Mä just influenssaa poteneena kysyin lääkäriltä et koska voi taudin jälkeen mennä salille, hän siihen tokas et kolme oireetonta päivää taudin jälkeen ja sit vasta salille. Nyt on kaks viikkoa taukoa, vielä tämä viikko edessä koska nenä valuu edelleen ja yskittää välillä. En haluu ottaa riskiä et tauti pitkittyy tai tulee joku ikävämpi jälkitauti ja sit tulee taas lisää taukoa treeniin. KYL vaikeeta on ku tekis jo mieli salille, mut nää kaks viikkoa kuumeessa ja lisäks silmätulehdus ja molemman korvan tulehdus sanoo et odotellaan. MALTTAKAA nyt rauhassa koska muuten olette viikon parin päästä tääl valittelemassa jostain uudesta taudista...
Itellä ainakin monesti se salilla käynti kertoo että onko kunnossa vai ei. Jos olo on terve niin salille vaan ja kevyesti alkuun: jos olo on puolikuntonen ja väsy iskee lämmittelyissä niin suihkuun vaan ja kotia paranemaan.
Outoa. Kolmatta päivää kurkku hieman kipeänä, jos täysi kurkun kunto on 10, niin nyt ollaan noin 6 paikkeilla. Pientä kipua ja kurkku punoittaa, eli selkeästi jokin pieni tulehdus. Tod.näk viruksen aiheutta, koska on niin pliisu. Ei muita oireita.
Yllätin itseni ajattelemasta kovaa treeniä tänään, mutta ehkä parempi jättää väliin, kunnes kurkun väri on normaali. Helpostihan se tulehdus sieltä nopeutuneen sykkeen mukana leviää vielä muuallekin.
Hyviä vinkkejä yskän poistoon? Ns. "ärsytysyskä" tai "limayskä" häirinnyt nyt jo pari päivää ja tuntuu yltyvän. Olen kisadietillä ja en viitsi käyttää sokeri/energiapitoisia imeskelytabletteja. Mikä olis paras apu? Vaikee mennä salille, jos tartuttaa muihin enkä tiedä kuinka pahaks se vielä menee.. Hengitystiet ärtyneet & kurkku vähän punanen, muuten olo hyvä.
Mulla oli noin puolitoista viikkoa sitten (14.-15.11. keskiyöstä keskiyöhön) vuorokauden mittainen kova kuume + kurkkukipu. Tein itse angiinadiagnoosin ja aloitin 10vrk antibioottikuurin. Kuume ja kurkkukipu siis katosivat vuorokaudessa ja antibioottikuuri on tänään loppumassa, mutta nyt on jälleen parin päivän ajan ollut kurkku aamuisin älyttömän kipeä. Kipu on kuitenkin vain kipua, ei samanlaista kuin angiinassa, ettei pysty nukkumaan, puhumaan tai nielemään, ihan vaan sellainen ikävä tunne joka menee tunnissa tai parissa ohi.
Jokohan siis huomenna uskaltaa treenata? 10vrk makaaminen ja suklaansyönti alkaa jo vaikuttaa mielenterveyteen :D
Jos siellä sun kurkussa joku pöpö jauhaa tälläkin hetkellä niin kohta se jauhaa siellä entistä kovempaa jos kroppa ei saa sitä kerralla taltutettua kokonaan ja meet salille repimään puolkuntosena.
siinä kun taaperrat itse "kipeänä" salille ja manaat että vittu kun on puoltehonen olo ja treenikin varmaan kusee, sitten kun pääset sinne salille ja mistään ei tule mitään, vituttaa ja mietit että kuinkakohan kauan tässä nyt menee että on kunnossa niin luo pieni ajatus myös muille salilla käviöille, sinä saatanan kipeä rotta menet itsekkäästi levittämään niitä vitun basiliskojasi ja viiruksia tankoihin ym, mikä oikeus sinulla on muka sairastuttaa muut salilla käviät?? itse en menen salille jos huomaan että nyt ei ole kaikki kunnossa koska kyllä se ainakin minulle riittää että minua vituttaa kun olen kipeä, ei ole tarvetta aiheuttaa samaa mielipahaa muille.
Eilen tuli kurkku kipeäksi ja päätin jättää treenin väliin. Illalla tuntui kuin olisi kuume nousemassa, mittasin kuumeen ennen nukkumaan menoa ja normaalia näytti. Yöksi putkihuivi kaulaan . Tänään aamulla normaali olo, pientä kurkku kipua lukuunottamatta. Kuumetta ei ollut. Kävin vetäseen sitten tänään tuon eiliselle tarkoitetun treenin ja koitin vetää kevyesti. Nyt noin tunti treenin jälkeen olo on jotenkin omituinen, mutta kuumetta ei ole vieläkään. Saa nähdä mihin suuntaan olo tässä illan aika menee. Huomenna pitäisi salille taas mennä, olettaen että kuumetta ei ole.
Edit. Ja kurkku tuli kipeäksi koska jätin vahingossa yöksi ikkunan auki, ja sänky on siinä ikkunan vieressä.