Trainer´s house

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
http://www.trainershouse.fi/

Lueskelin tuossa mielenkiinnolla kovaa tulosta tekevän Trainer´s housen netisivuja. En ymmärrä juuri mitään mitä tuolla selitetään? Joko olen täysin pässi, tai sitten kaverit tekevät uskomatonta tulosta täysin tyhjänpäiväisellä hölönpölöllä. On hyvin vaikea saada selvää mitä nuo käytännössä tuovat yritykseen vastaamaan suuria palkkioita.

Ote esimerkkiratkaisusta...

"Johtoryhmän kanssa kirkastettiin Invialle uusi visio ja sitä tukemaan sovitettiin osassa taloa käytössä ollut strateginen nelikenttä. Nämä lanseerattiin nopeasti koko henkilöstön tietoisuuteen.
Seuraava vaihe oli valita strategian jalkautuksen tukijajoukko, joista valtaosa oli esimiehiä. Heidän kanssaan Trainers’ House toteutti valmennuskokonaisuuden, jolla vahvistettiin strategian ymmärrystä ja oman roolin merkitystä sen jalkautumisessa.
Samalla ideoitiin konkreettisia strategian mukaisia toimenpiteitä, nimettiin haasteita ja etsittiin niihin ratkaisuja...."

"....Taustoituskartoituksen jälkeen käytettiin useita valmennusmuotoja: koko henkilökunnan massatilaisuuksia, esimiehistön ja jalkautuksen muiden tukijoiden yhteistilaisuuksia, pienryhmäintensiivejä ja valmennusten välisiä tehtäviä omien tuettavien kanssa...."

"...Inviassa tuotettiin yksiköiden strategisia mittareita, niitä hiottiin ja seurattiin, johto kuljetti viestikapulaa ja markkinointi ja tiedotus tukivat oivallisesti visiosta lähtevän viestin vahvistumista."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä bisnes idea, puhua asioista joita muut eivät ymmärrä ja tehdä sillä rahaa.
Siis mitä tuo Trainer´s house oikein valmentaa, firman työntekijöitä tekemään parempaa tulosta?

Ei tää mitään hölynpölyä ole, ainakaan kaikilla toimialoilla. Tietysti on aika tuntematon käsite jollekin kampaamoliikkeelle tehdä ratekioita, kuten Diilistä nähtiin.

Strategia on tärkeä väline yrityksen johdossa ja jos strategiassa päätetään suunnata yrityksen voimavarat uuteen suuntaan, ei hommasta tule mitään jos koko laivaa ei saada käännettyä ("jalkauttaminen").

Trainer's House ei tässä ole keksinyt mitään uutta, lukevat vain alan teoriaa ja konsultoivat firmoja teorian toteutuksessa.

Noihin lätinöihin pätee varmasti se, että ellei jotain asiaa osaa selittää niin, että kuka tahansa maallikkokin tajuaa, mistä on kyse, ei kirjoittaja/puhuja ole itsekään todella ymmärtänyt.

Vähänkin isommissa yrityksissä tietysti pitää kehitellä visioita ja strategioita, tehdä SWIFT -analyysejä yms, mutta hyvin usein käytetään hienoja sanoja sen peittämiseen, ettei ensinkään ymmärretä, mitä ollaan tekemässä.

Minä ainakin olen samaa mieltä kuin Wittgenstein siinä, että kaikki mikä on sanottavissa, on sanottavissa selvästi. (tosin Wittgenstein ilmaisee omat ajatuksensa usein NIIN selvästi, etten ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä. Sori :offtopic: )

Itse olen "ymmärtänyt" seuraavia asioita Trainer's Housen toiminnasta:

1. Lähes kaikilla yrityksillä on visio ja lisäksi strategia jolla visio saavutetaan.

2. Strategian toteutuksen aikana yrityksen tarvitsee kuitenkin jatkuvasti seurata omaa toimintaansa ja muuttua markkinoiden mukana jotta strategia voidaan toteuttaa mahdollisimman tehokkaasti ja asetetut tavoitteet saavutetaan. Tässä voi olla vaikeuksia, koska ihmiset eivät välttämättä pysty käsittelemään omia päätöksiään riittävän kriittisesti -> voidaan mennä pahasti metsään vaikka strategia on oikeanlainen.

3. Usein strategiat ja visiot ovat työntekijöille "tyhjää puhetta." Esimiesten ja työntekijöiden tulee ymmärtää strategia ja visio, jotta yritys voi saavuttaa asetetut tavoitteet. Tässä kohdassa yritys voi tarvia "yritysvalmentajia" jotka selkeyttävät strategian esimiesasemassa oleville henkilöille. Kun ymmärrät miksi ja mitä tulee tehdä, voit siinä onnistua.

En jaksa enempää nyt kirjoittaa, mutta jotenkin noin se menee.

Käsittääkseni Trainer's House myös sitoutuu ihan mitattavissa oleviin tavoitteisiin. Eli käytännössä he lupaavat esim. myynniin kasvavan x euroa tietyllä aikavälillä tai rahat takaisin tms.

JoAT sanoi:
Käsittääkseni Trainer's House myös sitoutuu ihan mitattavissa oleviin tavoitteisiin. Eli käytännössä he lupaavat esim. myynniin kasvavan x euroa tietyllä aikavälillä tai rahat takaisin tms.
Ihan reilua, sillä muuten tulisi sika säkissä fiilis aika nopeaan. Tosin kun visio ja sen toteutus tuotti kampaamolle 20% liikevaihdon lisäyksen, niin palkkioon kuluneen 50 tuhannen euron kattaminen liikevoitolla kestää vaikkapa 5 vuotta.

Mike sanoi:
Tuntuu että tuossa on osaksi myös perinteistä hienostelua hienoilla sanoilla tyyliin:

"Rakas, tarjoaisin sinulle illalliseksi korppukuorrutettua seitä sekä pastaa"

=

"Nainen, ota kaapista jämät, siellä on kalapuikkoja ja makaroonia".
Varmasti myös tuota löytyy, mutta kyllä siitä suurin osa on painavaa asiaa. Itsekin olen ollut töissä yrityksessä, jonka visiot ja strategiat olivat minulle täysin järjettömän oloisia. Kyllä niiden toteuttaminen on vaikeaa, jos niitä ei ymmärrä.

Ainakin itse olen huomannut tekeväni asioita paljon mielummin, jos tiedän miksi ja miten asiat tulee tehdä.

Visioita, strategioita, valmennusta, suunnitelmia, palvereita, ratkaisuja, tekoja ja paljon tyhjää puhetta yms. ja sitten "ns." oikeita valintoja ja johtamista. Trainer's House puhuu asioita omalla kielellään mahdollisemmin vaikeasti mm. "jalkautumisesta"? ooh, toi voi tarkoittaa vaikka mitä eri yhteyksissä ja yrittää lanseeraja omia näkemyksiään yrityksiin jolla ei ole tarvittavaa osaamista tai hyvää johtoa tekemään ratkaisuja eli kai "potkii ihmisiä tekemään asioita mielestään oikein". Mikäs siinä, hyvä business mut kertoo aika paljon yrityksestä jos Sarasvuolle (ent. toimittaja) tosta isoja summia maksaa.

Mike sanoi:
Ihan reilua, sillä muuten tulisi sika säkissä fiilis aika nopeaan. Tosin kun visio ja sen toteutus tuotti kampaamolle 20% liikevaihdon lisäyksen, niin palkkioon kuluneen 50 tuhannen euron kattaminen liikevoitolla kestää vaikkapa 5 vuotta.
Hyvä pointti.

Jos itse olisin pienen kampaamoyrityksen omista, en välttämättä käyttäisi Trainer's Housea juuri siitä syystä, että se on pirun kallis.

Trainer's House on varmasti hyvä valinta, jos yritys pyörittää esim. parin millin liikevaihtoa.

JoAT sanoi:
Hyvä pointti.

Jos itse olisin pienen kampaamoyrityksen omista, en välttämättä käyttäisi Trainer's Housea juuri siitä syystä, että se on pirun kallis.

Trainer's House on varmasti hyvä valinta, jos yritys pyörittää esim. parin millin liikevaihtoa.

Olisiko noin? - kyllä tuo palkkio ymmärtääkseni on suhteessa parantuneeseen tulokseen ja näin suhteessa sama kampaamolle ja isommalle yritykselle. Jari Sarasvuosta voi olla montaa mieltä, mutta TH asiakastyytyväisyys on aina ollut erittäin hyvä ja tuskin olisi pärjännyt noin hyvin 15 vuotta, jos olisi ihan pelkkää diipadaapaa. Eli ei muuta kuin uusi TH:n uusi BOD kehittämään Pakkotoistoa...

JoAT sanoi:
Itse olen "ymmärtänyt" seuraavia asioita Trainer's Housen toiminnasta:

1. Lähes kaikilla yrityksillä on visio ja lisäksi strategia jolla visio saavutetaan.

2. Strategian toteutuksen aikana yrityksen tarvitsee kuitenkin jatkuvasti seurata omaa toimintaansa ja muuttua markkinoiden mukana jotta strategia voidaan toteuttaa mahdollisimman tehokkaasti ja asetetut tavoitteet saavutetaan. Tässä voi olla vaikeuksia, koska ihmiset eivät välttämättä pysty käsittelemään omia päätöksiään riittävän kriittisesti -> voidaan mennä pahasti metsään vaikka strategia on oikeanlainen.

3. Usein strategiat ja visiot ovat työntekijöille "tyhjää puhetta." Esimiesten ja työntekijöiden tulee ymmärtää strategia ja visio, jotta yritys voi saavuttaa asetetut tavoitteet. Tässä kohdassa yritys voi tarvia "yritysvalmentajia" jotka selkeyttävät strategian esimiesasemassa oleville henkilöille. Kun ymmärrät miksi ja mitä tulee tehdä, voit siinä onnistua.

En jaksa enempää nyt kirjoittaa, mutta jotenkin noin se menee.

Näin se suurin piirtein menee. Nämä asiat liippaavat kovasti läheltä omaa toimenkuvaani, ja Trainers´House on vieläpä asiakkaani. Olemme toimittaneet yhtiölle järjestelmän, jolla voivat mitata ja simuloida lupaustensa taloudellisia vaikutuksia asiakasyritystensä johdolle.

Trainers´Housen konsepti ei sinällään ole uusi, tiedetään, että yhdysvalloissa on useita vastaavanlaisia koulutustaloja. Jari on käyttänyt taitavasti omaa mediapersoonaansa ja julkisuutta hyväksi ja tehnyt yhtiöstään suomen menestyvimmän yrityksen. Käsittääkseni kovinkaan paljon mitään itse keksittyä ei yhtiö tarjoa, opit on ammennettu yhdysvalloista ja modifioitu toimimaan suomessa.

Suurin kassavirta Trainers´Housen toiminnasta tulee luennoista, joista laskutetaan tuhansia euroja per päivä. On vaikea käsittää, miten yhden päivän luento voi tuoda asiakasyritykselle nuo tuhannet eurot takaisin niiden oman liiketoiminnan tehostumisen kautta. Luennot ovat kuitenkin vain neuvoja ja puheita.

Olen ymmärtänyt niin, että kalliin koulutuspäivän tilaaminen on sekä viesti, että palkinto yrityksen työntekijälle. Se on sikäli viesti, että "yrityksessämme halutaan panostaa henkilöstön ja toiminnan kehittymiseen suurella rahalla" ja sikäli palkinto, että koulutuspäivät ovat mukaansatempaavia ja erittäin viihdyttäviä.

Tilannetta tukee myös liike-elämässä tunnettu ilmiö: yhtiöt haluavat yhteistyötä menestyvien yhtiöiden kanssa. Näin menestys ruokkii itse itseään. Kun voi soittaa asiakkaalle, että "täällä on se ja se suomen menestyvimmästä yrityksestä" tulee varmasti kuulluksi.

Sarasvuo toteuttaa tällä hetkellä erittäin nerokasta ideaa yhtiöön virranneen rahan sijoittamiseksi. Trainers´House aikoo seisoa sanojensa takana myös rahallisesti ja tulee tarjoamaan sekä omaa pääomaansa, että sijoittajien rahaa koulutussopimuksen tehneille valituille asiakkailleen. Yhtiö uskoo konseptiinsa niin vahvasti, että laittaa rahansa takeeksi sille, että asiakkaiden kasvu toteutuu ja kassavirta paranee koulutusohjelman avulla. Kun Trainers´House tulee osakkaaksi asiakasyhtiöönsä, pääsee se osalliseksi asiakkaidensa talouskasvusta sekä asiakasyhtiön arvonnoususta. "- Vieläkö joku epäilee neuvojemme hyödyllisyyttä" -voisi kuka tahansa Trainers´Houselainen kysyä.

Diilissä haettiin henkilöä Business Opportunity Manageriksi etsimään juuri kyseessä olevia kasvumahdollisuuksia TH:n asiakasyrityksille.

Mike sanoi:
http://www.trainershouse.fi/

Lueskelin tuossa mielenkiinnolla kovaa tulosta tekevän Trainer´s housen netisivuja. En ymmärrä juuri mitään mitä tuolla selitetään? Joko olen täysin pässi, tai sitten kaverit tekevät uskomatonta tulosta täysin tyhjänpäiväisellä hölönpölöllä. On hyvin vaikea saada selvää mitä nuo käytännössä tuovat yritykseen vastaamaan suuria palkkioita.

Ote esimerkkiratkaisusta...

"Johtoryhmän kanssa kirkastettiin Invialle uusi visio ja sitä tukemaan sovitettiin osassa taloa käytössä ollut strateginen nelikenttä. Nämä lanseerattiin nopeasti koko henkilöstön tietoisuuteen.
Seuraava vaihe oli valita strategian jalkautuksen tukijajoukko, joista valtaosa oli esimiehiä. Heidän kanssaan Trainers’ House toteutti valmennuskokonaisuuden, jolla vahvistettiin strategian ymmärrystä ja oman roolin merkitystä sen jalkautumisessa.
Samalla ideoitiin konkreettisia strategian mukaisia toimenpiteitä, nimettiin haasteita ja etsittiin niihin ratkaisuja...."

"....Taustoituskartoituksen jälkeen käytettiin useita valmennusmuotoja: koko henkilökunnan massatilaisuuksia, esimiehistön ja jalkautuksen muiden tukijoiden yhteistilaisuuksia, pienryhmäintensiivejä ja valmennusten välisiä tehtäviä omien tuettavien kanssa...."

"...Inviassa tuotettiin yksiköiden strategisia mittareita, niitä hiottiin ja seurattiin, johto kuljetti viestikapulaa ja markkinointi ja tiedotus tukivat oivallisesti visiosta lähtevän viestin vahvistumista."

Tässäpä oli hyvä esimerkki bisnesslangista.

muzzi sanoi:
Eli ei muuta kuin uusi TH:n uusi BOD kehittämään Pakkotoistoa...
Olen joskus miettinyt mitä TH pystyisi tuomaan Pakkotoistoon lisää niin, että se kasvaisi vielä kovempaa? Fiilis on, että täysin alasta tietämätön ihminen ei kykenisi intensiivisesti tunteella ja vaistoilla vedettyä toimintaa parantamaan. Ja tässä nyt luetaan pois lisäpääoman mahdollisuudet, rahalla nimittäin tehdään aina lisää rahaa.

Heikki722 sanoi:
Suurin kassavirta Trainers´Housen toiminnasta tulee luennoista, joista laskutetaan tuhansia euroja per päivä. On vaikea käsittää, miten yhden päivän luento voi tuoda asiakasyritykselle nuo tuhannet eurot takaisin niiden oman liiketoiminnan tehostumisen kautta. Luennot ovat kuitenkin vain neuvoja ja puheita.

Olen ymmärtänyt niin, että kalliin koulutuspäivän tilaaminen on sekä viesti, että palkinto yrityksen työntekijälle. Se on sikäli viesti, että "yrityksessämme halutaan panostaa henkilöstön ja toiminnan kehittymiseen suurella rahalla" ja sikäli palkinto, että koulutuspäivät ovat mukaansatempaavia ja erittäin viihdyttäviä.

[mutu] Itse uskon, että nuo koulutuspäivät maksavat useinkin itsensä takaisin. Monissa yrityksissä työntekijät ovat pudonneet "kaivoon" jolloin työnantajan visioiden toteuttaminen voi tuntua ikävältä ja motivaatio voi olla pahasti kateissa. Tällöin koulutuspäivät tai luennot voivat parantaa uskoa omaan tekemiseen ja työnantajakin koetaan taas "hyvänä firmana" ja oma pomo voi olla "hyvä jätkä."

Jos moinen onnistuu luentojen avulla, jotka ovat suunnattu esim. myyntiporukalle, voidaan muutaman tonnin satsaukset saada nopeastikin takaisin uudelleen motivoituneen myyntiporukan käsien kautta. Ihmisillä kun on vähän sellainen tapa jättää asioita hoitamatta sen takia, että ei jaksa tai kiinnosta. Ainakin itselläni oli moinen tapa vanhassa duunissani. Jos motivointi onnistuu edes hetkeksi (esim. 3 kk), voidaan myynnissä tehdä normaalia parempia lukuja ja näin saada takaisin ne luentoon sijoitetut eurot. [/mutu]

Mike sanoi:
Olen joskus miettinyt mitä TH pystyisi tuomaan Pakkotoistoon lisää niin, että se kasvaisi vielä kovempaa? Fiilis on, että täysin alasta tietämätön ihminen ei kykenisi intensiivisesti tunteella ja vaistoilla vedettyä toimintaa parantamaan. Ja tässä nyt luetaan pois lisäpääoman mahdollisuudet, rahalla nimittäin tehdään aina lisää rahaa.
En tiedä pystyisikö TH auttamaan Pakkista suuresta. Syynä on se, että Pakkis käsittääkseni kasvaa koko ajan. TH pyrkii auttamaan suvantovaiheessa olevia yrityksiä uuteen kasvuvaiheeseen...

Välillä on vaikeaa astua ulos laatikosta ja arvioida bisness uudelle. TH tekee sen puolestasi ja saat vielä vakuuden B-strategian toimivuudesta. Ei todellakaan mitään diipadaapaa.

edit: Juuri kuin JoAt tuossa tuumaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom