Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
^ auttaisi asiaa jos antaisit vähän tarkemman kuvauksen tapahtumasta. Lentolippu, junalippu, joku muu? Mikä firma?

Ei pitäisi väsyneenä kirjoittaa. Lentolippu siis kyseessä, lentoyhtiö Virgin Australia. Tämä henkilö, jolle varasin lippua on vaihtanut sukunimensä muutama kuukausi sitten ja tietenkin tuli näppäiltyä väärä sukunimi lippuun. Ei ole kansainvälinen lento, niin luulisi jonkun henkilötodistuksen, jossa on vanha sukunimi kelpaavan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on koulun puolesta järkätty liput Ryanairilta ja siinä oli nimeksi laitettu aluksi väärä...korjasivat sen mokan sitten ja tuli maksamaan "*******110.00 EUR Passenger Fee: Name Change Fee" että ei mitään halpaa puuhaa!

Sitten tyhmiin kysymyksiin: Onko jotain rajoituksia (muuta kuin siis yleiset määräykset) tavaran/elintarvikkeiden jne. suhteen kun Englantiin matkustaa ? Ajattelin että josko sitä noita vitamiineja, prodejauheita ja ehkä jopa pari tonnaripurkkia pakkais mukaan, kun tarkoitus on treenaillakkin sielä :D

Ei pitäisi väsyneenä kirjoittaa. Lentolippu siis kyseessä, lentoyhtiö Virgin Australia. Tämä henkilö, jolle varasin lippua on vaihtanut sukunimensä muutama kuukausi sitten ja tietenkin tuli näppäiltyä väärä sukunimi lippuun. Ei ole kansainvälinen lento, niin luulisi jonkun henkilötodistuksen, jossa on vanha sukunimi kelpaavan?

Lipuissa pitäis olla sama nimi kuin passissa. Eli jos passi vielä vanhalla nimellä, niin sillä sitten.

No paivitellaas vahan, ei edes kysytty henkkareita chekc inissa tai portilla joten hyvin paasi matkustamaan vaikka lipussa olikin vaara nimi. Onneksi nain, olisi vituttanut ostaa uutta lippua.

Mulla on koulun puolesta järkätty liput Ryanairilta ja siinä oli nimeksi laitettu aluksi väärä...korjasivat sen mokan sitten ja tuli maksamaan "*******110.00 EUR Passenger Fee: Name Change Fee" että ei mitään halpaa puuhaa!

Sitten tyhmiin kysymyksiin: Onko jotain rajoituksia (muuta kuin siis yleiset määräykset) tavaran/elintarvikkeiden jne. suhteen kun Englantiin matkustaa ? Ajattelin että josko sitä noita vitamiineja, prodejauheita ja ehkä jopa pari tonnaripurkkia pakkais mukaan, kun tarkoitus on treenaillakkin sielä :D

Et sä nyt herranjumala mitään tonnikalaa ala sinne raahaamaan :D ei se ole mikään kehitysmaa mistä ei saisi kaikkia noita yllämainittuja. Säästä voimiasi ja osta suosiolla paikan päältä kaikki isoimmat purnukat. Niin ja se tonnikala.

Joku ranskankielentaitoinen voisi etsiä minulle netistä autovuokraamon (Nizzan seutu) josta irtoaisi kesäviikoksi kiesi alle markkinahintojen. Ryöstöhinnoissa autot heti kun katto ruuvataan irti.

Joku ranskankielentaitoinen voisi etsiä minulle netistä autovuokraamon (Nizzan seutu) josta irtoaisi kesäviikoksi kiesi alle markkinahintojen. Ryöstöhinnoissa autot heti kun katto ruuvataan irti.

Itse olen käyttänyt seuraavaa useamman kerran menestyksekkäästi: http://www.eautovuokraamo.fi/ Käytännössä vastaavanlainen hakukone auton vuokraamiseen kuin erilaiset edullisten lentojen ja hotellien "etsintäpalvelut". Aina on hinnat olleet selkeästi alhaisemmat kuin suoraan vastaavista liikkeistä kaivettuna.

LSA_Vinnie, joo olen tuon kautta itsekin vuokraillut pari kertaa. Huomasin toissakerralla kuitenkin Puolassa että paikalliset autovuokraamot vuokrasivat autojaan lähes puolet halvemmalla, ja yhtälailla palvelu pelasi sujuvasti. Siksi hakusessa on nyt jokin muu kuin hakurobottien rahastamat automobiilit, etenkin kun hinnat on noissa rättikattoautoissa pilvissä.

Saako (virallisesti ottaen) melatoniinia tuoda oman käyttöön ulkomailta?

Kyllä, asianmukaisella reseptillä. "Suomessa melatoniini on puolestaan reseptilääke. Melatoniinille ei ole Lääkelaitoksen hyväksymää käyttöaihetta, eikä sitä saa millään kauppanimellä Suomesta, mutta se on lääkeluettelossa ja apteekit voivat valmistaa sitä itse ex tempore -lääkkeenä. " http://www.uku.fi/~kroger/klik2/kysymys/kysymys10-02.pdf

Joskin seuraava vähän herättää epäilyksia: http://www.terveyskaupat.net/Sininen-Uni-melatoniinivalmista-2-mg :wtf:

- Pre-book your Sports Equipment. Sports Equipment Fee applies to certain equipment up to 20kg per item per one way.

En oo ikinä lentäny Asia Airlinesillä ja muutenkin tosi vähän ja oon huono näitten kanssa. Mitä toi nyt niin kuin käytännössä tarkottaa? Toi on siis lainaus mulle tulleesta s-postista Asia Airlinesiltä, kun varasin lennot. Mulla on 4.1 Singaporeen lento Bangokista ja 7.1 Balille Singaporesta, niin jos ja kun mulla on snorklauskamat mukana (räpylät, maski ja snorkkeli), niin onko ne jotain urheilu varusteita tms. et pitöökö se jotenkin pre-bookata? En tajuu yhtään tota lausetta. Kyllä mä ne snorklauskamat saan tohon ruumaan menevään laukkuun ihan nätisti menemään - saanko vaan laittaa ne sinne ilmottamatta mitään vai täh? Onko tolla Asia Airlinesillä jotain muitakin "tyhmänkuulosia" sääntöjä, joista pitäis tietää? Toi vaan pisti silmään ja alko viimehetken "panikointi". Kiitos jo etukäteen mahdollisesta avusta.

Ruumaan vaan, ei tunnu tuossa lafkassa olevan mikään kovin tarkkaa. Viime kerralla mulla oli mukana käsimatkatavaroissa kiellettyäkin tavaraa. Vilkasivat vaan pikaisesti reppuun ja päästivät menemään :D

Olenkohan oikeutettu minkäänlaisiin korvauksiin finavian/finnairin puolelta seuraavan syyn takia:
Myöhästyin 27.12 Amsterdamin lennolta, jonka oli tarkoitus lähteä 08:40. Myöhästyminen johtui finavian lähtöselvitysjärjestelmää haitanneesta teknisestä laiteviasta, jonka takia Baggage Drop ja turvatarkastus ruuhkaantuivat ja lennot myöhästyivat. Minulle tarjottiin uutta lentoa kello 16:30 ja otin sen vastaan.
Tavallaanhan minun lentoni myöhästyi tässä tapauksessa 8 tuntia ja minun pitäisi olla oikeutettu korvauksiin? Toki tämä on eräänlainen poikkeustapaus; voivatko he vedota poikkeustilanteeseen ja olla maksamatta? Mielestäni oli lisäksi ihmeellistä kuinka vähän Finnairin puolelta oli työntekijöitä saatu hälyytettyä paikalle. Turvatarkastuksessakin oli vain kaksi tarkastuspistettä auki Drop Paggagesta puhumattakaan, jossa jonottelin pari tuntia.

Sitäkin tuli kysyttyä ja kuulemma kuittia vastaan olisi voinut jälkeenpäin hakea mahdollista korvausta. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom