Treenauksen aloitus ilman punttaria?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen jo jonkin aikaa seuraillut tata foorumia mielenkiinnolla ja nyt on itseanikin alkanut kiinnostaa tama homma. Intoa olisi aloittaa jonkinlainen treenaus mutta ongelmana on nyt ainakin kesan aikana se ettei minulla ole mahdollisuutta paasta punttisalille. Niin nyt kysyisinkin etta miten paasisin alkuun ilman punttisalia taikka kalliita investointeja?

Itse loysin tallaisen jonkin kuntopiiri ohjelman: http://www.kolumbus.fi/liuha/kuntopiiri.html ja mietin paasikosi silla nyt alkuun vai onko teilla parempia ideoita/ehdotuksia, neuvokaa ja vinkatkaa minua tassa asiassa ihan vapaasti.

Ai niin ja onko punttiharrastuksen aloittamisella vaikutusta normaaliin kehitykseen, pituuskasvuun jne, olen kohta 16v poika. Mittaa on 184cm painoa 82kg.

Hyvä on tuo US Navy seals kuntopiiri.Tohon kuuluis lisäks uiminen muttei se vissiin ole niin oleellinen koska sen voi korvata jollain muulla liikunnalla.Punttisalilla ei välttämättä ole mitään vaikutusta kasvamiseen.

hmmm.

Itse olen nyt treenannut 3kk ja käynyt vain pariin otteeseen salilla. Osta hyvät käsipainot sellaiset mihin saa lisättyä painoja ja poistettua. Leuanveto tanko. loppu hoituu omalla kehon vastuksella. punnerukset, vatsalihasliikkeet etc etc. juoksemalla ja rullaluistelemalla saa jalkoihin voimaa. Ja yksi vaihtoehto on löytää ruumiillista työtä siinä sitä treenaantuu ja maksetaankin vielä.

Jos on jokin tukeva tuoli tai pöytä, johon uskaltaa nojata koko painollaan, niin helpostihan sitä istualteen dippailee.

No hyvä sitten niin voin aloittaa tuon ohjelman sitten vaikka tänään. Mutta vielä pari kysymystä: mihin aikaan päivästä nuo kannattaa tehdä ajattelin heti aamusta herättyäni, onko hyvä? Kuinka pitkän tauon pidän sarjan välillä ja teenkö kaikki heti putkeen siis suoritteani esim punnerrukset hyppään samantien vatsoihon.

Ajattelin myös tehdä vastaavan määrän selkiä kuin vatsojakin kun tuolla sanottiin että olis hyvä tehdä niitäkin.

Ei kai sillä niin väliä ole koska noi tekee -.-
Tosin tota heti aamulla juttua hiukan epäilen?
koska "alottelijoilla" ei välttämättä motivaatio oo niin korkeella että jaksais aamu kaheksalta vetää jtn punnerruksia? -.-
(eikä silloin ole kyllä virtaa tehdä)

Viisaammat saa jatkaa :arvi:

Jos energiaa riittää niin aivan hyvin voit tehdä harjoitteet aamulla.

Kuten ohjekin sanoo, voit tehdä liikkeet kuntopiiri-tyylillä, eli vaihdat juuri mainitsemallasi tavalla liikkeestä toiseen ilman taukoja, kunnes kaikki on painettu. Intesiteetti nostaa sykettäkin kivasti. Jollei paukut riitä, niin koita oman arvioinnin mukaan pitää hiukan taukoja esim. 15 - 30s.

Selkäliikkeitä voit todennäköisesti tehdä hiukan enemmän kuin vatsoja, mutta kannattaa seurata hiukan rasituksen tasoa, eli kun tunnet selkälihaksissasi vastaavan rasituksen, kuin tunsit vatsoissasi vatsalihasliikkeiden jälkeen, niin silloin on varmaan aika hyvä.

Viimeksi muokattu:
Juu, eiköhän nuo circuit tyylillä ole tarkoitettu tehtäviksi, eli teet liikkeet ilman taukoa, sitten pidät minuutin tai vähän enemmän hengähdystaukoa ja sitten teet liikkeet uudelleen putkeen jne.

Ei kai sillä niin väliä ole koska noi tekee -.-
Tosin tota heti aamulla juttua hiukan epäilen?
koska "alottelijoilla" ei välttämättä motivaatio oo niin korkeella että jaksais aamu kaheksalta vetää jtn punnerruksia? -.-
(eikä silloin ole kyllä virtaa tehdä)

Viisaammat saa jatkaa

Joo no meikäläisen pitää muuten herätä jo 5:30 joka arkiaamu:)

Juu, eiköhän nuo circuit tyylillä ole tarkoitettu tehtäviksi, eli teet liikkeet ilman taukoa, sitten pidät minuutin tai vähän enemmän hengähdystaukoa ja sitten teet liikkeet uudelleen putkeen jne.

En kyl nyt oikein kässänny, siis teenkö ne yhen lihaksen sarjat kaikki putkeen ja sitten siirryn eri lihaksien sarjoihin jokka painan sit kaikki taas putkeen? Mut kuin pitkän tauon pidän uuden sarjan aloittamisen välillä ja entäs kun vaihdan eri liikkeisiin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sori että vähän epäselvästi latelin, tarkotin että teet esim. yhden sarjan punnerruksia, heti perään sarja vatsoja, heti perään sarja leukoja, lepää minuutti tai puoltoista minuuttia ja sitten teet samalla tavalla. Ja sitten jos esim. punnerruksissa on 4 sarjaa, vatsoissa 3 ja leuoissa 2, niin sitten kun on enää kaks sarjaa punnerruksia jäljellä teet vaikka ne kaks sarjaa ilman lepoa.

Tuli tässä muuten mieleen että kannattaisikohan minun pistää jotain liikettä tuohon jaloillekkin, kuten kyykkäystä?

Kyykkyä ja askelkyykkyä, painoilla jos on ja jos ei niin sit ilman. Tai vaihtoehtosesti voit juosta, sprinttejä ja vähän pidempää matkaa.

Olisiko sopiva sarja reisille vaikka kaksi kertaa enemmän sarjoja kuin vatsoja, eli nyt tolla ekalla viikolla se olis 4x20 kyykkyä.

Kuulostaa hyvältä, mut jos toi 4*20 ei tunnu oikein missään niin lisää toistoja vaikka 2-5 per sarja kunnes alkaa tuntumaan. Ite kyllä tiedät koska on hyvä. Eli siis vasta viimisessä sarjassa kuitenkin pitäs vasta alkaa tuntumaan kunnolla, tietty ekoissakin saa ja pitääkin vähäsen.

Eilen kun tein, niin ihan hyvinhän tuo 4*20 jo tuntui kun ei toi kunto viel mikään kaikkein paras ole:) Sykekkin tota treeniä vetäessäkin nousee kohtalaisesti. Niin ja muut tuosta menevätkin paitsi noita punnerruksia ei mene kuin se 10 per sarja, mutta kai sekin peranee tässä treenatessa (vai paraneeko?).

Tottakai se paranee. Jossain täällä pakkotoistolla oli linkki sivulle jossa oli muistaakseni venäläisten tekemä kahden viikon punnerrusohjelma jolla saa punnerrus maksimia parannettua. Mutta kyllä se siitä paranee muutenkin, tsemppiä treeniin:whip::)

En mä kyllä kotona alkais reenaamaan tosissani. Se on kyl outoa ku jotku kuvittelee monipuolisesti reenaavansa kotona.:wall:

Poikkeus tietysti jos kotona on hack, talja, penkki, käsipainot, tankoja, kuntopyörä, leuanveto-tanko, dippi-laite ja jumalattomasti painoja :rolleyes:

En mä kyllä kotona alkais reenaamaan tosissani. Se on kyl outoa ku jotku kuvittelee monipuolisesti reenaavansa kotona.:wall:

Poikkeus tietysti jos kotona on hack, talja, penkki, käsipainot, tankoja, kuntopyörä, leuanveto-tanko, dippi-laite ja jumalattomasti painoja :rolleyes:

Okei, monipuolisesti treenaaminen ei tarkoita sitä että treenaa samalla ohjelmalla kuin sinä. Noita sun mainitsemia vekottimia ei tarvi monipuoliseen treeniin, vaan siihen riittä vallan mainiosti oma keho ja sen paino, ja apuvälineinä keppejä, penkkejä, tuoleja ja lattia, jotka luulisi löytyvän jokaisesta kotitaloudesta. Kotona ilman kummempia välineitä treenaaminen on erittäin hyvä keino ylläpitää, ja threadin aloittajan tapauksessa myös vahvistaa lihaksia. Itse jos en sitä olisi harrastanut ennen punttaamisen aloittamista en varmasti olisi ollut yhtä hyvissä lähtökohdissa kuin olin aloittaessani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom