Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus lueskelin suomalaisia travellaus foorumeita, mutta nyt en meinaa millään löytää ainuttakaan :(. Olis mukava lueskella vähän laajemmin muitten kokemuksista ja vinkeistä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko missään kattavaa listaa siitä mihin maihin Suomen kansalainen tarvitsee viisumin ja ennen kaikkea minne ei tarvita viisumia?

Joskus lueskelin suomalaisia travellaus foorumeita, mutta nyt en meinaa millään löytää ainuttakaan :(. Olis mukava lueskella vähän laajemmin muitten kokemuksista ja vinkeistä :)

stranded.to, siellä melko hyvin juttua, viime aikoina tosin uudet postaukset vähentyneet.

Kuinka paljon matkafirmat ottaa välistä hotelleista?

Mietin tässä etelään (Hanko) lähtöä, mietin sitä, kuinka paljon halvempaa ois ottaa pelkät lennot täältä, ja varata hotelli vasta siellä respassa? Ja onko se kuinka kannattavaa loppujen lopuksi..

Paikkana joku ihan perusturistirysä, vaikka nyt Kanarian saaret. Vittu täällä paista aurinko IKUNA! :itku:

Kuinka paljon matkafirmat ottaa välistä hotelleista?

Mietin tässä etelään (Hanko) lähtöä, mietin sitä, kuinka paljon halvempaa ois ottaa pelkät lennot täältä, ja varata hotelli vasta siellä respassa? Ja onko se kuinka kannattavaa loppujen lopuksi..

Paikkana joku ihan perusturistirysä, vaikka nyt Kanarian saaret. Vittu täällä paista aurinko IKUNA! :itku:

Muistelen, että lisäviikko esimerkiksi Brasseissa (Fortaleza) maksoi seuramatkailuaikoinani 170€. En usko, että samaan hintaan olisi itsekseen varaamalla päässyt lähellekään samantasoiseen hotelliin viikoksi. Kokemus on lisäksi opettanut, että lähes aina kannattaa varata majoitus vaikka pariksi päiväksi etukäteen. Etenkin jos sattuu saapumaan myöhäisellä lennolla kohdealueelle. Mitä lyhyempi reissu, niin yleensä sitä kalliimmaksi (suhteessa) tulee koota matkansa itse. Pidän noita firmojen paketteja kohtuullisen edullisina ja jos on tarkoitus mennä vaan huilimaan ja aurinkoon, niin ei tarvitse sitten edes itse nähdä vaivaa.

Hangosta on muuten etenkin kesällä ihan saatanan vaikea saada majoitusta jos ei ole etukäteen varannut. Näin on tullut todettua.

Pidän noita firmojen paketteja kohtuullisen edullisina ja jos on tarkoitus mennä vaan huilimaan ja aurinkoon, niin ei tarvitse sitten edes itse nähdä vaivaa.

Juuri toi oli pointti mitä hain; onko säästö järkevässä suhteessa käytettyyn vaivaan. Ja kun ei tässä olis tarkoitus (haave) kun tosiaan nauttia auringosta. Kuppia mä en juuri ota Suomessakaan..

Juuri toi oli pointti mitä hain; onko säästö järkevässä suhteessa käytettyyn vaivaan. Ja kun ei tässä olis tarkoitus (haave) kun tosiaan nauttia auringosta. Kuppia mä en juuri ota Suomessakaan..

Itse ottaisin valmiin paketin tuohon tarkoitukseen. Etenkin kun en edes ole niin hotellin hienouden päälle. Jos haluaa laskea lisäarvoa sille, että ei ole kaikkien muiden seuramatkalaisten piiritettävänä turistikohteessa, niin sitten kannattaa nähdä vaiva ja varailla ite, mutta jos se ei ole faktori, niin sitten vaan pakettimatkalle. Eurollisesti säästä on joka tapauksessa pieni vaikka prosenteissa mitattuna jotain voisi ollakin...

Heitetään nyt vaikka tänne threadiin: Onko joku nettiosoite, mistä näkee missä kannattaa vaihtaa Helsingissä/Vantaalla Yhdysvaltojen dollareita parhaalla kurssilla?

Kohdemaan lentoasemalla saa yleensä parhaan kurssin. En tajua varmaan koskaan tuota että miksi lantteja on vaihdettava etukäteen...

Osaisitteko suositella jotain edullista lentoyhtiötä, joka lentää Bangkokista johonkin päin Vietnamia (lähelle rannikkoa, jotain kivaa lomakohdetta) tai Balille Indonesiaan?

Osaisitteko suositella jotain edullista lentoyhtiötä, joka lentää Bangkokista johonkin päin Vietnamia (lähelle rannikkoa, jotain kivaa lomakohdetta) tai Balille Indonesiaan?

Air Asia taitaa olla patenttivastaus. En tieda onko ihan kaikkein halvin just nyt, mutta halpa joka tapauksessa. Lentaa Bangkokista ainakin Saigoniin ja Hanoihin.

Air Asia taitaa olla patenttivastaus. En tieda onko ihan kaikkein halvin just nyt, mutta halpa joka tapauksessa. Lentaa Bangkokista ainakin Saigoniin ja Hanoihin.

Air Asia joo, Vietnam Airlines kandee myös tsekata.
Otat anonymity saigonista sitten esim bussin phan tietiin, sieltä läheltä löytyy ainakin Mui Ne-niminen paikka. Vähä jo päässy turistoitumaan ja venakoita aika paljo mut jos se ei haittaa nii sitte ok. Jos vähemmän turisteja kaipaat niin mee esim Phu Quoc-saarelle, siellä ei pitäisi pahemmin turisteja olla.

Tai miksi vaihtaa lainkaan? Kohtuu paljon matkustelen enkä edes muista koska olisin viimeksi vaihtanut ensimmäistäkään rahaa koko matkan aikana..
Niin. Lähinnä toivon, että olisi jonkun verran fyffeä valmiina Nykin reissua varten, koska se tippausrumba alkaa jo kentällä/taksissa/jokatapauksessapian

Niin. Lähinnä toivon, että olisi jonkun verran fyffeä valmiina Nykin reissua varten, koska se tippausrumba alkaa jo kentällä/taksissa/jokatapauksessapian

Monissa paikoissahan tuo tippauskin hoituu sillä kortilla. Voi tietenkin olla, että olen vaan liian tottunut korttien käyttöön ja raha ihan fyysisenä käsitteenä on päässyt kokonaan unohtumaan.

Heitetään nyt vaikka tänne threadiin: Onko joku nettiosoite, mistä näkee missä kannattaa vaihtaa Helsingissä/Vantaalla Yhdysvaltojen dollareita parhaalla kurssilla?

Forexissa yleensä parhaat kurssit, ei muistu nyt mieleen onko Helsinki-Vantaalla forexia mutta ainakin rautatientorilla on. Saat sitten ylijääneet dollarit kuittia vastaan vaihdettua takaisin euroiksi ilman välityspalkkiota.

Itse olen aina saanut parhaan kurssin Helsinki-Vantaan lentokentän Nordean tiskillä. Vielä jos olet kyseisen pankin check-in tai kanta-asiakas niin välityspalkkiotakaan ei tarvitse maksaa.

Mä vaihtaisin siellä paikanpäällä lentoasemalla heti, kun on astunut lentokoneesta ulos.

Kun lähdin Egyptiin, vaihdoin Forexilla 300 euroa Egyptin punniksi, joita sain käteen 2000. Kun matkakumppani vaihtoi samat 300 euroa Luxorin lentokentällä, sai hän käteen 2190 egyptin puntaa, eli melkein 30 euroa enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom