Treenaamattomien voimannäytteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SavioM
  • Aloitettu Aloitettu
Tällaisia threadeja on varmaan ollut aiemminkin, mutta kysyn silti. Mitkä ovat hurjimmat näkemänne, aiemmin treenaamattomien suorittamat voimannäytteet, salilla tai muuten? Tai jos ette ole itse nähneet, niin huhutkin kelpaavat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SavioM sanoi:
Tällaisia threadeja on varmaan ollut aiemminkin, mutta kysyn silti. Mitkä ovat hurjimmat näkemänne, aiemmin treenaamattomien suorittamat voimannäytteet, salilla tai muuten? Tai jos ette ole itse nähneet, niin huhutkin kelpaavat.

Tästä tulee hyvä threadi. :hyper:

Angelos sanoi:
17-vuotiaan pojan yli 60 metriä heittämä naisten keihäs. Kai tuokin voimannäytteeksi lasketaan.

Ei tuo ole kova. Terve mies ton heittää.

60m on aika paljon jos ei reenaa keihästä ollenkaan, itse muistelen heittäneeni pienellä harjottelulla 16kesäisenä jannuna jotain 50m. Pallonheitto onkin sitten eri asia, sitä voi heittää ilman tekniikkaa vaikka sata metriä.

En tiiä onko tämä niin kova, mutta ala-asteella opettaja ainakin kehu mua, kun roikuttiin puolapuissa ja opettaja kysy, että kuka saa siitä jalat nostettua suoraan ylös n. navan korkeudelle. Niin minähän sain sitten ja pystyin pitämäänkin siellä. Ei kuulemma ollut ennen nähny niin nuoren pystyvän tuommoiseen suoritukseen :thumbs:
Tämä tapahtui 1.luokalla.

SavioM sanoi:

Mun 1v kummipoika pyörittelee 4v vanhaa isosiskoaan tukasta. Yhdellä kädellä.

Vielä voisin heittää tähän että joskus eka-tokaluokalla hyppäsin 5cm yli oman pituuden korkeutta pienellä harjoittelulla. Siinä iässä ei tainnut olla ketään suomessa joka ois tehny vastaavaa ainakaan SVULlin taulukoiden mukaan. No jaa ei varmaan kuulu tähän "voimannäyte" threadiin... :jahas:

pistetään nyt edes 1 asiallinen palaute kysymykseen.

kaveri (19v) tuli salille ekaa kertaa ja otti penkistä 105kg

toinen kaverini 16v jässikkä otti ekaa kertaa elämässään maastavetoa ja 160kg tuli tyyliin "oliko se nyt näin siis" kommentin kera, ja ilman mitään ponnistelua...

Aikanaa salille tuli kaljabaarista pari kaveria kännissä, kun olivat sopineet, että raksalla ja hanttihommia ikänsä tehnyt isokokoinen "äijä" nostaa klassisen sata penkistä heittämällä. No eipä nostanut.

Täytyy kyllä olla jonkinmoinen lahjakkuus, jos tuollaisen 105 kiloa nostaa penkistä eikä ole koskaan ennen penkkipunnertanut. Kaverin isä, isokokoinen tielaitoksen duunari, nosti juuri ja juuri kahdeksankymmentä kiloa, kun joskun niiden autotallissa nosteltiin.

Eipä aikaakaan, kun kohta alkaa legendat metsureista ja maanviljelejiöistä, joiden yhteistulos on 1000 kg ;-)

Appiukko on 60 v maanviljeliä (myös tietenkin talviaikaan innokas metsuri). Kestävyysvoimaa ikään ja treenaamattomuuten nähden on paljon, mutta tuskin penkki paljoa olisi...

Pari vuotta sitten kun olin itse 16-vuotias, 16-vuotias kaverini joka polttanut 2-3 askia tupakkaa jo muutaman vuoden silloin, eikä ikinä käynytkään koulun liikuntatunnilla saati koulussa, tuli ja tempasi kylmiltään penkistä 80kg ylös ilman lämmittelyjä. :jahas:

Tämä EI ollut mieltä kohentavaa kun itse oli rankalla treenillä saanut tuloksen 37,5kg -> 75kg. :rolleyes:

2 kertaa olen ollut todistamassa salilla käymättömän maastavetoa.Oli työpaikalla puhetta bodauksesta ja loppujen lopuksi siinä kahvikeskustelussa tulivat siihen lopputulokseen että 200 kg maasta ei ollut enää mitään normaalille miehelle.Onhan sitä nyt jumalauta joka äijä ollut esim.arkkua kantamassa joka painoi ties mitä ja kaikkea muutakin painavaa on tullut nosteltua...
Tämän suurimman uhoajan kanssa lyötiin oikein 50 mk vetoakin siitä nouseeko 200 kg maasta vai ei.En ollut koskaan ollut varmempi vedon voitosta kun tuolloin.Töiden jälkeen salille kokeilemaan ja kaveri edelleen suorastaan pursui itsevarmuutta.Pari käsien pyöräytystä ja vähän käsiä lattiaan ja lämmittelyt oli siinä.Laitoin aluksi 145kg tankoon ja sanoin että vedä nyt ensiksi tuo niin pannaan sitten se 200kg.Tiukka ote tangosta ja veto päälle.Kuului "klik" ja tanko nousi sen 1-3 milliä eli sen mikä laakereissa ja reiässä on väljää.Loppui uhoaminen siltä kaverilta.
Joskus myöhemmin toinen treenaamaton kaveri tuli katselemaan kun treenailtiin ja innostui itsekkin kokeilemaan maastavetoa.Olemattomalla lämmittelyllä,farkut jalassa,pyöreällä selällä veti 170kg maasta,mikä mielestäni oli kyllä hatunnoston arvoinen suoritus.

Manala sanoi:
toinen kaverini 16v jässikkä otti ekaa kertaa elämässään maastavetoa ja 160kg tuli tyyliin "oliko se nyt näin siis" kommentin kera, ja ilman mitään ponnistelua...

Kaveri otti kanssa 150kg maasta eikä ollut treenannut sitä ennen ikinä. Eipä tuo nyt tosin ole edes kova tulos, mutta eipä iteltä aikoinaan noussut lähellekkkään moinen rauta treenaamatta.

Täälläpäin vaikutta sellainen puolikehitysvammainen (oikeastaan hullu), joka on tajuttoman iso ja nostipa auton kulmankin kerran ilmaan.

Mun eka masstavetoyritys oli 160kg ja meni ja lastattiin 200 ja sekin nousi. :) Ikää oli joku 21. Siihen se salikäynti jäi, kun voimaa oli muutenkin... :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom