Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, en ole tosin kuullut että kukaan olisi näin avuton tässä asiassa :) vai onko kohtalotovereita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko mitään hyviä vinkkejä/lääkettä ilmanpaineistuksen suhteen lentomatkoilla? Ongelmana on että menee joka lennolla laskeutumisvaiheessa korvat täysin jumiin ja iskee helvetillisiä piikkimäisiä kipuja poskionteloihin. Mikään normikonsti ei avaa korvia, ihan sama miten nieleskelee, puhaltelee nenä kiinni, jauhaa purkkaa tai vatkaa sormia korvissa. Uusimpana featurena jatko-oireena katosi myös ääni lennon seurauksena seuravaksi aamuksi. Tällä hetkellä kuulo on vieläkin vain jotain 50% normaalista, pelkkää rahinaa korvissa vaikka lennosta jo 24h. Jokaikinen lento johtaa myös jonkinasteiseen tulehdukseen/nuhaan :itku:

Mulla ollut myös samanlaisia ongelmia. Kerran pyysin lentoemännältä apua tähän ja hän antoi jotain sniffattavia tippoja. Ne helpotti oloa.

Joitain auttaa korviin laitettavat paineentasaustulpat, toiset vetää paketillisen mynthonia ennen nousua ja toisen ennen laskeutumista. Molempia voi kokeilla, en lupaa että auttaa, mutta ei ne paljoa maksakaan.

Mulla on sama ongelma lievempänä. Ainoa toiminut keino on ollut nukkua läpi laskeutumisen. Mutta helpommin sanottu kuin tehty, pitää olla kunnon väsymys pohjalla. Tuo on ainakin mulla osittain myös mentaalista: mitä enemmän siihen kiinnittää huomiota, sitä enemmän sattuu. Koita relata.

Ihan normaali sukeltajien tekniikalla tehty paineentasaus laskeuduttaessa. Nenasta kiinni, sieraimet umpeen ja puhallat nenän kautta ilmaa onteloihin niin, että rutisee ja paine tasautuu. Jos tuo on kunnolla tehty, saa olla aika lailla poskiontelot ja korvat tukossa, jos ei toimi. Ei ole vielä sellaista nuhaa minulla ainakaan ollutkaan, etteikö olisi onnistunut.

Lääkäriin vain ja tutkituttamaan nenä ja muut reiät pääkopassa!

Jees voisi kokeilla noita tulppia ja jotain tujua mynthonia, ehkäpä vaikka pari habaneroakin voisi avata torvia.

Demos, kuten sanottu olen tehnyt kaikki nuo asiat mutta korvat vetäytyvät nyt tukkoon samantien rutinan jälkeen ts. tähän liittynee jotain muutakin, johtuen ehkä penskana suoritetuista mittavista korvaoperaatioista ja nyt alla olevasta nuhasta. Ei tässä kivusta ole kyse vaan siitä että rajottaa elämää hyvin paljon jos vaikkapa vierailla mailla ei saa selvää puheesta.

Jees voisi kokeilla noita tulppia ja jotain tujua mynthonia, ehkäpä vaikka pari habaneroakin voisi avata torvia.

Demos, kuten sanottu olen tehnyt kaikki nuo asiat mutta korvat vetäytyvät nyt tukkoon samantien rutinan jälkeen ts. tähän liittynee jotain muutakin, johtuen ehkä penskana suoritetuista mittavista korvaoperaatioista ja nyt alla olevasta nuhasta. Ei tässä kivusta ole kyse vaan siitä että rajottaa elämää hyvin paljon jos vaikkapa vierailla mailla ei saa selvää puheesta.
Mulla samoja ongelmia. Tässä näköjään on yhdistävänä tekijänä nuo skidinä suoritetut useat korvaoperaatiot, niillä on varmasti jotain vaikutusta asiaan. Tulppia en ole itsekään kokeillut, mutta ensi kerran voisi testata josko niistä jotain apua olisi.

Itse asiassa itsellä ei mene joka kerta korvat tukkoon, vaan ihan randomisti vetää jumiin.

Itse asiassa itsellä ei mene joka kerta korvat tukkoon, vaan ihan randomisti vetää jumiin.

Aivan, ihan kuin olisi eriasteisia jumituksia. Itsellä etenkin oikean puolen eari on ihan mahdoton, kuten myös oikean silmän alle muodostuva piikki jota pitää kaivaa sormella ylös silmämunan alta.

Kaipa tässä pitää elää kuurona seuraavat viikot kun arvauskeskuksessakin arvottiin tarkistusaika ensi viikolle rändompäiväksi.

Tarvitaanko viisumia, jos rantautuu maahan vain koneen vaihtoa varten? Pitäisi vaihtaa Kiinassa Taiwanin koneeseen.
Todennäköisesti ei, jos pysyt koko vaihdon ajan kentän kansainvälisellä alueella. Riippuu varmaan kentästä siis.. Ihan mutua tosin :D

Edit: Kyllä ainakin suurimmilla kentillä aina päässee vaihtamaan konetta poistumatta kansainväliseltä alueelta.

Jos lennot on samalla lipulla niin ei tietenkään tarvitse viisumia koneenvaihtomaassa. Tosin ehkäpä sitten on poikkeuksena pienet kotimaankentät. Kansainvälisillä kentillä pitäisi aina onnistua.

Tarvitaanko viisumia, jos rantautuu maahan vain koneen vaihtoa varten? Pitäisi vaihtaa Kiinassa Taiwanin koneeseen.

2004 Pekingiin tultaessa oli pakko mennä sinne kansalliselle puolelle kun vaihdettiin konetta, oli aika kardinaalivirhe kentän suunnittelussa. Onneks oli viisumit kun oltiin käyty kiinassa jo aiemmin sillä lomalla. Mutta sanoisin että älä hommaa, turhaa rahan tuhlausta.

2004 Pekingiin tultaessa oli pakko mennä sinne kansalliselle puolelle kun vaihdettiin konetta, oli aika kardinaalivirhe kentän suunnittelussa. Onneks oli viisumit kun oltiin käyty kiinassa jo aiemmin sillä lomalla. Mutta sanoisin että älä hommaa, turhaa rahan tuhlausta.
Sama virhe on aika monella muulla Kiinan kentällä, eli varmista etukäteen. Jatkoin Guangzhousta Singaporeen, ja vaihdon yhteydessä pitää ottaa kaikki tavarat ulos, mennä maan rajojen sisään, ja sen jälkeen kiikuttaa matkatavarat uudelleen check-iniin. Ja ei todellakaan ole turhaa rahan tuhlausta, sillä Kiinan tullimies ei paljon hymyile, kun menet maahantulotarkastukseen ilman viisumia, ja monesti tuo on ainoa tapa päästä kansainvälisille jatkolennoille.

Joskus aikoinaan tyjensivät samalla viinapullotkin, mutta onneksi ei enää nykyään:eek:

Onko täällä Karibian risteilyillä käyneitä? Kokemuksia kaivataan, varasitteko matkan Suomesta vai kannattaisiko varata suoraan netin kautta risteilyt ja lennot ym? Oliko laivalla tekemistä, mitä kaikkea sisältyi hintaan jne? Jos lapsia oli mukana, niin miten aika kului,löytyikö heille tekemistä ja näkemistä?

Joskus aikoinaan tyjensivät samalla viinapullotkin, mutta onneksi ei enää nykyään:eek:

Juu otti meiltäkin; alkoholittomat viinit, limut ja kaikki vaikka niistä näki että oli avaamattomia niin ei.

Voi olla että ne on tahallaan suunnitellu kentät tolleen jotta olis pakko hommata viisumit? Vaikee sanoo mitä ne tolla hakee.

Kokeilkaa Nasolinia. Toimii kohtuullisen hyvin ainakin mulla.

Heh. Tuli tämmönen "tyhmät kysymykset thred":n arvonen kysymys mieleen. Olen lähdössä torstaina viroon ostamaan vähän alkomaholia ja matkustan opiskelijana. Voinko todistaa opiskeluni bussikortin opiskelija-alennuksella... eli YTV:n matkakortilla? Löytyy myös joku epävirallinen lukiolaiskortti vuoden takaa.

Juu otti meiltäkin; alkoholittomat viinit, limut ja kaikki vaikka niistä näki että oli avaamattomia niin ei.

Voi olla että ne on tahallaan suunnitellu kentät tolleen jotta olis pakko hommata viisumit? Vaikee sanoo mitä ne tolla hakee.
Mikä tossa muuten on taustalla? Ne kun avasivat kokistölkitkin ja katsoi, ettei ole alkoholia. Sitten vain lampsimaan koneeseen kuuden avonaisen kokistölkin kanssa:confused:

Tyhmä kysymys: Olis tarkotus mennä Bangkokiin tänä talvena, niin kannattaako hotellit varata netin kautta, vai paikanpäällä, miten Bangkokissa voi suunnistaa vaikka halvimmalle hotellille, onko paljon halpoja takseja, vai kannattaako vuokrata auto (8 päiväksi). Pärjääkö englannin kielellä kuinka pitkälle, vai pitääkö viittomaankieltä peräti paljoa käyttää XD

Tyhmä kysymys: Olis tarkotus mennä Bangkokiin tänä talvena, niin kannattaako hotellit varata netin kautta, vai paikanpäällä, miten Bangkokissa voi suunnistaa vaikka halvimmalle hotellille, onko paljon halpoja takseja, vai kannattaako vuokrata auto (8 päiväksi). Pärjääkö englannin kielellä kuinka pitkälle, vai pitääkö viittomaankieltä peräti paljoa käyttää XD
Bangkokissa toimii molemmat tavat hyvin hotellien saantiin. Itse tosin laiskana ja saamattomana ihmisenä yleensä tassuttelen johonkin hotelliin, joka sattuu kohdalle, ja kysyn huoneen hintaa. Paras tapa löytää halvalle hotellilla on katsoa esim. Lonely Planetin matkaoppaasta, missä ovat budjettihotellien alueet ja pyöriä siellä vähän aikaa.

Taksit ovat halpoja, jos vain osaa/jaksaa neuvotella hinnasta. Bangkokissa pärjää kyllä englannilla ihan hyvin, mutta syrjempään mentäessä tarvitaan sekä viittomia että mielikuvitusta kommunikointiin. Auton vuokraa en suosittele, ellei ole aiempaa kokemusta Kaakkois-Aasian liikenteestä... Rauhallisuudella ja harkinnalla pärjää, mutta taksit ovat niin halpoja, että ei tulisi itselle mieleenkään vuokrata autoa. Ennemmin autoilen jopa Japanissa vasemmanpuoleisessa liikenteessä Kanjimerkkien seassa kuin Bangkokin ruuhkissa!

Pistä googleen hakusanoiksi vaikka "Bangkok Hotels", tulee jos jonkinnäköistä portaalia vastaan. Voipa sitten vertailla hintoja ja sijainteja ja fundeerata, mitkä ominaisuudet (sijainti, hinta, mukavuus yms) vaakakupissa painavat.

Google earth ja Google maps ovat korvaamattomia apuja matkaa suunnitellessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom