Trans, woke, WTF? Tykittäkää meneen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä henk.koht ketään joka tilaa aikakauslehtiä. Sukupuolten eroja tuskin kukaan on häivyttämässä on vain fakta, että on miehiä joita kiinnostaa sisustus, muoti yms. ja naisia joita kiinnostaa metsästys, ampuminen, moottoriajoneuvot yms. Edellä mainitut asiat ei ole mitenkään sukupuoli sidonnaisia sen vuoksi, että enemmistö miehistä harrastaa vaikka metsästystä tai että naisia kiinnostaa enemmän sisustus.

Mielestäsi Suuri Käsityölehti ei ole naistenlehti vaikka 97% lukijoista on naisia? Kyllä itse sanoisin sen olevan naistenlehti. Vaikka lukijoista 3% onkin miehiä. Eikä kyse ole siitä, että lehti olisi sukupuoli sidonnainen, vaan ihan puhtaasti siitä syystä, että naisia kyseisen lehden käsityöt kiinnostaa miehiä enemmän. Itsekin osaan ommella varsin hyvin, joten sen suhteen tuossakaan harrastuksessa ei ole mitään outoa.

Mitä pahaa siinä on jos on miestenlehtiä ja naistenlehtiä?

Nykypäivään kuuluu kyllä loukkaantua kaikesta, ehkä se koetaan loukkaavaksi jos lukee "väärää" lehteä. Siksi ei sitten saa sukupuolta mainita. Kukaan muu tästäkään ei varmaan loukkaannu kuin muun sukupuoliset, miehille ja naisille on aivan sama mitä lehtiä ne on.

Missään en ole väittänyt, etteikö miesten ja naisten vartaloissa olisi eroja. Mallista on vaikea päätellä vaatteen istuvuudesta oikeastaan mitään. Onhan ihmisten mitoissa eroavaisuuksia muutakin kuin onko hoikka vai leveä. Jos malli on pitkä mutta normaalipainoinen, istuu vaate hänellekin eritavalla kuin lyhyelle. Sitten myös eri valmistajien välillä vaatteiden leikkauksissa on eroja ja onko vaate loose, regular vai slim fit. Malliin ei kannata sokeasti luottaa, vaate voi istua eritavalla vaikka mallin ilmoitettu pituus ja paino olisi sama kuin itsellään. Tämän vuoksi vaatteen kokotaulukko on parempi apuväline.

Jos sää et osaa katsoa mallin päältä miten vaatteet istuu sun päälle, niin sille en voi mitään.

Hehe, kokotaulukko. Itsellä on vaatteita S koosta -> XL kokoon. Pitäisi varmaan ostaa vaan M- tai L-kokoisia kun se on puolesta välistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä pahaa siinä on jos on miestenlehtiä ja naistenlehtiä?
En tiedä onko siinä mitään pahaa, mutta se on lähinnä epäoleellista. Kuten ei varsinaisesti ole miesten tai naisten ammattejekaan. Vaikka on nais- ja mies valtaisia aloja.
Jos sää et osaa katsoa mallin päältä miten vaatteet istuu sun päälle, niin sille en voi mitään.

Hehe, kokotaulukko. Itsellä on vaatteita S koosta -> XL kokoon. Pitäisi varmaan ostaa vaan M- tai L-kokoisia kun se on puolesta välistä.
Tästähän juuri oli omassa viestissäni puhe, että valmistajien välillä on eroja jätitkö lukematta? Kokotaulukossa on selkeästi mitat mainittu, jotka on oleellisia vaatteen kokoa valitessa.

Sitten on se promille ryhmä joilla on kromosomi häiriö. Voi olla myös kahdet sukupuolielimet tai esim. naisen elimet muttei, munasarjoja, niiden tilalla saattaa olla kivekset jne. Mutta näitä on se häviävän pieni vähemmistö.

Nämä ei kuitenkaan liity tähän tämän päivän settiin millään tavalla. Ainoa, että nämä sekopäät sekoitettaan sit heihin jotka oikeasti fysiologisesti poikkeavia.

Sitten on se promille ryhmä joilla on kromosomi häiriö. Voi olla myös kahdet sukupuolielimet tai esim. naisen elimet muttei, munasarjoja, niiden tilalla saattaa olla kivekset jne. Mutta näitä on se häviävän pieni vähemmistö.

Nämä ei kuitenkaan liity tähän tämän päivän settiin millään tavalla. Ainoa, että nämä sekopäät sekoitettaan sit heihin jotka oikeasti fysiologisesti poikkeavia.
Semmoista ihmistä ei ole vielä koskaan ollut olemassa, joka voisi siittää ja synnyttää. On aina vaan jompi kumpi tai ei kumpaakaan.

Ongelma tässä nykyajassa on se, että jos esim vauva syntyy jolla on 1 varvas, niin siitä sitten päätellään, että ihmisellä, tällä eliöllä on 1-5 varvasta. Ei, vaan ihmisllä on 5 varvasta ja loput ovat mutaatioita ja häiriöitä biologiassa, poikkeamia.

Esim Downin syndroomassa yksilö luokitellaan edelleen ihmiseksi, ei uudeksi roduksi ja eliölajiksi. Sillä on ihmisen geenit kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
Semmoista ihmistä ei ole vielä koskaan ollut olemassa, joka voisi siittää ja synnyttää. On aina vaan jompi kumpi tai ei kumpaakaan.

Ongelma tässä nykyajassa on se, että jos esim vauva syntyy jolla on 1 varvas, niin siitä sitten päätellään, että ihmisellä, tällä eliöllä on 1-5 varvasta. Ei, vaan ihmisllä on 5 varvasta ja loput ovat mutaatioita ja häiriöitä biologiassa, poikkeamia.

Esim Downin syndroomassa yksilö luokitellaan edelleen ihmiseksi, ei uudeksi roduksi ja eliölajiksi. Sillä on ihmisen geenit kuitenkin.

Samaa mieltä. Siksi täällä on miehiä ja naisia. Sitten on ryhmä ihmisiä joilla on erilaisia kromosomi häiriöitä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Missään en ole väittänyt, etteikö miesten ja naisten vartaloissa olisi eroja. Mallista on vaikea päätellä vaatteen istuvuudesta oikeastaan mitään. Onhan ihmisten mitoissa eroavaisuuksia muutakin kuin onko hoikka vai leveä. Jos malli on pitkä mutta normaalipainoinen, istuu vaate hänellekin eritavalla kuin lyhyelle. Sitten myös eri valmistajien välillä vaatteiden leikkauksissa on eroja ja onko vaate loose, regular vai slim fit. Malliin ei kannata sokeasti luottaa, vaate voi istua eritavalla vaikka mallin ilmoitettu pituus ja paino olisi sama kuin itsellään. Tämän vuoksi vaatteen kokotaulukko on parempi apuväline.
Nyt en ymmärrä mikä on ongelma. Jos on ilmoitettu että mallin pituus on X ja paino Y, ja pituuteni on X ja painoni Y, niin siinähän on lisätietona se kuva, josta silmällä voi katsoa että jaahas, tämä on ruumiinrakenteeltaan eri mallinen kun minä, joten tarvitsen isomman/pienemmän koon tai ei tule sopimaan mulle koska olen liian leveäharteinen/isopäinen/ruma. Jos taas olen vaikkapa 10 cm lyhyempi kuin malli, pystyn kuvasta päättelemään että jos tuolla helma on tuohon asti, niin mulla alemmas.

Jos nyt esimerkkinä käytetään tuota aiemmin ollutta uikkarikuvaa, niin mallin katsominen on hankalampaa koska vaikka jos olisin tuon tyypin kanssa samanpituinen ja painoinen, mulla ei uikkarin haarasta vie täytteet tilaa samalla tavalla kun sellaisella jolla on siellä jonkun sortin täytteet, minkä lisäksi lantio on eri muotoinen. Samalla uikkarin kaula-aukko asettuis eri tavalla jos hänellä ois yläkerrassa täytettä. Se vaan ois mulle parempaa infoa jos puku ois naisen päällä. Mainostarkoituksessa otetuissa imagokuvissa mulle on aivan sama vaikka se vaate ois vuohen päällä, nyt puhun nettikaupan tuotekuvista.

Ja oon kyllä ostanut joskus miesten malliston housuja esim. juoksuun koska niissä lahkeen pituus riittää, mutta niissä on aina ongelmana että haaroissa on ylimääräistä kangasta joka juostessa ei oo kiva. Samaten miesten malleissa lantion ja vyötärön suhde on mulle väärä. Toki jossain löysissä olohousuissa ei niin ongelma, mutta kyllä, miesten ja naisten kropat keskimäärin on erimallisia, ja siksi ostopäätökselle mulle on olennaista onko vaate miesten vai naisten mitoitusta. Vastaavasti teinien tai lasten mitoituksessa tiedän että rintavarustus ei mahdu muuten sopivaan vaatteeseen, mikä on taas esim. lyhyiden naisten riesa kun muuten saattais teinix-osastolta löytyä. Jos sattuu olemaan hyvin naisellisella vartalonmuodolla varustettu mies, niin edelleen varmaan mitoitustieto on hyödyllinen.

Mutta koontina, kyllä, istuvan vaatteen ostaminen on merkittävästi helpompaa jos käytettävissä on sovituskuva, ja vielä helpompaa mitä lähempänä omaa vartalotyyppiä ja kokoa malli on. Miesmalleissa harvoin on mun vartalotyyppiä edustavia henkilöitä, toki jos ois niin mikäs siinä sitten.

Todennäköisesti se 3% miesosuuskin johtui vain siitä kun tilasivat lehden pelkän nimen perusteella.
Tästä muistuu mieleen eräs tarina, kun olin nuorena poikana lehtimyyjänä. Siihen maailman aikaan lehdet oli vielä kova juttu.

Soittelin asiakkaalle, aavistuksen vanhemmalle herrasmiehelle. Noh, herra sitten varsin tahdikkaasti läksi tiedustelemaan, että löytyisikö mitään aikuisille suunnattuja hydrauliikka lehtiä. Tarjosin siihen, että: "No eiköhän me siinä tapauksessa laiteta tulemaan tuo puolen vuoden tilausjakso Suurta käsityölehteä".

Kaupat tehtiin. Mahtoi herran ilme olla näkemisen arvoinen ensimmäisen numeron saatuaan. Ties vaikka olisi oppinut virkkaamaan...

Jos nyt esimerkkinä käytetään tuota aiemmin ollutta uikkarikuvaa, niin mallin katsominen on hankalampaa koska vaikka jos olisin tuon tyypin kanssa samanpituinen ja painoinen, mulla ei uikkarin haarasta vie täytteet tilaa samalla tavalla kun sellaisella jolla on siellä jonkun sortin täytteet, minkä lisäksi lantio on eri muotoinen
Toki tässä on nyt myös muistaa että kuka on se mainoksen toivottu kohderyhmä, kun alkuperäinen pahastuminen tässä ketjussa oli kun naisten vaatteita mainostaa miehet niin onko silloin kohderyhmänä kuitenkaan naiset? Onko adidas uimapukumalli mainostamassa uima-asua naisille vai miehille?

Toki tässä on nyt myös muistaa että kuka on se mainoksen toivottu kohderyhmä, kun alkuperäinen pahastuminen tässä ketjussa oli kun naisten vaatteita mainostaa miehet niin onko silloin kohderyhmänä kuitenkaan naiset? Onko adidas uimapukumalli mainostamassa uima-asua naisille vai miehille?
En tiedä, mutta veikkaan että kohderyhmänä on ihmiset jotka haluaa tuntea paremmuutta siitä että heille on ihan sama käyttääkö sitä pukua mies vai nainen.

Eikös toi mee samaan kastiin objektiseksualisuuden kanssa missä mennään naimisiin Eiffel tornin kanssa yms. Saa olla aivokemioiden palkitsemiskeskukset aika erilailla viritetty kuin valtaväestöllä.

Eikös toi mee samaan kastiin objektiseksualisuuden kanssa missä mennään naimisiin Eiffel tornin kanssa yms. Saa olla aivokemioiden palkitsemiskeskukset aika erilailla viritetty kuin valtaväestöllä.
Mä veikkaan että nykyaikana on vaan niin trendikästä värittää kaikki asiat jotenkin eri tavalla. Kyllähän ihminen luonnosta nauttii, kesästä, syksystä jne, se on normaalia. Mutta nää wokettajat keksii sitten sille uuden termin koska on niin jepppis olla erilainen.

En usko siihen että aitoja eco,auto ja eiffelseksuaaleja on olemassa. Joko haetaan näkyvyyttä tai sitten se on hetkellinen mielenhäiriö koska oikeaa kumppania ei ole löydytty tai exä petti. Varmasti on mahdollista rakastaa objekteja jollain tasolla mutta onko mahdollista korvata ihminen jollain objektilla siten että se olisi samanlaista kuin ihmisen kanssa? En usko. Aidon näköisi nukkeja löytyy nykyään, sen vielä ymmärrän vaikka uskon että takana on joku toinen ongelma jos päättää ryhtyä suhteeseen semmoisen kanssa.

En tiedä liittyykö tähän mutta tavallaan ihminen on kyllä erikoinen vahvistamaan omia luulojaan. Vaikka muistaakseni tässä videossa puhuttiin naisista(?) Niin uskon että tämä efekti ei ole sukupuolisidonnainen. Mutta ehkä voimakkaampi naisilla. Toin täällä sen erään esimerkin töistä missä kaksi erilaista tilannetta johti siihen että naiset kokivat sen jotenkin syrjivänä vaikka siinä ei ollut mitään sen tapaistakaan tapahtunut.

En tiedä liittyykö tähän mutta tavallaan ihminen on kyllä erikoinen vahvistamaan omia luulojaan. Vaikka muistaakseni tässä videossa puhuttiin naisista(?) Niin uskon että tämä efekti ei ole sukupuolisidonnainen. Mutta ehkä voimakkaampi naisilla. Toin täällä sen erään esimerkin töistä missä kaksi erilaista tilannetta johti siihen että naiset kokivat sen jotenkin syrjivänä vaikka siinä ei ollut mitään sen tapaistakaan tapahtunut.
Melkosen nolo experimentti noiden naisten osalta.

J.K. Rowling kokeilee rajoja:

Kirjailija J. K. Rowling haastoi maanantaina Skotlannin uuden viharikoslain X-viestipalveluun tekemillään postauksilla.

Skotlannin Edinburghissa asuva Harry Potter -kirjailija kuvaili julkaisuissaan useita transsukupuolisia naisia miehiksi. Mukana oli tuomittuja vankeja, transaktivisteja ja muita julkisuuden henkilöitä.

”Olen tällä hetkellä ulkomailla, mutta jos tänne kirjoittamani on uuden lain ehtojen mukaan rikos, odotan innolla, että minut pidätetään, kun palaan Skotlannin valistuksen kehtoon”, Rowling kirjoitti esittelemiensä rikostapausten perään.

Skotlannin uuden viharikoslain mukaan ikään, vammaisuuteen, uskontoon, seksuaaliseen suuntautumiseen, transsukupuoliseen identiteettiin tai intersukupuolisuuteen perustuva vihan lietsominen on rikos.

Tutkimus oli monivaiheinen ja siihen osallistui myös miespuolisia koehenkilöitä vastaavin tuloksin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom