Treenaaminen käsipainoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -mesag
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!
Pitkään on kypsynyt ajatus, että rupeisin vähän treenaa lihasmassaa. Tällä hetkellä oon todellinen naru, pituutta 175cm ja painoa 54-55kg. Ikää tulee ylihuomenna täyteen 15. Koulun kuntotestissä meni painoissa ainoastaan 20kpl 4kg ja 6kg, molemmilla käsillä. Eli yhteensä 80 kertaa. Onko pelkillä käsipainoilla mahdollista kasvattaa lihasmassaa? Puntille en pääse, ja koton a vain käsipainot. Mitään hirveitä lihaksia en oo lähössä hakenaan, mutta jos sais ees jotain käsiin. Nyt oon lähinnä vedelly vattoja, ja 4kg painoilla erilaisia sarjoja. Mitäs mun pitäis muuttaa, ja alkaa tekemään?

-mesag

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hankkia isompia hantteleita. Muutaman kilon käsipainot eivät sovellu kuin alkulämmittelyyn. Sitten kun on treenivälineet hankittu, alat tekemään penkkiä, pystypunnerrusta, kulmasoutua, askelkyykkyä, vipareita, hauiskääntöjä jne. Muistat sydöä yli kulutuksen, runsaasti proteiinia. Eiköhän ne kädet siitä ala kasvamaan.

No on tummoset 5-20kg tai tuota luokkaa olevat säädettävät painot ostoslistalla.
Ja pakko kysyä, mikä on vipari?

- - - Updated - - -

Ensin tulee tietysti mieleen mikä estää sinua menemästä salille?
Matkaa 15km, eikä oo mopoakaan käytettävissä.

Vipari = vipunosto. Yleensä kun käytetään sanaa vipari, tarkoitetaan vipunostoa sivulle (kuten kuvassa).

LatRaise.gif

Sitten on erikseen vielä viparit eteen, taakse, ja niin edelleen.

Pakko kysyä tuosta teidän kuntotestistä, että mitä liikettä siellä oikein käsipainoilla tehtiin edes..?

Eiköhän sulla aikanaan tule hinku sinne salille, oli matkaa tai ei. ;) Mutta tee treenisi kotona jos niin haluat ja sulla on siihen mahdollisuus.

Vipari = vipunosto. Yleensä kun käytetään sanaa vipari, tarkoitetaan vipunostoa sivulle (kuten kuvassa).

LatRaise.gif

Sitten on erikseen vielä viparit eteen, taakse, ja niin edelleen.

Pakko kysyä tuosta teidän kuntotestistä, että mitä liikettä siellä oikein käsipainoilla tehtiin edes..?
Pystypunnerrusta (ainakin tietääkseni) käsipainoilla. Istuttiin siis tuolilla ja vuorotellen nosteltiin painoja suoraan ylöspäin suorille käsille. Eka 20kpl sarja 4kg molemmilla käsillä, sitten 6kg ja sitten 8kg.

e. Siis istuttiin semmosella penkillä, mistä tehdään esim. kulmasoutu. Penkki oli toki laitettu pystyyn. Termit on täysin hakusessa, toivottavasti ymmärrätte silti.

Zone-sarja -42%
Kysyppä huviksesi isältäsi josko hän kustantaisi kunnollisen punnerruspenkin ja kunnon levytankosetin. Alkaa tulla treeniin ihan uutta ulottuvuutta.

Kyl jo penkillä ja tangolla pärjäis ihan hyvin eikä ne nyt mitää hirveen kalliiitakaa oo. Suosittelisin siis tangon ja penkin ostaa nii saa sitä lihastakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei. Eli 10kg ja tanko. Kylhän tuo ny alkuun riittää, ja sit voi heittää vaik toiseen ne kaikki 4kg jos sattuis joskus loppuun. :)

Joo eli tanko painaa sen 2kg+painot=10kg. Alotteles ensin noilla 10kg, ei ole ollenkaan liian painavat, tekniikka kuntoon ennen isompia painoja. Muista sit kans lämmitellä hyvin, minä sen alussa unohdin ja kaduttaa nyt :D

Ihan oikeesti, kysys porukoilta(varsinkin isältä) että jos sitä sais kyydin vaikka 3 kertaa viikossa salille kun en halua olla naru.
Isäs varmasti ymmärtää.
Se 15 kilsaa kuntosalille ei ole pitkä matka.
Ja mitä enemmän reenaat pelkillä käsipainoilla ja penkillä, niin tulet huomaamaan kuinka ankeaa se on.
Salilla ei ihan heti tule saamaan "jättimäisiä lihaksia".
Tsemppiä! :)

Äkkiähän sinne salille polkee ja samalla tulee lämmitettyä jalat.

Noilla käsipainoilla pääset alkuun, mutta ne muuttuu aika äkkiä liian kevyiksi.

No sitten ku tulee liian kevyiks, niin oon tyytyväinen. Ja 15km joista 12km hiekkatietä. Ei tee mieli pyöräillä jos sataa, ku pyörä uppoo sinne tiehen liikaa. Ja talvella ei pyöräl pääsw.

No sitten ku tulee liian kevyiks, niin oon tyytyväinen. Ja 15km joista 12km hiekkatietä. Ei tee mieli pyöräillä jos sataa, ku pyörä uppoo sinne tiehen liikaa. Ja talvella ei pyöräl pääsw.
Suosittelen kyllä itse heti alkuun hommaamaan sekä levytangon että käsipainot, jos riittää tilaa harjoitella. Noilla pääset oikeasti alkuun ja saat tehtyä vähän monipuolisempaakin treeniä. Jos mahdollista, niin vaikka leuanvetotanko lisäksi. Esim. tässä linkissä oleva sarja olisi minimi alkuun.

Pelkällä hauiskäännön pumppaamisella et niitä isoja käsiä saa, usko pois. Me kaikki ollaan aloitettu todennäköisesti sillä uskomuksella, joten kokemuksesta täällä puhutaan.. :D

Back
Ylös Bottom