Trans, woke, WTF? Tykittäkää meneen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljon tästä wokesta kuullut, etenkin tällä foorumilla mutta myös toki nähnyt näitä naurettavia tuloksia missä mies rikkoo naisten enkkoja... ihme pelleilyä. Mutta siihen kyllä mun tosielämän kokemukset tästä loppuukin. Tuntuu siis siinä valossa itselleni vielä vieraalta tämä wokesta puhuminen jotenkin maailman luokan ongelmana.

Mielensäpahoittamista tosiaan kyllä näkee ihan kaikesta nykyään, siihen ei kyllä ole "woke porukalla" mitään yksinoikeutta. Kaikki muut tekee väärin ja on myös väärää mieltä, vain minä ja Väänäsen Leksa shellin kahviossa ollaan enää tolkun miehiä(tm)

Mutta en siis väheksy ilmiötä, vähän kuin jengi veti feminismin väärällä tapaa yli, niin nyt tämäkin polku alkaa olla woken kohdalla kuljettu. Seuraavaa ilmiötä odotellessa. - side note, mitähän 60 luvulla vanha kansa mietti hipeistä =)

Toisaalta... aika usein pienenpienet koirat luokittelee ittensä 60kg painavammaks roduks. Coincidence? I think not 🧐.
Et sä tiedä miksi ne itsensä luokittelevat, niiden puolustusmekanismi on vain se mellastaminen kun kokoa ei ole.

Hipit vaan pukeutuivat eri tavalla kuten moni muukin aatteellinen ihmisryhmä. On aivan eri asia väittää biologiaa vastaan.
No siinä mielessä kyllä, mutta kyllähän heidän aatteet oli todella räikeitä vastakohtia silloiselle yhteiskunnalle.

Itse veikkaan että media on tässä hiukan syypää myös tai siis harvoin mulle näytetään videota (tai kaverit jakaa) missä Tenho rakentaa telkälle pönttöä, versus joku täysin absurdi wokerage kadulla, tai uutinen että naisen hukkumiselta pelastanut mies sai syytteen siitä että koski hukkuvaan naiseen yms.

Aina tulee hyvät naurut tuolle "I'm Piers Morgan, I'm a black lesbian"
Ja se akka yritti selittää, ettei se voi kun on väärä ihonväri. Ei pässi tajunnut, ettei faktoilla ole väliä jos kerran kulli housuissa voi olla nainen.

En ole kokenut esim työelämässä että naiset ja miehet eivät olisi samalla viivalla. Muistan vain yhden tapauksen kun yksi pätevä nainen oli meillä töissä ja pari vanhaa junttia eivät pitäneet häntä pätevänä koska nainen. Olihan hipit erilaisia mutta verrattuna ttämän päivän woke-ihmisiin harmittomia. Niin kuin moni asia perusidea hyvä mutta sitten vedetty yli kunnolla ja muuttunut agressiiviseksi pakottamiseksi. Ainakin täällä suomessa uskon että ketään ei kiinnosta käyttääkö mies hametta. Olen myös sitä miettinyt että nykyään kun varsinkin nuoret kärsivät mielenterveysongelmista niin onko siitä tullut joku juttu että aina pitää olla joku syy olla eri mieltä tai haukkua jtn? Esim somessa nämä samat henkilöt pitävät hamasia sankareina. Uskon vahvasti siihen että moni tuntuu niin paljon katkeruutta että on pakko liittyä johonkin porukkaan ja otetaan se mikä nyt tuntuu sopivalta ja sitten päästetään agressiot ulos.unohdetaan järjen käyttö. Sen lisäksi jos itse ei onnistu jossakin asiassa niin voidaan syyttää sitä ja tätä. Jännä on myöskin se että unohdetaan tasavertaisuus ja muokataan koko paska itselleen sopivaksi.

Mikä yllättää on että yritykset ihmiset pelkäävät näitä ( disney,netflix etc). Myös on tullut vastaan ihan suomalaisia yrityksiä jotka pyrkivät palkkkaamaan miehiä ja naisia 50/50.

Käytännössä sillä ei itsessään varmaan sen vaatteen kannalta ole mitään väliä kuka siinä mainoskuvassa tönöttää. Markkinoinnilla yritetään luoda mielikuvia ostajille sekä tavoittaa tiettyä kohderyhmää ostamaan tuotteitaan. Samoin sillä brändillä yritetään tavoittaa tiettyä asiakaskuntaa. Mutta tietäähän sen silti, että se paita näyttää erilaiselta sinun tai minun päällä kuin mallin päällä. Jos myydään mustia college housuja niin oikeastaan mustia college housuja voi käyttää miehet kuin naisetkin koko ja istuvuus on tärkeämpi.

Sääkö et huomaa eroja naisten ja miesten vartaloissa? Vaate ei varmaan itse välitä kenen päällä se on. Vaimoa ärsytti se, että naisten vaatteita mainosti miehet, ei sen takia, että he ovat miehiä, vaan sen takia kun heidän vartalo ei ole samanlainen kuin naisen vartalo, jolloin et näe miten se vaate istuu naiselle.

Sama näiden plus mallien kanssa. Jos malli on plus kokoinen et näe miten kyseinen vaate istuu normaalivartaloiselle tai hoikalle. Ei mitenkään koska ne plus koon vaatteet täytyy leikata täysin eritavalla.

Ilmeisesti jotku lehdet suuntaavat tuotteensa ja mainoksesna plus / trans ihmisille. Tämä on meille ihan ok. Näitä lehtiä ei enää meille tule. Outoa on se, että näitä mainostetaan naistenlehtinä.

Joo, sadeviitta on varmaan kans sellainen missä se istuvuus ei ole niin justiinsa.

Sittenkun tuosta hihattomasta poistettaisiin tuo gaspin logo, niin sen jälkeen se on vain hihaton paita.

Osaan ignoorata sen tekoripsi miehen tai miehen mekossa. Ei se tarkoita, että minun täytyy pukeutua mekkoon tai laittaa tekoripsiä. Ja niin kauan kun ei pakoteta tai tuputeta, on aivan sama miten joku yksilö pukeutuu.

Eihän tässä ole tuosta kyse. Nimenomaan on aivan sama miten yksilö pukeutuu, mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta tippaakaan miten toiset pukeutuu. (Eikä kyllä kauheasti se miten itsekkään pukeudun.) Mutta jos ostat naisten muotilehden ja siellä vaatteita puettu miehille sen takia kun on hemmetin pieni porukka joka näin tekee, niin sitten tanssitaan sen mukaan. Juuri kuten Mike:n kommentoi, että lakeja muutettaan jne.

^^ Mikä niissä malleissa sitten aiheuttaa niin suurta huolta? Samoin voisi myös määritellä, että mikä on naisten muotilehti ja voiko sitä sitten lukea miehet vaikka lehden nimi olisi me naiset? Eihän tekniikan maailma tai tuulilasikaan ole miestenlehti? Onko kärpäsestä tehty härkänen?

Maalaisjärjellä ajateltuna naistenlehti on lehti, jossa käsitellään naisten muotia, koruja, hajuvesiä, sisustusta jne. Sellaisia aiheita jotka suurinta osaa naisista kiinnostaa ja jotka harvaa miestä kiinnostaa. Kukaan ei estä ketään lukemasta sitä.

Ei ole tekniikan maailma miestenlehti. Kuinka monta naista tiedät joka tilaa sitä? Itse en ainuttakaan. Eikä myöskään tuntemistani naisista kukaan sitä lue. Sen sijaan parille kaverille se taitaa tulla ja monet sitä lukevat jos mahdollisuus tulee.

Onko kärpäsestä tehty härkänen? Vai halutaanko jotenkin häivyttää sukupuolien väliset erot? Tasa-arvon nimissä kaikki on niin samaa jne. Mikä ongelma se on, että on miehille suunnattuja lehtiä ja sitten on naisille suunnattuja lehtiä.

En ole kertaakaan järkyttynyt siitä jos vaikka olen nähnyt kadulla miehen mekossa. 1600-luvulla oli vielä yleistä että miehet saattoi esittää naisia teattereissa koska naisia ei siihen aikaan nähty teatterin lavalla esiintymässä.

En ole minäkään. Kysymys ei ole tuosta.

Se mitä tarkoitan maalaisjärjellä, on se että meitä nyt on erilaisia ja kokoisia ihmisiä haluttiin tai ei. Kukaan ei varmaan ole sinua tai ei ainakaan minua pakottanut pukeutumaan naisten vaatteisiin vaikka joku miesmalli on pukeunut.

Ei ole pakottanut. Mutta jos ostan kaupasta autolehden, mutta sitten kun alan lukemaan sitä huomaan, että kappas tässä onkin puolet jutuista moottoripyöristä ja lentokoneista.

Se on häiritsevää ja väärin, että sukupuolta voi vaihtaa mielivaltaisesti miltä itsestä tuntuu ja siihen vedoten joku pervo setämies sanoo olevansa nainen ja menee uimahallissa naisten puolelle on väärin.

Kannattaa myös muistaa, että mitä enemmän nuista kirjoitettaan ja normalisoidaan tuota asiaa. Sitä useampi nuori menee nuista vain sekaisin. Mitä enemmän nuori saa huomiota siitä, että vaihtaa sukupuolta sitä useampi sen tekee. Puhutaan kuinka rohkeita he ovat kun uskaltavat olla erilaisia.

Vanha twiitti, mutta toukokuussahan se on taas äiteenpäevä:

signal-2023-11-16-21-49-08-468.jpg

Yksi asia vähän häiritsee noissa transuissa. Kun ne niin kovasti huutaa että kuka voi olla mitä vaan, että sukupuoli on kaikkien määriteltävissä ja ettei se muna housuissa tarkoita mitään, niin miksi helvetissä ne näkee vaivaa ja yrittää sitten näyttää naisilta?

Yksi asia vähän häiritsee noissa transuissa. Kun ne niin kovasti huutaa että kuka voi olla mitä vaan, että sukupuoli on kaikkien määriteltävissä ja ettei se muna housuissa tarkoita mitään, niin miksi helvetissä ne näkee vaivaa ja yrittää sitten näyttää naisilta?
Koska munasta ei pääse eroon noin vaan. Sehän on aina niin että missään asiassa ei ole suoraa linjaa vaan muokataan ideaa itselleen sopivaksi vaikka siinä ei mitään järkeä ole

Maalaisjärjellä ajateltuna naistenlehti on lehti, jossa käsitellään naisten muotia, koruja, hajuvesiä, sisustusta jne. Sellaisia aiheita jotka suurinta osaa naisista kiinnostaa ja jotka harvaa miestä kiinnostaa. Kukaan ei estä ketään lukemasta sitä.

Ei ole tekniikan maailma miestenlehti. Kuinka monta naista tiedät joka tilaa sitä? Itse en ainuttakaan. Eikä myöskään tuntemistani naisista kukaan sitä lue. Sen sijaan parille kaverille se taitaa tulla ja monet sitä lukevat jos mahdollisuus tulee.

Onko kärpäsestä tehty härkänen? Vai halutaanko jotenkin häivyttää sukupuolien väliset erot? Tasa-arvon nimissä kaikki on niin samaa jne. Mikä ongelma se on, että on miehille suunnattuja lehtiä ja sitten on naisille suunnattuja lehtiä.
En tiedä henk.koht ketään joka tilaa aikakauslehtiä. Sukupuolten eroja tuskin kukaan on häivyttämässä on vain fakta, että on miehiä joita kiinnostaa sisustus, muoti yms. ja naisia joita kiinnostaa metsästys, ampuminen, moottoriajoneuvot yms. Edellä mainitut asiat ei ole mitenkään sukupuoli sidonnaisia sen vuoksi, että enemmistö miehistä harrastaa vaikka metsästystä tai että naisia kiinnostaa enemmän sisustus.

Sääkö et huomaa eroja naisten ja miesten vartaloissa? Vaate ei varmaan itse välitä kenen päällä se on. Vaimoa ärsytti se, että naisten vaatteita mainosti miehet, ei sen takia, että he ovat miehiä, vaan sen takia kun heidän vartalo ei ole samanlainen kuin naisen vartalo, jolloin et näe miten se vaate istuu naiselle.

Sama näiden plus mallien kanssa. Jos malli on plus kokoinen et näe miten kyseinen vaate istuu normaalivartaloiselle tai hoikalle. Ei mitenkään koska ne plus koon vaatteet täytyy leikata täysin eritavalla.
Missään en ole väittänyt, etteikö miesten ja naisten vartaloissa olisi eroja. Mallista on vaikea päätellä vaatteen istuvuudesta oikeastaan mitään. Onhan ihmisten mitoissa eroavaisuuksia muutakin kuin onko hoikka vai leveä. Jos malli on pitkä mutta normaalipainoinen, istuu vaate hänellekin eritavalla kuin lyhyelle. Sitten myös eri valmistajien välillä vaatteiden leikkauksissa on eroja ja onko vaate loose, regular vai slim fit. Malliin ei kannata sokeasti luottaa, vaate voi istua eritavalla vaikka mallin ilmoitettu pituus ja paino olisi sama kuin itsellään. Tämän vuoksi vaatteen kokotaulukko on parempi apuväline.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom