Trainer´s house

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Antzu sanoi:
Juu, ja kun firma vielä merkkaa tuon koulutustilaisuudeksi, niin saa vähentää kulut verotuksessa.

Bisneksistä ja mainoksista mitään ymmärtämättömänä:
Mainoskanava pakkikselle? Ei omaan silmään vaikuta kovin kalliilta mainoksilta...
http://www.uutislehti100.fi/ajankohtaista/index.php

Tota lehdykkää kuitenkin lukee aika helvetin moni.

Edit: Ups, oli jotain tammietu-juttuja, mutta anyways. ;)
Aika perkeleesti saa myydä, että kattaa noi kulut. Lehtimainonta on aivan liian kallista hyötyyn nähden.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Ehkäpä Trainers' Housen sivulla on hienolta kuulostavaa business-jargonia sen takia, että potentiaalinen Trainers' Housen palveluja tilaava asikas on usein (huom. ei aina) suuren tai keskisuuren yrityksen korkeasti koulutettu toimitus- tai henkilöstöjohtaja/päällikkö, ja saattaa jopa tekstin tajuta. On vaikeaa uskoa että firman konsultit, (esim Keskisen Olli Kummelista, yksi firman konsulteista) pitäisi tavalliselle jonkunlaisen hölynpölyluennon, josta kukaan ei tajuaisi mitään.

Mustalaisille pitäisi olla myös oma Trainers' House, mutta sen nimeksi tulisi Rainer's House. Siellä Rainer Palmi opettaisi myymään riiseli-Mersuja ja nahkatakkeja halavalla.
Kaikkia en jaksanut lukea, mutta varmaan aika nappiin meni toi eka kappale. Itse en kauheasti ole tollaisiin töihin vielä päässyt, mutta kyllä johtamisen ja organisoinnin opiskelijana myös ne asiat ymmärsin mutta todella paskasti oli kyllä ilmaistu. Toinen syy tuohon typerään kielenkäyttöön voisi olla se, että se saattaa kuulostaa jonkun mielestä, jolla ei ole alan koultusta, helvetin asiantuntevalta ja hyvältä firmalta, kun puhuvat hienoilta kuulostavista asioista.

Mitä tulee esim. tuntemiini kauppatieteiden opiskelijoihin tai jopa opettajiin, niin kyllähän tuo Sarasvuo-tyylinen homma on heidän mielestään välillä enemmänkin vitsin asteella kuin vakavasti otettavan asiana. Yksi syy on juuri tuo "hienostelu" arkipäivän asioilla ja kaiken monimutkaistaminen, jotta saataisiin firma ja sen toiminta näyttämään joltain vapahtajalta. Ihan samaa monet muutkin konsulttifirtmat tekee, mutta suomeksi.

Menneinä vuosina kun vielä firmalla oli rahaa, tuontapaisia puhujia piti kuunnella jossain osastopäivillä, ennekuin lähdettiin saunomaan ja ryyppäämään. Mulla oli esimies silloin joka oli tosissaan innoissaan tuollaisesta. Sarasvuon jotkut kirjatkin oli kuulemma antanut hänelle paljon. Hohhoijaa. Oli itsekin oikea pikku visionääri. Teki mieli aina läpsäistä sitä kun se sano sanan "tahtotila" (=tavoite).
Sarasvuota en ole ottanut vakavasti sen jälkeen kun se osallistui verkostomarkkinointiylistyksiin. Enkä muuten jaksa ruveta kinaamaan nyt verkostomarkkinoinnista...

Ja jälkikäteen muuten Ilta-Sanomissa kertoi pyytävänsä anteeksi verkostomarkkinointilausuntojaan, ja korosti, ettei suosittele kenellekään verkostomarkkinointiin liittymistä. Mutta kunhan oli saanut tyhmiltä GNLD-poikasilta rahat lypsettyä, oli aika avautua totuudelle...

N.D. sanoi:
Uskon vahvasti, että laatimalla toimiva ja realistinen visio sekä sitä tukeva strategia saadaan toiminnalle ja businekselle ryhtiä ja jämäkkyyttä toimialasta ja yrityksen koosta riippumatta. Sama on myös elämässä. Tietty tavoitteellisuus ja päämäärähakuisuus helpottaa huomattavasti ja johtaa parempiin tuloksiin. Esimerkkinä vaikkapa tavoitteena keholavalle nousu. Tavoitteeseen mietitään keinot ja keskitytään tekemään oikeita asioita. Ylimääräinen sählääminen ja energian/varojen tuhlaaminen jää pois.

Samaa mieltä hyvinkin pitkälle. Tärkeintä kuitenkin on juuri keskittyä toteuttamaan strategiassa mietittyjä keinoja millä päästään tavoitteisiin. Usein vain tämä unohtuu ja keskitytään vain hiomaan strategiaa ja itse toteutus jää puolitiehen. Tärkeintä on tehdä niitä asioita, jotka johtavat kohti tavoitetta. Tietenkin strategiaa on jatkuvasti seurattava ja tehtävä tarvittavia muutoksia mikäli olosuhteet ovat muuttuneet.

Asiantunteva konsultti osaa auttaa yrityksen johtoa laatimaan yritykselle realistisen vision ja sitä tukevan strategian. Yrityksen johdon on itse laadittava visio ja konsultin rooli on enemmänkin ohjaava, eikä mikään kaikkitietävä jumala joka sanoo mitä tehdään ja millainen on teidän strategia seuraavat viisi vuotta.

Usein ulkopuolinen pystyy näkemään yrityksessä uusia toimintatapoja/ mahdollisuuksia ja sitä kautta antamaan uusia ideoita. Tietenkin tämä edellyttää hyvää toimialan tuntemusta. Lisäksi konsultti voi tuoda yritykseen tarvittavaa osaamista, mitä yrityksestä ei sillä hetkellä löydy.

Loppuun omalta alaiselta kuultu kommentti konsultteista. "Mitkä kaksi asiaa kusettaa varmasti? Kalja ja konsultti" :rolleyes: Mielestäni kuvastaa hyvin normaalin keski-ikäisen miehen asennetta

Edit: Yksi konsultin tärkeä tehtävä on auttaa yrityksen johtoa selittämään strategia koko henkilöstölle, jotta nämä ymmärtäisivät miksi tietyt asiat tehdään juuri näin. Tällöin saadaan henkilöstö sitoitumaan ja motivoitumaan paremmin tehtäviinsä.

Maker sanoi:
Täytyy antaa iso käsi Jarille siitä että 9ov opinnoilla hän keksi yhdistää kaikki kolme strategiaa: Eli Kustannusjohtajuus, differointi ja lohkostrategia, kun hän loi tuon Th:n.
Ei itse asiassa tarvinnut Jarin edes tuota keksiä, kyseinen kombinaatiostrategia kun tunnetaan strategista johtamista käsittelevässä kirjallisuudessa integroituna kustannusjohtajuus/differointistrategiana (nätisti siinä business-level strategy 2x2 -matriisin keskellä :D).

Sarasvuo lateli mielenkiintoisia kommentteja päälle vuosi sitten jonkun yritysverojutun yhteydessä. En muista tarkemmin mitkä oli nimenomaiset sanat, mutta muistan mitä joku taloustieteen proffa oli vastannut "Kukaan ihminen joka ymmärtää edes kansantalouden perusperiaatteet ei ikimaailmassa väittäisi tuollaista asiaa..." Myöhemmin Sarasvuo sitten perui sanomisiaan...

Heikki722 sanoi:
Olen ymmärtänyt niin, että kalliin koulutuspäivän tilaaminen on sekä viesti, että palkinto yrityksen työntekijälle. Se on sikäli viesti, että "yrityksessämme halutaan panostaa henkilöstön ja toiminnan kehittymiseen suurella rahalla" ja sikäli palkinto, että koulutuspäivät ovat mukaansatempaavia ja erittäin viihdyttäviä.

Trainer's Housen valmennukset ovat nimenomaan puhtaasti viihdyttävää paskaa... Kukaan tuskin ihan aikuistenoikeasti oppii mitään siitä, että esimies "viihdyttävästi" pesee alaistensa jalat tai että osallistujat "viihdyttävästi" ovat vuorotellen hierottavana Trainer's Housen hihhulien paasatessa... Mun mielestä jotain kertoo myös se, että heidän naiskonsulttinsa saunovat miesten kanssa valmennuksilla. Kerrassaan "viihdyttävää"... Mitäpä muuta julkkiskonsultit voisivatkaan tarjota yrityksille?

Hulkki sanoi:
Ei itse asiassa tarvinnut Jarin edes tuota keksiä, kyseinen kombinaatiostrategia kun tunnetaan strategista johtamista käsittelevässä kirjallisuudessa integroituna kustannusjohtajuus/differointistrategiana (nätisti siinä business-level strategy 2x2 -matriisin keskellä :D).

Aivan.. Kirjoitinkin että yhdistää ne.. Minäkin olen kauppatieteestä Cumun lukenut. Hyi, tuli oikein paha olo tuosta tekstistä :david:

T.K. sanoi:
Kukaan tuskin ihan aikuistenoikeasti oppii mitään siitä, että esimies "viihdyttävästi" pesee alaistensa jalat

:eek: Voiko toi olla todellista? Onkohan otettu huomioon, että ihan kaikki eivät välttämättä pidä tuota viihteenä.

Antzu sanoi:
...joku taloustieteen proffa oli vastannut "Kukaan ihminen joka ymmärtää edes kansantalouden perusperiaatteet ei ikimaailmassa väittäisi tuollaista asiaa..." Myöhemmin Sarasvuo sitten perui sanomisiaan...

Sarasvuo onkin visionääri jonka ei tarvitse tietää jokaista yksityiskohtaa ja nippelitietoa. Eiköhän kyseessä ollut enemmänkin keskustelun aloittaminen asiasta. Ja julkisuutta tuli, paljon. :)

Kannattaisiko myymälää ajatellen tehdä esim. SWOT analyysi? Ihan jo ajatellen vaikka pitkäaikaista sairastumista, se näkyis ehkä Weakness osiossa, ja kun asia on tiedossa, on siihen helpompi löytää ratkaisu.

Samoin miten nostaa palkkaa ko. toiminnasta. Pienillä kikkailuilla, ihan laillisilla, saa vuositasolla monta markkaa enemmän oman taskun pohjalle ja se eläkekkin karttuu.

Ja varsinkin kun teilläkin on investointeja kiinni varastoissa, saattais Bostonin (eläin)tarha olla hyvä keino karsia ns. rakkituotteita pois ja sijoittaa niistä vapautuvat rahat lypsylehmiin?

Se että täällä osa jengistä haukkuu Sarasvuota sen takia kun se tekee rahaa, johtuu mun mielestä pelkästä kateudesta. Se että Mike ja kumppanit tekee vaikka 10 vuoden päästä hirveitä hilloja koko suomen kattavalla nettikaupalla ja ainaskin 20 laadukkaalla kuntosalilla ja ruotsalaiset on polvillaan niiden edessä että "saataisko me perustaa ruotsiin vaikka 100 Pakkotoisto salia franchising periaatteella, saatte 15 % tuotosta", niin ei se ole mun pussista PENNIÄKÄÄN pois, päinvastoin, oppia on otettava. Mutta kun suomalaiset on maailman kateellisin kansa niin minkäs teet? (-Naarmutat naapurin Volvon...)

Purtsi sanoi:
Kannattaisiko myymälää ajatellen tehdä esim. SWOT analyysi? Ihan jo ajatellen vaikka pitkäaikaista sairastumista, se näkyis ehkä Weakness osiossa, ja kun asia on tiedossa, on siihen helpompi löytää ratkaisu.

Samoin miten nostaa palkkaa ko. toiminnasta. Pienillä kikkailuilla, ihan laillisilla, saa vuositasolla monta markkaa enemmän oman taskun pohjalle ja se eläkekkin karttuu.

Ja varsinkin kun teilläkin on investointeja kiinni varastoissa, saattais Bostonin (eläin)tarha olla hyvä keino karsia ns. rakkituotteita pois ja sijoittaa niistä vapautuvat rahat lypsylehmiin?

Se että täällä osa jengistä haukkuu Sarasvuota sen takia kun se tekee rahaa, johtuu mun mielestä pelkästä kateudesta. Se että Mike ja kumppanit tekee vaikka 10 vuoden päästä hirveitä hilloja koko suomen kattavalla nettikaupalla ja ainaskin 20 laadukkaalla kuntosalilla ja ruotsalaiset on polvillaan niiden edessä että "saataisko me perustaa ruotsiin vaikka 100 Pakkotoisto salia franchising periaatteella, saatte 15 % tuotosta", niin ei se ole mun pussista PENNIÄKÄÄN pois, päinvastoin, oppia on otettava. Mutta kun suomalaiset on maailman kateellisin kansa niin minkäs teet? (-Naarmutat naapurin Volvon...)
Kyllähän jokaisen firman kannattaa jonkinlaista strategista suunnittelua ja totetusta harrastaa. Se vaan on sitten koosta ja muusta kiinni, kuinka paljon siihen kannattaa voimia, aikaa ja rahaa käyttää. Tosin esim. SWOT:n tai vastaavan tekeminen yksin tai kaverien kanssa ei pienessä firmassa ole kovin vaikeaakaan, eikä kauaa vie. Typeräähän se olisi jättää tekemättä. Kyllähän jo pieniä asioita tekemällä voi paljastua tärkeitäkin tietoja.

Kyllähän monet yksityisyrittäjät väittää, että eivät mitään "ratekioita" ja visioita mieti vaan tekevät aitoa työtä ja "pisnestä" eikä mitään paskanjauhantaa, mutta oikeasti he eivät vaan ymmärrä että ne omat suunnitelmat, toimintatavat ym. ovat juuri sitä strategiaa. Vain pienemmässä mittakaavassa eikä välttämättä paperilla, vaan omassa päässä.

Itse en ole Sarasvuolle kateellinen sen rahoista tippaakaan. En ne multa ole pois, kun en sen firman palveluja osta.

Se mikä vähän vituttaa on se, että mun mielestä Sarasvuo tekee todella paljon hallaa esim. johtamisen opiskelulle, kun jotkut ihmiset jopa kauppakorkeassa enemmän tai vähemmän yhdistävät sen sarasvuomaiseen toimintaan. Koita siinä sitten selittää mistä on oikeasti kyse. Puhumattakaan mitä se tekee esim. liikkeenjohdon konsultoinnin kuvalle perusduunarin silmissä.

Jos muuten olisin töissä yrityksessä, joka ostaisi jotain jalkojenpesupalveluja TH:lta tai vastaavalta, niin en todellakaan osallistuisi ja uuden työpaikan haku alkaisi välittömästi. Sen verran typeränä pitäisin sen yrityksen johtoa.

Kyllähän jalkojen pesut ovat nimenomaan "jeesustelua".. Tosin moni työntekijä voisi hieman friikahtaa, jos kerrottaisiin että Jeesus teki näin opetuslapsilleen ennen Viimeistä ehtoollista. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuo on jo lähellä jumalan/uskonnon pilkkaa. Ehkäpä JS pitää seuraavaksi jonkin messun? No mediaevankelistakin jo olikin Jussi Ahteen muodossa..

Aika perusjuttuja ne Trainers Housella kertovat, mutta usein yrityksissä ollaan niin sisällä siinä omassa maailmassa ja niissä päivittäisissä askareissa, ettei oikein ole kykyä ajatella laatikon ulkopuolelle.

Vertaisin tilannetta, jossa TH:ta käytettäisiin menestyvän urheilijan päätökseen, joka vaihtaa valmentajan kehityksen jumiutuessa tietylle(korkeallekin) tasolle. Onhan siinäkin riskinsä.

Mutta mistä olisin kiinnostunut trainers housessa on heidän varsinainen salaisuutensa eli myyntitekniikka. JS hakee jatkuvasti kontaktia tunnetasolla ja sanoisinkin, että se on tietoinen ratkaisu. Onkin yleinen "myyntisalaisuus" että hyvät myyjät erottaa huippumyyjistä nimenomaan tunneäly. Todella hyvillä myyjillä on kyky kohdata asiakas nimenomaan siellä tunnetasolla, jonne näillä jalkojenpesuillakin koetetaan surffata. Kun sulla on kontakti asiakkaaseen siinä käytävässä, jossa "vapautetaan, rakastetaan jne" niin asiakas on a)valmis maksamaan sulle ylimääräistä b)ei koskaan vaihda toiseen firmaan. Huomasitteko muuten niiden TH:n tyyppien ilmeen kun se Jan iski siinä parturijaksossa ekaan Power Point -diaan sanan "ÄITI"? Ne heti kaikki hymyili ja katsoi toisiaan.. Taisi homma ratketa siinä..

Narutumppu sanoi:
Mikä on "oikeaa työtä"?

Millä se määritellään? Vitutuksella? Paskaisuudella? Pitääkö olla haalarit päällä? Mitä alaa/tehtäviä pitää osata? Millainen kalorimäärä pitää polttaa työssä/tunti? Pitääkö saada pieni palkka isoon työmäärään nähden?

Eikö työ kuin työ kelpaa "oikeasta työstä", mikäli verot maksaa, ja jotain ostamisen arvoista tekee? Tuollaisella asenteella puhuminen on ihan vakavaa kateellista dissausta joitakin ammattikuntia kohtaan.

Mitä se Sarasvuo muuta tekee kuin myy (itseään ja ajatuksiaan/toisten ajatuksia)? Eikö tuossa sinun lauseessasi ole pikkuinen paradoksi? Vai teetkö itse "oikeaa myymistä"?

No joo. OIKEA TYÖ on subjektiivinen käsite. Minulle pukumaunot ja tyhjäntoimittajat ovat ihmisiä jotka ovat irtautuneet arjesta ja ravintoketjusta niin totaalisesti, että heidän mielestään kaksi palaveria päivässä on kiire. Meikäläinen on viimeiset 15 vuotta ollut pienessä teollisuusyrityksessä. Sillä alueella on siivottu kaikki "joutilaat" veke. Syy on rahan puute, löysät pois 90-luvulla. Ei ole varaa työnjohtoon tai puhelinkeskukseen ja siivouskin on ulkoistettu kerran viikossa tapahtuvaksi. Tämän päivän pien- ja keskisuuressa teollisuudessa ei kertakaikkiaan ole varaa joutilaille. Kun on tätä käytännön rumbaa on jaksanut sen minkä minäkin niin tulee vähän kyyniseksi näille "ratekia" jutuille. Henkilökohtaisesti en usko että TH:lla on minulle mitään tarjottavaa nyt tai tulevaisuudessa.

Itekkin oon työskennelly laatuasioiden parissa (ISO9001) ja pidän välillä niitäkin joskus täysin hömppänä, mutta kyllä toi Sarasvuon konsultointi on kyllä kaiken huippu.

Goatsilla sanoi:
:eek: Voiko toi olla todellista? Onkohan otettu huomioon, että ihan kaikki eivät välttämättä pidä tuota viihteenä.

Muistan kun eräs johtaja kertoi mulle silmät loistaen, miten sarasvuon koulutuksessa oli joutunut (päässyt) hieromaan esimiehensä pakaroita.

molemmat muuten miehiä. :urjo:

Varmasti kaikki vanhan koulukunnan yritysjohtajat vieroksuvat Sarasvuon hömpötyksiä mutta uusi sukupolvi ottaa sen investointina työntekijöiden viihtyvyyteen: "Meilläkin oli ne Sarasvuon hierontapäivät..." :D

jarre55 sanoi:
Ja jälkikäteen muuten Ilta-Sanomissa kertoi pyytävänsä anteeksi verkostomarkkinointilausuntojaan, ja korosti, ettei suosittele kenellekään verkostomarkkinointiin liittymistä. Mutta kunhan oli saanut tyhmiltä GNLD-poikasilta rahat lypsettyä, oli aika avautua totuudelle...

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että P.Jussila porukoineen höynäytti Sarasvuota pistäen gnld-motivointiluentojen tuotot omaan taskuun ja jättäen luentopalkkiot Sarasvuolle maksamatta. Vähemmästäkin alkaa tuollainen pisnes vituttamaan ja mielipiteet muuttumaan... varsinkin kun on kyse alasta jonka olemassaolo vituttaa jokaista normaali-ihmistä muutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom