolisen tilan lihaksissa joka normaali oloissa korjataan riittävällä safkalla, mutta dieetillä taas on koko ajan miinuskalorit, eli eiks se kääntäen tarkoita että jos harjoitellaan oikein kovaa ja tulee viimmesen päälle kova katabolia, jonka taittumiseen ilman dieettiäkin on panostettava riittävällä ravinnolla; -niin nyt ei katabolia taitu anaboliseksi tilanteeksi sitten millään, kun ei tule ravontoa riittävästi.

Luulisi tämän tarkoittavan, että mitä kovempi treenaus dieetillä, sitä suurempi lihaskato, vai? :david:

Mutta nää nyt on vaan tällaisia pähkäilyjä... :jahas:

Jampe9 sanoi:
No näinhän sitä ajattelis! Mutta onkohan siinä oikeasti järkeä? ...
Ite vedän kyllä ihan täysillä, tarvittavan ravinnon kyllä ottaa kehon rasvasta. Itellä ainakin dietillä ollessa on tullut hieman lihojakin. Tai sit johtuu vaan siitä, että on vaan kutistunut :)

raggi sanoi:

Sama täällä, käsittääkseni paras mahdollinen keino pitää hankitut lihat yllä dietillä.

Jampe9 sanoi:
No näinhän sitä ajattelis! Mutta onkohan siinä oikeasti järkeä?

Kyllä siinä oma järkensä on.
Jos ajatellaan että treenauksen ainoa seuraus on katabolia niin eihän olisi mitään järkeä treenata kasvukaudellakaan.
Treenaan yhtää kovaa dieetillä kuin muulloinkin, jotkut jopa kovempaa.

Yhtä kovaa kuin aina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom