Tony Halme vakavasti sairas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Täysin samaa mieltä halmeen rasistisuudesta kuin mitä demos kirjoittikin. Eikös halmeella ollut jossain vaiheessa ulkomaalais syntyinen oppipoikakin, näin muistan jostain lukeneeni ja nähneeni. Jos nyt olis ollu todellinen rasisti niin olisko mahtanut ottaa ulkomaalaistaustaista oppipoikaa...epäilen.

Taisit muistaa lukenees tuon tällä viikolla Seiskasta? Mikä helvetin "oppipoika" se muuten on, ikinä kukaan ollu ennen tomosesta kuullukkaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt ainakin voi joka ikinen sulkea sanaisen arkkunsa siitä, että Hazard hyökkäsi Halmetta vastaan henkilönä, vaikka sitä ei täällä tuntunut todella moni millään uskovan. Mutta nyt sen voi lukea itse vaikka sieltä iltapäivälehdistä ja tuosta quotesta ylempänä.

Onkin sitten aivan eri asia, oliko kirjoitus hyvin tehty, kun se herätti näin paljon vääriä reaktiota väärinymmärryksen vuoksi - siitä se varmasti ansaitseekin kritiikkiä ja paljon.
facepalm.gif

Miksei kukaan ole löytänyt sitä pointtia jos se siellä oli? Turhaan Hazard vittuilee päin naamaa miten tyhmiä hänen lukijansa ovat kun eivät tajua sitä oikeata sanomaa, kun pointti ei ole siinä. Hazard on itsekin ihan pihalla koska ei tajua ilmeisesti itsekkään miksi ihmiset suuttuivat, vaikka kaikki tajuaisivat oikean sanoman niin se olisi silti ollut loukkaava teksti ja varsinkin ajankohta.

Minäkään en osannut lukea Hasaardin tekstiä mediakritiikkinä, joten jos se kolumni oli sellaiseksi tarkoitettu niin huti meni. Sitä paitsi, minullakin on sellainen tunne että Kaarina-täti ei oikein halua edes ymmärtää mikä hänen kirjoituksessaan sai aikaan niin suuren älämölön. Ehkäpä hän ajattelee yleisesti lajityyppinsä (eli keski-ikäisten naistoimittajien) mukaisesti, että kaikki jotka eivät ole feministejä, ovat naistenhakkaajasovinistirasisteja.

Minusta Halme yleisasenteeltaan oli ulkomaalaisia vähättelevä ja puheissaan roiski ja epäreilu, mutta en minä häntä nyt rasistiksi sanoisi. Sen varaan ihmisille, jotka suorasanaisesti yllyttävät ulkomaalaisvihaan.

Sanoista on aika turha kiistellä, mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että ihan yleisen ja legitiimin 'rasismi'-sanan käyttötavan mukaan ihminen voi olla rasisti ilmankin ulkoista muukalaisvihamielistä käyttäytymistä. Täällä Pakkotoistolla, missä yleinen ilmapiiri on selvästi keskivertoa muukalaisvastaisempi (en tarkoita, että sinun asenteesi olisi tällainen), niin myös tuo 'rasisti'-sana tuntuu olevan varattu kaikista kovimman linjan edustajille.

Siihen en osaa ottaa kantaa, oliko Halme rasisti käyttäytymisensä, puheittensa tai asenteidensa puolesta, kun en hänen tekemisiään kovin tarkasti seurannut.

Muuten olen sitä mieltä, että kuolleista ei pitäisi puhua pahaa - postuumisti on vaikea itseään puolustaa. Tämä ei tarkoita, etteikö kuolleita voisi kritisoida, mutta ihan omaistenkin vuoksi olisi kohtuullista antaa hieman rauhaa asioiden ympärille.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Osoittaa todella huonoa makua ja täydellistä arvostelukyvyn puutetta hyökätä julkisesti päiviä sitten kuollutta ihmistä vastaan, varsinkin kun kuolema on ollut ennenaikainen.

Sanoista on aika turha kiistellä, mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että ihan yleisen ja legitiimin 'rasismi'-sanan käyttötavan mukaan ihminen voi olla rasisti ilmankin ulkoista muukalaisvihamielistä käyttäytymistä. Täällä Pakkotoistolla, missä yleinen ilmapiiri on selvästi keskivertoa muukalaisvastaisempi (en tarkoita, että sinun asenteesi olisi tällainen), niin myös tuo 'rasisti'-sana tuntuu olevan varattu kaikista kovimman linjan edustajille.
OT jokainen ihminen on rasisti, jos ei ole niin siinä ihmisessä on jotain vikaa esim. geeneissä jotain vikaa tai dnassa tapahtunut mutaatio tjsp. Nimittäin ihmisolento ei olisi hengissä ilman rasismia tai muukalaisvastaisuutta miksikä sitä nyt sanoo. Se että on muukalaisvastainen on ihan normaalia, hardcore rasismille on sitten omat piirteensä jotka kaikki varmasti tietävät. Kaikki jotka sanovat etteivät ole ollenkaan rasisteja puhuvat täyttä paskaa, eli certified paskaa.

OT jokainen ihminen on rasisti, jos ei ole niin siinä ihmisessä on jotain vikaa esim. geeneissä jotain vikaa tai dnassa tapahtunut mutaatio tjsp. Nimittäin ihmisolento ei olisi hengissä ilman rasismia tai muukalaisvastaisuutta miksikä sitä nyt sanoo. Se että on muukalaisvastainen on ihan normaalia, hardcore rasismille on sitten omat piirteensä jotka kaikki varmasti tietävät. Kaikki jotka sanovat etteivät ole ollenkaan rasisteja puhuvat täyttä paskaa, eli certified paskaa.

No tämä tietysti riippuu siitä, mitä tarkoitetaan muukalaisvastaisuudella. Minä puhuin aikaisemmin sellaisesta asenteesta, jonka mukaan jotakin etnistä alkuperää olevat ihmiset ovat vähempiarvoisia kuin jotakin toista alkuperää olevat. Se ei vielä välttämättä ole rasismia, jos ajattelee joillakin etnisillä ryhmillä olevan joitakin negatiivisia ominaisuuksia (esimerkiksi että valkoiset ovat yleensä huonompia pikajuoksijoita), koska nämä ajatukset voivat perustua faktoihin.

Lisäksi on kyllä aika kovaa mutkien oikomista sanoa, että ihmisten uskomukset seuraavat suoraan perimästä, ilman ympäristön välittävää vaikutusta.

Lisäksi on kyllä aika kovaa mutkien oikomista sanoa, että ihmisten uskomukset seuraavat suoraan perimästä, ilman ympäristön välittävää vaikutusta.

Itse en usko tähän perinteiseen rasismi-ajatteluun tyyliin että pidetään vähempiarvoisina. Itse sanoisin vaan että muukalaiset pistävät vituttamaan ihan rehellisesti, ihan niinkuin pitääkin ihmisen ajatella asuessaan jossain viidakossa. Hirveästi ei ole ihminen ehtinyt kehittyä erilleen muista alueista kuten amerikan intiaanit aasialaisista ja eurooppalaiset afrikkalaisista, että niitä perus-tapoja ei olisi olemassa. Toki jos joku on tynnyrissä kasvanut on eri asia (itse tosin epäilen että kauimpana muista voi olla aboriginaalit, ja hekään eivät kaukana).

Joskus vielä ihminen voi olla siinä pisteessä että on kehittynyt ulos tästä rasismista, mutta sitä ennen on kehitytty vähän muutenkin, kuten että uskontoja ei ole olemassa (ellei joku oikeasti ole tehnyt comebackia todistetusti).

facepalm.gif

Miksei kukaan ole löytänyt sitä pointtia jos se siellä oli? Turhaan Hazard vittuilee päin naamaa miten tyhmiä hänen lukijansa ovat kun eivät tajua sitä oikeata sanomaa, kun pointti ei ole siinä. Hazard on itsekin ihan pihalla koska ei tajua ilmeisesti itsekkään miksi ihmiset suuttuivat, vaikka kaikki tajuaisivat oikean sanoman niin se olisi silti ollut loukkaava teksti ja varsinkin ajankohta.

En nyt halua kuulostaa siltä, että puolustaisin Hazardia liikaa, sillä käsittääkseni sanoin jo aika selkeästi mielipiteeni tuosta tekstin ulkoasusta ja kirjoitustyylistä. Toivon mukaan olet lukenut myös ne kohdat kun juuri minulle kommentoit näin rankasti?
Mutta muistuttaisin kuitenkin, että sen perusteella mitä itse tänpäiväisistä luin, Hazard kyllä taisi todeta kirjoittaneensa huonosti, eikä haukkunut ketään. Toki, jos tunnet taustoja paremmin (tai ehkäpä jopa tunnet Hazardin itsensä), tai muutoin tiedät paremmin tästä asiasta kun teet noin selkeitä olettamuksia?
En vaan itse oikein näe, mikä siinä on niin vaikea sietää, että joku yksittäinen feministi, jota kukaan ei juuri tunnu edes tuntevan (itse en siis ainakaan) sattuu kirjoittamaan vähän huonommalla maulla jostain edesmenneestä tyypistä?

p.s. ihan turha yrittää asettaa itsensä toisia ylemmäksi viljelemällä facepalmia jos ei ole siihen edellytyksiä. Näytä yksi niin räikeä asiavirhe jossa sinä olet faktisesti oikeassa ja minä väärässä - joka ansaitsee facepalmin tai "ymmärtäväisen naureskelun" niin perun sanani. Pidetään mielummin keskustelu asioissa, sopiiko.

p.s. ihan turha yrittää asettaa itsensä toisia ylemmäksi viljelemällä facepalmia jos ei ole siihen edellytyksiä. Näytä yksi niin räikeä asiavirhe jossa sinä olet faktisesti oikeassa ja minä väärässä - joka ansaitsee facepalmin niin perun sanani.
Kyllä sinä olet yksi väärinymmäryksien kuningas sitten kanssa. Itsehän sanoin että en ole riittävän järkevä ymmärtämään Hazardin tekstejä, eli Hazard joutuu oikein laskeutumaan minun tasolleni a.k.a tyhmien tasolle. Tuskin siis nostan itseäni muiden yläpuolelle. Tosin varmaan itsekkin tiesit että terve ihminen pitää itseään toisia parempana automaattisesti, jos joku pitää tappaa sinun ja toisen väliltä niin se on varmasti se toinen (harvoja poikkeuksia on kuten jälkeläisiin kohdistunut side), tuntemattomien kohdalla joka kerta se toinen. Syitä ei ehkä ole, tiedät vaan että olet parempi kuin se toinen. Painotan sana terve.

Tuskin sinäkään tunnet Hazardia henk.koht, niin miksi oletat että hän ylipäätään puhuu totta sanoessaan että kirjoituksessa ei ollut Halme-vastaisuutta? Mielestäni se on jo facepalmin arvoista että luottaa ihmisen sanaan joka tekee jotain noin törkeää kuin Hazard. Pitäisi ihmisellä olla oma arvostelukyky, ja minun sanoo että Hazardilla on nyt vahinkojen minimointi käynnissä, eli hän sanoisi melkein mitä vain. Suostuisi varmaan activian mainokseenkin pyydettäessä "Söin activiaa ja en enää olekkaan femakko!" tjsp. Kunhan vaan ihmiset pitäisivät häntä älykkäänä ja rohkeana, sen sijaan että häntä pidettäisiin tahdittomana, töykeänä ja sivistymättömänä.

Tuskin sinäkään tunnet Hazardia henk.koht, niin miksi oletat että hän ylipäätään puhuu totta sanoessaan että kirjoituksessa ei ollut Halme-vastaisuutta? Mielestäni se on jo facepalmin arvoista että luottaa ihmisen sanaan joka tekee jotain noin törkeää kuin Hazard. Pitäisi ihmisellä olla oma arvostelukyky, ja minun sanoo että Hazardilla on nyt vahinkojen minimointi käynnissä, eli hän sanoisi melkein mitä vain. Suostuisi varmaan activian mainokseenkin pyydettäessä "Söin activiaa ja en enää olekkaan femakko!" tjsp. Kunhan vaan ihmiset pitäisivät häntä älykkäänä ja rohkeana, sen sijaan että häntä pidettäisiin tahdittomana, töykeänä ja sivistymättömänä.

Pidän itsekin kirjoitusta jokseenkin tahdittomana ja ennen kaikkea ulkoasultaan harkitsemattomana (moneskohan kerta on kun toistan sen), mutta uskon (ja olen alusta asti sen niin lukenutkin) Hazardin tarkoitusperiin sen alun perin tarkoitetusta sanomasta. Sinä taas et. Vaikuttaa, että näet vain sen tekstin sisältämän törkeän sanailun, joka vieläpä sattuu koskettamaan jollekin meille potentiaalista sankarihahmoa/idolisoitavaa henkilöä/muuten vaan hyvää tyyppiä (huom.: en oleta mitään siitä, ajatteletko sinä Halmeesta millään edeltävillä tavoilla) joka sitten sen herättämän suuttumuksesi kautta määrittää jo etukäteen kaiken mitä ajattelet siitä ihmisestä tai mistä tahansa hänen tekemästään tai sanomastaan nyt ja tulevaisuudessa (kun puhut tuossakin "törkeästä teosta"). Mutta siihen sinulla on toki oikeus.
Sinä sen sijaan tuskin olet oikeasti positiossa, jossa voisit todella sanoa minun arvostelukyvystäni mitään. Jätetään tämä vänkääminen tähän, se ei tästä pitemmälle enää johtane, sitäpaitsi tuskin saadaan koskaan tietää siitä lopullista totuutta, koska siitä on olemassa vain Hazardin kirjoitus, hänen sanansa siitä mitä sillä tarkoitti, sekä muutaman miljoonan suomalaisen vaihtelevat tulkinnat ja mielipiteet.

Eli suomeksi: ollaan vissiin vaan eri mieltä eikä se vänkäämällä enää taida parantua?

:tähän ihan aito hymiö tai piis-hymiö?:

Taisit muistaa lukenees tuon tällä viikolla Seiskasta? Mikä helvetin "oppipoika" se muuten on, ikinä kukaan ollu ennen tomosesta kuullukkaan...

Juu en ole lukenut kyseistä asiaa tällä viikolla seiskasta enkä viime viikollakaan. Seiskaa en juurikaan lue, paska lehti mikä paska. Tuon oppipoika asian olen lukenut jo jos en ihan väärin muista vuosi pari sitten...

Eli suomeksi: ollaan vissiin vaan eri mieltä eikä se vänkäämällä enää taida parantua?

Näin on. Eipä ole mikään pistänyt vituttamaan ikinä näin paljon kuin Hazardin kirjoitus täytyy sanoa. Teksti ei ollut se pääasia vaan se että se oli selvästi julkisuuhakuinen, kuolleen pilkkausta ja mauton, en olisi suuttunut näin paljon jos ajankohta olisi ollut parempi. Sen verran samanlaista tekstiä on tullut vastaan jo vuosia ympäriinsä.

Ja nyt sanon sen ensimmäistä kertaa virallisesti että Halme-lasit on ja pysyy päässä. Käytän muuten kauluspaitoja ja pukeudun siistisi sekä olen suomenruotsalainen eli sekin Halme-osasto on edustettuna sitten täällä.

Näin on. Eipä ole mikään pistänyt vituttamaan ikinä näin paljon kuin Hazardin kirjoitus täytyy sanoa. Teksti ei ollut se pääasia vaan se että se oli selvästi julkisuuhakuinen, kuolleen pilkkausta ja mauton, en olisi suuttunut näin paljon jos ajankohta olisi ollut parempi. Sen verran samanlaista tekstiä on tullut vastaan jo vuosia ympäriinsä.

Ja nyt sanon sen ensimmäistä kertaa virallisesti että Halme-lasit on ja pysyy päässä. Käytän muuten kauluspaitoja ja pukeudun siistisi sekä olen suomenruotsalainen eli sekin Halme-osasto on edustettuna sitten täällä.

Hohoh, oltiinpa asiasta tai tyypistä miten eri mieltä tahansa, niin multa ainakin respectit tästä viimeisestä lausunnosta!

Mielestäni tuo Hazardi on ennenkin ollut kirjoituksissaan ylimielinen. Sillähän oli jossain bussinlattialehdessä kolumni jossa kutsui itseään akateemiseksi sekatyöläiseksi, joka toisin sanoen tarkoittaa työtöntä joka ei ole valmistunut yliopistosta. Hazard kommentoi tähän Halme-"kohuun" että mediakritiikki on vaikeata. Sanoisin että Hazard ei itse osaa kirjoittaa siten että muut tajuavat hänen sanomansa, tai että Iltalehden julkaisuista vastaavassa asemassa on joku sellainen henkilö jolta puuttuu arvostelukyky täysin (mikä ei ole laisinkaan yllättävää).

No tämä tietysti riippuu siitä, mitä tarkoitetaan muukalaisvastaisuudella. Minä puhuin aikaisemmin sellaisesta asenteesta, jonka mukaan jotakin etnistä alkuperää olevat ihmiset ovat vähempiarvoisia kuin jotakin toista alkuperää olevat. Se ei vielä välttämättä ole rasismia, jos ajattelee joillakin etnisillä ryhmillä olevan joitakin negatiivisia ominaisuuksia (esimerkiksi että valkoiset ovat yleensä huonompia pikajuoksijoita), koska nämä ajatukset voivat perustua faktoihin.

off topic
Tuskin Somaliassakaan otettais valko-ihoinen avo sylein vastaan.
Sul tuntuu olevan nuo tummaihoiset jotian pyhiä mitä ei saa arvostella,mitä viestäjäsi seurannu,samapa tuo.

off topic
Tuskin Somaliassakaan otettais valko-ihoinen avo sylein vastaan.
Sul tuntuu olevan nuo tummaihoiset jotian pyhiä mitä ei saa arvostella,mitä viestäjäsi seurannu,samapa tuo.

Tai sitte kaveri on vain lukenut elämänsä aikana muutakin kuin seiskaa ja ymmärtää ilmiöiden ja asenteidein merkityksen vasten laajempaa tarkastelupintaa. Ehkä hän on myös käynyt ulkomailla ja tavannut "erivärisiä" ihmisiä muuallakin kuin steissin edustalla tai Rastilan R-kioskilla. Ehkä. Tai sitten hän suhtautuu muuten vain rationaalisemmin ko. asiaan kuin useimmat täällä. Mitä luulet?

Valitettavasti Halme ei viimeisinä vuosinaan osannut ilmeisesti enää elää omien periaatteiden mukaan johtuen ehkä suureksi osaksi aivovammasta.

Halme kokeili omasta halustaan, kun sai mahdollisuuksia otella esim. juuri UFC:ssä. Ja eikös Couture ole nykyään aivan huipputasolla siellä, joten ei Halme huonolle tyypille hävinny.. Tony yritti ja kokeili elämässään paljon kaikenlaista ja arvosti kovaa työntekoa.

Wwf:ssä Halme ei mielestäni ehtinyt voittaa mestaruutta toisin kuin joku ehti aikasemmin tässä ketjussa sanoa. Wwf (nykyinen Wwe) on ns. saippuaoopperaa jossa mestarit sovitaan etukäteen ja Halmeesta oltiin tekemässä mestaria mutta eikös sen selkäranka murtunu ennen kuin se ehti painiin mestaruudesta?

Aika kaukana on WWE saippuaoopperasta. Parhaat kaverit ovat kovia urheilijoita. Muistaakseni tyssäsi WWF ura jalan loukkaantumiseen ja steroidien hallussapitoon jos muistan oikein.

Japanissa on ihan erilainen meininki painin osalta, siellä ihmiset pitävätkin sitä urheiluna, muistaakseni Halme sanoi tähänkin liittyen jotain samankaltaista. WWEn omaa syytä että ihmiset pitävät sitä sellaisena kuin nyt pitävät, esimerkkinä pari transvestiitti-painijaa rosterissa aikoinaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom