Trainer´s house

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
mage sanoi:
Pukumauno=tukka hyvin, tumma puku, Audi A6, niljakas.
Myyntimies=ammattireiska siinä missä putkimieskin. Voi olla silti hyvin pukeutunut vaikka ei olekkaan pukumauno. Eron huomaa kun kättelee.

Myyminen on oikeaa hikistä inhottavaa työtä jota itsekin teen. Olen tehnyt jo 15-vuotta ja se ei Sarasvuon kursseilla jännemmäksi muutu.


Mikä on "oikeaa työtä"?

Millä se määritellään? Vitutuksella? Paskaisuudella? Pitääkö olla haalarit päällä? Mitä alaa/tehtäviä pitää osata? Millainen kalorimäärä pitää polttaa työssä/tunti? Pitääkö saada pieni palkka isoon työmäärään nähden?

Eikö työ kuin työ kelpaa "oikeasta työstä", mikäli verot maksaa, ja jotain ostamisen arvoista tekee? Tuollaisella asenteella puhuminen on ihan vakavaa kateellista dissausta joitakin ammattikuntia kohtaan.

Mitä se Sarasvuo muuta tekee kuin myy (itseään ja ajatuksiaan/toisten ajatuksia)? Eikö tuossa sinun lauseessasi ole pikkuinen paradoksi? Vai teetkö itse "oikeaa myymistä"?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
...Mainostamiseen ei meidän ole järkeä panostaa koska aika vähän on kanavia forumin lisäksi, millä saavuttaisi samanverran kohderyhmää ja jos semmoinen kanava olisi, maksaisi se maltaita..

Kannattaa panostaa ilmaiseen julkisarvoon, ts. jotenkin lehdet, tv, yms.mediat tekemään juttua Pakkotoistosta..

Ei muuta kuin Mike alat seurustelemaan jonkun "Salarakkaan" kanssa... :lol2:

Niin, ja Pakkiksen vip-chattiin webbikamera Miken makuuhuoneesta... :eek:
 
Bamse sanoi:
:rock: Huippu sivut :rock:

Varsinkin "oma avainsana":
"Todellisuudessa perseen myynti ennakoi osaltaan tahojen yhteistyön kariutumisesta aiheutuvia hyökyaaltoja rahoitus- ja sijoitussektorilla."

"Jos vertailemme lyhyesti asiaankuuluvia ilmiöitä, huomaamme, että kaappihomo toimitusjohtaja todistaa oikeaksi reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen."
 
Ehkäpä Trainers' Housen sivulla on hienolta kuulostavaa business-jargonia sen takia, että potentiaalinen Trainers' Housen palveluja tilaava asikas on usein (huom. ei aina) suuren tai keskisuuren yrityksen korkeasti koulutettu toimitus- tai henkilöstöjohtaja/päällikkö, ja saattaa jopa tekstin tajuta. On vaikeaa uskoa että firman konsultit, (esim Keskisen Olli Kummelista, yksi firman konsulteista) pitäisi tavalliselle jonkunlaisen hölynpölyluennon, josta kukaan ei tajuaisi mitään.

Mustalaisille pitäisi olla myös oma Trainers' House, mutta sen nimeksi tulisi Rainer's House. Siellä Rainer Palmi opettaisi myymään riiseli-Mersuja ja nahkatakkeja halavalla.
 
Tomi sanoi:
Ehkäpä Trainers' Housen sivulla on hienolta kuulostavaa business-jargonia sen takia, että potentiaalinen Trainers' Housen palveluja tilaava asikas on usein (huom. ei aina) suuren tai keskisuuren yrityksen korkeasti koulutettu toimitus- tai henkilöstöjohta/päällikkö, ja saattaa jopa tekstin tajuta. On vaikeaa uskoa että firman konsultit, (esim Keskisen Olli Kummelista, yksi firman konsulteista) pitäisi tavalliselle jonkunlaisen hölynpölyluennon, josta kukaan ei tajuaisi mitään.

Mustalaisille pitäisi olla myös oma Trainers' House, mutta sen nimeksi tulisi Rainer's House. Siellä Rainer Palmi opettaisi myymään riiseli-Mersuja ja nahkatakkeja halavalla.

Hyvin sanottu. Myös tuo mannejuttu. :hyper:
 
Dean Kuntz sanoi:
Täyttä paskaahan tuollainen konsultointi on ja tärkein viesti on juuri se että yritys laittaa palamaan rahaa työntekijöiden puolesta. Nämä konsultit eivät tiedä mitään konsultoimiensa yritysten liiketoiminnasta, joten pakostakin sellaisesta konsultoinnista tulee ympäripyöreää paskanjauhamista kun konsultti yrittää hiki otsalla peittää sitä tosiasiaa että ei tiedä yrityksen toiminnasta muuta kuin sen minkä on krapuloissa aamuvarhaisella netistä lukenut.

Lukematta loppuun koko ketjua tarvii vastata tähän viestiin...

Uskoisinpa kyllä, että konsultointiyritysten tekemät projektit onnistuvat ja epäonnistuvat ihan yhtä lailla kuin vaikkapa softafirmojen ohjelmistoprojektitkin. Epäonnistuneista projekteista ei puhuta, onnistuneet on sitten niitä mitä hehkutetaan ties millaisten sanahirviöiden kera. Onnistuneiden projektien - olettaen siis, että muutos kyetään tekemään yritykseen aina johdosta linjatyöläisiä myöten - tulos kuitenkin voi olla merkittävä. Ja kyllä niissä projekteissa konsultti todennäköisesti on hyvinkin pitkälti tutustunut kohdeyrityksen toimintaan (moni konsulttiyrityshän erikoistuukin tietyn toimialan yrityksiin, esim. IT).

Esimerkiksi työntekijöiden sitoutuminen firmaan voi yhteistyön edistämisen, toimintamallien muuttamisen ja nimenomaan sen strategian jalkauttamisen kautta parantua huomattavasti. Strategian jalkauttaminen kuulostaa terminä olevan ihan soopaa, mutta uskoisinpa sillä olevan todellistakin perää: työntekijät pystyvät ymmärtämään miksi firma toimii kuten se toimii. Mikäli arvot ja yhteinen päämäärä pystytään johdon esimerkikin kautta selvittäämään myös työntekijöille, työmotivaatiokin voi parantua. Veikkaisin, ilman mitään monenkymmenen vuoden kokemusta työelämästä, että hyvin monessa firmassa perustyöntekijöillä ei ole hajuakaan siitä, mitä yritys pitää tärkeänä. Esimerkiksi nämä "asiakaslähtöiset" yritykset joissa arvoja ovat "asiakas on ykkönen, avoimuus, jatkuva kehittyminen" jne. eivät välttämättä toiminnassaan silti näytä noita arvojaan. Minusta Pakkiksella yrityksen arvot ovat aika hyvin näkyvissä, täällä ainakin toiminta on hyvin pitkälti asiakaslähtöistä ja olettaisin sen olevan myös yksi firman vahvuuksista :) Ei kaikki kaupat silti tajua tuon merkitystä. Ei voi kuin ihmetellä niiden toimintaa, mitä järkeä on tehdä myyntiä jos se ei nimenomaan perustu asiakaspalveluun ;)

Mutta tuosta konsultoinnista vielä. Toimialahan ei ihan yksinkertainen ole. Konsultin toiminta on siinä mielessä monimutkaista, että täytyy piirtää se raja, missä on liian lähellä firmaa tai liian kaukana, voi helposti menettää objektiivisuuden. Samoin ongelmaksi voi muodostua se, että konsulttiyrityksellä on liiketoiminnasta huomattavasti enemmän tietoa, eli kuinka paljon asiakasyritykselle lopulta annetaan sitä hyötyä. Tarkoitan tällä vastakkainasettelua rahan ja tiedon lisäämisen (optimaalinen hyöty asiakkaalle) välillä. Lypsetäänkö vähällä tiedon lisäämisellä koko firma tyhjiin, vai toimitaanko asiakaslähtöisesti ja jaetaan paljon tietoa ehkä voiton jäädessä pienemmäksi. Myös konsulttiyrityksiä on hyvin erilaisia, jotkut voivat toimia esim. ison tietokannan varassa josta kaivetaan ns. oikeita vastauksia, toiset taas luottavat täysin luoviin ratkaisuihin mieltäen jokaisen asiakkaan yksilöksi.

...Joka tapauksessa, ei asiakasfirma voi olettaa, että meille tulee nyt konsultti ja se pistää kaiken toimimaan. Myös kohdefirman tulee olla sitoutunut muutosten tekemiseen, ja tämä lienee se suurin ongelma. Konsultti kun voi tehdä vaikka millaisia muutosehdotuksia, mutta se ei silti tarkoita että firma on valmis itse muuttumaan. Ja eikös muutoksen pidä nimenomaan lähteä johdosta? Ei johto voi vaan lyödä työntekijöiden kahvihuoneeseen lappua, jossa lukee, että "meidän arvot on nyt nämä, tehdää näiden mukaan". Sitä varten varmasti nuo koulutus- ja perehdytyspäivät, SWOT-analyysien tulosten selventäminen työntekijöille, mittariston kehittäminen suorituskyvyn mittaamiseksi (ja tulosten julkistaminen myös alemmille työntekijätasoille kuin johdolle) ovat käytettäviä keinoja kun pyritään tekemään se muutos koko hierarkian läpi. Isossa yrityksessä varmasti noilla asioilla on huomattavasti enemmän merkitystä kuin muutaman työntekijän pienyrityksessä. Mulla ainakin on vakaa uskomus, että ei mittaamista ja seurantaa turhaan tehdä vaan kyllä sillä ihan oikea merkitys on liiketoiminnan kannalta - olettaen, että tuloksia pyritään myös hyödyntämään tulevaisuuden liiketoiminnan suunnittelussa.

Ja tuo mun kirjoittamani on yliopistosoopaa ja lyhyen työkokemuksen kautta tulleita mietteitä, varmasti 20 vuotta työelämää nähneellä voi olla hyvin erilaisia mielipiteitä ;)

EDIT:
Sarasvuo myy immateriaalista "tuotetta", ei mitään näkyvää. Asiakasyritys ei välttämättä kaiken kauniiden korulauseiden ja sivistyssanojen keskellä tiedä, että nyt sitten tuli ostettua melko kallis läjä paskaa. Itseäni ihmetyttää, mikä helvetti tekee Sarasvuosta jonkin spesialistin vision, strategian ja johtajuuden saralla? Osaahan se puhua, mutta onko sillä mitään sanottavaa? Ihminen, joka kuuntelee Sarasvuon sanomaa - ei itse Sarasvuota - huomaa melko pian saavansa aika paljon ei mitään.
Oletko ikinä sattunut ajattelemaan, että tuotteen ei aina tarvitse olla näkyvä, sellainen minkä voit hakea kaupan hyllyltä ja pistää kassalla liukuhihnalle maksettavaksi? Tuo Sarasvuon touhu pitkälti ymmärtääkseni pyrkii myös siihen, että kohdeyrityksen työntekijöiden asennetta pyritään muuttamaan siten, että firma voi tehdä parempaa tulosta. Katsos kun motivoituneilla työntekijöillä, hyvällä ilmapiirillä, sujuvalla tiedonkululla ja sitoutumisella voidaan myös tehdä tulosta? Ei pelkästään sillä, että meillä on nyt tuote A, joka pitää laittaa myymään hyvin. Tuote ei välttämättä ole mitenkään priimalaatua, mikäli työntekijät jotka sen tekevät eivät näe hommassaan mitään mieltä. Mä ainakin henkilökohtaisesti uskon, että henkilöstön motivaatiolla on ISO merkitys firman menestymiseen. Jos Sarasvuo sitä motivaatiota kykenee työntekijöille myymään, niin mitäs vikaa siinä on?
 
Mike sanoi:
Tämä bisnes on todella yksinkertaista ja arvokkainta tässä on kokemus alalta, mitään mullistavia strategioita ei tällä alalla voi kehitellä, ei ainakaan jälleenmyyjäsektorilla.
Pakkiksen kauppahan on kasvanut omista lähtökohdistaan todella mallikkaasti siihen, missä nyt olette. Jossain tulee kuitenkin katto vastaan pelkällä bodybusineksen kokemuksella, missä esim. jälleenmyynnistä muilla tuotteilla paljon osaava konsultti voi tuoda hyviä idiksiä sisään. Esim. analysoimalla ja positioimalla kilpailijat tai oman asiakaskunnan käyttäytyminen voisi hyvin löytyä busineksen kasvatusmahdollisuuksia.

Toinen iso juttu on johtamisen ja organisoinnin konsultointi. Suurin osa oikeasti isojen yritysten ongelmista on johtamisongelmia, eli tehdään vääriä päätöksiä tai sitten johdon päätökset eivät toteudu yrityksen toiminnassa.

Sitten on henkilöstökonsultointia, firmat käyttävät ulkoisia konsultteja pitääkseen palkkauksensa ja muut palkitsemisjärjestelmänsä kilpailukykyisinä.

Tämä nyt ei ole mikään TH:n ylistyslaulu vaikka voi siltä kuulostaakin. Kukaan yksittäinen ihminen tai organisaatio ei vaan enää voi hallita kaikkea yrityksen toimintaan liittyvää tietoa. Konsultit seuraavat oman alansa kehitystä ja jalostavat tietoa sellaiseen muotoon, että asiakasyritys voi sitä helpommin soveltaa omaan toimintaansa. Jos tiedosta ei olisi rahallista hyötyä niin ei näitä palveluja ostettaisi.

Tietysti on myös mukana me-too asiakkaita, jotka ostavat näitä palveluja koska niin kaikki tekevät, mutta jatkavat kuitenkin toimintaansa ehdotuksista piittaamatta. Samoin busineksessa on mukana konsultteja, joilla ei ole oikeasti mitään annettavaa, mutta laskuttavat silti yhtä paljon. Perusidea silti toimii, ja sitä paremmin mitä isommaksi firma on kasvanut.
 
Jari S keksi kyllä hyvään paikkaan tuon firman. Se meni jokaiselle neljälle menetystymisen lohkolle yhtäaikaa. Ei kopioinut puhtaasti toisia, keksi uuden tavan menestyä, kasvoi huomiotaloudella alussa.. jne..

Täytyy antaa iso käsi Jarille siitä että 9ov opinnoilla hän keksi yhdistää kaikki kolme strategiaa: Eli Kustannusjohtajuus, differointi ja lohkostrategia, kun hän loi tuon Th:n.

Yleensä pk-yritys onnistuu yhdessä lohkossa tuosta strategiasta Jari teki sen kaikissa. Ei taida onnistua kuin kerran yhdellä alalla tuollainen läpimurto. Jippii, Wapit :-o, -> Verkostomarkkinointi. Kukin aina ekalla kerralla oli jymymenestys, sitten se yleensä hiipuu huonoon strategiasuunnitelmaan, alkuhuuman mentyä ohi.
 
Turhan paljon sekoitetaan Jari Sarasvuon "sisäinen sankari" tyylistä esitelmöintiä ja toisaalta konkreettista yrityskonsultointia. TH tuottaa ymmärtääkseni molempia.

Jos kyseessä on pieni yritys esim. kampaamo, lisäravinneyritys tms. ja halua kasvaa, mahdollisuuksia on useita, esim:
- oppia kaikki itse kantapään kautta esim. markkinointi, logistiikka jne (jossain vaiheessa kasvua näiden tärkeys kasvaa)
- palkata kokenut henkilö/henkilöitä tekemään tähän
- käyttää ammattitaitoista konsulttia apuna

Jos taas ei halua tai tarvetta kasvaa, ei tuota kehitystäkään juuri tarvita - toimitaan niinkuin ennenkin
 
www.trainershouse.fi - Yritys - Historia sanoi:
Trainers’ House aloitti toimintansa nimellä Writers’ Studio. Alkuvuosien toiminta oli liikeidean hakemista, jossa tekemiset vaihtelivat lehtitekstituotannosta ja suoramarkkinoinnista Broadway-musikaalien tuottamiseen.

90-luvun puolivälissä tarpeellisimmaksi ja menestyksekkäimmäksi toiminnaksi osoittautui valmentaminen. Samalla nuorten miesten alkujaan päämäärättömästä bisneksestä alkoi kehittyä määrätietoinen ja tuloshakuinen valmennusyritys.
Yritysten ja erehdysten läpi Trainers’ Housea on kantanut koko ajan sama ajatus: menestystä saa vain se, joka tuottaa menestystä muille.
Ajatus yrityksen perustamisesta syntyi keväällä 1990. Ideana oli perustaa yritys, jossa lahjakkaat nuoret kirjoittajat voisivat hioa kykyjään ja sparrata toisiaan tehden siinä samalla bisnestä.

Eli vähän tuuriakin on tainnut olla pelissä, eikä ainakaan alussa ole ollut mitään selkeätä liikeideaa.

Mitä tulee tohon "Sarasvuo sitä ja Sarasvuo tätä..." -tyyppiseen keskusteluun, niin onhan siellä nyt helvetti muitakin töissä kuin JS ja ei se Sarasvuo tota firmaa yksin ole rakentanut. Trainers' House vain henkilöityy häneen. Varmasti on ollut ja on koulutettua & osaavaa porukkaa tuolla. Ei mikään firma menestyisi kovin pitkään jos siellä oikeasti tehtäisiin juttuja jollain puppugeneraattorilla.

Kumpi on todennäköisempää: siellä oikeasti osataan tehdä asioita oikein ja siksi taotaan hurjaa tulosta (suhteessa liikevaihtoon) vai, että siellä vaan kierrätetään jotain valmiita kalvoja konsultilta toiselle ja rahastetaan tyhmiä asiakkaita vuodesta toiseen?

Vähän taas paistaa kateus ja katkeruus joidenkin kommenteista :jahas:
 
Tomi sanoi:
On vaikeaa uskoa että firman konsultit, (esim Keskisen Olli Kummelista, yksi firman konsulteista) pitäisi tavalliselle jonkunlaisen hölynpölyluennon, josta kukaan ei tajuaisi mitään.

Ei voi toimia. Minä ainakin hihittelisin puoliääneen ja odottaisin koko ajan että Olli alkaa kaatuilla fläppitaulunsa kanssa :hyper:

Pakkikselle kasvustrategiaa: Mike, tuo suomen Tony Little, vetämään tv-shoppiin vauhdikasta jauhomainosta... :david:
 
Itseasiassa hyvä ketju.

Esimerkiksi suurin osa (n.90%) tietojärjestelmäprojekteista epäonnistuu eri asteisesti ts. tavoitteistaan, kustannuksistaan ja ajankäytöltään. Ei kai siinä kenellekään mitään peiteltävää ole. Vaikeita asioita toteuttaa.

Konsulttina joutuu kyllä aika tavalla perehtymään yrityksen liiketoiminnan prosesseihin yms muuhun ennenkuin sinne mennään se parista päivästä pariin kuukauteen tekemään. Kyllä tämä ketju vahvistaa käsitystäni siitä, että nöyryyttä tarvitaan ja sitä "jalkauttamista" myös puheiden osalta, sitä että sanoma tulee ymmärretyksi. Ammattilaisten kanssakin on helpompi työskennellä, kun pitää huolen siitä, että sanoma on lyhyt ja mahdoton ymmärtää väärin. Ei sitä tule muuten huomatuksikaan jos ei osaa sanomaansa tiivistää ja yksinkertaistaa. (minä en osaa, koska näin pitkään jauhan)
 
Mike sanoi:
Ihan reilua, sillä muuten tulisi sika säkissä fiilis aika nopeaan. Tosin kun visio ja sen toteutus tuotti kampaamolle 20% liikevaihdon lisäyksen, niin palkkioon kuluneen 50 tuhannen euron kattaminen liikevoitolla kestää vaikkapa 5 vuotta.
Tähän haluan vielä lisätä, että esim. TE-keskus jakaa tukia liiketoiminnan kehittämiseen. Heillä on budjetoitu joka vuosi XYZ euroa tukia varten ja heidän tulee ne myös jakaa. Eli jos on jotain kehitysideaa ja tuntuu, että voisi tarvita konsultointia niin kannattaa ehdottomasti kysyä TE-keskuksesta. Ainakaan omasta mielestäni se ei ole mitään "sossunluukku" toimintaa vaan järkevää bisnestä. edit: (Et sinä sitä em. toiminnaksi väittänytkään.)

Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa tuttava sai tukea sieltä ja pystyi hankkimaan konsulttiapua. Tulos on ollut erittäin positiivinen, vaikka kyseessä ei ollutkaan TH:n konsultit. ;)
 
Mike ja Aimo, määrittelette nyt Pakkotoiston liiketoiminnan aika lailla tuon lisäravinnekaupan kannalta. Varmasti se alana on aika kilpailtu, eikä siellä varmaankaan ole kultaa vuoltavana. Jos liiketoimintaa halutaan laajentaa, pitäisi miettiä uusia tuotteita tai palveluita, joista pakkislaiset olisivat valmiita maksamaan. Itselle tulee nopeasti mietittynä mieleen maksulliset seminaarit / penkkikoulut / bodyviikonloput tms …..maksullinen treeniohjelmien teko / opastus jäsenille. Vippi – konseptia voisi terävöittää antamalla eritasoisia palveluita eri maksutasoilla…Esim. Jhulmi ja Anssi Manninen voisivat laittaa superviposiolle selkokielellä uusimmat jutut ( no offense experts!) Entä muut oheistuotteet, vaatetus, hanskat, vyöt, vetoremmit, oliko näitä kaikkia jo? Entä mainostilan myynti Pakkiksen saitilla, kaikki Suomen kuntosalit sinne mainostamaan palveluitaan samoin kuin kuntolaitevalmistajat yms, näille voisi perustaa omat osiot, jossa firmat saisi esitellä juttunsa maksua vastaan..
 
Mike sanoi:
Tämä bisnes on todella yksinkertaista ja arvokkainta tässä on kokemus alalta, mitään mullistavia strategioita ei tällä alalla voi kehitellä, ei ainakaan jälleenmyyjäsektorilla.

Kuten jo mainittu tullee urheilijoiden lisäravinnebisneksessä jossain vaiheessa varmasti katto vastaan. Laajentua voi sitten luontevasti laihdutusbisnekseen, jossa liikkuu todella suuret rahat. Siellä olisi varmasti tilausta rehelliselle markkinointityylille pakkotoiston tyyliin. Pakkiksen vahvaa brändiä ei vaan valitettavasti voine sillä sektorilla käyttää, sillä suuri asiakaskunta assosio brändin bodareihin, kun ei niitä hirveitä lihaksia normaali ylipainoinen urheiluaharrastamaton suomalainen kuitenkaan halua.
 
Ulkki sanoi:
Kuten jo mainittu tullee urheilijoiden lisäravinnebisneksessä jossain vaiheessa varmasti katto vastaan. Laajentua voi sitten luontevasti laihdutusbisnekseen, jossa liikkuu todella suuret rahat. Siellä olisi varmasti tilausta rehelliselle markkinointityylille pakkotoiston tyyliin. Pakkiksen vahvaa brändiä ei vaan valitettavasti voine sillä sektorilla käyttää, sillä suuri asiakaskunta assosio brändin bodareihin, kun ei niitä hirveitä lihaksia normaali ylipainoinen urheiluaharrastamaton suomalainen kuitenkaan halua.

Mietin ihan samaa. Laihduttajille pitäisi tehdä ihan oma brändi (esim. painonpoisto.com :D ) ja hävittää yhteydet pakkotoistoon (ja niihin hirveisiin roteiinihormooni-potareihin) mahdollisimman hyvin. Parasta kai olisi jos saisi ihmisiä opetettua painonhallintaan ateriankorvikkeiden yms. avulla jolloin myynti jatkuisi vaikka asiakas olisikin jo tavoitepainossa.
 
Snafu sanoi:
Mietin ihan samaa. Laihduttajille pitäisi tehdä ihan oma brändi (esim. painonpoisto.com :D ) ja hävittää yhteydet pakkotoistoon (ja niihin hirveisiin roteiinihormooni-potareihin) mahdollisimman hyvin. Parasta kai olisi jos saisi ihmisiä opetettua painonhallintaan ateriankorvikkeiden yms. avulla jolloin myynti jatkuisi vaikka asiakas olisikin jo tavoitepainossa.
Painonpoisto.com - härkäsestä kärpäseksi :hyper:
 
almerigo sanoi:
Mike ja Aimo, määrittelette nyt Pakkotoiston liiketoiminnan aika lailla tuon lisäravinnekaupan kannalta. Varmasti se alana on aika kilpailtu, eikä siellä varmaankaan ole kultaa vuoltavana. Jos liiketoimintaa halutaan laajentaa, pitäisi miettiä uusia tuotteita tai palveluita, joista pakkislaiset olisivat valmiita maksamaan. Itselle tulee nopeasti mietittynä mieleen maksulliset seminaarit / penkkikoulut / bodyviikonloput tms …..maksullinen treeniohjelmien teko / opastus jäsenille. Vippi – konseptia voisi terävöittää antamalla eritasoisia palveluita eri maksutasoilla…Esim. Jhulmi ja Anssi Manninen voisivat laittaa superviposiolle selkokielellä uusimmat jutut ( no offense experts!) Entä muut oheistuotteet, vaatetus, hanskat, vyöt, vetoremmit, oliko näitä kaikkia jo? Entä mainostilan myynti Pakkiksen saitilla, kaikki Suomen kuntosalit sinne mainostamaan palveluitaan samoin kuin kuntolaitevalmistajat yms, näille voisi perustaa omat osiot, jossa firmat saisi esitellä juttunsa maksua vastaan..
Seminaarit ja muut ovat yleensä ihan minimihintaisia ja kaikki melkein hyväntekeväisyytenä ja sitäkautta luodaan hyvää henkeä palstan ympärille.

Anssi ja Hulmi ovat kovin kiireisiä, heiltä ei edes rahaa vastaan voi vaatia mitään suurempaa. Olen jo ehdottanut kavereille vaikka mitä(seminaarit, ravintokirjat yms.), mutta aikaa ei ole, mikä on ihan ymmärrettävää.

Mainostilaa myy tällä hetkellä Akkuna.com ja mainoshinnat ovat 750€-950€/viikko. Laitoin tossa noin 4kk sitten mailin jokaiselle helsinkiläiselle kuntosalille mainostamisesta, yhtään vastausta en saanut, en siis edes kieltävää. Liekö edes mennyt perille. Periaatteessa mulla on semmoinen kuva kuntosaleista täällä, että kohtalaisen pihalla ollaan internetin mahdollisuuksista. Ainoa joka asian ymmärsi, oli Mähösen Aki Mayorsilla. Jos itse olisin salinpitäjä, ottaisin välittömästi yhteyttä, koska jos joku sali haluaa yhteistyöhön, saa se heti treenikoulut yms. meidän kauttamme.

Jo pelkästään Pakkotoisto Oy:n nousu kovimpien yksittäisten jälleenmyyjien joukkoon alalla puolessatoista vuodessa kertoo sen, miten arvokas media tämä on. 100% kohderyhmää ja sitäkin sitten aivan helvetisti. Vaikea kuvitella minkä mun median kautta näin kovalla prosentilla tavoittaa kuntoilijoita.
 
almerigo sanoi:
Vippi – konseptia voisi terävöittää antamalla eritasoisia palveluita eri maksutasoilla…

En nyt halua vastata Miken puolesta, mutta luettuani vähän Burberry / kalliit autotallit-ketjuja olen vähän saanut sen käsityksen ettei mies tykkää elitismistä ja tuskin haluaisi sillä rahastaakaan...

Muuten ihan kelpo idea.
 
almerigo sanoi:
Mike ja Aimo, määrittelette nyt Pakkotoiston liiketoiminnan aika lailla tuon lisäravinnekaupan kannalta.

Hyviä pointteja, MUTTA tämän itse tein rajauksen tarkoituksella. Toki tähän ympärille joku voisi rakentaa vaikka pakkotoisto - franchising saliketjun, jossa ruutataan lisäarvopalveluna jokaiselle salillakävijälle ripulusta hinuriluukkuun kerran viikkoon. Taisinkin ottaa edellisessä meilissäni realiteetit rajaavaksi tekijäksi. Lisäarvopalveluiden osalta Mikehän on tehnyt jo hyvää duunia palstan aluelaajennusten, ilmaisten palveluiden ja tapahtumien suhteen. Nämä ovatkin olleet varmasti asiakasuskollisuutta hyvin lisääviä toimintoja ja muutenkin antavat osviittaa tietyntasoista kehityshalusta.

Edelleen business tuotteiden jälleenmyyjäsektorilla on suhteellisen yksinkertaista ja enemmän taktisen tason toimintaa.

Fedit: Jeps ja kyllä. Tämä viesti ei ollut millään tavoin Almerigon postausta vastaan. Uusien ideoiden löytämiseksi on ensin rikottava nykyiset käsitykset. Pisteet siitä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom