Tony Halme vakavasti sairas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka Halmeen toiminnat elaman loppupuolella oli monessa suhteessa erittainkin ikavia, pitaa muistaa etta ei taysin kyvyton salli nouse maan parhaaksi nyrkkeilijaksi, WWF tahdeksi, UFC ottelijaksi, elokuvanayttelijaksi, poliitikoksi,TV esiintyjaksi, julkkisten henkivartijaksi jne. sattumalta. Siina pitaa olla harvinaisen kovaa asennetta, taitoa ja fyysisia kykyja. Eipa akkia tule mieleen henkiloa joka olisi SUOMESTA noussut noin monipuolisesti pinnalle. On jotenkin omituista jos ei Halmeesta jollain loydy MITAAN positiivista sanottavaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, pitaa lisata viela edelliseen kommenttiin etta mita jarkea on tulla tanne mesoamaan etta "ma en arvosta Tonyn saavutuksia". Mika motivaatio on lukea tata threadia ja investoida omaa henkilokohtaista aikaa johonkin josta ei valita? En minakaan kay lukemassa joittenkin marjanpoimijoitten nettisivuja ja mesoa siella tyyliin "paska jatka tuo, en arvosta hanen saavutuksiaan" - ei mua kiinnosta ne.

Vaikka Halmeen toiminnat elaman loppupuolella oli monessa suhteessa erittainkin ikavia, pitaa muistaa etta ei taysin kyvyton salli nouse maan parhaaksi nyrkkeilijaksi, WWF tahdeksi, UFC ottelijaksi, elokuvanayttelijaksi, poliitikoksi,TV esiintyjaksi, julkkisten henkivartijaksi jne. sattumalta. Siina pitaa olla harvinaisen kovaa asennetta, taitoa ja fyysisia kykyja. Eipa akkia tule mieleen henkiloa joka olisi SUOMESTA noussut noin monipuolisesti pinnalle. On jotenkin omituista jos ei Halmeesta jollain loydy MITAAN positiivista sanottavaa.

tätä puolta en kans ymmärrä kun jengi dissaa halmeen saavutuksia ihan niinkuin ne olisi tyhjää vaan. vois tehdä hyvää monelle kokeilla niitä urheilusuorituksia mitä halme teki. poru tulisi monelle isommallekin pojalle heh. mä ainakin annan niille arvoa ja oli hieno kattoo jotain noita videoita youtubesta missä itse keisari vetää sitä showtaan. :-)

Kyllä oma arvostuskin (jos sitä juurikaan oli aikasemmin) Halmetta kohtaan karisi aika hyvin, kun alkoi muuttumaan sellaiseksi, jota itse halveksi aikasemmin.

Paljon tiedetään, mutta paljoa ei tiedetä.

Kyllä oma arvostuskin (jos sitä juurikaan oli aikasemmin) Halmetta kohtaan karisi aika hyvin, kun alkoi muuttumaan sellaiseksi, jota itse halveksi aikasemmin.

Paljon tiedetään, mutta paljoa ei tiedetä.

Juurikin näin!

Meikä arvostaa kyllä Tonyn urheilullisia saavutuksia, mutta vuoden 2003 jälkeen meni usko koko mieheen. Sen jälkeistä Tony Halmetta en kunnioita yhtään.

Tony

Itse kyllä arvostan noita Halmeen urheilu saavutuksia.Niiden saavuttamiseen tarvitaan kovaa kunnianhimoa ja päättäväisyyttä.Näitä muita "saavutuksia" en sitten pidäkkään niin korkeassa arvossa.
Joku oli täällä Halmeen meriitti listaan laittanut esim."myi platinaa vaikka ei osannut laulaa".
Toi saavutus kertoo enemmän suomen kansasta(ei positiivista) kun Halmeesta samoin kun kansanedustajuus.
Se,että sellainen mies minkä elopaino on ollut 120-150kg korvilla viimeiset 25 vuotta.
Käytänyt Vitusti viinaa.huumeita.hormooneja saman ajan (ei todellakaan ollut mikään viime vuosien juttu)
sattuu kuolemaan.Ei pitäisi ihan hirveenä yllätyksenä tulla.
Itse tykkäsin aina katsella ja kuunnella sitä Halmeen suunsoittoa ja uhoa.
Mutta sitä pidän vähän pelottavana,että täälläkin on niitä ketä on sen jutut ottanut tosissaan.:eek:
Levätköön rauhassa.

Niin se tarkoittaa sitä, että se ei ole wnhalle minkään arvoinen suoritus. Wnha kun saattaa arvostaa hieman eri asioita. Ei siitä tarvitse herneitä vetää. Voin sanoa ihan suoraan, että ei kiinnosta pätkän vertaa vaikka olisi voittanut kymmenen Suomen mestaruutta. En arvostaisi miestä yhtään enempää. Saavutus on varmaan aika kova, mutta kyllä mun arvostus saavutetaan jollain ihan muulla kuin nyrkkien heiluttelulla kehässä.

Ja mikä juttu se kuolleiden kunnioittamisesta itkeminen oli, mitä antti65 harrasti? Olen wnhan kanssa ihan samoilla linjoilla, että jos en kunnioita jotain tyyppiä sen eläessä, niin ei se kuollessaankaan sen paremmaksi jätkäksi muutu.
miltä itsestäsi tuntuisi jos jotain kaveriasi ystävääsi sukulaistasi ym mollattas paripäivää sen kuolemasta netti palstoilla ja vähäteltäis sen saavutuksia,ei varmastikkaan tuntuisi kivalta,eli viälä kerran annetaan tonin levätä rauhassa,ja yrittäkää ymmärtää niitä jotka surevat tonin kuolemaa.

Kuten jo muut aiemmin painottivat: ihmiset vain arvostavat, ja ovat arvostamatta, eri asioita. Sympatiaa ja ymmärrystä voi vaikeista kasvuolosuhteista antaa, mutta eivät nekään tee "karjalalippisten kuninkaasta" meille monillekaan minkäänlaista sankaria, ei ennen eikä jälkeen 2003. Kaveri oli päihteistä ja erilaisista lääkeaineista riippuvainen huomionkipeä ihmispolo jo kauan ennen tuota.

Jos jotain rakentavaa haluaa löytää, niin yrittäkäämme miettiä kuinka yhteiskunta voisi tukea tasapainoisen lapsuuden saavuttamista sellaistenkin kohdalla, joilla omista vanhemmista ei ole muuksi kuin elämänmittaiseksi kivireeksi. Nyt on yksi varoittava esimerkki lisää.

Nyt sitten vaan odotellaan Renny Harlinin tulevaa elokuvaa "Viikinki", johon kahden tunnin elämänkertasettiin on kerätty kaikki sankaritarinat ja viikinkieeppokset, joihin kuuluu myös mm. suunsoittaminen Madonnalle.

En ole ikinä arvostanut Tony Halmetta, pysäyttävää silti kun tuolla tavalla suhteellisen nuori mies lähtee. R.I.P

miltä itsestäsi tuntuisi jos jotain kaveriasi ystävääsi sukulaistasi ym mollattas paripäivää sen kuolemasta netti palstoilla ja vähäteltäis sen saavutuksia,ei varmastikkaan tuntuisi kivalta,eli viälä kerran annetaan tonin levätä rauhassa,ja yrittäkää ymmärtää niitä jotka surevat tonin kuolemaa.
Siinäpä se katsos onkin, että jokaisella on mielipiteensä varmasti toisesta. Et säkään varmaan kaikista tykkää? En vaan ymmärrä sitä miksi sitten kuoleman jälkeen ei saa sanoa mielipidettään, vaan pitää vaan puhua siitä miten hyvä tyyppi oli. En tykännyt siitä sen eläessä ja sanoinkin sen joskus. Jopa täällä. Miksi nyt en saa sanoa samaa asiaa?

Mä nyt vaan en tykännyt Halmeesta sen takia millaisen kuvan se itsestään julkisuuteen antoi. Kovaa puhetta ja uhoamista koko ajan. Oli se ihan uhoamistensa mittainen mies, mutta mun makuun aivan liian leija. Ja saavutukset on kovia, sitä ei voi kieltää. Se ei silti nosta sitä mun arvostusta kyseistä henkilöä kohtaan. Se varmaan taas johtuu siitä, että mulla itselläni ei ole minkään näköistä kiinnostusta kyseisiä saavutuksia kohtaan. En halua edes pyrkiä samaan kuin Halme. Arvostus, kunnioitus ja kovien saavutusten myöntäminen on ihan eri asioita.

Siinäpä se katsos onkin, että jokaisella on mielipiteensä varmasti toisesta. Et säkään varmaan kaikista tykkää? En vaan ymmärrä sitä miksi sitten kuoleman jälkeen ei saa sanoa mielipidettään, vaan pitää vaan puhua siitä miten hyvä tyyppi oli. En tykännyt siitä sen eläessä ja sanoinkin sen joskus. Jopa täällä. Miksi nyt en saa sanoa samaa asiaa?

Mä nyt vaan en tykännyt Halmeesta sen takia millaisen kuvan se itsestään julkisuuteen antoi. Kovaa puhetta ja uhoamista koko ajan. Oli se ihan uhoamistensa mittainen mies, mutta mun makuun aivan liian leija. Ja saavutukset on kovia, sitä ei voi kieltää. Se ei silti nosta sitä mun arvostusta kyseistä henkilöä kohtaan. Se varmaan taas johtuu siitä, että mulla itselläni ei ole minkään näköistä kiinnostusta kyseisiä saavutuksia kohtaan. En halua edes pyrkiä samaan kuin Halme. Arvostus, kunnioitus ja kovien saavutusten myöntäminen on ihan eri asioita.
en todellakaan tykkää kaikista,mutta sen verran olen sivistynyt etten rupea ihmistä kuoleman jälkeen mollaamaan vaikka olisi kuinka töpeksiny,mutta sinä näyttät saavan siitä kiksejä ni eipä sille voi mitään jatkappa valitsemallasi tiellä,niin tulet viälä huomaamaan sen,että metsä vastaa niinkun sinne huudetaan.

en todellakaan tykkää kaikista,mutta sen verran olen sivistynyt etten rupea ihmistä kuoleman jälkeen mollaamaan vaikka olisi kuinka töpeksiny,mutta sinä näyttät saavan siitä kiksejä ni eipä sille voi mitään jatkappa valitsemallasi tiellä,niin tulet viälä huomaamaan sen,että metsä vastaa niinkun sinne huudetaan.
En mielestäni mollannut ketään. Vai mollasinko? Alunperin tulin ihmettelemään miksi wnha sai puheilleen sellaisen vastaanoton kuin sai. Niissä ei ollut mielestäni mitään ihmeellistä. Samalla kerroin olevani ihan samoilla linjoilla wnhan kanssa.

Monikin näkee asian aivan samoin kun Jussi Lähde. Halme kävi yksin rohkeasti taistoon oikeina pitämiensä asioiden puolesta ja hävisi lopulta koko pelin. Tonylla ei varmasti ole mitään hävettävää, mieshän pani itsensä likoon, aivan tietoisesti seurauksista itselleen välittämättä. Halme sai vakavan aivovaurion 2003, jota seuranneet sairaan miehen vuodet eivät pyyhi pois miehen aikaisempia tekoja joista Halme muistetaan.

Tony Halme - Kuningas Voittamaton

Maamme laulu

Koulut on käyty peruskoulua pidemmälle, käsittääkseni hyvä kasvatus saatu tuollaisesta sanotaanko mukavasti pärjäävän keskiluokan perheestä (kun täällä kerran epäiltiin joidenkin kohdalla jo koulutuksen ja kasvatuksenkin puutetta kun uskallettiin olla ylistämättä threadin päähenkilöä!!).
En siitä huolimatta edelleenkään ymmärrä, miksi ihminen muuttuisi kuollessaan toisenlaiseksi tai paremmaksi tai miellyttävämmäksi kuin oli eläessään ja ennen kaikkea, mikä veisi minulta oikeuden pitää kiinni siitä mielipiteestäni, joka minulla ko.henkilöstä on siihen päivään asti aina ollut. Sellaista perustetta ei ole olemassakaan.

Urheilusaavutukset ja itsensä maailmalle vieminen sinänsä tietysti pienestä Suomesta ponnistavalla hienoja juttuja monelle sellaiselle joka ehkä itse sellaista halajaa tai suuressa arvossa pitää (vaikka tähteydestä puhuminen taitaakim jo hieman asiaa liioitella). Vaikka pidinkin kansanedustajuutta vitsinä, ei se vie pois sitä saavutusta, että Halme eduskuntaan pääsi (sopii kokeilla itse), vaikkei (ihan kuvittelemani suomalaisen keskiverto-äo:n kannalta ajatellen) toivon mukaan moni ihan aidosti häneltä mitään saavutuksia siellä odottanutkaan - muistaen vielä, mitkä realistiset vaikutusmahdollisuudet yhdellä riviedustajalla ylipäänsä voi olla.

Positiiviseen sävyyn sanottakoon: gladiaattori/nyrkkeilijä-Halmeen julkkiskuva oli mielestäni todella vastenmielinen silloin aikoinaan, mutta sen tiesi olevan suurta showta, eikä miehestä sitä oletettua "toista puolta" päässyt ikinä näkemään tai kuulemaan. Mutta kerran - jo monta vuotta ennen noita kansanedustaja-aikoja - näin sattumalta YLE:ltä Petteri Väänäsen haastatteluohjelman (en muista nimeä), jossa Halme oli vieraana. Oli vieläpä FST:n puolella, joten ruotsia väänsivät.
Tuossa ohjelmassa Halme antoi täydeksi yllätyksekseni itsestään rauhallisen, harkitsevan, fiksun ja kaikin puolin miellyttävän kuvan, miehelle ominaisesta suorapuheisuudesta silti tinkimättä - ainoastaan provokatiivinen show ja kaikki uho ja typerä machoilu ja kiroilu oli jätetty pois.
Sääli, että pikku hiljaa tuulet kääntyivät puhaltamaan huonoon suuntaan. Tuon jälkeinen aika toi miehestä esiin vain sellaisia puolia ja faktoja, joita itse en kykene pitämään minkäänlaisessa arvossa, toteutti niitä sitten Halme tai kuka tahansa muu.

Elävä tai kuollut.

Asioita, jotka olen menettänyt Halmeen takia: -

Asioita, jotka olen saanut Halmeen ansioista: aimo annoksen erinomaisen viihdyttävää lukemista ja itselleni tärkeäksi muodostuneen sanonnan, josta on ollut mantrana monesti hyötyä: "En anna periksi. En tänään, en huomenna, enkä koskaan."

Ja IMHO Halme ei antanut periksi, ei vaikka osoittautuisi, että olisi ampunut itsensä. Sekin olisi vain raju vastaus/muutos heikkoihin olosuhteisiin, veto johon harvalla riittää rahkeita.

Asioita, jotka olen menettänyt Halmeen takia: -

Asioita, jotka olen saanut Halmeen ansioista: aimo annoksen erinomaisen viihdyttävää lukemista ja itselleni tärkeäksi muodostuneen sanonnan, josta on ollut mantrana monesti hyötyä: "En anna periksi. En tänään, en huomenna, enkä koskaan."

Ja IMHO Halme ei antanut periksi, ei vaikka osoittautuisi, että olisi ampunut itsensä. Sekin olisi vain raju vastaus/muutos heikkoihin olosuhteisiin, veto johon harvalla riittää rahkeita.

Sitten vaan kaikki ÄIJÄT ampumaan itsensä. Siinäpä vasta kova ja miehekäs temppu. Siittäs saivat kun vittuilivat.

Kieltämättä surullinen, mutta suoraan sanottunua odotettavissa ollut asia tämä Halmeen kuolema. Kaikki merkit viittasivat huonoon loppuun, ja niin sitten kävi.

Koska täällä pitää "puoli" valita, niin hoidetaan se alkuun ennen muuta: en ollut miehen fani missään vaiheessa, yltiömachoilun ja rasististen mielipiteiden vakavasti ottaminen ei ole minun juttuni. Mutta vaikka en miehen arvomaailmaa jakanutkaan, on pakko myöntää, etten oikeastaan pistänyt pahakseni kun mies nousi lähiöäänillä eduskuntaan ja turpa kävi provosoivasti joka paikassa. Se oli oikeastaan tarpeellinen näpäytys ylimielisyyteen taipuvaisille "oikeille" poliitikoille, jotka olivat unohtaneet mikä voima liikkeelle saaduilla massoilla on, kuinka helposti turhautuneisuus saa ihmisissä vallan ja jos kapasiteetti riittää uurnille, nämä massat saavat omat ehdokkaansa läpi koska heitä on PALJON. Halme oli tästä näyttö.

Toki Halmeen nousu kuitattiin vitsiksi, mitä se tietysti monella tasolla olikin, mutta en silti haluaisi uskoa, että demokratiassa toisten äänet ovat "arvokkaampia" tai "oikeampia" kuin muiden - vaikka näillä muilla ei koulutusta tai muodollista sivistystä olisikaan. Siksi todellakin oli hyvä, että lähiöiden ja syrjäkuppiloiden mahti näkyi edes kerran muistutuksena ylemmille kerroksille - valitettavasti valuakseen takaisin marginaaliin ja nukkuvien puolueeseen.

Halmeen peli näytti pelatulta vuoden 2003 jälkeen. Kyllähän jokainen tarkkasilmäinen havaitsi muutoksen, vaikkei ehkä halunnutkaan uskoa sitä. Todella sääli, jotenkin aivoperäiset vammat ovat aina kurjimpia, koska ne vaikuttavat kaikkeen niin selvästi. Niin Halmeeseekin.

Mutta muita kompatakseni: RIP. Toivottavasti ensi kerralla eduskuntaan nousee myös poika "varjoisilta kujilta", mutta olkoon hänen argumenttinsa ja toimintatapansa jotain ihan muuta. Maahanmuuttajien vihaaminen ja sotaveteraanien asemasta jatkuva paasaaminen ei auta suomalaisen alkoholistiperheen tai narkkariperheen lapsia, ei paranna työllisyyttä eikä tee oikeastaan muuta kuin turvottaa neti keskustelupalstoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom