Hei mites tällaisessa tilanteessa voi toimia:
Vuokrattiin pariksi viikoksi maaliskuussa kämpppä
http://barcelona-home.com/fi:n kautta ja ihan hyvin asunnossa viihdyttiin. Eräänä iltana kuitenkin tullessamme asunnolle avasin oven aivan normaalisti, mutta vetäessäni avaimen pois lukosta avain katkesi! Ilmoitin tästä heti vuokraisännälle ja korjaaja tuli seuraavana päivänä ja korjasi lukon sekä antoi uuden avaimen. Matkan jälkeen kuitenkin odottelin talletuksen palauttamista tililleni ja vuokraisäntä veloitti minulta 80 euroa korjauksesta vedoten vuokrasopimuksen kohtaan, jossa kerrotaan:
"Locks: The keys that are handed in at the checkin work properly and have been tested. In the case of needed assistance regarding the locks, there will be an extra cost of 200 €."
Hän myös ilmoitti, että kompromissina hän ei veloita minulta koko summaa. Minä ilmoitin hänelle vedoten samaan kohtaan, että avaimessa on voinut olla valmistusvirhe enkä näin ollen ole velvollinen maksamaan mitään. Nyt tässä on pari sähköpostia vaihdettu eikä asia ole edennyt mihinkään, vaikka olen pyytänyt häntä tutkituttamaan asian valmistajalla. Hän on päättänyt että syy oli meidän ja avain täysin kunnossa. Nyt hän on jopa uhannut veloittaa minulta koko summan 200 euroa.
Mitä tässä voi tehdä? Voisiko tällaista laittaa esimerkiksi matkavakuutuksen piikkiin? Minulla on kuva katkenneesta avaimesta, mutta en saa selvää valmistajasta enkä näin ollen voi itse selvittää yhtään asiaa. Olen ilmoittanut asiasta pari kertaa barcelona-home:lle sähköpostitse, mutta en ole saanut mitään vastauksia sieltäkään suunnalta.
En jaksaisi enää taistella, kannattaako siis jättää asia sikseen vai onko minulla mitään mahdollisuuksia saada rahani takaisin.