Tony Halme vakavasti sairas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Pikemminkin Hazard voisi ainakin sulkea sanaisen arkkunsa, mitä ikinä yrittääkään jälkikäteen selitellä. Kuten Sarvamaakin tuolla totesi, Hazard ei hyökännyt häikäilemättömästi ja melkoisella törkeydellä vain Halmetta, vaan myös mm. hänen äänestäjiään ja puolestapuhujiaan vastaan.

Todellakin näyttää olevan ihan sama, mitä Hazard sanoo tai kirjoittaa. :lol2:

Mun mielestä Hazard ei ole hyökännyt vieläkään Halmetta vastaan. Halmeen äänestäjistä sen verran, että ihan oikein on hyökätä niitä kohtaan, jotka Halmeen eduskuntaan äänestivät sillä perusteella, että saadaan sitten mediasta lukea, miten Halme aiheutti taas hauskoja hetkiä eduskunnassa. Valitettavasti mediasta sai lukea, että ne olivat itähelsinkiläisiä luusereita, vaikka joukossa oli varmasti jotain ihan muutakin porukkaa. Mutta niinku sanoit, niin totta helvetissä se on tuota voivoita ja jääräpäistä jankuttamista, kun omatunto soimaa. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä veikö Halme naisesi vai miksi puolustat Hazardia tässä asiassa, mutta on aika selvää että esim. henkilöiden osat vaihtaen tuota tekstiä tuskin oltaisiin koskaan julkaistu. Olkoonkin että Halmeella oli varmaankin loppuun asti sen verran kotona, että tuskin olisi tuollaista yrittänytkään.

Kiitos rakentavasta kommentista, mutta minulla ei ole henkilökohtaisesti yhtään mitään Halmetta vastaan, minkä varmasti voit havaita, jos luet aiemmat kommenttini.
Vaikken mikään fani todellakaan ole koskaan ollut, päinvastoin. Edusti henkilönä tyyliä, jonka kaltaisen kanssa "omat kemiat ei suurella todennäköisyydellä niinsanotusti täysin kohtaa". Siinähän ei ole mitään pahaa. Hänen kovaan ääneen julistamia periaatteitaan, ja niiden vastaisesti toimimista loppuvuosina jne, en pidä missään arvossa, enkä pitäisi ketään muutakaan joka niin toimii. Tämän myös toin ilmi tässä threadissa. Kuten myös sen, että antoi eräässä tavallisessa haastisohjelmassa aikoinaan erittäin fiksun kuvan itsestään. Joten mistähän nämä kommenttisi nyt tulevat? Älä yritä lokeroida minua jossain kuvitteellisessa Hazard vs. Halme - kahtiajaossa toiselle puolelle, sillä siitähän ei ole kyse, enkä sellaista itse näe olevan olemassakaan.
Niin, itselläni ei myöskään mitään erityisen läheisenlämpimiä tunteita Hazardia kohtaan (ennen tätä kirjoitusta oli tuttu tasan yhdestä elokuvasta, enkä tiennyt edes ko. henkilön nimeä). Lähtökohtaisesti kyseisenlainen aktiivifeministi lähinnä nostattaa omat niskakarvani pystyyn. Eli se siitä.

Koko OMA kommentointini lähti siitä, että täällä ei monen mielestä saanut lausua omaa mielipidettään Halmeen touhuista, ja itse en hyväksy, sitä, että ihminen muuttuu pyhimykseksi kuollessaan.
Eli vielä kerran: jos minulla on jokin mielipide jostain henkilöstä tai jostain ,mitä tämä on tehnyt, ei se muutu miksikään tämän poistuessa maan päältä, kuten ei myöskään minun oikeuteni tätä kommentoida kuten ennenkin jos asia tulee esille.

Hazardin kirjoitukseen kommentointi on näköjään turhaa, kuten aiemmin totesin, sillä mielipiteet on pääosin betonoitu jo ennen jälkiselvittelyjä. Siitä tämä "kakkososio", eli epäilin ja totesinkin, että riippumatta, mitä kirjoittaja tuollaisella tekstillään on hakenut, on suurelle osalle Halme -faneista ja vastaavista (mihin nyt sinua ei siis voi lokeroida, eli näköjään siis monelle muullekin lukijalle, toimittajia mukaan lukien), on mahdotonta nähdä tai suostua hyväksymään sen mahdollinen viesti muunlaisena kuin sen on ensi lukemallaan itsellensä antanut ymmärtää.

En myöskään missään ole puolustanut tekstin esitystapaa, vaan nimenomaan sanonut sen olevan vaarallinen ja kyseenalainen. Olen lisäksi samaa mieltä (kuten MYÖS tässä threadissa olen aiemmin kommentoinut) siitä, että tasa-arvo tuskin tällaisissa kirjoituksissa (ja niiden julkaisemisessa valtamediassa) täysin toteutuu.

Toistan edelleen, että jos ei voi uskoa kirjoittajan kommenttia, pitänee pystyä todistamaan, että tämä valehtelee. Mielestäni hän sanoi harvinaisen selkeästi, että koko pointti meni metsään.

Mikäli ei pysty tarkastelemaan tätä ilmiötä, ja KH:n kirjoitusta osana sitä, ilman huomattavaa verenpaineen ja sykkeen nousua, ei ehkä kannata tehdä kovinkaan rohkeita tulkintoja toisten ihmisten piilomotiiveista tai perimmäisistä arvoista. Voi vaikka mennä metsään. Vielä kerran: http://www.kansanuutiset.fi/blogit/...si-kaarina-hazard-haukkuu-sotiemme-veteraanit

Yleisemmin: voisiko tätä pohjattomalta vaikuttavaa paatosta ohjata myös Hymyn ja 7päivän kaltaisten medioiden suuntaan? Juottivat, rahastivat ja nauroivat päälle. Sama jatkuu edelleen, miinus ensin mainittu.

Eipä tuo Hazardin paska kirjoitus minua juuri hetkauta, tosin hieman vituttaa tuo taustalla kukkiva kaksinaismoralismi, joka salli sen julkaisun. Jos tuo nyt tulkitaan "mediakritiikiksi", niin se on eräänlainen carte blanche kirjoittaa kenestä mitä tahansa, jos ripottelee sekaan jonkinlaisia viittauksia jonkin muun toimintaan. Jotkut osaavat kirjoituksissaan esittää kritiikkiä esim. henkilöä kohtaan ns. rivien välistä, mutta tuossa Hazardin kirjoituksessa ei ole turhia vaivauduttu peittämään tuota henkilökohtaista hyökkäystä.

En minä noissa kyllä mitään kovin rasistista näe, ennakkoluuloista mesoamista paremminkin.

Voitko selväntää käsitystäsi näiden kahden käsitteen välillä vallitsevista eroista: rasismi vs. ennakkoluuloinen mesoaminen? Hölmömmälle saattavat vaikuttaa pitkälti saman sisältöisille.

Todellakin näyttää olevan ihan sama, mitä Hazard sanoo tai kirjoittaa. :lol2:

Mun mielestä Hazard ei ole hyökännyt vieläkään Halmetta vastaan. Halmeen äänestäjistä sen verran, että ihan oikein on hyökätä niitä kohtaan, jotka Halmeen eduskuntaan äänestivät sillä perusteella, että saadaan sitten mediasta lukea, miten Halme aiheutti taas hauskoja hetkiä eduskunnassa. Valitettavasti mediasta sai lukea, että ne olivat itähelsinkiläisiä luusereita, vaikka joukossa oli varmasti jotain ihan muutakin porukkaa. Mutta niinku sanoit, niin totta helvetissä se on tuota voivoita ja jääräpäistä jankuttamista, kun omatunto soimaa. :lol2:

Mitä yrität sanoa?

Kovia saavutuksia nuo mielestäni ovat. Onko muuten Halmeen kehonrakennusuralta tai juuri tuosta SM. 2 -kisasta kuvia missään?

5281_1980_KEHONRAKENNUS.jpg

Tuossa ainakin seiskasta joku kuva.

Ennakkoluulot todellakin monesti luokitellaan rasismiksi - tai ainakin osaksi rasismia. Minusta ennakkoluuloisuus ei kuitenkaan ole sama asia kuin rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto, joka on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Noissa lauseisssa en tällaista tavoitetta näe. Itse asiassa Halme vain näyttää vaativan samaa kohtelua kaikille. On kokonaan eri asia, ovatko lainaukset hyvän maun mukaisia, loukkaavia tai muuten epäonnistuneita - Bingo-Bangosta voi loukkaantua, ihan kuin monesta muustakin nimityksestä. Lopullisesti rotuvihaan kiihottavasta puheesta päättää tuomioistuin, jollaiseen Halme ei kai koskaan rasismiväitteistä huolimatta joutunut.

Tuossa ainakin seiskasta joku kuva.

David Beckham esitteli lihaksikasta varta...Ei kun eri kuva.

Kaksinaismoralismista puheenolleen; En vieläkään ymmärrä, miksi kuolleen henkilön tekemiä virheitä ja muita päivänvaloa kestämättömiä tekemisiä ei saisi muistella ja arvostella enää henkilön kuoleman jälkeen. Kuitenkin meistä suurin osa olisi haaskalla, jos jonkun juuri edes menneen henkilön tekemisen tai virheen takia olisi lain suoma oikeus kupata rahaa kuolinpesästä. Kummasti se virhe muistetaan silloin. Mutta pääasiahan onkin kun kuolleista henkilöstä ei vain puhuta pahaa ja virheitä ei muistella. Vai miten se nyt meni...

Ps. kun joku ei kuitenkaan tajua, niin en puhu nyt Halmeesta, vaan kuolleiden "kunnioittamisesta" tai pyhimykseksi nostamisesta yleisellä tasolla.

Koko OMA kommentointini lähti siitä, että täällä ei monen mielestä saanut lausua omaa mielipidettään Halmeen touhuista, ja itse en hyväksy, sitä, että ihminen muuttuu pyhimykseksi kuollessaan.
Eli vielä kerran: jos minulla on jokin mielipide jostain henkilöstä tai jostain ,mitä tämä on tehnyt, ei se muutu miksikään tämän poistuessa maan päältä, kuten ei myöskään minun oikeuteni tätä kommentoida kuten ennenkin jos asia tulee esille.

Halmeesta saa toki olla mitä mieltä haluaa. On kuitenkin jotain rajoja sille miten ja missä sen mielipiteensä tuo julki. Esim. Pakkotoistolla ja muilla keskustelupalstoilla ihmiset käyttävät anonyymisti oikeuttaan tuohon mielipiteen ilmaisemiseen, ja silti täälläkin on mahdollista saada bannit esim. henkilökohtaisuuksiin menemällä. Pitäisi olla selvää, että valtakunnallisesti ilmestyvän, erään suomen suurimman, lehden vakituiselta työntekijältä voisi olettaa jonkinlaista tasoa kirjoituksessaan. Minusta tuo itse ilmiö siitä, että Halmeesta veivataan pyhimystä kuoltuaan, on ihan todellinen, ja sinänsä ihan ok kritiikin aihe. On kuitenkin aivan eri asia kritisoida median toimintaa esim. takinkääntäjänä jonkun henkilön takana, kuin kirjoittaa pitkähkö kolumni, jonka lähes koko sisältö on ko. henkilöön kohdistuvaa solvaamista. Tuosta KH:n kolumnista kun ottaa "mediakritiikin" pois, niin kirjoitus lyhenee ehkä pari riviä. Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä edes tekevänsä hyvien tapojen vastaisesti tuon kirjoittaessaan, niin mielestäni kirjoittelut olisi ehkä syytä siinä vaiheessa lopetella siihen.

Hazardin kirjoitukseen kommentointi on näköjään turhaa, kuten aiemmin totesin, sillä mielipiteet on pääosin betonoitu jo ennen jälkiselvittelyjä. Siitä tämä "kakkososio", eli epäilin ja totesinkin, että riippumatta, mitä kirjoittaja tuollaisella tekstillään on hakenut, on suurelle osalle Halme -faneista ja vastaavista (mihin nyt sinua ei siis voi lokeroida, eli näköjään siis monelle muullekin lukijalle, toimittajia mukaan lukien), on mahdotonta nähdä tai suostua hyväksymään sen mahdollinen viesti muunlaisena kuin sen on ensi lukemallaan itsellensä antanut ymmärtää.

En myöskään missään ole puolustanut tekstin esitystapaa, vaan nimenomaan sanonut sen olevan vaarallinen ja kyseenalainen. Olen lisäksi samaa mieltä (kuten MYÖS tässä threadissa olen aiemmin kommentoinut) siitä, että tasa-arvo tuskin tällaisissa kirjoituksissa (ja niiden julkaisemisessa valtamediassa) täysin toteutuu.

Ei ole todellakaan mikään ihme, jos jollekulle tuottaa vaikeuksia ymmärtää lähes pelkkää solvaamista sisältävä teksti oikeasti joksikin muuksi kuin solvaamikseksi.

Toistan edelleen, että jos ei voi uskoa kirjoittajan kommenttia, pitänee pystyä todistamaan, että tämä valehtelee. Mielestäni hän sanoi harvinaisen selkeästi, että koko pointti meni metsään.

Edelliseen hiukan liittyen, jos kirjoittaisin HS:n pääkirjoitukseen että henkilö X on kierosilmäinen mulkku, ja minut haastettaisiin kunnianloukkauksesta, voinko vetäytyä vastuusta sanomalla esim. että kirjoitukseni tarkoitus oli kritisoida viimeaikaisten pääkirjoitusten tyyliä? Kukaan ei oikeasti pystyisi todistamaan minun todellisista motiiveistani mitään, joten minusta tekstejä pitäisi pyrkiä kuitenkin tulkitsemaan niiltä riveiltä, eikä jälkiselittelyistä.

David Beckham esitteli lihaksikasta varta...Ei kun eri kuva.

Kaksinaismoralismista puheenolleen; En vieläkään ymmärrä, miksi kuolleen henkilön tekemiä virheitä ja muita päivänvaloa kestämättömiä tekemisiä ei saisi muistella ja arvostella enää henkilön kuoleman jälkeen. Kuitenkin meistä suurin osa olisi haaskalla, jos jonkun juuri edes menneen henkilön tekemisen tai virheen takia olisi lain suoma oikeus kupata rahaa kuolinpesästä. Kummasti se virhe muistetaan silloin. Mutta pääasiahan onkin kun kuolleista henkilöstä ei vain puhuta pahaa ja virheitä ei muistella.

Ps. kun joku ei kuitenkaan tajua, niin en puhu nyt Halmeesta, vaan kuolleiden "kunnioittamisesta" tai pyhimykseksi nostamisesta yleisellä tasolla.

Tarkoitin kaksinaismoralismilla tässä lähinnä sitä, että miespuolisesta, varsinkin tiettyä poliittista suuntaa edustavasta, henkilöstä näyttää voivan olevan sallittua sanoa mita tahansa. Tekojen arvostelu on ihan ok, ulkonäön, vammaisuuden, hänen äänestäjiensä jne. sensijaan täydellinen rimanalitus.

Ennakkoluulot todellakin monesti luokitellaan rasismiksi - tai ainakin osaksi rasismia. Minusta ennakkoluuloisuus ei kuitenkaan ole sama asia kuin rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto, joka on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Noissa lauseisssa en tällaista tavoitetta näe. Itse asiassa Halme vain näyttää vaativan samaa kohtelua kaikille. On kokonaan eri asia, ovatko lainaukset hyvän maun mukaisia, loukkaavia tai muuten epäonnistuneita - Bingo-Bangosta voi loukkaantua, ihan kuin monesta muustakin nimityksestä. Lopullisesti rotuvihaan kiihottavasta puheesta päättää tuomioistuin, jollaiseen Halme ei kai koskaan rasismiväitteistä huolimatta joutunut.

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, niin kyllä tuo 'rasismi'-sana ihan yleisesti tarkoittaa myös (perusteetonta) asennetta, jonka mukaan jotakin etnistä alkuperää olevat ihmiset ovat vähempiarvoisia, vaikka tämä asenne ei teoissa näkyisikään. Jos tälainen asenne on yleinen ja johtaa syrjintään käytännön tasolla, niin voidaan puhua esimerkiksi institutionaalisesta rasismista. Pelkälle asenteen tasolle jäävä rasismi ei tietenkään ole rikollista, eikä välttämättä edes moraalisesti tuomittavaa.

Sanakirjat yleensä mainitsvat ainakin nämä kaksi 'rasismin' merkitystä. Se on totta kai olennaista, että jos ihmistä sanotaan rasistiksi, niin on tehtävä selväksi, kumman laista rasismia tarkoitetaan.

Ei tietenkään vähennä mutta ei se Couture silloin ollut millään tavalla verrattavissa omaan huippukuntoonsa :)

Ei kai niin kukaan ole vaittanytkaan? Mun mielesta UFC:ssa matsaaminen on aika merkittava juttu. Ehka se joittenkin toisten mielesta on niin "helppoa" ettei sita voi laittaa meriittilistalle..

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, niin kyllä tuo 'rasismi'-sana ihan yleisesti tarkoittaa myös (perusteetonta) asennetta, jonka mukaan jotakin etnistä alkuperää olevat ihmiset ovat vähempiarvoisia, vaikka tämä asenne ei teoissa näkyisikään. Jos tälainen asenne on yleinen ja johtaa syrjintään käytännön tasolla, niin voidaan puhua esimerkiksi institutionaalisesta rasismista. Pelkälle asenteen tasolle jäävä rasismi ei tietenkään ole rikollista, eikä välttämättä edes moraalisesti tuomittavaa.

Sanakirjat yleensä mainitsvat ainakin nämä kaksi 'rasismin' merkitystä. Se on totta kai olennaista, että jos ihmistä sanotaan rasistiksi, niin on tehtävä selväksi, kumman laista rasismia tarkoitetaan.

Minusta Halme yleisasenteeltaan oli ulkomaalaisia vähättelevä ja puheissaan roiski ja epäreilu, mutta en minä häntä nyt rasistiksi sanoisi. Sen varaan ihmisille, jotka suorasanaisesti yllyttävät ulkomaalaisvihaan.

Muuten olen sitä mieltä, että kuolleista ei pitäisi puhua pahaa - postuumisti on vaikea itseään puolustaa. Tämä ei tarkoita, etteikö kuolleita voisi kritisoida, mutta ihan omaistenkin vuoksi olisi kohtuullista antaa hieman rauhaa asioiden ympärille.

Täysin samaa mieltä halmeen rasistisuudesta kuin mitä demos kirjoittikin. Eikös halmeella ollut jossain vaiheessa ulkomaalais syntyinen oppipoikakin, näin muistan jostain lukeneeni ja nähneeni. Jos nyt olis ollu todellinen rasisti niin olisko mahtanut ottaa ulkomaalaistaustaista oppipoikaa...epäilen.

Tuo Hasardin kolumnin tarkoitus varmaan oli hänen omasta mielestään tosiaan jonkinlaisen media ja ylipäätään lukijakritiikin esittäminen, mutta kyllä hän sen poikkeuksellisen huonosti teki. Tuollaisen kolumnin olisi voinut tehdä huomattavasti tyylikkäämmin ja jättää Halmeen aivan tahallinen pieksämisen pois tyystin. Ei tuota voi vaan kuitata sanomalla, että harrastin vähän mediakritiikkiä. Tarkoitus kun ei minusta pyhitä keinoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom