Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ensimmäistä kertaa lähdössä yksin lomalle, mitä kannattaisi ottaa huomioon? Muita yleisiä matkustamiseen liittyviä vinkkejä? Ihan pakettimatkalle oon lähdössä, mutta silti vähän jännittää tuo yksin matkustaminen.
Jos suunnittelee lähtevänsä pidemmälle reissulle (useita kuukausia, jopa vuosi), niin onko aivan typerä ratkaisu ottaa all-around -kengiksi perinteiset maiharit, aka nahkavarsikengät?
Riippunee minkälaisissa kohteissa meinasit käydä. Jos matka sisältää paljon lentokenttästoppeja ja lentämistä, itse tykkään mielummin helposti jalasta potkaistavista lenkkareista mitkä lähtee turvatarkastuksessa tiskille alle minuuttiin, samoin koneessa. Matkatavaroihin pakattuna maiharit painaa ja vie tilaa.
Ehkä lienee syytä tarkentaa, että mietin nimenomaan ihan vanhan liiton reppureissausta. Kaikenmaailman oppaissa ainakin kehotetaan hankkimaan kunnon trekkauskengät, joten mietinpä vaan, että monesti maiharit ovat monikäyttöisyytensä osoittaneet, mutta liekö joku erinomainen syy hankkia silti vähän hifimmät tossut..
Lämpötila vaikuttanee valintaan myös. Jos kohteiden lämpötila pysyy pääasiassa +5C:n paremmalla puolella, en ottaisi maihareita mukaan. Itse tein äsken viiden viikon pikamatkan pallon ympäri (18 lentoa), mukana oli rantakohteiden lisäksi esim. Machu Picchu ja siellä viereisen Putucusin 'valloitus', joissa kiipeilyt onnistui hyvin lenkkareilla. Kävelyjä kaupungeissa ja maastossa tuli reissussa kymmeniä tunteja, ja lenkkarit oli varsin miellyttävät. Lämpimämpiä kohteita varten mukana oli jeesus-sandaalit/läpökkäät.
Mites löytyykö henkilöitä jotka olis reissannu Afrikassa? Maana olis kiinnostava ja muutenki olis mukava kuulla kokemuksia jos sellasia löytyy.
Mites löytyykö henkilöitä jotka olis reissannu Afrikassa? Maana olis kiinnostava ja muutenki olis mukava kuulla kokemuksia jos sellasia löytyy.
Kiitos jo etukäteen! En mielelläni lähtisi kyllä näille seuduille missä meno on aika rankkaa, just nää Libyan suunnat ja vastaavat. Jotenki sitä vaan suhtautuu vähän turhanki varovaisesti..
Moro, sunnuntaina lähtö reissuun ja rokotuskortti hukassa. Missään kohdemaista ei ole keltakuume riskiä joten tarvitsenko rokotuskortin mukaani?