Treenailu pitkin päivää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sapa
  • Aloitettu Aloitettu
no hyvin vakaasti uskon, että poijalla oli vahvimpana mössönä käytössä makaronilaatikko. se naureskeli kaikenmaailman lisäravinteillekin sillon, eikä syöny lisäprotskuakaan tms. lisäks oli ulkoapäin hyvin tavallisen näkönen.

hyvin usein kuvitellaan, että natuna ei pystyisi treenaamaan paljon. siis määrällisesti. mä taas uskon hyvin päinvastoin. ei sillä ylikuntoon välttämättä mee, mutta taatusti parissa viikossa alkaa työnteko tuntumaan. siispä:
- nosta määriä pikkuhiljaa; alkuun vaikka vaan 4krt/vko ja alle 10 sarjaa/pvä
- kuuntele kroppaasi!
- vaihtele oteleveyttä kapea, keskileveä, normaali, leveä, miksei vino- ja alavinokin tai vaikka dippiä sekaan jne jne. älä ole systeemin orja. pidä kivaa.
- kuuntele kroppaasi!
- vaihtele kuormaa 60-95% välillä
- kuuntele kroppaasi!
- ei liikaa hapoille; toistot 1-10
- mukana voi olla alussa huoltavaakin treeniä tyyliin 30*30%
- kuuntele kroppaasi!

esim. eka viikko:
ma 6*10*60% pp
ti -
ke 5*5*75% kpp
to 6*10*60% pp
pe -
la 6*4*80% kpp
su 3*20*30% pp

kuukauden päästä esim. (!!!)
ma 10*10*63% kpp
ti 4*10*50, 4*8*60, 4*6*70, 4*4*80% pp
ke 10*5*78% kpp
to 10*10*63% pp
pe 10*20*40% pp
la 6*4*80, 6*2*85% kpp
su 3*20*30% pp

mutta siis: antaa mennä vaan ja kuuntele, miltä tuntuu. ekat pari vkoa menee totutellessa, joten älä ihmettele, jos painaa. pikkuhiljaa huomaat, kuinka voit tehdä sarjatolkulla treeniä ilman sen suurempaa väsymystä lopussa.
:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No pakkohan tätä on sitten kokeilla! Oma kroppa on muutenkin ottanut hyvin vastaan volyymitreeniä, esim. kyykky 3x/vk on tuonut muutamassa kuukaudessa +10 cm reisiin ympärysmittaa lisää ja sarjapainoihinkin +30 kg.

Voin varmaan tehdä samaan aikaan muun kropan treenin normaalisti, noudattaen esim. tästä linkistä löytyvää single factor ohjelmaa?

Tyhmiä kysymyksiä:

-Tarkoittaako kpp kapeaa penkkiä? Ja jos tarkoittaa, niin miksi prosentit ovat korkeammat siinä kuin normi penkissä? :nolo:
-Tehdäänkö sarjat yksi kerrallaan esim. tunnin välein, vai kaikki yhdellä kertaa? Voinko itse päättää tehdä vaikkapa kahden sarjan ryppäissä?
-Voinko soveltaa tuota ohjelmaa muihin liikkeisiin, esim. maveen ja kyykkyyn?
-Penkkaanko ensi kesänä 170 kg? :D

Tomppa85 sanoi:
-Penkkaanko ensi kesänä 170 kg? :D
et penkkaa sen voin sanoa käsi sydämellä. realistisempi on se 50 mistä jossain oli silloin puhetta ja sekään ei tule olemaan mikään helpponakki vaan töitä pitää tehdä. puhuahan aina voi mutta käytännössä on aika mahdotonta saada 4-5kk penkkiin 40 kiloa lisää jos on jo punttaillut hyvän aikaa ja jos omapaino on kutakuinkin samassa ja puhun nyt että 40kiloa oikeasti lisää, ei mistään että palataan vuosien takaa johonkin vanhaan enkkaan joka on aivan eriasia(eli joskus penkki ollu 170 josta tiputtu 130 ja sitten parannetaan se takas 170). lahjakkaathan sitten voi kyllä nuita ihme temppuja tehdäkin, mutta ne lahjakkaat on tosi harvassa, tosin voithan sinä tomppa ollakin juuri se lahjakas:):thumbs:

Tomppa85 sanoi:
esim. kyykky 3x/vk on tuonut muutamassa kuukaudessa +10 cm reisiin ympärysmittaa lisää .

???

+ 10 cm reisiin lisää??

Tämähän tarkoittaa muutamaa kiloa puhdasta lihasmassaa mainitsemassasi "muutamassa kuukaudessa?" :eek: :eek:

En ole ikuna kuullut vastaavasta kasvupyrähdyksestä, varsinkaan natikalla, joka uskoakseni olet

jarre55 sanoi:
???

+ 10 cm reisiin lisää??

Tämähän tarkoittaa muutamaa kiloa puhdasta lihasmassaa mainitsemassasi "muutamassa kuukaudessa?" :eek: :eek:

En ole ikuna kuullut vastaavasta kasvupyrähdyksestä, varsinkaan natikalla, joka uskoakseni olet

Aikaväli on yksi hst sykli ja yksi df sykli, eli vajaa 4 kk. Liioittelin siis ehkä vähän tuota "muutamaa." ;) Painoa tuli lisää varmaan joku 10 kg, en muista itsekään. Uskoisin että tästä kasvupyrähdyksestä on kiittäminen lihasmuistia, sillä pelasin aikoinaan paljon jalkapalloa ja yleisurheilin (7-16 vuotiaana).

Ja natu olen. Kuvat-osiolle laitoin juuri uudet kuvat, ja niitä voi verrata vanhoihin.

Nyt pitäisi vain keksiä miten saan keskikropan lihakset kasvamaan samaan malliin, että kyykyssä pääsisin rautoihin, jotka tekisivät oikeutta jaloille... :rolleyes:

Minulle hermotus on paljon hankalampaa kuin lihasten kasvattaminen näemmä. Ehkäpä jto:n kehittämä rääkki toisi avun tuohon ongelmaan?

neutraali sanoi:
et penkkaa sen voin sanoa käsi sydämellä. realistisempi on se 50 mistä jossain oli silloin puhetta ja sekään ei tule olemaan mikään helpponakki vaan töitä pitää tehdä. puhuahan aina voi mutta käytännössä on aika mahdotonta saada 4-5kk penkkiin 40 kiloa lisää jos on jo punttaillut hyvän aikaa ja jos omapaino on kutakuinkin samassa ja puhun nyt että 40kiloa oikeasti lisää, ei mistään että palataan vuosien takaa johonkin vanhaan enkkaan joka on aivan eriasia(eli joskus penkki ollu 170 josta tiputtu 130 ja sitten parannetaan se takas 170). lahjakkaathan sitten voi kyllä nuita ihme temppuja tehdäkin, mutta ne lahjakkaat on tosi harvassa, tosin voithan sinä tomppa ollakin juuri se lahjakas:):thumbs:

Hehheh, lupaatko neutraali pistää lisää kuvia ja klippejä vip osiolle jos penkkaan 170 kg ensi elokuun loppuun mennessä? :lol2:

Se oli vain humoristinen heitto. Olen tyytyväinen jos 140 nousee ennen kesää ja 150 ennen joulua. Oikeastaan minä olen tyytyväinen jos mitään kehitystä tapahtuu.

:offtopic:

Noista lahjakkuuksista puheen ollen, viime viikolla olin todistamassa erään miehen penkkitreeniä: 16 sarjaa 170 kilolla raw (takapuoli 10 cm ilmassa), aloittaen 10-sarjoista, viimeiset 5 sarjaa seiskoja. Sanoi olevansa natu, ja minä uskon sen, sillä hän ei ollut mitenkään lihaksikas. En edes tiedä millä hän pumppaili nuo sarjat, kun painoa saman verran kuin minulla ja mahaa enemmän (ja ei paljoa lyhyempi). Kyborgi luultavasti?

Jostain kumman syystä en jaksa uskoa että samalle salille olisi eksynyt 2 geneettistä lottovoittoa. :D

Joskus 13 vuotiaana punnersin joka ilta pari sarjaa puolen tunnin välein (6-10 sarjaa illassa) ja punnerruksien määrä nosi 20-50 2 kuukaudessa.

itse oon usein käynyt hakkaamassa säkkiä illalla treenin jälkeen, useimmiten niin että olen pitäny pari tuntia taukoa treenin jälkeen mutta joskus myös heti treenin jälkeen..mitä mieltä olette tästä?

Tomppa85 sanoi:
Hehheh, lupaatko neutraali pistää lisää kuvia ja klippejä vip osiolle jos penkkaan 170 kg ensi elokuun loppuun mennessä? :lol2:

Se oli vain humoristinen heitto. Olen tyytyväinen jos 140 nousee ennen kesää ja 150 ennen joulua. Oikeastaan minä olen tyytyväinen jos mitään kehitystä tapahtuu.

:offtopic:

Noista lahjakkuuksista puheen ollen, viime viikolla olin todistamassa erään miehen penkkitreeniä: 16 sarjaa 170 kilolla raw (takapuoli 10 cm ilmassa), aloittaen 10-sarjoista, viimeiset 5 sarjaa seiskoja. Sanoi olevansa natu, ja minä uskon sen, sillä hän ei ollut mitenkään lihaksikas. En edes tiedä millä hän pumppaili nuo sarjat, kun painoa saman verran kuin minulla ja mahaa enemmän (ja ei paljoa lyhyempi). Kyborgi luultavasti?

Jostain kumman syystä en jaksa uskoa että samalle salille olisi eksynyt 2 geneettistä lottovoittoa. :D
roinaajia on kyllä myös kuikeloitakin. voi olla natu tai sitten ei, ihan sama;):D. riski se on jokatapauksessa.

ps hyvää vauhtia menoosa tääki ketju natu ja 200penkki:)

Tomppa85 sanoi:
No pakkohan tätä on sitten kokeilla! Oma kroppa on muutenkin ottanut hyvin vastaan volyymitreeniä, esim. kyykky 3x/vk on tuonut muutamassa kuukaudessa +10 cm reisiin ympärysmittaa lisää ja sarjapainoihinkin +30 kg.
:D

muutamassa kuukaudessa yli 10cm reiteen lisää????!!!!!!

siinä on kyllä roimapino läskiä:eek:

kuvaosiolla luki että sait 5cm lisää...

ei noissa koivissä paljon läskiä näkyny olevan,mutta että 10cm muutamassa kuukaudessa???
tulee varmaan kämmenen levyiset repeämät nahkaan!

Siis edellisistä kuvista oli tullut 5 cm lisää, ja niihin vanhoihin kuviin olin kehittynyt niinikään 5 cm. Vannon että mittaukset pitävät paikkansa, ja kyllä, läskiäkin tuossa on mukana ja strioja on ilmestynyt vanhojen vaalenneiden lisäksi. Mutta tämä on mennyt pahasti ohi aiheen. Pahoitteluni, sillä tämän ketjunhan pitäisi käsitellä pitkin päivää treenaamista, mikä on erittäin mielenkiintoinen aihe ja josta haluaisin oppia lisää!

palataan siis aiheeseen eli onnistuisko tämmönen pitkin päivää treenaaminen samalla ku tekee HST:tä salilla, eli voisin salitreenien lisäksi vedellä esim. leukoja ja punnertaa pitkin päivää?

popliteus sanoi:
palataan siis aiheeseen eli onnistuisko tämmönen pitkin päivää treenaaminen samalla ku tekee HST:tä salilla, eli voisin salitreenien lisäksi vedellä esim. leukoja ja punnertaa pitkin päivää?

Kyllä, itse parantelin huonoa leukatulostani reenailemalla leukoja päivittäin. Kohan muistat keventää sali ohjelmastasi sitten yläselän reeniä muuten. :)

En jaksanu lukea läpi koko threadia, mutta kyllähän tuo treenailu pitkin päivää nostaa kummasti tuloksia... Ainakin omalta kohdalta voin sanoa että nuorempana kun asuin vielä kotona, niin päätin että vedän leukoja joka kerta kun kävelen omasta huoneesta ulos tai sisään. Ovessa oli rekki jossa vetelin niitä leukoja, tulos nousi n. 4kk:ssa 6 leuasta noin 30:een... Painoa oli silloin jonkinverran vajaat 90 kiloa.

Vois hommata kämpille tangon jossa olis vakiona vaikkapa 300kg.. Vois vedellä sitä maasta pitkin päivää aina ku kävelee ohitse. Ois varmasti kohta 400kilon mave. :D

no... ei se mahdotonta ois. vois sen saada 350 kiloon... muttei noilla romuilla ihan noin vaan vedellä. lämppää tarvii.... mutta pari kolme kertaa päivässä vois vedellä. peruskuntokaudelle sopis ihan hyvin.

Jto, olen toteuttanut ohjelmaa nyt kolmatta viikkoa ja hyvältä on tuntunut. Ainoana ongelmana nyt vain se, että kotona loppuvat penkissä painot kesken, ja penkki on vähän liian kapea, rasittaen olkapäitä liikaa minulle raskailla kuormilla (yli 100 kg).

Olenkin toteuttanut tällä viikolla treeniä siten, että tein nuo sarjat kerralla salilla, tahkoten ne läpi kohtalaisella intensiteetillä. Haittaako tämä ohjelman loppuun viemistä? Tarkoitan että jos menee "hapoille", niin rasittaako se jotenkin eri tavalla lihaksia kuin jos pitäisi pitkiä taukoja sarjojen välillä? Pitäisikö minun kenties tehdä lyhyempiä sarjoja isommilla kuormilla?

Olen kolmannella viikolla nyt, ja en ole vielä epäonnistunut treeneissä, vaikka tekisinkin 10-20 sarjaa (toistot 4-10), kuormilla 50-80%, lyhyin palautuksin. Hapoille tuntuu kylläkin menevän eritoten yli 8 toiston sarjat.

- osta lisää levyjä tai ripusta ketjuja tankoon
- levennä penkkiä tai tee kapeena/keskileveenä kotona
- tee osa treeneistä salilla

happotreenit on ok, mutta mitä enemmän niitä tulee sitä enemmän menee palautumiseen aikaa.

ostin kotiin sellai 180cm tangon (10kg) ja setin mukana tuli 62,5 kg painoja ja kaks käsipaino tankoo lukkoineen. mitähän kivaa noilla keksis... tarttis vaa telineen, penkin, ja lisää painoja :) tai no... pakkaa kässärin täyteen ja rupee yhdenkäden tempausta ja rinnaleveto ja työntöö tekeen :) millasia settejä kantsis noita tehä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom