treenaaminen kurkku kipeänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos ei oo pahasti kipeä vaan enemmänkin "karhea", menen kyllä salille. Usein on itseasiassa käynyt niin että "oonkohan mä tulossa kipeeksi"-olo lähtee treenin aikana pois ja se on sillä sipuli. Eli tuntuu kuin olis pöpöt säikkyny ja lähteneet kävelemään. Tai niin on ainakin hauska ajatella :D
Sitten jos on selkeästi joku angiinanpoikanen tuolla kurkussa, eli paukamia tai jotain vastaavaa, jää treeni kyllä väliin. JA niin joo, joskus kun on lievästi kipeä olo, nimenomaan karhea kurkku ja vaikka huonosti nukutun yön jälkeen semiflegmaattinen olo, treeni itse onkin sitten ihan eri maasta, eli energia tuntuu vaan kasvavan treenattaessa. Eli tiedä nyt sitten noista. jos treenasin niin treenasin. se on sou not.

Puolikuntoisena, kurkkukipuisena tai vasta taudista toipuneena, on käsittääkseni riskialtista treenata salilla myös sen takia, että vastustuskyky on vielä heikko. Jos on muita pöpöjä liikkeellä, niin ne tarttuvat helpommin.

Onhan se aika hemmetin typerää treenata jos ei ole kunnossa. Mutta siitä sitä sitten voidaankin vääntää koska on kunnossa ja koska ei. Eräskin kaverini laskee lähes kuolematautiluokkaan kuuluviksi oireiksi melkeinpä pelkät aivastuksetkin (joo, niitä tyyppejä jotka ovat alvariinsa "kipeänä").

Mutta ei tositreenaaja pienistä valita, ei pelkkä pieni kurkkukipu mitään ole. Varsinkaan jos se lähtee treenillä ja kuumalla teellä päivässä tai parissa. Se on sitten ihan eri juttu jos pelkkä hengittäminenkin sattuu, se kun tekee treeniin keskittymisestä kerta kaikkiaan hankalaa, joskaan ei mahdotonta. Silloin sopii miettiä onko sinne salille ihan pakko lähteä.

Yskät, kuumeet ja muut kupat ovat sitten asia erikseen.

joo en suosittele ite oon nyt kuumeessa ... kavin treenaa tossa viimeviikon kurkku kipeenä nii nyt tässä seuraus 38.5 kuumetta
Toi ei välttämät johdu ees tosta treenauksest.

Niinku oon tainnu aikasemminki kirjottaa tähän treadiin, ite ainakin treenaan vaikka ois kurkku kipee. Kunhan se ei oo niin kipee, et pelkkä huohottaminenkin sattuu. Osaan kyllä tunnistaa itsestäni, että koska olen liian kipeä treenaamaan ja koska en.

Mutta enivei, munmielestä voi ihan treenata vaikka oiski kurkku kipeänä. Ja jos miettii, että kumpi on pahempi, olla treenaamatta vaikka 3 päivää(kurkkukivun parantuminen) vai 6pv(kuume treenauksesta johtuen), niin eihän noilla ole eroa paskaakaan. Ei 3pv vaikuta mitään. Ja lisäksi, jos ei siitä kurkkukivusta tulekkaan sitä kuumetta, niin IMO se "riski" kannattaa ottaa ja mennä treenaamaan, vaikka kurkkuun sattuisikin.

Ja lisäksi, jos ei siitä kurkkukivusta tulekkaan sitä kuumetta, niin IMO se "riski" kannattaa ottaa ja mennä treenaamaan, vaikka kurkkuun sattuisikin.
Viime viikon lepäsin ja nyt sain tehtyä vaan kolme treeniä jonka jälkeen kroppa pakotti mut pitämään muutaman päivän taujon. Otan taukoo maanantaihin asti ja sitten alan rääkkäämään taas.

Mutta enivei, munmielestä voi ihan treenata vaikka oiski kurkku kipeänä. Ja jos miettii, että kumpi on pahempi, olla treenaamatta vaikka 3 päivää(kurkkukivun parantuminen) vai 6pv(kuume treenauksesta johtuen), niin eihän noilla ole eroa paskaakaan. Ei 3pv vaikuta mitään.

Samaisesta syystä itse skippaan treenit jos kurkku on kipeänä. Se 3pv tauko kun ei tunnu vuosien projektissa.

Lienee nuoruuden intoa tuo että 3pv treenitauko on pahempi kuin selvä riski sairastua. Kaipa sitä itsekin joskus sellaiseen vielä syyllistyy :rolleyes:

Samaisesta syystä itse skippaan treenit jos kurkku on kipeänä. Se 3pv tauko kun ei tunnu vuosien projektissa.

Lienee nuoruuden intoa tuo että 3pv treenitauko on pahempi kuin selvä riski sairastua. Kaipa sitä itsekin joskus sellaiseen vielä syyllistyy :rolleyes:
Totta... mut jos tulee se 7pv tauko vaikkapa, niin siinähän on sitten sopivasti kevyt viikko pidetty... :D .

Tosiaan, niinku sanoin, ite ainakin osaan aika hyvin tuntea, että koska kannattaa tosiaan jättää se treeni tekemättä ja koska ei. Mulla ei ainakaan noi kurkkukivut häiritse. Joskus ne voi koventua(varsinkin heti treenin jälkeen sattuu enempi) mutta se menee ohi. Nyt kun olen intissä, pitää olla tosi tarkka noitten sairauksien kanssa. Mulla oli muutama viikko takaperin kurkku ihan saatanan kipee, ja treenasin samalla. Meni se sitten itestään onneks ohi(mitä nyt hiukan lääkkeitä popsisin) :D . Aika on tuolla niin kortilla, että pakko treenata sillon, kuin ehtii.

onhan se suositus ettei pitäisi rääkätä itseään jos tuntee itsensä puolikuntoiseksi, mutta mä olen havainnut että jotkut onnistuvat ylireagoimaan todella tehokkaasti pariin pikku aivastukseenkin, eli sinänsä sitä on vähän vaikea sanoa mistä nyt tuulee jos kurkussa vähän tuntuu karheutta tai väsyttää. epäselvissä tapauksissa mä menen yleensä siis salille, kyllä se sitten kipeydeksi muuttuu jos on muuttuakseen. spekuloimalla sitä harvemmin saa selville.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen iski kurkkukipu aluksi oikealle puolelle kurkkua ja siitä levisi pikku hiljaa koko kurkkuu...:( Harmittaa, kun nyt vasta 3 vkoa treenannut kunnolla ja heti sairaana...:itku:

Kokeilin "Illodiinia sumutettuna suihkepullolla kurkkuun" ja täytyy sanoa, että raikkaan hengityksen lisäksi lievitti kipua mukavasti :) Pitää ottaa nuita "suihkauksia" duunissa hieman varovaisesti, ettei herätä ylimääräistä huomiota :D En tiedä tuosta annostelusta / käytöstä kuinka järkevää on, mutta ainakin minulla tuntuu tepsivän. "Illarissahan" on alkoholia, joten ainakin desinfioiva vaikutus pitäisi olla.

Muilla kokemuksia?

Eilen iski kurkkukipu aluksi oikealle puolelle kurkkua ja siitä levisi pikku hiljaa koko kurkkuu...:( Harmittaa, kun nyt vasta 3 vkoa treenannut kunnolla ja heti sairaana...:itku:

Kokeilin "Illodiinia sumutettuna suihkepullolla kurkkuun" ja täytyy sanoa, että raikkaan hengityksen lisäksi lievitti kipua mukavasti :) Pitää ottaa nuita "suihkauksia" duunissa hieman varovaisesti, ettei herätä ylimääräistä huomiota :D En tiedä tuosta annostelusta / käytöstä kuinka järkevää on, mutta ainakin minulla tuntuu tepsivän. "Illarissahan" on alkoholia, joten ainakin desinfioiva vaikutus pitäisi olla.

Muilla kokemuksia?
Kannattaa vaan hakea apteekista niitä bafucin imeskelytabletteja. Enlähtis illodinia suihkimaan kurkkuun, koska sielläkin on aika herkät limakalvot. Eihän sitä saa nielastakaan.

Strohia vaan kurkkuun ja 30sekuntia kurlausta monta kertaa päivässä.Kylä lähtee!
Ei kannata hirveästi sitten nieleskellä,jos tarkoitus ei ole humalaan tulla:)

Noista flunssien jälkitaudeista...

Itellä ollu syksystä lähtien pientä flunssaa, enemmänki nenän tukkoisuutta.. lekurissa on käyty aina iskee tabletit, eivätkä auta. Tätä on jatkunu nyt tähän päivään asti ja kävin spesiaalilääkärillä. Poskiontelot oli aivan tukossa.
Mutta siis, jos kuvitellaan että oon tollasessa kunnossa vetäny reeniä aivan normaalisti niin miten esim. sydänlihas tulehdus ilmenee? Huomaako sitä? Miten sen huomaa? Olo on ihan normaali, jos ei lasketa tätä pientä vaivaa. Liekkö isompi vaiva?!

e. onko tuo havaittavissa vain sydänfilmillä ja verikokeilla?

En oikeastaan suosittele. Ite menin maanantaina vetää perus treenin kurkku kipeänä. Nyt ollu pari päivää yskä/flunssa kuume hässäkkä päällä. Eli ainakin loppuviikko "saikkua". Ai et V*******. No jos tästä taas jotain oppis.

Kannattaa vaan hakea apteekista niitä bafucin imeskelytabletteja. Enlähtis illodinia suihkimaan kurkkuun, koska sielläkin on aika herkät limakalvot. Eihän sitä saa nielastakaan.

Bafucinia on tullut kans kokeiltua ja hain eilen ensimmäistä kertaa strepsilsejä, jotka tuntuivat aika miedon makuisilta... lopputulos = kurkkukipu oli poissa aamusella ja muutenkin fiilis hyvä :) Tiedä sitten oliko minkä lääkeaineen seurausta, mutta pääasia että kipu on poissa.

Pääsee taas alkuviikosta treenailemaan :rolleyes:

Bafucinia on tullut kans kokeiltua ja hain eilen ensimmäistä kertaa strepsilsejä, jotka tuntuivat aika miedon makuisilta... lopputulos = kurkkukipu oli poissa aamusella ja muutenkin fiilis hyvä :) Tiedä sitten oliko minkä lääkeaineen seurausta, mutta pääasia että kipu on poissa.

Pääsee taas alkuviikosta treenailemaan :rolleyes:

Menikin suunnitelmat uusiksi...Kurkkukivun jälkeen alkoi neessu vuotamaan ja pärskityttämään sen verta reilusti, että oli pakko pitää koko viikko "sairaslomaa" treeneistä :( Nyt olo tuntuu taas normaalilta, joten eiku treenailemaan.

En uskaltanut ede pikkuflunssassa lähteä kokeilemaan, vaan parannella olo kondikseen.

Niin tiedä sitten tuosta sydänlihastulehduksesta jos ei ole kuumetta. Intissä sitä valtaosalla jatkuvasti kurkkukipee tai pientä flunssaa ja joutuuvat rehkimään joka päivä eikä sieltä mun aikana itseni mukaan lukien kuollut/saanut sydänlihastulehdusta!:)
Ainuthan tuossa varmasti on just se kuume, että jos EI ole kuumetta ollut niin olon mukaan voi treenailla kevyesti. Kuumeen se siitä voi nostaa, se on mahdollista, mutta sitten pitääkin jo katsoa asiaa uudelleen eli EI sit taas kuumeessa salille.

Itselle tuli viikko sitten yöllä flunssa ja kun ei kuumetta kuulunut niin päivän lepäsin ja sit salille.. täysillä en vetänyt vaan kevyesti koko kropan ja flunssa hävisi..

joo en suosittele ite oon nyt kuumeessa ... kavin treenaa tossa viimeviikon kurkku kipeenä nii nyt tässä seuraus 38.5 kuumetta

Itse ollut viime viikolla päivän poissa töissä lämmönnousun vuoksi ja viikonloppuna urheillut hullun kiilto silmissä, lopputuloksena: kroppa ihan jumissa, päätä särkenyt 3 päivää putkeen todella paljon + kurkkukipu, joka vie kohta äänenkin mukanaan.. Ja pohtisin jopa meneväni tänään salille tekemään intervallia??.. Järki nous päähän, kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom