Treenailu pitkin päivää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sapa
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, kyllähän tämä usein reenaaminen on sinänsä ihan tavallista. Bokrailuvalmentaja sanoi aina, että ette te pojat pärjää, jos reenaatte joka päivä - teidän pitää reenata kaksi kertaa päivässä.

Punttipuolella vain (ainakin minulla) on iskostunut semmoinen ajatus, että pitää vetää joka sarja ihan loppuun jos meinaa kehittyä, mikä taas tarkoittaa sitä, ettei kauhean usein voi reenata.

Tämmöisessä pitkin päivää reenaamisessa on sekin hyvä puoli, ettei jokaista settiä tarvitse ottaa niin haudanvakavasti, niitä kun tulee päivän ja viikon mittaan uusia. Joskus tuli reenattua niin että yhtä liikettä tehtiin vain yksi tai kaksi sarjaa viikossa (pyrittiin johonkin maksimaaliseen ärsytykseen erikoistekniikoilla tjsp). Jos tuommoinen sarja sitten menee pilalle, saa taas kärvistellä viikon että pääsee paikkaamaan virheen. Vähän karrikoiden, mutta vain vähän.

Ja tuon lämppäilyn kanssa näyttäisi olevan vähän niin, että se lämpö jollakin lailla pysyy päällä kun usein tekee. Aamun ekat sarjat on aina kauheita mutta loppua kohden homma ei kun helpottuu. Ja muutenkin on aika ruumiillinen olo koko päivän. Siistiä.

Ja mitä pääkopan kestävyyteen tulee, mulla on aina ollut vaikeinta ne välipäivät, ihan oikeista reenitauoista puhumattakaan. Liikaa ei voi reenata, jos mun päältä kysytään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuinkas nuita harjoitteita sais tukemaan voimailua? jos viikossa on yhteensä viis välipäivää (punttia ma ja pe)? jos tekee isot pääliikkeet salilla suht tiukasti ja sitten avustavaa yhdenjalan kyykkyä, punnertelua ja leukoja kotona? toimisko ne samalla aktiivisena lepona vai mennäänkö pöpelikköön?

Rippileirillä tuli nosteltua penkkiä noin 3krt päivässä. Viikossa nousi ykkönen noin kymmenen kiloa 112,5-122,5. Sitten kotia ja viikkoon en tehny mittään niin nousi 127,5. Nykyään ei pysty penkkaan nuin hurjia määriä, kun on lihaksia enempi ja sitä ikkää.:)

Jani Illikainen sanoi:
Rippileirillä tuli nosteltua penkkiä noin 3krt päivässä. Viikossa nousi ykkönen noin kymmenen kiloa 112,5-122,5. Sitten kotia ja viikkoon en tehny mittään niin nousi 127,5. Nykyään ei pysty penkkaan nuin hurjia määriä, kun on lihaksia enempi ja sitä ikkää.:)
kyllä nää nuilla painoilla pystyisit, nykyään se enkka on kuitenkin ilmeisesti hieman enempi:D:rock:. paljonko muuten olet parhaimmillasi salilla pukannut penkistä, aivan sama tyylille eli vaikka niitä kuula aikojen pukkauksia?

neutraali sanoi:
kyllä nää nuilla painoilla pystyisit, nykyään se enkka on kuitenkin ilmeisesti hieman enempi:D:rock:. paljonko muuten olet parhaimmillasi salilla pukannut penkistä, aivan sama tyylille eli vaikka niitä kuula aikojen pukkauksia?

Finnishpower.net sivustolla on tuohon asiaan aika valaiseva haastattelu:rock:

Sapa sanoi:
Niin, minkähänlaisia vaikutuksia / tuloksia on sillä, että hajottaa reenin pidemmälle jaksolle kuin sille aika vakiolle alle 1,5 tunnille?

.

Henkisesti tuollainen käy myöhemmin raskaaksi. Elämässä kun PITÄÄ olla muutakin kuin harrastusmielessä suoritettu urheilu.

aika yksilöllistähän se raskaus on. eiköhän se ole henkisesti kevyempää, ellei tarvitse esim. juuri lastenhoidon takia sumplia sitä yhtä kertaa päivässä, vaan voi treenata sillon ku ehtii, vaikka sitten sen 10 krt/pvä. mm. itelle "urheilu" on taatusti muulla kuin ykkössijalla elämässä, mutta kiva vastapaino se on.

janin "systeemi" perustuu just hermostolliseen oppimiseen. koska ne 3krt/pvä treenit ei olleet ihan maaliman tappiin lykättyjä, pysty niitä tekeen tosi usein. sitten kun leirin jälkeen pidettiin viikon paussi, saatiin vielä superkompensaation kautta pikkusen lisää kiloja.

aika samalla tavalla veli nosti parissa vuodessa raw-penkin 170 kiloon. alku oli ~40kg. penkkiä se teki about 6-12krt/vko. :) treenas ku siltä tuntu... ja tuntu aika usein.

jarre55: juuri tästä on kyse. Mulla on lapsia, töitä ja ystäviä niin ettei parin tunnin sessioita oikein sekaan sovi. Mutta sillä aikaa kun pienin on tissillä, ehtii vetää vaikka pari tusinaa leukaa, tehdä vähän yhden jalan kyykkyjä ja vaikka kieritellä niskasiltoja. Ja sitten vaihtaa vaipat.

Sapa sanoi:
jarre55: juuri tästä on kyse. Mulla on lapsia, töitä ja ystäviä niin ettei parin tunnin sessioita oikein sekaan sovi. Mutta sillä aikaa kun pienin on tissillä, ehtii vetää vaikka pari tusinaa leukaa, tehdä vähän yhden jalan kyykkyjä ja vaikka kieritellä niskasiltoja. Ja sitten vaihtaa vaipat.

Ahaa... eli nähtävästi sotkeuduin "perisyntiini" kun en lukenut koko ketjua riittävästi ajatuksella läpi...

Siis kun puhutaan kuntoilumielessä asiasta, pitkin päivää reenailu sopii kyllä minunkin mielestäni! Vähän sama juttu kuin venyttely: sitäkin voi mainiosti tehdä esim. telkkua katsellessa tai jopa kirjaa lukiessa... vain mielikuvitus on kattona.

Oma tausta kilpailevana voimanostajana asetti taas rajoitteita tämän threadin täydelliseen ymmärtämiseen.

Kiitos sapalle konkreettisista esimerkeistä.

jarre55 sanoi:
Oma tausta kilpailevana voimanostajana asetti taas rajoitteita tämän threadin täydelliseen ymmärtämiseen.

älä ny... mä tiedän ihan useitakin fiksuja ja nopeeälysiä voimanostajia :D
:kippis1: vizi vizi.

asiaa: yks tuttu kokeili kerran penkkihommiin seuraavaa:
- maksimipenkki alussa 130kg. omapaino 80kg.
- raahas penkin keittiöön (asui yksin sillon).
- teki aina kun sattu ohi menemään= USEIN! sarjan pari penkkiä vaihdellen leveyksiä.
- päivässä tuli vaihdellen 6-50(!!!) sarjaa penkkiä. hyvin harvoin tuli täysin tyhjä päivä.
- toistot pysyi pääasiassa perusvoimatasolla (4-8), mutta paljon oli myös vaihtelua ylöspäin ja sillon tällön lyhyempääkin sopi sekaan.
- tota jatkui jotain 4kk=kesä.
- lopussa maksimi 170kg ja paino 85kg.

jto sanoi:
Nyt mulla on tämmöinen hauska kokeilu jossa vedÄn 10 leukaa ja 10 punnerrusta mahdollisimman nopeaan ja puhtaalla tekniikalla joka kerta kun käyn vessassa :D

Edit: Ä

kannattaa sit juoda pirusti vettä ja nappailla kreatiinikuuri samaan syssyyn. tulee sit niitä sarjoja enemmän :D

jto sanoi:
- teki aina kun sattu ohi menemään= USEIN! sarjan pari penkkiä vaihdellen leveyksiä.
- päivässä tuli vaihdellen 6-50(!!!) sarjaa penkkiä. hyvin harvoin tuli täysin tyhjä päivä.
- toistot pysyi pääasiassa perusvoimatasolla (4-8), mutta paljon oli myös vaihtelua ylöspäin ja sillon tällön lyhyempääkin sopi sekaan.
Mulla ois kans penkki ja leukatanko kotona ja voisin helposti vedellä tommostakin menemään. Oliskohan mun tapauksessa jotain haittaa/hyötyä, jos vetelisin menemään vähä ohimennen jotain settiä? Mullahan kumminkin on se aika tarkka ohjelma. Eli kun kuitenkin penkkaan 3:sti viikossa, niin olisko mahdollista vielä parantaa tota hermoston (?)toimintaa tolleen jotenkin iiseillä sarjoilla? Ite kyllä vähä epäilen, mutta jos oot sitä mieltä, niin paan kyllä kokeiluun :D

Pitkin päivää treenailu kuulostaisi kivalta joskus vaikka kesälomalla kun pystyy treenaamaan suunnilleen 5pvä viikossa ainakin 3 kertaa päivässä(toki enemmän mut 3 ois helppo mahduttaa päivään) mutta mutta... minkäslaisilla prosenteilla about uskaltais vedellä niitä sarjoja(suunnilleen 2-8 toistoissa jos pysyis) ja kuinka paljon

jto sanoi:

Kuuppa himmeni sitä mukaa, kun rauta tangossa lisääntyi :D

Eikä ole ennalleen palautunut sen jälkeen :rolleyes:

jarze: en uslkatais sun systeemiin lisätä enää mitään. sen jälkeen vois jotain vekkulia kokeilla.

veijari: toi kamu meni ihan fiilksen mukaan. varmaan kerta viikkoon tai kahteen teki kovemman raudan yli 90% ja tosi harvoin ihan loppuun asti yhtäkään sarjaa.

jto sanoi:
jarze: en uslkatais sun systeemiin lisätä enää mitään. sen jälkeen vois jotain vekkulia kokeilla.
juu, no pitää kattella tos keväämmällä sitte. taitaa olla ohjelmaa vielä n25vkoa valmiina. Ihankos se jto ite killuu tuossa avatarissa?:D

jto sanoi:

No huhhuh. Olikos kaverillasi lääkitys päällä, vai ihanko natuna veteli?

Kiinnostaa, koska oma penkkitulos on juuri tuo 130 ja alakerrassa lojuu penkki ja tanko käyttäjäänsä odotellen. Palautumiseni on kuitenkin täysin oman kropan kemioiden varassa. Iskeekö ylikunto jos jonkun kuukauden tuota kokeilisin? Onko ylipäätänsä mahdollista natulle?

Edit: Ja sanottakoon vielä että minulla on sikäli onnellinen tilanne, että voin sijoittaa niin paljon aikaa ja resursseja treenaukseen kuin haluan. Tavallisesti käyn salilla 3 kertaa viikossa tekemässä treeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom