Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
näinhän se luultavasti on.

Jos jollakulla on tarkempaa tietoa hinnasta noin jälkikäteen ostettuna olisi kiva tietää :)

Jos et oo tehny vielä check-inniä, niin tuo ruumaan menevä matkalaukku on mahdollista ottaa paluumatkalle siinä vaiheessa. ;) Hinta muistaakseni sama 30€..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kentalta ei missaan nimessa kannata ostaa, Ryanairilla muistaakseni hinnat lahtevat 60 punnasta ja siita sit joka kilolle lisaa maksua... Tyyrista on.

Huomasin, että huomenna, eli tänään lähden Norjaan. Rahaa ei kuitenkaan ole tullut vaihdettua. Uskaltaako Norskeihin painaa OP-Visan kanssa? Hotelli pitää maksaa ja jotain normaaleja juttuja, ruokailua yms. Matkalle osuu Tamperetta ja Oulua, joissa voisi käydä Forexissa, mutta kannattaako moinen?

Nosta Oslon kentältä vähän karkkirahaa ekasta automaatista. En muista, että Oslossa olisi ollut mitään ongelmia kortin kanssa. Nosta varmuuden vuoksi vähän euroja mukaan.

Lontoossa meinasi viimeksi palaa hermot Heathrowlla, kun kolme ekaa automaattia ilmoitti, ettei mun kortti (Nordea MC) kelpaa. Mulla ei ollut yhtään käteistä mitään valuuttaa. Valuutanvaihtotiskillä tyttö olisi halunnut vaihtaa mulle vain käteistä punniksi, mutta selityksen jälkeen suostui kokeilemaan kortinlukijaa ja tadaa, kortti kelpasi ja sain vaihdettua käteistä. Aina kannattaisi olla vähän taskurahaa, paikallista valuuttaa tai edes euroja.

Mistä sais vuokrattua asunnon viikoksi New Yorkista? Googlettamalla löysin homeaway.fi:n, mutta sivusto ei näytä kovin ammattimaiselta..

Onko kannattava idea jättää passi hotellin tallelokeroon säilöön, jos tarkotus on poistua majapaikasta pidemmäksi aikaa.
Siis pakettimatkan yhteydessä tulevan hotellihuoneen lokeroon, joka on tietty varattu koko loman ajaksi.
Tarkoituksena olisi mahdollisesti ottaa halvin mahdollinen pakettimatka, eka yö hotellissa, sit matkustelua lähialueella, ja loman lähentyessä loppuaan, muutama yö hotellilla, ennen lentoa kotiin.
Viimeksi en ainakaan joutunut tilanteeseen, että passia olisin tarvinnut missään vaiheessa loman aikana, skootterin vuokraajat sitä ilmeisesti vaatii, mut vuokraus ei ollut mielessä.
Niin ja matkan kohteena todennäköisesti Thaimaa.

Onko kannattava idea jättää passi hotellin tallelokeroon säilöön, jos tarkotus on poistua majapaikasta pidemmäksi aikaa.
Siis pakettimatkan yhteydessä tulevan hotellihuoneen lokeroon, joka on tietty varattu koko loman ajaksi.
Tarkoituksena olisi mahdollisesti ottaa halvin mahdollinen pakettimatka, eka yö hotellissa, sit matkustelua lähialueella, ja loman lähentyessä loppuaan, muutama yö hotellilla, ennen lentoa kotiin.
Viimeksi en ainakaan joutunut tilanteeseen, että passia olisin tarvinnut missään vaiheessa loman aikana, skootterin vuokraajat sitä ilmeisesti vaatii, mut vuokraus ei ollut mielessä.
Niin ja matkan kohteena todennäköisesti Thaimaa.

Riippuen vähän majoituspaikasta, mutta kyllä ne yleensä passin haluaa nähdä ja ottaa tiedot siitä ylös.

Jos siis oikein ymmärsin niin ei kannata sitä passia sinne ekalle hotellille jättää.

Niin joo, voihan ne vaatia sen passin näytön kun bungalowia tai jotain muuta majotusta on hommaamassa.
Olis vain se isoin stressin aihe poistettu, kun olis tieto että passi turvassa.
Vaikka eipä nuo hotellitkaan taida olla mitään varmoja paikkoja, kyllähän niihinkin murtaudutaan.

Mistä sais vuokrattua asunnon viikoksi New Yorkista? Googlettamalla löysin homeaway.fi:n, mutta sivusto ei näytä kovin ammattimaiselta..

Kyllä se on ihan tunnettu taho ja parit eri tutut ovat käyttäneet.

Tosta passista... Varmaan lähes jokaisessa maassa on sellainen systeemi, että tarvittaessa ihmisen tulee kyetä osoittamaan henkilöllisyytensä viranomaisille matkustusasiakirjalla, esim. passilla. Jos tällaista ei ole esittää, voi joutua putkaan ja saada jonkinlaisen sanktion. Lisäksi sitä voidaan tarvita juts esim. mopon tai auton vuokraamiseen tai jos maksaa luottokortilla.

Itse teen ulkomailla sitä, että mikäli olen siinä kohteessa, jossa on hotellikin, pidän mukanani kopiota passista. Jos lähden kauemmas tai esim. yli yön reissuille, otan passin mukaan.

Kopioita passista minulla on mukana muutamia eri paikoissa. Lisäksi olen skannannut/ottanut passista kuvan nettiin, mistä se löytyy, jos alkuperäinen katoaa.

Kai se on sitten aikuisen ihmisen opeteltava pitämään huolta tavaroistaan, ja vain pidettävä passia mukana.
Pari kopiota pitää varata mukaan, ja sähköpostista löytyykin jo kuva passista.

Osaako joku kertoa minkälaisia outlet vaatemyymälöitä on tuolla Miamin lähistöllä? Onko isoja ja halpoja ja jos olet käynyt NY Woodburyssä ni miten vertaat?

Osaako joku kertoa minkälaisia outlet vaatemyymälöitä on tuolla Miamin lähistöllä? Onko isoja ja halpoja ja jos olet käynyt NY Woodburyssä ni miten vertaat?

Miamisa on outoja turistivaatteita peruskaupoissa. Mä tykkäsin aventura mall:sta, joka ei tietty ole outletti mutta perusliikkeet&then some löytyy. En jaksanut yhdessä iltapäivässä kahlata kaikkia kauppoja läpi. Hinnoista en osaa verrata new yorkiin, mut ainakin minusta tuntui että halpaa oli ja tavaraa löytyi ostettavaksi asti. Bonarina aventura mall:lle pääsee suht helposti bussilla, jos ei halua autoilla. Tunteroinen suuntaansa tosin sitten istumista, jos lähtee south beachiltä eikä vuokra-autollakaan paljoa nopeammin pääse.

http://www.aventuramall.com/shopping/shop.html

Kiitos. Itseäni ei oikein kiinnosta, ehkä joku boss tai armani puku jos sattuis edullinen löytyy, mutta muija haluaa ostella rinkat/reput/matkalaukut täyteen guessiä ja muuta.

Kai se on sitten aikuisen ihmisen opeteltava pitämään huolta tavaroistaan, ja vain pidettävä passia mukana.
Pari kopiota pitää varata mukaan, ja sähköpostista löytyykin jo kuva passista.

Sähköpostiin ei oikein kannata ulkomailla luottaa, sen verran vielä arvokasta. Ilmaisia wlanejkaan ei yleensä ole saatavilla paikoissa, missä oikeasti tarvii niitä dokumentteja.
Itse otankin aina joka reissuun mukaan iphoneen/ipadiin ihan kuvakaappaukset passista, hotellivarauksista ja lentolipuista, mahdollisesti myös kaupungin kartat jos en ole jaksanut niitä ladata Best Traveliin.

Sähköpostiin ei oikein kannata ulkomailla luottaa, sen verran vielä arvokasta. Ilmaisia wlanejkaan ei yleensä ole saatavilla paikoissa, missä oikeasti tarvii niitä dokumentteja.
Itse otankin aina joka reissuun mukaan iphoneen/ipadiin ihan kuvakaappaukset passista, hotellivarauksista ja lentolipuista, mahdollisesti myös kaupungin kartat jos en ole jaksanut niitä ladata Best Traveliin.

No kyllähän aina löytyy joku paikka missä nettiin pääsee. Jos kännykkä tai läppäri katoaa niin sitten katoaa ne passikuvatkin, pankkitunnukset...onhan noi tiedot parhaassa turvassa emailissa kuitenkin...

No kyllähän aina löytyy joku paikka missä nettiin pääsee. Jos kännykkä tai läppäri katoaa niin sitten katoaa ne passikuvatkin, pankkitunnukset...onhan noi tiedot parhaassa turvassa emailissa kuitenkin...

Ehkä nyt taisi unohtua mainita että voi ne tiedot olla sielläkin, ei siinä mitään. Jos nyt kuitenkin mietitään tilannetta missä sun henkkareita kysellään, ollaan jo siinä tilanteessa että ne on löydyttävä heti eikä jonkun starbucksin kahvipöydän kautta haettuna.

Jos ostaa lentolipun ja nimessä on ääkkösiä, kirjoitetaanko esim. ä-kirjain a:na vain ae:na? Selkeää vastausta en nyt oo oikeen mistään löytäny...

Suositut

Back
Ylös Bottom