Tradenomista maisteriksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostellaas tätä ketjua taas. Eli nyt olisi tarkoitus kokeilla yhteishaun kautta sisään Ouluun. Onko Zacharialla tai kellään muulla tietoa Oulun osalta, että pääseekö yhteishaun kautta sisään päässyt tradenomi suoraan maisterivaiheeseen?

Olisi nihkeä yllätys lukea kevät, päästä sisään ja todeta, että opinnot saakin aloittaa alusta :)

Ja luultavasti pistän (taas kerran) laput myös erillisvalintaan, vaikka se hukkaan heitettyä aikaa onkin.

Vähä riippuu laitoksesta noi hyväksiluvut. Jos kerta Oulussa on myös tuo tradenomien erillisvalinta, niin sillon sillä ei tietääkseeni ole merkitystä menetkö yhteishaulla vai erillisvalinnalla sisään. Mutta jos esim. täällä Turussa hakee Turun yksikköön tradenomi, niin sillon hyväksilukuja tulee hyvinkin vähän, koska turun kauppiksen tradenomien erillisvalinta on Porissa. Soita kansliaan ja kysy asiaa, sillä se selviää.

Varmistin tiedekunnasta ja käytäntö on edelleen sama. Valmistunut tradenomi pääsee suoraan 2 vuoden maisterivaiheeseen siihen pääaineeseen, mihin pääsi yhteishaun kautta.

Itse olen nyt toisen vuoden tradenomiopiskelija suuntaumanani taloushallinto. Tarkoituksena on jatkaa nykyisen koulun jälkeen laskentatoimen maisteriksi ja rupesin miettimään myös seuraavanlaista mahdollisuutta: Voinkohan hakea nyt yhteishaussa esim. juuri tuonne Ouluun, siirtää opiskelupaikan vastaanottoa vuoden 2013 syksyyn ja valmistua tuohon mennessä tradenomiksi -> ja siirtyä tuolloin suoraan maisterivaiheeseen?

Tuo Oulun systeemi, jossa yhteishakukin kelpaa maisterivaiheeseen, on kyllä hyvä :) Antaa lisää mahdollisuuksia.

Voit. Niinku tossa itekkin jo vastaat kysymykseen, että yhteishaku kelpaa maisterivaiheeseen ja jos vuoden päästä vasta aloittaisit ja sillon noi paperit amkista ulkona, nii sinne maisteriin sä suoraan meet

Täällä yksi Lappeenrantaan erillisvalinnalla laskentatoimea lukemaan hakenut istuu juuri junassa kohti Lappeenrantaa ja huomista 20min haastattelua. Hakijoita tänä vuonna 73 ja ilmeisesti haastatteluun kutsutaan n. 15 jos aloituspaikkoja on 10. Tradenomiksi valmistunut kesällä 2010 ja sen jälkeen ollut oman alan töissä. Aloin jo viime syksynä leipääntymään siihen, että työpäivät on hiljaisessa omassa kopperossa istumista ja tietokoneen naputtamista. Tekee vähän tiukkaa tällaiselle sosiaaliselle tyypille. Jospa KTM:n papereilla irtoais monipuolisempia työtehtäviä. Tradenomin papereilla en edes yritä lähteä kilpailemaan KTM-tyyppien kanssa työmarkkinoille. Ja muille Lappeenrantaan erillisvalinnalla ehkä jonain päivänä hakeville tiedoksi, että itse pääsin tänä vuonna ainakin haastatteluun asti hieman yli 4:n keskiarvolla ja 5:n opinnäytetyöllä.

Oma puoliso suuntaa huomenna vastaan tilanteeseen sinne Lappeenrantaan kutakuinkin samanlaisin lähtökohdin kuin sinäkin.
Tsemppiä vaan paljon sisään pääsemisellenne.
Itse KTM papereiden omistajana sanoisin, että tärkeämpää kuin nuo itse paperit on oikea asenne. Oikealla asenteella työmarkkinoihin ja niiden haasteisiin suhtatuva tradenomi pesee helposti KTM:llä lattiaa jos asenne ja järki ei ole samalla tasolla. Sen ymmärrän, että paparit toimivat ikään kuin työlupana tiettyihin hommiin, mutta kyllä ihminen itse määrittää tekemisensä kautta sen mihin kykynee eikä papereiden kautta.
Eli kaikki kunnia myös tradenomeile! :)
Täällä yksi Lappeenrantaan erillisvalinnalla laskentatoimea lukemaan hakenut istuu juuri junassa kohti Lappeenrantaa ja huomista 20min haastattelua. Hakijoita tänä vuonna 73 ja ilmeisesti haastatteluun kutsutaan n. 15 jos aloituspaikkoja on 10. Tradenomiksi valmistunut kesällä 2010 ja sen jälkeen ollut oman alan töissä. Aloin jo viime syksynä leipääntymään siihen, että työpäivät on hiljaisessa omassa kopperossa istumista ja tietokoneen naputtamista. Tekee vähän tiukkaa tällaiselle sosiaaliselle tyypille. Jospa KTM:n papereilla irtoais monipuolisempia työtehtäviä. Tradenomin papereilla en edes yritä lähteä kilpailemaan KTM-tyyppien kanssa työmarkkinoille. Ja muille Lappeenrantaan erillisvalinnalla ehkä jonain päivänä hakeville tiedoksi, että itse pääsin tänä vuonna ainakin haastatteluun asti hieman yli 4:n keskiarvolla ja 5:n opinnäytetyöllä.

uomenna vastaan tilanteeseen sinne Lappeenrantaan kutakuinkin samanlaisin lähtökohdin kuin sinäkin.Tsemppiä vaan paljon sisään pääsemisellenne. Itse KTM papereiden omistajana sanoisin, että tärkeämpää kuin nuo itse paperit on oikea asenne. Oikealla asenteella työmarkkinoihin ja niiden haasteisiin suhtatuva tradenomi pesee helposti KTM:llä lattiaa jos asenne ja järki ei ole samalla tasolla. Sen ymmärrän, että paparit toimivat ikään kuin työlupana tiettyihin hommiin, mutta kyllä ihminen itse määrittää tekemisensä kautta sen mihin kykynee eikä papereiden kautta.Eli kaikki kunnia myös tradenomeile! :)
Harvoin kuulee tommosta KTM suusta. Propsit siitä :hyvä: Ite koitan kans erillisvalinnalla, tosin mulla ei mitää haastatteluja ole ja jos sattuu vahinko ja pääsen, niin vähän pelonsekasin tuntein sitä ilmapiiriä odottaa. Pakko ilmeisesti alottaa purjehdus ja golf, että ois edes jotain mahiksia sulautua joukkoon.

Ehkä ilmaisin itseäni vähän huonosti kun sanoin, että en edes yritä lähteä kilpailemaan KTM-ihmisiä vastaan työmarkkinoille. On vain tiettyjä työtehtäviä jotka itseä kiinnostaisi ja niissä on jo työpaikkailmoituksissa ilmoitettu pääsyvaatimukseksi KTM. Yksi hyvä esimerkki voisi olla vaikka amk:n lehtori (päälle tietty vielä pedagogiset opinnot).
Haastattelu oli vähän työhaastattelun tapainen eli sitä jännitti vähän turhaan...nyt sitten vaan odotellaan kuun loppuun, että ollaanko sitä sellanen hakija, jonka yliopisto haluaa opiskelijakseen.
Ja Joshille: kyllä mä uskon, että KTM-opiskelijoiden joukkoon mahtuu pari punttiheeboakin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ink_ku, jos haluat tehdä enemmän sosiaalista työtä niin oletko varma, että laskentatoimi on sinulle oikea pääaine? Siinä on kuiteskin kaikista pääaineista eniten numeroiden näpyttelyä yksin. :)

Mulla on tosiaan maisteriopinnot gradua vaille valmiit, joten voisin ehkä tämän vuoden puolella vielä kirjottaa hieman mitenkä siitä on ollut hyötyä ja miltä tuntuu. Katsotaas nyt ensin nämä vakityöpaikkojen haut ja muut vastaavat loppuun asti ennen sitä. :)

ink_ku, jos haluat tehdä enemmän sosiaalista työtä niin oletko varma, että laskentatoimi on sinulle oikea pääaine? Siinä on kuiteskin kaikista pääaineista eniten numeroiden näpyttelyä yksin. :)

Mulla on tosiaan maisteriopinnot gradua vaille valmiit, joten voisin ehkä tämän vuoden puolella vielä kirjottaa hieman mitenkä siitä on ollut hyötyä ja miltä tuntuu. Katsotaas nyt ensin nämä vakityöpaikkojen haut ja muut vastaavat loppuun asti ennen sitä. :)

Sopivassa suhteessa kumpaakin niin sit olisin tyytyväinen (toivottavasti) :)
Tai sitten pitää vaihtaa kokonaan alaa :D

Eipä irronnu opiskelupaikkaa erillisvalinnan kautta. Toisaalta ei harmita loppujen lopuks yhtään. Vakityöpaikka ja uusia haastavampia hommia annetaan sitä mukaa kun edelliset oppii. Eli asenteella ja työkokemuksen avulla lähdetään sitten tappelemaan työpaikoista KTM-ihmisiä vastaan tulevaisuudessa :D Yhteishakua varten ei oo aikaa ruveta pänttäämään mitään ulkoa enkä tuskin kyllä jaksaa alkaa ens vuonna täyttämään ja lähettelemään kaiken maailman Paavin oikeaks todistamia todistuskopiota ja passikuvia erillisvalintaa varten.

Viime vuonna tuli haettua erillisvalinnan kautta Ouluun tuloksetta. Tänä vuonna jätin hakematta kasaantuneiden kiireiden ja muutenkin kiireisen elämäntilanteen vuoksi, mutta ensi vuonna varmaankin tulee taas haettua, ellei mitään yllättävää satu.

Jäi itelläkin kokonaan hakematta, kun olivat keksineet pääsykokeen siihen erillisvalintaankin. Ja yhteishaun pääsykokeeseen ei kyllä riitä aikaa lukea. No katellaan taas ens vuonna...

Mulla kävi tän kans vähän hölmösti ku pääsin sisään, opiskelin vuoden jonka jälkeen kyseisestä yliopistosta lähti parhaat opettajat ja niitten mukana kurssit (onneks ehdin käydä pari tosi hyvää). Sit sain uuden duunin ja nyt ei oo yhtään opintoja mitä viittis valita.. Sain sentään tehtyä kauppatieteiden sivuaineen valmiiks ja läjän tietotekniikkaopintoja. Vähän nyt askarruttaa jatkanko missään vaiheessa opintoja vai jatkanko vaan töitä.. n. yhden lukukauden opinnot + gradu ois jälellä et sais paperit, jos niitä sopivia kursseja vaan löytys. Viime syksynä käydyt kurssit oli niin paskoja ettei jaksanu panostaa ja innostus lopahti täysin.

Mun mielestä tuo ilmaisu on törkeen hauska! :D

No jotain purjehtijoita ja golfaajia suorissa housuissa ja ruutuliiveissä kuten Josh87 ilmaisi asian? :D
Nyt kun ei kerran yliopiston ovet auenneet erillisvalinnan kautta, vaikka keskiarvo 4,2 ja opinnäytetyö 5 niin pitää varmaan harkita ylempää AMK-tutkintoa ensi vuonna kun 3 vuotta työkokemusta alalta tulee täyteen. Olen ymmärtänyt, että ylempi AMK-tutkinto antaa saman pätevyyden kuin KTM-tutkinto ja sen voi suorittaa työn ohessa (pari lauantaita kuussa ensimmäisen vuoden ajan ja seuraavana vuonna alle 30op:n syventävät opinnot.

Mulla kävi tän kans vähän hölmösti ku pääsin sisään, opiskelin vuoden jonka jälkeen kyseisestä yliopistosta lähti parhaat opettajat ja niitten mukana kurssit (onneks ehdin käydä pari tosi hyvää). Sit sain uuden duunin ja nyt ei oo yhtään opintoja mitä viittis valita.. Sain sentään tehtyä kauppatieteiden sivuaineen valmiiks ja läjän tietotekniikkaopintoja. Vähän nyt askarruttaa jatkanko missään vaiheessa opintoja vai jatkanko vaan töitä.. n. yhden lukukauden opinnot + gradu ois jälellä et sais paperit, jos niitä sopivia kursseja vaan löytys. Viime syksynä käydyt kurssit oli niin paskoja ettei jaksanu panostaa ja innostus lopahti täysin.

Pakko vielä kommentoida perään sellaista yleistä fiilistä joka jäi useasta edeltävistä viesteistä, eikä vain tästä jota nyt lainasin. Veljet ja siskot! - teidän teksteistä ei oikein paista läpi sellainen "killer instick" jolla ne ktämmät yms. selätetään. Moni antaa täysin kelvottomia selityksiä sille miksi ei kouluun jaksa hakea tai sitä käydä. Tottahan on se että ei sillä paperilla loppujen lopuksi paljoa tee, jos palikat on muuten kohdillaan, mutta tietty juuri SEN oikean asenteen puuttuminen paistaa läpi jos haastatteluun vaivautuminen tai valintaan tarvittavien papereiden kasaan saaminen tuntuu jo sellaiselta asialta johon ei viitsi ruveta. Tällöin tuskin oikeasti kovin paljon on koko asiaa edes halunnut...

"Haalarit päälle pukemalla" parhaiten menestyy sekä Ktm että tradenomi. Toki sitä golffiakin voi pelata, mutta se ei vielä juurikaan määritä sitä minkälainen tekijä on kyseessä muualla kuin siellä golf kentällä. Joskus se tutkinto on riittävä merkki siitä että on viitsinyt tehdä jonkin verran pohjahommia oman menestyksessä eteen. Nöyryyttä ja periksiantamattomuutta - jokainen meistä voi puhua siitä mitä tekee, mutta kovimmat tyypit tekee sitä mitä puhuu.. Nyt sisäinen Sarasvuoni hiljenee :D. Älkää ottako kukaan kirjoituksiani henkilökohtaisesti, nämä ovat kuitenkin vain yhden ihmisen ajatuksia/mielipiteitä :)

Saimpas vähän motivaatiota takaisin ja sain suoritettua muutaman kurssin tänä vuonna. Nyt on taas vähän motivaatiota opiskeluun löytynyt, mutta samaan aikaan tekisi mieli vaihtaa työ parempaan... Mitähän sitä tekisi? Opintoja jäljellä n. 80 opintopistettä sisältäen gradun. Puristaisko ton loppuun vai lähtiskö hakee uutta duunia :)

Edit. niin ja tuosta haalarit päälle ja hommiin asenteesta olen samaa mieltä. Samaisesta syystä tämä koulunkäynti itseäni askarruttaa.. hommia riittää nykyisellä tradenomin tutkinnollakin, mutta eteenpäin pyrkiessä on tullut parikin kertaa vastaan tilanne, jossa minimivaatimuksena on ollut ylempi korkeakoulututkinto. Yhden ison työllistäjän (lue valtio) johtajien paikat tuppaa vaatimaan tuon tutkinnon ja siitä ei tingitä. Siinä ei riitä että osaat ja oot kova tekee töitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom