Treenaako naisesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu
Mites on, te ketkä seurustelette treenaako naisenne myös? Vai etkö halua? Harmittaako jos ei? Oletteko kenties saaneet käännettyä naisen pään tyystin treenauksen puolelle? Itseäni ainakin harmittaa nainen kuka ei tee kunnollensa mitään, vaikka kuinka kannustaisin. Ehkä se ei vaan joillekkin sovi... :( Ja onhan se pirun kiva jos on sama harrastus, ehkäpä vielä enemmänkin elämäntapa. Puhumattakaan tiukoista paikoista :kuola: :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun alettiin "seukkaamaan" (<-- jäätävä ilmaus), molemmat treenattiin yhtä ip-lajia. Emännältä sitten jäi. :(

Mä koitan nyt itse treenata punttia ja tätä ip-lajia ja siinä ohella lenkkeillä.

Eukko käy silloin tällöin jossain jumpassa, aika hijaista tosin viime aikoina :rolleyes:

Olen koittanut kannustaa leikkisästi takaisin lajin pariin, mutta kynnys on vissiin liian kova. Se on käynyt selväksi, että mitä enemmän skitsoaa ja vauhkoaa emännän urheilusta, niin sitä enemmän se vetää suklaata tms. kiukulla vastaukseksi. Eli kannustuksen on oltava houkuttelevaa, esim. kävelylenkki tai tämän kaverin ehdottama jumppa tjms. Tästä seurauksena hän käy kaverinsa kanssa silloin tällöin milloin missäkin -bicissa. Eli minut on oikeastaan sivuutettu tässä asiassa.

Ruokavalio meillä on melko hyvällä mallilla, itselläni tosin taitaa kalorit jäädä välillä alle tavoitteen, ainakin yövuorojen aikaan.

Ja onhan se tosi siistiä, kun on sama harrastus. Tosin kilpailuun treenaaminen oman naisen kanssa voi käydä aika helvetilliseksi = :wall:

Mutta sanoisin näin overall:
Vaimo on hiukan leveämpi kuin tavatessa, muttei ole päästänyt kuntoaan "rapatasolle" ja silti yhtä suloinen ja nätti. Ja saa paremmin kiinni tarvittaessa!! :haart: :love:

No eipä oo muijaa tällä hetkellä mutta hieman asiaa sivuten niin kovin vaikeaa saattaisi olla ottaa kumppaniksi sellaista ihmistä kuka ei viitsi huolehtia yhtään kunnostaan. Ei nyt tarvitse mikää fitness-kilpailija olla vaan kuhan on edes vähäsen kiinnostunut liikunnasta ja omasta kunnostaan. Itse kun on innostunut nykyään aika paljon tuosta treenaamisesta, terveellisestä ruokavaliosta yms. niin voisi olla aika vaikeaa elää yhdessä jonkun kanssa jonka ajatusmaailma tämän asian suhteen on ihan erilainen.

Yhdyn edelliseen. ;)
Vaikkakin muksujen kanssa meneekin hankalaksi (molemmilla), mutta edes jotenkin.

Onneksi loppuu kohta työvuoro ja pääsee emännän viereen :kuola:

Vähän ollut joskus sama tilanne kuin juha77:lla eli tavattiin vaimon kanssa ip-lajien parissa. Vaimolta sitten treenit jäi jossain vaiheessa, mutta minä jatkoin. Jossain vaiheessa sitten höyrähdin tähän punttihommaankin+ip-lajia tietenkin, mutta vaimolla oli treenihommat aika hukassa. Tietenkään en malttanut pitää leipäluukkuania kiinni --> lukuisia riitoja ja murjotusta. Sitten tajusin muuttaa taktiikkaani (kuulostaa tietenkin manipuloinnilta..) eli en mitenkään painostanut vaan annoin vaimon "löytää" jumppahommat ihan itse. Innostui spinningistä ja se oli hieno homma se. Toki viime aikoina olen vaimoa pyytänyt silloin tällöin kaveriksi vääntään rautaa (punttivehkeet autotallissa) mutta eipä ole oikein innostunut asiasta. Tällä hetkellä treenihommat molemmilla hieman vähäisempiä, koska kahden babyn kanssa eläminen syö tehokkaasti energiat ja yöunet. Onneksi on noi puntit tossa seinän takana, voi edes ottaa pikatreenejä..

Oma armaani käy bodypumpissa ja muissa mitälieniissänyttehdäänkin-jumpissa.
Mun mielestä saisi treenata enemmän, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Kuvittelen hänen treenaavan tosissaan silloin kun käy. Ruokailut on päin helvettiä, toisin sanoen ei osaa syödä oikein. Syö ihan liian vähän ja epäsäännöllisesti, mutta roskaruokaa ei kuitenkaan. Meillä on yhteinen cheattipäivä, sen verran tykkää herkuista.
Koska olen itse niin sekaisin, niin tahtoisin tietenkin että hän opettelisi syömään oikein ja nostelisi painoja. Mutta ei hän halua ja tiedän että toisen ihmisen tekemisiin saa puuttua. Sehän aiheuttaa vain skismaa suhteessa, jos alkaisin nalkuttaa kuin akka. Joo, tiedän parisuhteessa pitää antaa kumppanin olla oma itsensä, eikä yrittää muuttaa sitä. Bullshit, miksi naiset sitten haluavat muuttaa miehiään!!! :D
Tää on todella kinkkinen juttu, miten muut ovat saaneet kumppaninsa vakuutettua terveellisestä elämästä?
Olen kyllä yrittänyt kertoa miten syödä oikein jne, mutta eihän sitä halua kuunnella. Joten olen jättänyt sen, eläköön omaa elämäänsä. Kuitenkin kysyn: miten voin voisin salavaikuttaa hänen ajatuksiinsa (manipuloida), että oikein syöminen alkaisi kiinnostaa ja harjoittelusta tulisi kunnolla tavoitteellista? Vaikka tämäkin on väärin parisuhdetta ajatellen... :)

Treenaahan tuo. Viime keväänä teki ensiesiintymisensä bodyfitness-lavalla ja nyt on alkanut valmistautuminen ensi kevättä varten. Aina tuo on urheillut: uinnista SM-kultamitaleita nuorena varmaan kymmenkunta, penkkipunnerruksesta SM-kultaa ja muita mitaleita, voimanostostakin mitaleita.
Kumpikin on tosissaan mukana, kun toinen(tai molemmat) on menossa kisoihin.

Eipä haittaisi hirveästi, vaikka neiti ei treenailisi mitään..
Ei tosin boudaile, vaan käy uimassa jne.

Vaimoke treenailee kyllä, ei tosin niin paljon kuin haluaisi. Tämä johtuu siitä, että hän tekee kolmivuorotyötä ja me ollaan tähän asti käyty mun duunipaikan salilla, jonne pitää mennä yhdessä, ja aikataulut eivät aina osu yksiin. Tilanne tullee nyt muuttumaan, kun hän on saamassa treenikaverin eräästä työkaveristaan.

Kyllähän tuo reenaa, oikeestaan enemmän kuin minä ite. :nolo: Samalla salilla ollaan käyty jo pitkään ja yhteisistä sankoista otetaan palkkarit. :D
Onhan tässä tietty kummallekin joku rasvakilokin kertyny, mutta haitanneeko tuo. Voimaa hällä tuntuis tarttuvan aika hyvin, varsinkin selkään ja rintaan :worship:
Ainiin ja ne vatsapalat silloin muutama kilo sitten! :kuola: Oispa itelläkin..

Noh, tulipas tästä nyt hehkutusta, terveiset vain sulle sinne xxxxxxxx:lle, jos satut lukemaan :love:
Onhan se kyllä oikeesti aika upeaa, kun ei tarvii edes patistella salille, mieluumminkin toisinpäin kun ite tykkään joskus pitää parikin välipäivää.

Edit: ainiin, älkää vain kannustako naisianne ottamaan liikaa selvää näistä asioista, syö miestä kun tulee aina sanomaan että: "sie teet tuon liikkeen ihan väärin", "miks ostat tuollasta kinkkua, tässä toisessa olisi paljon enemmän proteiinia", jne. Ja minä sentään edes jotain oon luullut jo tietäväni näistä asioista. :lol2: :evil: :thumbs:

ilmielävä sanoi:
Kuitenkin kysyn: miten voin voisin salavaikuttaa hänen ajatuksiinsa (manipuloida), että oikein syöminen alkaisi kiinnostaa ja harjoittelusta tulisi kunnolla tavoitteellista? Vaikka tämäkin on väärin parisuhdetta ajatellen... :)

Voi vittujen kevät...

Mieheni tykkää käydä elokuvissa, mutta miten saisin hänet ymmärtämään, että ooppera on paljon hienompaa?

Mun emäntä on aikalailla on off treenaaja, eli joskus treenailee ja sitten innostus lopahtaa. Mutta eipä tuo minua ole haitannut. Se kun ei millään tavalla katso (enää) kieroon mun treenaamista ja on yhä enemmän kiinnostunut seuraamaan esim. kehonrakennusta ja katsellaan yhdessä Pakkiksen kuvat jne jne, niin ei tässä harrastuspuolta mitään hätää ole. Tilanne on mielestäni silloin hankala jos toinen laittaa "kapuloita rattaisiin" eikä anna toisen kumppanin treenata kunnolla, ei niinkään hakala jos harrastukset on aivan erilaiset.

Timba79 sanoi:
Mun emäntä on aikalailla on off treenaaja, eli joskus treenailee ja sitten innostus lopahtaa. Mutta eipä tuo minua ole haitannut. Se kun ei millään tavalla katso (enää) kieroon mun treenaamista

Sama juttu. Vaimo vetää välillä melko aktiivisen muutaman kuukauden punttiputken, sitten homma vaihtuu lenkkeilyyn, ja sitten lopahtaa kaikki, alkaakseen jälleen alusta. Nyt on tosin aikataulut sillä mallilla, että millekkään treenaamiselle ei meinaa riittää aikaa / energiaa.

Voi vittujen kevät...

Jotain tällaista kommenttia osasinkin odottaa. Aina kun postaan jotain niin varmasti joku pakkiksen mimmeistä on heti tiukkana tuomitsemassa ja leimaamassa minut siaksi ja hulluksi :D
Niinkuin jo sanoin että hän saa tehdä mitä haluaa, enkä sitä yritäkään muuttaa. Olen vain kateellinen kaikille niille, jotka saavat treenata kumppaninsa kanssa ja joille on yhteiset intressit. Katso vaikka threadia punttimimmien puolelta (vaikkei minulla olekaan sinne asiaa). Mielenkiinnon kohteet ihmisillä usein kuitenkin ovat erilaiset, myös muilla kuin meillä.
Reinhardt, et varmaan ole eri mieltä siitä, että olisi kuitenkin hyvä saada naiseni syömään jotenkin järkevästi? Minua hän ei tietenkään kuuntele, valittaa kun syön kilon rahkaa päivässä, luulee sen olevan epäterveellistä jne. Miten saisin hyvällä tavalla tätä ravintotietoutta siirrettyä häneen?

Edit: epäselvää tekstiä korjattu

Treenaa kyllä, itse asiassa välillä vähän liikaakin:) Jää tuo palautuminen vähän turhan vähälle, kun parhaimmillaan kolme treeniä päivää kohden. Tavoitteena hänellä lihaksikas vartaloa, ja hyvä mieli.

Ja olen kyllä todella tyytyväinen siihen, että puoliso treenaa tosissaan. En oikein pysty kuvittelmaan itseäni naisen kanssa, jolle urheilu ja liikkuminen ei merkitsisi yhtään mitään. Siinä voisi olla vaikea perustella omiakin menemisiään.

reinhardt sanoi:
Voi vittujen kevät...

Mieheni tykkää käydä elokuvissa, mutta miten saisin hänet ymmärtämään, että ooppera on paljon hienompaa?

No kylläpä on niin kaukaa haettu vertaus jolla ei ole juuri mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa.

Siinä missä liikunta ja ravintotietous omaa erittäin positiivisen vaikutuksen elämänlaatuun ja ihmisen hyvinvointiin ja sitä kautta myös parisuhteeseen, kukaan voi tuskin sanoa samaa leffojen vaihdosta aarioihin.
(Yhtään niitäkään dissaamatta, ennekuin seuraava tarttuu epäolennaisuuksiin)

Ja itse kysymykseen: Tyttöystävä treenaa säännöllisesti salilla, ja käy erilaisissa jumpissa, aerobiceissä ja uimassa kun kerkiää. Potkunyrkkeilyäkin harrasti mutta yt ei paikat sitä kestä :(
Aivan ihan on hän :haart:

Kyllä treenaa, onneksi :) Siinä on nimittäin se hyvä puoli, että treenit osuu usein samoihin aikoihin, eli ei ole pois ns. yhteisestä ajasta. Samoin siinä on se hyvä puoli, että häntä kiinnostaa ravinto yms. asiat yhtä paljon kuin itseäkin, joten niitä voidaan yhdessä miettiä.

ilmielävä sanoi:
Reinhardt, et varmaan ole eri mieltä siitä, että olisi kuitenkin hyvä saada naiseni syömään jotenkin järkevästi? Minua hän ei tietenkään kuuntele, valittaa kun syön kilon rahkaa päivässä, luulee sen olevan epäterveellistä jne. Miten saisin hyvällä tavalla tätä ravintotietoutta siirrettyä häneen?

Aikuisia ihmisiä ei ikävä kyllä saa syömään järkevästi mikään muu kuin aikuisen ihmisen oma tahto. Lisäksi, jos hän kerran ei syö roskaruokaa ja esim. syö jonkin verran kasviksia, ruokavalio ei välttämättä ole ihan niin poskellaan kuin sinusta tuntuu. Kas kun jonkin verran liikkuvalle naiselle riittävän terveellinen ruokavalio on ihan eri asia kuin potailevan miehen ruokavalio. Esim. vaikka me kaikki tarvitsemme proteiinia, "taviksen" ei loppujen lopuksi tarvitse kiinnittää hirveätä huomiota riittävään proteiinin saantiin (=ei tarvetta kilolle rahkaa päivässä.) Edelleen, ellei tyttöystäväsi laihdu koko ajan, hän mitä ilmeisimmin EI syö liian vähän.

Treenailee kotona kuntopyörällä aamuisin. Vetää välillä intervallia ja kunnon vastuksella, ja riittävän pitkään. Mutta punttisalille ei tule kirveelläkään. Olis kiva kun sekin tulis välillä sinne vähän nostelemaan puntteja.
Bicissä käy säännöllisen epäsäännöllisesti.

Kesällä tuli lomalla pari kiloa vararenkaan muodossa, ja nyt on jäätelöt kotona pannassa, eikä suostu leipomaan wienereitä ennen kun vatsa on vähän pienentynyt. ;)

ps. Vaikeinta on vastailla kun lukee Body lehteä ja neiti tulee kysylemään "miellyttääkö noiden naisten vartalot...". Pikku vinkki jätkille: VALEHTELE, tai et nuku kk samassa sängyssä, puhe yhteyden saaminen toinen kk jne. jne. :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom