treenaajan painajainen - flunssa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sen jälkeen kun rupesin syömään(yli vuosi sitten) C-vitamiinia n.2gr/vrk ja flunssa-aikoihin 4gr/vrk en ole flunssia sairastanut.En yhen yhtä.
Ja jos rupeaa tuntumaan olo köhäiseltä,ni syön sinä päivänä reilummin ruokaa ja painun hyvissä ajoin sänkyyn burana huulessa ja nukun n.10h putkeen.Jokaisella kait sitä on näitä omia kikkoja:rolleyes:

Iski kuume ja olen dietillä miten syödä??? Vedänkö raa´asti vaa nii paljon evästä kun napa vetää vaan kyttäänkö että mitä laitan suuhuni. Yritin eilenki syödä suhkoot paljon mutta silti paino tippuu hurjana ja tietäähän sen mitä ainetta sieltä lähtee. PRKL

Iski kuume ja olen dietillä miten syödä??? Vedänkö raa´asti vaa nii paljon evästä kun napa vetää vaan kyttäänkö että mitä laitan suuhuni. Yritin eilenki syödä suhkoot paljon mutta silti paino tippuu hurjana ja tietäähän sen mitä ainetta sieltä lähtee. PRKL

ota kevyet plussa kalorit ja lepoa :)

Meinaan vaan että ei oikein tuo ruokahalu ole kohillaan ettei ainakaan mitään prkl rahkoja kiinnosta alkaa vetämään. Taijan hakea kebabbia nii saa kalorit kohilleen.

Kun ostan kk kortin, niin ehdin treenata 2 viikkoa. Sitten iskee flunssa päälle, eli maksan aina kaksi viikkoa ylimääräistä. :) Turhauttavaa.. Joskus, jopa pystyy kk treenaamaan ilman mitään.
Mulla kroppa ei varmaan tunne vastustuskykyä. :)

Jeps. Ehdin ostaa kk kortin ja samantien flunssa päälle. Onneksi parannuin ja siinä kesti "vain" viikko. Nyt pääsee taas reenaan. :)
Ei saa tulla pitkiä univelkaisia jaksoja, muuten flunssa iskee ainaki meitsille samantien.
Hygienia ja joka-aamuiset c-vitamiini poretabut on hyvä tapa ehkäistä.

Joka-aamuiset monivitamiininapit, hyvä ruokapuoli ja huolellinen käsihygienia pitää terveenä. Myös jokaikisen puolitutun ja muun selittämään tulijan kättelemistä yritän välttää hygieniasyistä esim. baareissa missä henkilön käsien puhtautta on syytä epäillä. Kuullostaa varmasti vähän jo yli menevältä tuo viimeisin mutta kipeenä oon ollut viimeksi melkein vuosi sitten ja sekin oli intissä missä kaikki oli aina enemmän tai vähemmän kipeenä koko ajan. Ennen sitä inttiä oli monen vuoden terve putki ettei ollut kertaakaan muuta kuin jokakesäinen allerginen nuha.

joo no ite oon alkanu kans käyttään monivitamiineja ja huomannu selvää eroo kyl että terveempänä oon pysyny. ja jokin vaikutus miksi aiemmin oon jonkun verran sairastellu kun rasvat on ollu 4,3 niin vastustuskyky ei varmaankaan ihan parhaimmillaan.

Yleensä mulla ei flunssaa oo kauheen usein mutta just nyt se sitten on tulossa. Eilen kävin kaupasta hakees pussin appelsiineja(c-vitamiinia), pari askia pastilleja ja vihreää teetä. Olen myös kuullut että glutamiini pitäis auttaa asiaan ja olen nyt sitten sitä ruvennut kiskomaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yskittää, lämmön nousua, kuuma ja kylmä olo vaihtelee, nenä vuotaa ja veto on pikkasen pois. Onko kenelläkään tullut kovaa sydämmen tykytystä, kun olette tehneet jotain flunssaisena?

En tiedä perustuuko mihinkäänsen suurempiin tutkimuksiin, mutta itsellä tuntuu, että olis vastustuskyky kasvanu kylmien suihkujen myötä. Aina kun suihkussa käy ottaa samalla niin kylmän suihkun kun hanasta lähtee ja värjöttelee siinä jonkin aikaa. Eikä mitään viileitä vaan oikeasti kylmiä. Voisko olla, että totuttelee kroppaa kylmää paljon paremmin, niin toimii samoiten ihan kunnon pakkasilla. Näin siis terveenä, ei kipeänä.

Vitamiini oot kyl hullu mies jos tuollasta oikeesti teet. Ennemmin oon päivän tai pari kipee vuoteen ku alkasin kylmillä suihkuilla itteeni kiduttamaan. :eek:

En nyt sanoisi. En tiedä missä lämpötiloissa tavallisen suihkun vesi on kylmimmillään ja riippuu ihan suihkusta missä käy, mutta joissain suihkuissa saa kyllä niin kylmää että tunto lähtee ihosta.:D

Ei suoraan liity nyt avantouintiin, mutta:

Säännöllinen avantouinti vaikuttaa monin tavoin terveyttä kohentavasti, vaikka kaikkia väitettyjä terveysvaikutuksia ei tutkimusten valossa ole pystytty todistamaan. Yleisesti kansan keskuudessa avantouinnin on esitetty vaikuttavan positiivisesti mm. parantamalla kylmänsietoa, vireystilaa, mielialaa ja unen laatua, poistamalla särkyjä ja kolotuksia, vähentämällä hengitystieinfektioita ja kohentamalla yleistä terveydentilaa.

Kylmätutkimuksen asiantuntija, muun muassa huippukylmähoitoon liittyvää tutkimusta Heinolan Reumasäätiön kanssa yhteistyössä tehnyt dosentti Juhani Smolander kertoo avantouinnin todistetusti auttavan ainakin kipuihin ja parantavan kylmään sopeutumista sekä yleistä terveydentilaa ja nostavan hieman elimistön antioksidanttitasoa. Joidenkin tutkimusten mukaan uimareiden paljon puhuttua karaistumista saattaa myös ilmentää aktiivisilla avantouimareilla havaittu tavallisesta poikkeava valkosolujen vaste kylmään. Muut vaikutukset voivat olla mahdollisia, mutta hyvin yksilöllisiä. "Mitään haittaa siitä ei ainakaan ole", Smolander toteaa.

http://www.tohtori.fi/?page=3425903&id=1760357

Voi kait niitä positiivisia terveysvaikutuksia tuossa parit olla mutta en usko että hyöty/tuska-suhde olisi niin kannattava että tuollaiseen itseni kidutukseen ryhtyisin. :rolleyes:

Tää on perseestä, minkäänlaista nuhaa ei ole enää vähäänaikaan ollut, eli nenä ei valu eikä yskitä, kuumetta meinasi vähän viskoa tuossa mutta sekin kävi vain siinä 37 hujakoilla.

Mutta kurkku on niin kipeä ettei niellä pysty jo aika kauan. Eikai tässä kehtaa reenaamaan lähteä vaikka polte ois aika kova. Pitää kattoa lekurivisiittiä jos ei tää kurkkukipu häviä, kummalista vaan että kaikki muut oireet on pois.

Joo'o sama juttu minullakin, ei nuhaa eikä yskää... Kuumetta on vain 37,2 astetta ja tässähän onkin jo sairastettu koko viikko niin ja sylkirauhaset ovat vähän turvonneet eli ei pysty juomaan/syömään kunnolla mitään! :(

Avantoon vaan porukat! Ei ala pienestä enää nokka vuotamaan. Muutenkin treenin päälle tekee perempaa kuin mikään.. :)

Samoin vitskut, glutamiiinit, hedelmät yms vihannekset koneeseen joka päivä.

Suositut

Back
Ylös Bottom