Treenaamattomien voimannäytteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SavioM
  • Aloitettu Aloitettu
Kuullut olen jopa 250kg maastavedoista ilman puntti treeniä, voi olla aivan mahdollistakin. Tosin se on hirmu tulos treenaamattomalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SavioM sanoi:
Tällaisia threadeja on varmaan ollut aiemminkin, mutta kysyn silti. Mitkä ovat hurjimmat näkemänne, aiemmin treenaamattomien suorittamat voimannäytteet, salilla tai muuten? Tai jos ette ole itse nähneet, niin huhutkin kelpaavat.

Isäukko, joka kyllä on fyysistä työtä ikänsä tehnyt, mutta ei ole koskaan salilla käynyt nosti nuoruudessani kiukuspäissään naapureiden vieraiden Fiat 127:n peräpään ilmaan ja siirsi auton perän n. metrin verran sivulle. Oli naapurit lähtenyt vieraineen lomalle ja vieraiden auto oli parkkeerattu siten ettei meidän varaston ovea saanut auki.

Kai tuossa se 200 kiloa tulee mavea?! Niin ja tosiaan muutama sivuttaisaskel auton perä ilmassa!

neutraali sanoi:
Kuullut olen jopa 250kg maastavedoista ilman puntti treeniä, voi olla aivan mahdollistakin. Tosin se on hirmu tulos treenaamattomalle.

Olen lukenut Bill Kazmaierin ja Ed Coanin vetäneen 600 paunaa mieheen ilman treeniä. Kazmaierista se on suhteellisen helppo uskoa, mutta Coanin on täytynyt olla aika kevyt ottaen huomioon, että hän aloitti nostouransa muistaakseni 67,5-kiloisissa!

neutraali sanoi:

Pidän täysin mahdollisena. Olen itse nähnyt, kun 17vee, pitkä ja hoikka jannu vetää ekalla kerralla 140. Kaipa se olisi mahdollista, että joku hyvät välitykset omaava ja riski äijä vetäisi ekalla 90 kiloo enemmän. Joku tällainen iso, orankikädet omaava ja fyysistä duunia tehny tyyppi...Tuskin näitä kovin montaa maailmaan silti mahtuu, kyseessä on kuitenkin lähes 3,5 kertaa meikäläisen massa :D

ringside sanoi:
Pidän täysin mahdollisena. Olen itse nähnyt, kun 17vee, pitkä ja hoikka jannu vetää ekalla kerralla 140. Kaipa se olisi mahdollista, että joku hyvät välitykset omaava ja riski äijä vetäisi ekalla 90 kiloo enemmän. Joku tällainen iso, orankikädet omaava ja fyysistä duunia tehny tyyppi...Tuskin näitä kovin montaa maailmaan silti mahtuu, kyseessä on kuitenkin lähes 3,5 kertaa meikäläisen massa :D
Tulikohan pieni virhe?

Kaikki on mahdollista ja kyllä 250kg tulos on jo sairaan kova :lol2:

Juha1 sanoi:
Tulikohan pieni virhe?

Kaikki on mahdollista ja kyllä 250kg tulos on jo sairaan kova :lol2:

Taisi tulla iso virhe :D On se sairaan kova. Väittäisin, että mm. allekirjoittaneelle "ei-mahdollinen", ei oo pahemmin nuoruuden raksoilla meikäläisen voimannäytteet hätkäyttäneet. Kotisalilla jengi kyllä pelästyy, kun avaan oven :D Menen katsomaan popstarssia...

Maastavedossa nimen omaan on erittäin tärkeä että omaa hyvät välitykset esim jos on tavallaan jo kunnon lahjakkuus ja osaa sumolla vetää heti alussa ja omaa suht pitkät kädet verrattuna jalkojen pituuteen niin nosto matka jää todella lyhkäseksi ja näin ollen homma helpottuu oleellisesti ja mahdollisuudet koviin rautoihin on mahdollisia jo eka kerroilla. Toki on hirmu hyviä vetäjiä myös kapeella jalka asennolla, jotka kykenevät vetään kovia rautoja ilman treenejäkin.

neutraali sanoi:
Maastavedossa nimen omaan on erittäin tärkeä että omaa hyvät välitykset esim jos on tavallaan jo kunnon lahjakkuus ja osaa sumolla vetää heti alussa ja omaa suht pitkät kädet verrattuna jalkojen pituuteen niin nosto matka jää todella lyhkäseksi ja näin ollen homma helpottuu oleellisesti ja mahdollisuudet koviin rautoihin on mahdollisia jo eka kerroilla. Toki on hirmu hyviä vetäjiä myös kapeella jalka asennolla, jotka kykenevät vetään kovia rautoja ilman treenejäkin.

Jos joku vetää sumotyylillä ensimmäistä kertaa elämässään hirmuraudat ja on vielä kokonaan salilla treenaamaton, niin voihan hittolainen. Sumo kun ei ole ihan helppo tyyli vetää, ainakaan suurimmalle osalle. Jos joku tommosen 200kg nykäsee ilman salitreeniä, niin kyllä siinä (miltei aina) pitää jonkun muun poweria vaativan urheilulajin treeniä olla alla. Esimerkiksi pikajuoksua tai jääkiekkoa, mutta tosin varmaan kaikki pikajuoksijat ja kiekkoilijat treenaavat myös salilla. hmm.. :jahas:

Valaiskaa mua kertomalla mitä tuo sumotyyli meinaa?

Eikä sieltä mitään popstarssia tullut:(

Urheilua harrastanut, mutta ikinä salilla käymätön tuttu otti eräässä testitilaisuudessa 100 kg penkistä ja 170 kg syväkyykystä, ja silleen meni suunnilleen että kysy mitenkä nämä liikkeet tehdään ennen suoritusta, paino tuolloin varmaan joku 85 kg tjsp. Muutenki uskomaton tyyppi, parempi fysiikka treenaamattomana kuin joillakin 10 vuotta salilla käyneillä :( kateeks käy, muutenki koko suku uskomattoman lahjakkaita urheilun suhteen.

Kaksi ihmistä tunnen jotka ovat 100 kiloa penkanneet ensimmäisellä yrittämällä. Toinen oli isäni serkku, maanviljelijä ja metsuri, pieni ja helvetin vahva kaveri. Intissä muu porukka oli kerran onnistunut hänet houkuttelemaan salille ja lastannut 100 tankoon, sen kerran nostettuaan oli kysynyt että,"pitääkö tätä useamman kerran rykiä?"
Toinen ensikerralla 100 penkannut on vanha treenikaverini joka ei myöskään ole mitenkään kookas, luonnostaan lihaksikas kyllä. Peruskoulun 8. luokalla oli kokeillut luokkakavereidensa kanssa penkkiä ja nostanut tuon 100 kiloa muiden meinattua jäädä 40 kilon alle. Nykyään lähemmäs 30-vuotiaana mies näyttää rakentuvan puolipalloista vaikkei ole salilla koskaan käynyt aktiivisesti, muuta liikuntaa harrastaa kyllä hyvinkin aktiivisesti.

Force sanoi:
Jos joku vetää sumotyylillä ensimmäistä kertaa elämässään hirmuraudat ja on vielä kokonaan salilla treenaamaton, niin voihan hittolainen.
Sen takia sanoinkin että kunnon lahjakkuus. Varmaan on sellaisiakin olemassa jotka kokevat luonnollisemmaksi vetää sumolla entä kapeella vaikka se onkin äärimmäisen harvinaista. Sen tiedän että sumo tyyli on vaikea suurimmalle osalle alussa, mutta kun siinä saadaan tekniikka kohilleen niin yleensä ennätyksetkin paraneee roimasti.

ringside sanoi:
Joku tällainen iso, orankikädet omaava ja fyysistä duunia tehny tyyppi

mikäli kaveri on tehnyt fyysistä työtä niin en laskisi treenaamattomaksi...esim. metsurit voivat olla paljon kovempia maastavetäjiä kuin tavan sali pulliaiset, mikäli saavat kohdistettua voimansa tankoon puupölkyn sijaan.

ts. fyysisistä työtä tehnyt ei ole yhtä kuin treenaamaton (mielestäni)

arni sanoi:
mikäli kaveri on tehnyt fyysistä työtä niin en laskisi treenaamattomaksi...esim. metsurit voivat olla paljon kovempia maastavetäjiä kuin tavan sali pulliaiset, mikäli saavat kohdistettua voimansa tankoon puupölkyn sijaan.

ts. fyysisistä työtä tehnyt ei ole yhtä kuin treenaamaton (mielestäni)
No tottakai se on treenamaton. Sellainen joka ei salilla(nostele puntteja) käy niin on treenaamaton.

Willie sanoi:
maanviljelijä ja metsuri, pieni ja helvetin vahva kaveri

Erinomaisen hyvin tiivistettynä tämä maalaistalojen työtätekevä karhun vahva legenda :)

Itse taisin eka kertaa puntilla ottaa hikiset 40kg :jahas:

Force sanoi:
Jos joku vetää sumotyylillä ensimmäistä kertaa elämässään hirmuraudat ja on vielä kokonaan salilla treenaamaton, niin voihan hittolainen. Sumo kun ei ole ihan helppo tyyli vetää, ainakaan suurimmalle osalle. Jos joku tommosen 200kg nykäsee ilman salitreeniä, niin kyllä siinä (miltei aina) pitää jonkun muun poweria vaativan urheilulajin treeniä olla alla. Esimerkiksi pikajuoksua tai jääkiekkoa, mutta tosin varmaan kaikki pikajuoksijat ja kiekkoilijat treenaavat myös salilla. hmm.. :jahas:

Sählyä tuli pelattua kerran viikossa nuorempana. Thats it. Eli jonain 85kg painoisena vetäsin tuon 200kg. Tuolloin olin kohtuullisen hyvässä fyysisessä kunnossa. Penkistä vedin intissä 90kg treenamatta, mutta orankikädet takaakin se, ettei nuo tulokset ole ikinä balanssissa. Juu ja olin tehnyt metsätöitäkin... :D uskoisin että mulla olis hyvät geenit voimailulajeihin, mutta polvet ja selkä sökönä ---> ei tuu mitään.

Kaveri penkkas 160kg ekalla kerralla ja parin kk treenillä 185. Sit lopetti vuodeks, aloitti nyt uudestaan.. Painokin kyllä itse +150, mut silti oltiin ihmeissään

isukki kun oli murskehommissa nuorempana, niin se nosti täyden öljytynnyrin lavaauton kyytiin :worship: , ei taida itseltä onnistua... :(

Kerran olen todistanut kun tyypillinen maanviljelijä nosti maasta lappeellaan olevan 2-tahti Zetorin vauhtipyörän. Hökötys kuulemma painaa 150kg, mikä varmaan on lähellä totuutta. Laite on levypainon muotoinen, meikäläinen ei siitä saa minkäänlaista otetta edes.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom