Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Kerroppa miten käy. Itse olen 100% varma että kyseinen "casenumber" on vain webmasterin generoima puppukoodi (vaikka oletkin todennäköisesti siitä editoinut nollia tilalle) ja Air Asian tiskin takana oleva erittäin huonosti englantia puhuva täti ei ymmärrä lainkaan mistä on kyse.

Hyvää reissua, otappa paljon fotoja!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä mahtaisi löytyä (miel webistä) satunnaiselle matkailijalle fraasisanastoa/fraasisanakirjaa ääntämisohjeineen? Lukusanat, peruskohteliaisuudet (huomenta, kiitos, ei, joo, suksi ite yms..), shoppailu- & ruokailufraaseja etc... Ja kohdekielenä ranska (toki muutkin kielet kiinnostaa jos tulevaisuudessa johonkin pääsisi...)

Hyvin osaa ahdistaa kun toisten puolesta näitä etsii... toiset lähtee ja ite saa olla toimistossa jossa ei ilmastointi toimi. Perkules, jos noita löytyy niin taidan ilmoittaa vasta parin päivän päästä kun ovat jo häipyneet maasta...

Meneekö turvatarkastus ihan perusrutiinilla läpi, vaikka on metallilevyä kropassa? Eli piippaako ne portit, ja jos piippaa niin mitä tapahtuu

Meneekö turvatarkastus ihan perusrutiinilla läpi, vaikka on metallilevyä kropassa? Eli piippaako ne portit, ja jos piippaa niin mitä tapahtuu

Ei pitäisi piipata, mutta mahdollista varmasti. Riippuu varmaan vähän minne on menossa. Toki lääkäriltä saa myös todistuksen, että metallia on kropassa.

Veikkaisin että tarvitset lääkärintodistuksen, mikäli et tahdo kiusalliseen ja "syvälliseen" ruumiintarkastukseen. Jenkeissä joudut varmasti.
Itse uskoisin että metallinilmaisin piippaa takuuvarmasti mikäli sinulla on metallia vyössä, taskussa, hatussa tai perseessä.

Mulla on se metallilevy tossa solisluussa, joten eiköhän ne usko mua, koska siinä on aika ronski leikkausarpi vielä :D

Hyvillä perusteluilla supliikkimies saa nestettäkin koneeseen aivan haluamansa määrän. Been there done that. Ehkei Jenkeissä kuitenkaan.

Olis tyttöystävän kanssa tarkoitus lähteä lontooseen, mutta lennon varaaminen ilma luottokorttia tuottaa ongelmia. Luottokortin käyttäjäksi joutuu siis isä.
Varausta tehdessä pitää laittaa matkustajien nimet, ostajan tiedot ja osoite sekä maksutiedot (luottokorttitiedot). Pitääkö ostajan tiedot olla samat, kuin luottokortin omistajan? Siihen kuitenkin tulee yhteystiedot, eli menisikö liput sitten vanhempien osoitteeseen? Miten tää nyt oikein toimii?

Olis tyttöystävän kanssa tarkoitus lähteä lontooseen, mutta lennon varaaminen ilma luottokorttia tuottaa ongelmia. Luottokortin käyttäjäksi joutuu siis isä.
Varausta tehdessä pitää laittaa matkustajien nimet, ostajan tiedot ja osoite sekä maksutiedot (luottokorttitiedot). Pitääkö ostajan tiedot olla samat, kuin luottokortin omistajan? Siihen kuitenkin tulee yhteystiedot, eli menisikö liput sitten vanhempien osoitteeseen? Miten tää nyt oikein toimii?

Liput voi maksaa kuka tahansa. Lipuissa olevien matkustajien nimet pitää olla samat kuin matkustavat henkilöt. Jos/kun ostat "elektroniset liput" niin sulla ei tarvi olla kuin netistä tulostettu lippu mukana ja asianmukainen henkilöllisyystodistus. Wanhanajan pahvilippuja ei juurikaan enää käytetä(ainakaan suomessa). Ite olen yleensä tiketit hommannut tän nettisaitin kautta: http://www.vertaa.fi/lentoliput/

Kannattaisi kuitenkin olla edes Visa Electron mikä toimii netissä. Lontoossa nimittäin useinpiin kohteisiin voi varata ennakkoliput niin säästyy jonottamiselta (lIMAX, london eye, madame tussaud's jne.). Niitä noutaessa helpoin tapa on vilauttaa laitteelle korttia niin liput tulostuu automaattisesti. Ref-koodillakin tosin luulisi onnistuvan, en tiedä.

Kertokaapa näistä paikoista. Mä en osaa päättää. Mulla vaihtuu koko ajan kohdevaihtoehdot. Ärsyttävää...

Haluaisin päästä lämpöiseen, jossa olisi nähtävää, koettavaa, ostettavaa ja tarvittaessa hiukan yöelämää. Tarpeen vaatiessa olen valmis tinkimään joistain jutuista. Edullinen matka ja kohde ovat plussaa.

Tunisia =
Plussaa: Halpa äkkilähtö viikoksi, olettaisin että edullista muutenkin, kuulemma kauniita paikkoja, retkeä Saharan reunalle suositellaan kovasti, mitä muuta?
Miinusta: Voi mennä hermo kusetukseen ja peräänhuuteluun, ei niin lämmintä kuin muissa kohteissa

Kap Verde =
Plussaa: Aurinkoa, suht edullinen äkkilähtö viikoksi, mitä muuta?
Miinusta: Hermo menee peräänhuuteluun. Ei kait mitään erityistä nähtävää, ostettavaa tai koettavaa vai onko?

Dubai =
Plussaa: Suht' edullinen äkkilähtö viikoksi, aurinkoa, ostettavaa, turvallista
Miinusta: Suomen hinnat (?), matkakumppani ei halua sinne

Thaimaa, mahdollisesti Koh Chang (?) =
Plussaa: Thaimaa on aika kiva, Koh Changilla en ole käynyt, onko siellä mitään? Matkustusaikaa matkapäivineen max 10 päivää,
Miinusta: Olen käynyt Thaimaassa nelisen kertaa ja olisi kiva kokeilla taas uutta paikkaa, meno-paluu 800 euroa Finskillä (suora lento), muiden yhtiöiden lennoilla voisi päästä halvemmalla (liian pitkä matkustusaika)

Kysytään nyt vaikka täällä. Eli otan läppärin mukaan lomalle (nörtti mikä nörtti), eikä ole laukkua sille.

Laitan sen reppuun ja vien käsimatkatavaroissa ihan normaalisti koneeseen, eikä tässä ollu mitään ihmeellistä? Konehan vie melkeen koko 5kg rajan mut en mä sitä rinkkaan ala jättämään.

Kysytään nyt vaikka täällä. Eli otan läppärin mukaan lomalle (nörtti mikä nörtti), eikä ole laukkua sille.

Laitan sen reppuun ja vien käsimatkatavaroissa ihan normaalisti koneeseen, eikä tässä ollu mitään ihmeellistä? Konehan vie melkeen koko 5kg rajan mut en mä sitä rinkkaan ala jättämään.
Kunhan muistat läpivalaisuissa ottaa koneen pois repusta niin ei ongelmaa.

Kap Verde =
Plussaa: Aurinkoa, suht edullinen äkkilähtö viikoksi, mitä muuta?
Miinusta: Hermo menee peräänhuuteluun. Ei kait mitään erityistä nähtävää, ostettavaa tai koettavaa vai onko?

Lienee äkkilähdöllä Saliin(ko)? Hiukka vielä ehkä "eksoottinen" leima.
Ei ihmeitä näkemistä, mutta jos viihdyt leija-/purjelautailemassa viikon niin hyvä. Kuulemma kannattais käydä myös muilla saarilla, ovat erilaisia.
Kävimme emännän kanssa vk reissulla kun oli tarkoituksena/tavoitteena vain aurinkoa, lämmintä, elppausta ja piti olla "turvallinen" ruokien suhteen ja muutenkin ko. aikana varovainen ettei iske mikään pöpö (emäntä valmistautui kisoihin).
Peräänhuutelua jonkin verran , inhimillisissä mitoissa (ei mikään #%§ Egypti). Ostettavaa ei hirvittävästi, puuveistoksia..

Vähän niinkuin että onpa käyty, ei tartte enää edes ajatella mutta siihen saumaan oli meidän tarpeisiin ok.

Balille haluisin lentää. Mutta liput on aika saatana kalliit. Jakartaan kyllä pääsee halvalla. Onko Balille pitkä matka sieltä ja saakohan lippuja halvalla. Vai onko liikaa säätöä?

Ota lennot Bangkokiin tai KL:ään ja jommasta kummasta jatko Denpasariin vaikka Air Asialla?

Balille haluisin lentää. Mutta liput on aika saatana kalliit. Jakartaan kyllä pääsee halvalla. Onko Balille pitkä matka sieltä ja saakohan lippuja halvalla. Vai onko liikaa säätöä?

Mä ostin viime talvena KLM:n lennot Bangkokiin 545 eurolla ja sieltä lennon Air Asialla Denpasariin sekä takas noin 220 eurolla.

Matkakertomus löytyy tältä palstalta, ellet ole johuomannut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom