treenaaminen kurkku kipeänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä oli viime viikolla kurkku kipeä ja nuhaa, mutta ei kuumetta yms. Jätin salitreenit väliin, mutta hiihtämässä kävin. En huomannut mitään huonompaan suuntaan menevää, tosin nenä vuoti entiseen tahtiin ja naama kuumotti noin tunnin hiihdon jälkeen (pakkasta oli -15 ja kunnon tuuli kaupan päälle, taisi johtua niistä).

Ensi kerralla kyllä aion jättää kaiken treenaamisen väliin jos on vähän kovempaa nuhaa tai kurkkukipua. Parempi pitää taukoa se viikko kuin aikaisemmin mainittu 6kk (sydänlihastulehdus-riski). En siis pystynyt viime viikolla olemaan treenaamatta, todella vaikeaa pitää itseään täysin tekemättömänä.. :itku:

Mulla ollu treenitaukoa jouluaatosta lähtien. Syy: pitkittynyt kurkkukipu. En malttanut olla treenaamatta kurkkukivussa, ja tässä sitä pidetään taukoa edelleen. Lääkärin mukaan ei muita parannuskeinoja kuin kosteuttaminen.

Eli: EI KANNATA TREENATA KURKKUKIVUSSA, vaikka kipu olisi vähäistä.

Itellä tulee treenitauko heti ku vähänki iskee nuhaa, kurkkukipua tai kuumetta. Paraneepahan nopeemmin. Kerran käyny pikkuköhässä salilla ,ja sit tuliki jo kahen viikon paussi.

Mielestäni voi treenata jos ei muu vaivaa kun kipeä kurkku. Flunssassa/kuumeessa ei tietenkään kannata treenata mutta jos pelkkä kurkku on kipeä niin voihan sitä treenata ainakin kevyeesti.

Hmm itseleni kävi vuosi takaperin niin, että kun menin salilla kurkku kipeänä niin kotiin tultuani nukahdin ja heräsin ja huomasin, että olikin 39 asteen kuuma. Saatto johtuu siitä kovasta jalka treenistä :rolleyes:

Hmm itseleni kävi vuosi takaperin niin, että kun menin salilla kurkku kipeänä niin kotiin tultuani nukahdin ja heräsin ja huomasin, että olikin 39 asteen kuuma. Saatto johtuu siitä kovasta jalka treenistä :rolleyes:
Oli sulla melkosen kuuma. :D

Ite oon aina melkeempä syyskuusta lokakuuhun aina pienessä nuhassa. Siis nenätukossa ja tulee limaa kurkusta, ihan joka vuos aina. En sitten tiedä vaikuttaako miten treeneihin :) joskus tyhmänä on yli 38 kuumeessa tehty jopa uus penkkienkka :)

Pakko kai se on kurkkukivussa reenata, kun sitä kestää aina sen 1-2kk joka talvi(nyt viimeisen kolmen vuoden ajan). Vittumaista...mutta ei vihti reenitaukoa noin kauan pitää, kun ei muuta flunssaa oo.
Kahtena talvena jaksoin ravata nielunäytteitä ja verikokeita ottamassa, mutta kun mitään ei ollu ku vain se kipu, niin annoin periksi.

Mistä lie johtuu... allergista nuhaa on kyllä ympäri vuoden. Voiskohan kurkkukipu johtua esim. kylmän ilman hengittämisestä? Tule suun kautta ulkona hengiteltyä ku nenän kautta ei voi-> vuotaa heti. Välttelen kyllä (kovassa) pakkasessa lenkkeilyä aina kun se kurkku oireilee...

Viime viikon keskiviikkona oli kurkkukipua heti aamusta mutta todella vähän. Menin illemmalla kuitenkin salille ja ei tarvinnut kuin hinkata ylä ja alatalja niin kunto loppui kuin seinään. Ei jaksanut enää yhtään mitään ja tuntui että kuume nousee. Siitä se sitten lähti, perinteinen flunssa...kurkkukipua, kuumetta ja nenä vuotaa. Tänä aamuna olo oli helpompi, eilen jomotti korvia...tukkosuus herkisti nekin. Vajaan viikon tautirupeama siis.

Mietin että uskaltaiskohan sitä huomenna mennä salille mutta taidan pitää muutaman päivän tauon vielä varmuuden vuoksi...Mietin jo vainoharhaisesti että kaikki ne vähätkin vaivalla hankitut lihakset sulaa tauon aikana kun ei sapuskakaan oikein maittanut :)

Viikon ärsyttävä ja sitkeä flunssa vihdoinkin loppumassa, ja ei enää malttanu sunnuntaina vaan piti käydä vetämässä alunperin todella kevyet "jumpat" mut ei malttanu stna:david: . Noh ei siinä nyt enää aivan pieni yskä, kurkkukipu lähteny samoin nuha. Yks kaveri joka on treenannu kauan veti syksyllä tyyliin 38 asteessa ja penisiliinikuurillakin sitkeesti treenejä. Hullujen hommaa tommonen just ja just kouluun rahkes. Ja vaarallista.:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kannata. Itse tuli tehtyä näin jokin aika sitten, ja seuraavana päivänä olikin jo pahempi.

Jos on riittävän hyvä peruskunto ja osaa oikeasti treenata kevyesti, niin IMO siitä vaan. Ite olen tehnyt salilla kurkkukivuista huolimatta voimapainotteisia treenejä pitkillä sarjatauoilla. Jalkojen treenaamisen olen tosin useimmiten jättänyt kevyeksi pumppailuksi eristävissä laitteissa.

Kuumeessa ei missään nimessä treeniä, korkeintaan ulkona kevyttä kävelyä.

Mulla kanssa viimesen kuukauden ollut kurkkukipua enemmän tai vähemmän. Ekana tuli perinteinen kurkkukipu+nuha, ei kuumetta (viimeksi oon ollu kuumeessa joskus vuonna 1 ja 2). Tosta flunssasta kun paranin, tai ainakin omasta mielestä paranin, niin kävin tietenkin hakemassa uuden punttikortin ja eikun reenaamaan. Kaks reeniä kerkesin sillä viikolla tekeen, kun kurkkukipu tuli takas!
Viikon verran oli nyt sitten kurkku arkana, yleensä päivisin ihan ok, mutta yöllä heräs siihen että oli kaktus kurkussa.
Tänään loppu kärsivällisyys, kun kipua oli tuntunut vaan yöllä, niin menin vetäseen reenin. Tällä hetkellä taas kurkku kipeä. :D
Ei voi muuta kun nauraa.

Sen verran vielä, että tästä mun kurkusta ei osaa oikeen mitään paljaalla silmällä sanoa, kun näyttää aina olevan noi kitakaaret punaisina. Mitään peitteitä ei onneks ole tullut tän kk aikana.

...

Olen ainakin ite oppinut kantapään kautta sen, etten treenaa vaikka olisi pienikin tauti. Se kun tuppaa tulemaan kaksinverroin pahemmaksi! Kyllähän se toki ottaa luonnon päälle pitää taukoa mutta kun ajattelee mitä seurauksia voi olla sairaana vääntämisestä, niin se kyllä hillitsee treenihaluja.

En tiedä mistä johtuu, mutta yleensä mulla lähtee kurkkukipu ja nuha pois lähes kokonaan, kun käy sen alkuvaiheilla jo treenaamassa :) . Ei taida olla kyllä mitään kunnon flunssaa, vaan jotain kylmyydestä johtuvaa kurkkukipua ja nuhaa.

Kuumetta ei tietenkään ole ollut, eikä edes lämpö normaalia enemmän koholla.

Mulla on varmaan joku poskiontelotulehdus. Kun poskia painaa ja korvat napsuu kun nielasee. Ja jos on treenannu niin korvat menee lukkoon. Ja kyllä mä treenaillu oon jokatapauksessa. Vituttaa kun olen pari kertaa lääkärissäkin käyny ja röntgenitkin on otettu ja mitään ei oo kuitenkaan ollu.

Jaahas, taas tuli treenattua kurkku pikkasen kipeenä ja nyt se on todella ärtyny. Toivottavasti menisi ohi kevyen viikon kuluessa.

En suosittele kipeänä treenaamista. Itsellä tuli flunssa joka kesti lähes viikon, ja minkä aikana ei sitten treenailtukaan. Tosin tauko teki terää: rauta liikkui ihan eri malliin kunnon levon jälkeen salilla. Toimii kai tuo treenikierto siis noinkin... :D

Suositut

Back
Ylös Bottom