Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä nyt taisi unohtua mainita että voi ne tiedot olla sielläkin, ei siinä mitään. Jos nyt kuitenkin mietitään tilannetta missä sun henkkareita kysellään, ollaan jo siinä tilanteessa että ne on löydyttävä heti eikä jonkun starbucksin kahvipöydän kautta haettuna.

Yep, just näin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos. Itseäni ei oikein kiinnosta, ehkä joku boss tai armani puku jos sattuis edullinen löytyy, mutta muija haluaa ostella rinkat/reput/matkalaukut täyteen guessiä ja muuta.

http://www.premiumoutlets.com/centers/index.asp

Noissa on just kaikki Guessit ja muut liikkeet. Miamissa suoraan ei kai ollut, mutta tosi lähellä toi Florida City.
Ite ton kolmessa eri centerissä vieraillut ja kaikista löytänyt tosi edullisesti merkkivaatteita, laukkuja ja kenkiä jne. Tuolta nettisivulta melkeen kannattaa ekana printata kartta mukaan ja merkata missä ehdottomasti tahtoo vierailla. Alueella saattaa olla sikana lössiä ja vaikea randomina suunnistaa. Toisaalta voi olla hyväkin munkki ja alue olla kuin normaali ostari (ihmismäärän osalta), ja silloin helppo palloilla ja katsella.

onko mitään muita palveluita kuin ebookers mistä vois tsiigailla lentoja?

www.skyscanner.net

Tavallisten toimintojen, kuten vaihtojen rajoittamisen, lähtö- ja tulokellonaikojen tai kokonaismatka-ajan -määrittelyn lisäksi sallii mm. etsimisen siten, että etsii lentoa maasta johonkin toiseen maahan. Myös tietystä kaupungista voi etsiä lento toiseen maahan.

sc1.jpg

Lisäksi saa listattua esim. lähdöt tietylle kuukaudelle jne... jolloin voi etsiä edullisia lentopäiviä.

sc2.jpg

Parin viikon päästä pitäisi kävästä Moskovassa. Mitenkäs nykyjään venäjällä, pitääkö vaihtaa rahaa etukäteen vai saako jokaisesta pankkiautomaatista masterilla.

www.skyscanner.net

Tavallisten toimintojen, kuten vaihtojen rajoittamisen, lähtö- ja tulokellonaikojen tai kokonaismatka-ajan -määrittelyn lisäksi sallii mm. etsimisen siten, että etsii lentoa maasta johonkin toiseen maahan. Myös tietystä kaupungista voi etsiä lento toiseen maahan.

katso liitettä 87941

Lisäksi saa listattua esim. lähdöt tietylle kuukaudelle jne... jolloin voi etsiä edullisia lentopäiviä.

katso liitettä 87940

Mä oon kyllä ihan kypsä tohon SkyScanneriin. Halpoja Berliinin lentoja kattellut mutta toi näyttää ihan mitä sattuu, varaukseen siirryttäessä hintaa tullut ylimääränen satanen. Joo ja oon koittanu useena eri päivänä...

Mä oon kyllä ihan kypsä tohon SkyScanneriin. Halpoja Berliinin lentoja kattellut mutta toi näyttää ihan mitä sattuu, varaukseen siirryttäessä hintaa tullut ylimääränen satanen. Joo ja oon koittanu useena eri päivänä...

Eihän sen data luonnollisesti ole reaaliaikaista kun matkaa haarukoidaan, koska tämä olisi todella hidasta ja kallista. Mutta kyllä sillä suurin piirtein pystyy haarukoimaan, milloin matkustaminen on edullisempaa ja kyllä se omalla kohdallani on ainakin aika kivasti toiminut. Mihin hintaan sinne Berliiniin mielestäsi pitäisi päästä ja milloin? Tiettyinä ajankohtina kun matkustaminen on vain kalliimpaa.

Lufthansalla huomenna sinne ja su takaisin 150 euroa... millä muulla kulkuneuvolla pääset Berliiniin Helsingistä tuohon hintaan?

Itse asiassa pääsee vielä suoraan Euro-hintoihin, jos menee tämän linkin kautta: http://www.skyscanner.fi/

Noniin, pukkasi ensi sunnuntaille työreissun Taipeihin. Pikaisella searchilla en löytäny tässä ketjussa asiaa käsiteltäneen joten laitankin nyt kyssärin että mitäs kannattaa ottaa huomioon kun tuonne lähtee. Onko täysin samaa huttua kuin muut Aasian maat? Mitä eroavaisuuksia mantereen puolelle?

Viisumia sinne ei tarvitse niin se mahdollistaa tuon pikakomennuksen kun passi on voimassa. Kokemusta Aasiasta on, lähinnä nyt Kiinasta vajaa 15 reissua mut Taiwan on uusi maa jossa en ole aiemmin käyny. Sen tiedän ettei ainakaan pidä möläyttää heille että ovat osa kiinaa :)

Noniin, pukkasi ensi sunnuntaille työreissun Taipeihin. Pikaisella searchilla en löytäny tässä ketjussa asiaa käsiteltäneen joten laitankin nyt kyssärin että mitäs kannattaa ottaa huomioon kun tuonne lähtee. Onko täysin samaa huttua kuin muut Aasian maat? Mitä eroavaisuuksia mantereen puolelle?

Viisumia sinne ei tarvitse niin se mahdollistaa tuon pikakomennuksen kun passi on voimassa. Kokemusta Aasiasta on, lähinnä nyt Kiinasta vajaa 15 reissua mut Taiwan on uusi maa jossa en ole aiemmin käyny. Sen tiedän ettei ainakaan pidä möläyttää heille että ovat osa kiinaa :)
Aikalailla samaa huttua se on. Ihan kiva paikka kuitenkin. Kukaanhan siellä ei sitten osaa englantia, mutta sama hommahan se on mantereen puolella. Yhdessäkään raflassa, jossa olin ei ollut ruokalistaa enkuksi. Arvo siinä sitten mitä otat. Mäkkäreitä toki löytyy, joten ei siellä riutumaan silti pääse.

Taiwanissa menee aika näppärä luotijuna pohjoisesta etelään (taisi olla noin kolme tuntia). Kannattaa suhauttaa sillä kerran päästä päähän ja ihmetellä maisemia.

Kelithän tuolla on kohdillaan, joten nakkaa shortsit mukaan.

Kaveri menossa Kiinaan ja kysymys liittyen viisumihakemukseen:
Hänellä on menolippu Kiinaan ja matkan on tarkoitus jatkua sieltä Kambodzaan bussilla. Menolipusta hänellä toki on printattu versio viisumihakemusta varten, mutta tarvitseeko tuosta poislähdöstä millaista todistusta? Tuota bussilippua etukäteen on aika hankala hankkia.

Aikalailla samaa huttua se on. Ihan kiva paikka kuitenkin. Kukaanhan siellä ei sitten osaa englantia, mutta sama hommahan se on mantereen puolella. Yhdessäkään raflassa, jossa olin ei ollut ruokalistaa enkuksi. Arvo siinä sitten mitä otat. Mäkkäreitä toki löytyy, joten ei siellä riutumaan silti pääse.

Taiwanissa menee aika näppärä luotijuna pohjoisesta etelään (taisi olla noin kolme tuntia). Kannattaa suhauttaa sillä kerran päästä päähän ja ihmetellä maisemia.

Kelithän tuolla on kohdillaan, joten nakkaa shortsit mukaan.

Näin minä vähän odottelinkin. Sillä erotuksella että työelämässä ainakin kiinan puolella on aina joku joka sitä englantia osaa, itse työhommista samat englantia osaavat tyypit ei sitten aina tiedäkää mitää :) Eli ihan perushuttua odotettavissa..
Kiinan puolella olenkin monesti juuri hakeutunut tuollaisiin ravintoloihin joissa ei englannin kielistä menua tai tarjoulua ole. Kyllä siellä silti pärjää alkeellisella kiinalla ja sormimerkein. Eri asia ehkä tuolla Taiwanissa kun eivät vissiin puhu ihan samaa "kiinaa".. Pitää muutama perus ruoka-aines taas kerrata niin toivon mukaan pärjää. Ja monestihan meillä on paikalliset meitä syöttämässä niin se helpottaa. Olen yrittäny mäkkäreitä yms muita länkkäriketjuja tuolla vältellä. Noh, joskus vapaina viikonloppuina on tullu krapulaansa haettua 3 big mackia kun se ei kustanna juuri mitää verrattuna suomeen :)

Joo tais olla lämpötilaa luvattu alimmillaan 20 astetta ens viikolle.. Eiköhän tuolla tarkene;)

Eihän sen data luonnollisesti ole reaaliaikaista kun matkaa haarukoidaan, koska tämä olisi todella hidasta ja kallista. Mutta kyllä sillä suurin piirtein pystyy haarukoimaan, milloin matkustaminen on edullisempaa ja kyllä se omalla kohdallani on ainakin aika kivasti toiminut. Mihin hintaan sinne Berliiniin mielestäsi pitäisi päästä ja milloin? Tiettyinä ajankohtina kun matkustaminen on vain kalliimpaa.

Lufthansalla huomenna sinne ja su takaisin 150 euroa... millä muulla kulkuneuvolla pääset Berliiniin Helsingistä tuohon hintaan?

Itse asiassa pääsee vielä suoraan Euro-hintoihin, jos menee tämän linkin kautta: http://www.skyscanner.fi/

Äss, olinkin unohtanut tämän keskustelun..

Kyttäilen aina silloin tällöin halpoja lentoja sinne, ei niin väliä, milloin. Pääasia, että halvalla pääsee =) Halvimmillaan on tainnut lennot olla 59€ eestaas. Viimeksi katselin, niin Tammikuussakin pääsi 77€:llä.

Luulin, että ne hakevat tiedot reaaliajassa =) Pitääpä vaan jatkaa Skyscannerin käyttöä, koska tuostakin huolimatta taitaa olla paras hakukone.

Tyhmä kysymys mutta finnairin matkalipusta jäi keskimmäinen nimi pois. Ei varmaankaan aiheuta ongelmia, muut tiedot kyllä täysin oikein.

Kiinan puolella olenkin monesti juuri hakeutunut tuollaisiin ravintoloihin joissa ei englannin kielistä menua tai tarjoulua ole. Kyllä siellä silti pärjää alkeellisella kiinalla ja sormimerkein. Eri asia ehkä tuolla Taiwanissa kun eivät vissiin puhu ihan samaa "kiinaa".. Pitää muutama perus ruoka-aines taas kerrata niin toivon mukaan pärjää. )

Kiinassa tuntuis olevan hemmetin hankala tilata riisiä, siihen ei sormimerkit oikein riitä ja riisikipoista ei useinkaan ole kuvia menyyssä. Itse otin viime reissulla heti ensialkuun kuvan riisikiposta, jota esittelin sitten tarjoilijalle tarvittaessa. Kanaa ja sikaa nyt on sen sijaan tarvittaessa helppo demonstroida, ensin esittelee vaikka kotialbumista ex-tyttöystävät ja sen jälkeen omakuva.

Tuli vahingossa näpyteltyä väärä sukunimi yhdelle matkustajalle lippuja tilatessa. Lipun tietojahan ei pääse muuttamaan. onko tässä enää mitään tehtävissä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom