Treenaaminen ilman käsiä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaupunki
Oulu
:wtf:

Koettakaa kestää.

Eli tajusin tässä että tulee 2vk-parin kuukauden tauko yläkropan rasituksesta golfarin kyynärpään oireiden takia. Voi olla että hätäilen turhaa, mutta en haluais ihan laakereillani levätä joten ajattelin että alan treenaamaan pikajuoksua, tai teen ainakin tabatasarjoja pikajuoksutyyliin pari kertaa viikossa.

Ois hienoa saada ideoita mitä liikkeitä voi tehdä = esim prässiähän nyt pystyy heittämällä tekemään, ja GHRää takareisille, mutta en niitä varmaan liiemmin tee jos pyrin nostaan 50m nopeutta.

ja bonuskierros: Onko mitään lajia, muuta kuin pikajuoksua, jota voi treenata ilman käsiä? Tiedän että "ilman käsiä" on ihan vitun kujalla, kun kädet on ihan älyttömän isossa asemassa juostessa. Jotain kuitenkin pitäs keksiä ettei pää halkea tän parantelun aikana.

Slackline ja pikajuoksu ois nyt niinku päivän avainsana. Sen lisäksi salilla prässiä ja GHRää ja pistooleja.

Aikoinaan olkapäävaivaisena (esti kaikki yläkropan treenit aika tehokkaasti, samoin kyykyt jne.) harrastin paljon kyykkykävelyä ja -hyppyjä rappusissa. Todella hyvää treeniä ja noihin saa hyvin erilaisia variaatioita. Sitten loikkia jne., yhden jalan kyykkyä omalla painolla ja vaikkapa jännehyppyjä.

Jos sulla on yhdessä kädessä toi golfarin kyynerpää , niin voithan sä kyykätä?
En tiiä onko siinä mitään riskiä , ite oon joskus kokeillut pitää vain yhdellä kädellä ja ei tapahtunut mitään :)
Tosin sun kyykkypainot on todennäköisesti isommat nii siinä on isompi riski.. en tiiä

Jos löytyy jonkinlainen haarniska päälle mihinkä pistetään tanko niin sellaisella pystyy.

Et sanonut onko kipeenä vahvempi vai heikompi käsi? Joskus piti tehdä kaikki vasurilla ja siinä jotain ehti oppiakin. Nyt jos ois käsivaivoja niin treenaisin mm. yhden käden rintatuettua soutua ja yhden käden mavea yms. helpotettuja yhen käden leukoja voi tehdä vaikka jalat vedessä. Yhen käden kahvakuula (heikommalle puolelle) ois kans hyvä. Jos heikompi käsi on paketissa niin se on tietysti huono treenata vahvemmalla kädellä kun epätasapaino pahenee, mut on sekin tyhjää parempi.

Salilla on tommonen hassutanko jossa on niinku pään ja hartioiden paikka, ja tangosta törröttää kaks kädensijaa jotka tulee niinku hartioiden yli käsiin = pitääpä kokeilla sitä. Ja etukyykkyä kokeilin tänään tehdä sträpeillä niin että laitoin sträpit tankoon kiinni ja otin niistä kiinni = ei rasittanut, mutta mietin tuota puristamista ja koukussa pitämistä, että tekeeköhän hallaa...

No, hätä keinot keksii. Pääasia että jollain tapaa saa alaselälle rasitusta. Täytyy sen kans pelleillä. Jos keksis jonku nohands hyväähuomentaliikkeen :D

EDIT: Karstis, oon sen verran puritaani(ääliö?) että jos nostan maitopurkin kaapista yhdellä kädellä, pistän sen takaisin toisella, ja suljen kaapin vastakkaisella. Eli tuo ei kävis mun treenifilosofiaan millään tavalla missään nimessä ikinä mitenkään, mutta ei huono idea jos toinen käsi on totaalisesti pois pelistä tyyliin 2-3v.

Itseasiassa etukyykkyä voi hyvinkin tehdä ilman käsiä. Ei isoilla romuilla, mutta aikansa kutakin ja kyllä ne romut sieltä nousee. Tuo sträppietukyykky on nyt kokeilussa. Heti kun alkaa kipua tuntumaan niin pakitan.

homma menee siis, että nostositeet köytetään tankoon ja tanko laitetaan olkapäille, kätösillä siteistä kiini/ranteisiin kiinni ja ykskakskol.

Edit: No mutta voi vitun nyyppä iiro nyt järki käteen: Jotkut isot pojathan kyykkää lähes poikkeuksetta niin, että ote on ihan sikaleveä, ja kädet vaan lepää tangon päällä. Tää sotii mun jännityksenharjoitteluperiaatteita vastaan, mutta kompromisseja on tehtävä pakon edessä.

Edit vol2: ja jos ei tajua miten etukyykkyä tehdään ilman käsiä niin irroittaa kädet tangosta tehdessään etukyykkyä ja oppii uutta.

EDIT: Karstis, oon sen verran puritaani(ääliö?) että jos nostan maitopurkin kaapista yhdellä kädellä, pistän sen takaisin toisella, ja suljen kaapin vastakkaisella. Eli tuo ei kävis mun treenifilosofiaan millään tavalla missään nimessä ikinä mitenkään, mutta ei huono idea jos toinen käsi on totaalisesti pois pelistä tyyliin 2-3v.

Ootsä ihan tosissas molempikätinen vai ootko syntyny "ykskätiseksi" ja vasta myöhemmin päättänyt opetella molempikätiseksi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ootsä ihan tosissas molempikätinen vai ootko syntyny "ykskätiseksi" ja vasta myöhemmin päättänyt opetella molempikätiseksi?

En ole molempikätinen, mutta olen nyt tän kuluneen vuoden treenannut melkein kaikkea kahdella kädellä, tumputuksesta kirjoitukseen ja piirtämiseen. Kokoajan paranee. Lueskelin jostain että sillä on pidempiaikaisia vaikutuksia kaikkeen fyysiseen ulosantiin ja aivojen kehitykseen ja syövän parantamiseen ja ufojen laskeutumiseen.

Mutta mitä tarkoitin tossa postissa on, että en treenaa vain toista puolta. Koskaan. Ikinä. Epätasapaino on järkyttävä syöpä jota tulis välttää ku ruttoa, eikä tekniikan kustannuksella tulis koskaan nostaa enempää kuin molemmat kädet/jalat jaksaa.

Ja muita hauskoja treenivinkeitä mitä teen = keventävän sarjan työsarjan jälkeen teen aina silmät kiinni maastavetäessä ja etukyykyssä. Samoin pistooleja olen nyt alkanut tekemään silmät kiinni. Sama rengasrutiineissa.

Siis oon samaa mieltä et toispuoleisuus on pahasta, oon itse harrastanut jotain toispuoleisia aktiviteetteja ja nykyään kiinnostaa miten sais toispuoleisilla treeneillä korjattua tasapainoa. Oon huomannu et monet yhden käden liikkeet sujuu toiselle puolelle paremmin. Oon aina alottanu sarjat vahvemmalle puolelle.
Käytännössä tää tarkottais enemmän toistoja heikommalle puolelle. Teen jotain kahden käden treenejäkin mutta ei sotketa niitä tähän.
e: haha, oispa niitä yhen käden vesileukoja.. ne menee tosi kevyesti kun voi polkea vauhtia siitä vedestä :) oon tehnyt jotain 5-10 toiston sarjoja.. normaalistihan toi on helvetin raskas liike enkä saa yhtäkään (vielä).

Siis oon samaa mieltä et toispuoleisuus on pahasta, oon itse harrastanut jotain toispuoleisia aktiviteetteja ja nykyään kiinnostaa miten sais toispuoleisilla treeneillä korjattua tasapainoa. Oon huomannu et monet yhden käden liikkeet sujuu toiselle puolelle paremmin. Oon aina alottanu sarjat vahvemmalle puolelle.
Käytännössä tää tarkottais enemmän toistoja heikommalle puolelle. Teen jotain kahden käden treenejäkin mutta ei sotketa niitä tähän.
e: haha, oispa niitä yhen käden vesileukoja.. ne menee tosi kevyesti kun voi polkea vauhtia siitä vedestä :) oon tehnyt jotain 5-10 toiston sarjoja.. normaalistihan toi on helvetin raskas liike enkä saa yhtäkään (vielä).

Muistithan kantaa ristin molemmilla käsillä?

Sori OT, mutta oli ihan pakko :D

Haha. Tapasin vedellä noi sarjat uimahallissa aina treenien jälkeen pari kertaa viikos. Alussa meni vaan yks vesileuka kauheella rimpuilulla, lopuks 10 vähemmällä potkimisella. Kyllä salilla ois ollut myös kevennetty leuanvetokone jossa koitin kelkalla vedellä yhen käden leukoja mutta huomasin et se on nihkeetä kun polvet on kiinni alustassa ja hartia vääntyy luonnottomaan asentoon. Normaalisti yhden käden leuassa vartalo kiertyy kun jalat on vapaana.

Salilla on tommonen hassutanko jossa on niinku pään ja hartioiden paikka, ja tangosta törröttää kaks kädensijaa jotka tulee niinku hartioiden yli käsiin = pitääpä kokeilla sitä.

...Täytyy sen kans pelleillä. Jos keksis jonku nohands hyväähuomentaliikkeen :D

Safety bar varmaan? Sillä voi tehä kyykkyä ja hyväähuomentaliikettäki ilman käsiä.

Itseasiassa etukyykkyä voi hyvinkin tehdä ilman käsiä. Ei isoilla romuilla, mutta aikansa kutakin ja kyllä ne romut sieltä nousee. Tuo sträppietukyykky on nyt kokeilussa. Heti kun alkaa kipua tuntumaan niin pakitan.

homma menee siis, että nostositeet köytetään tankoon ja tanko laitetaan olkapäille, kätösillä siteistä kiini/ranteisiin kiinni ja ykskakskol.

Edit: No mutta voi vitun nyyppä iiro nyt järki käteen: Jotkut isot pojathan kyykkää lähes poikkeuksetta niin, että ote on ihan sikaleveä, ja kädet vaan lepää tangon päällä. Tää sotii mun jännityksenharjoitteluperiaatteita vastaan, mutta kompromisseja on tehtävä pakon edessä.

Edit vol2: ja jos ei tajua miten etukyykkyä tehdään ilman käsiä niin irroittaa kädet tangosta tehdessään etukyykkyä ja oppii uutta.

Safety bar varmaan? Sillä voi tehä kyykkyä ja hyväähuomentaliikettäki ilman käsiä.

Kyllä sitä takakyykkyäkin voi tehdä ilman käsiä ja ihan perus tangolla. Marko Patteri ja 200 kg takakyykky ILMAN KÄSIÄ: http://www.finnishpower.net/pics/patteri200.mpg

kaipa tota samaa tekniikkaa vois soveltaa julleenkin ;) Ja sit kun toi alkaa Childi meneen turhan iisisti niin silmät kiinni, eiks je? :puntti:

Tämä voisi olla hyvä tapa sulle. Pienen totuttelun jälkeen uskon, että pystyt tekemään melkein samoilla romuilla ja intensiteetillä kuin normaalistikin. Ainakin itselle tuo tyyli on lähes yhtä hyvä kuin normaalikin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom