Tontut kolistelee pään sisällä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Eli ongelmani on helvetinmoinen päänsärky tuntuu kuin joku hakkaisi pajavasaralla pään sisällä.:curs:

tämä alkoi tiistaina tehdessäni selkä treeniä niin kesken sarjan tuli toi päänsärky ja ensimmäiset pari minuuttia se on niin paha ettei voi muuta tehdä kuin olla paikallaan mutta sitten se rauhoittuu ja yritin treenin jotenkin tehdä läpi kevyesti mutta ei siitä oikein mitään tullut.

Torstaina rinta treeni ja sama juttu ei tullut mitään.

Tämä päänsärky tulee kovasta rasituksesta mutta niin kauan kun ei rasita itseään kovasti niin on vain pientä päänsärkyä joka ei hirveästi häiritse.

Elikkä onko jollain kokemuksia voisiko olla ylikuntoa ja mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Jättää suosiolla muutama treeni väliin ja mennä sen jälkeen kokeilemaan treenaamista vai pitäisikö peräti lääkärille mennä?

Kuulostais ponnistuspäänsäryltä, josta itse kärsin syksymmällä ja mistä täällä on muistaakseni jossain threadissa puhuttukin.

Itselläni iskee migreeni-tyyppinen päänsärky joskus selkätreenin jälkeen. Pahimmat liikkeet tuohon maastaveto ja ylätalja. Molemmissa jännitän niskaa ihan liikaa ja se saa aikaan päänsäryn. Se tulee kyllä yleensä vasta seuraavana yönä, jos en illalla venyttele kunnolla niskaa ja joskus tulee vaikka venyttelisinkin.

Mulla on kyllä vahvat migreenilääkkeet käytössä mutta kun tuo iskee yöllä niin sitä sitten herää aamulla ihan helvetilliseen päänsärkyyn ja yrjö lentää. Tähänastinen ennätys oli viime viikolla, kun oksensin 8 tuntia putkeen ennen kuin lääke pysyi sisällä.

Mulla on pari kertaa tullu prässiä tehdessä. Ilkeää tekee ja treeni loppuu siihen paikkaan. Kestää 0.5-2 päivää. Kuurilla tulee helpommin.

Just sellanen pitkä sikatiukka sarja ja sit napsahtaa. :curs:

Mulla oli vähän aikaa sitten sama homma, meni parissa viikossa ohi ja silloinkin häiritsi pahasti vain muutaman kerran.

Originally posted by Pain
Kuulostais ponnistuspäänsäryltä, josta itse kärsin syksymmällä ja mistä täällä on muistaakseni jossain threadissa puhuttukin.

Luin ton jutun tosta ponnistuspäänsärystä ja kyllä kaikki oireet viittaa että se on juuri tota...
No siinä luki että se paranee itsestään eli ei muuta kuin vähän aikaa taukoa salilta ja sitten uudestaan yrittämään.

Mulla tuli tollainen kun tein kovaa sarjaa prässissä. Levossa ei paljon satu, mutta ponnistuksessa alkaa kauhea jomotus. Viikon kesti, että meni ohi. Mulla se särky oli tuolla takaraivossa ja säteili sieltä silmään. Varmaan joku hermorata niskasta takaraivoon vaurioitui tms.

Kannattaa myös checkkaa selkä, että ne nikamat sun muut on paikallaan. Meinaan ainakin mulla paukkuu niskanimat pois paikoiltaan harvasen viikko ja sitten on kipua ja särkyä. Tosin kiropraktikot ei oo niitä halvimpia hoitoja :(

Originally posted by EKKS
Luin ton jutun tosta ponnistuspäänsärystä ja kyllä kaikki oireet viittaa että se on juuri tota...
No siinä luki että se paranee itsestään eli ei muuta kuin vähän aikaa taukoa salilta ja sitten uudestaan yrittämään.
Mulla ei ainakaan tauko auttanut..tai no auttoi se sen verran, että kipu ei iskenyt vapaa-ajalla. Yli kuukauden kärsein ponnistuspäänsärystä ja sitten hävisi itsestään. Se on aika v-mäinen "tauti"! Mitään ei voinut tehdä täydellä teholla esim. prässiä, penkkiä ym.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JusuRa
Mulla ei ainakaan tauko auttanut..tai no auttoi se sen verran, että kipu ei iskenyt vapaa-ajalla. Yli kuukauden kärsein ponnistuspäänsärystä ja sitten hävisi itsestään. Se on aika v-mäinen "tauti"! Mitään ei voinut tehdä täydellä teholla esim. prässiä, penkkiä ym.

Mulla ainaki autto tauko... Oisko viikon kestäny ja oli päänsärky poissa.

Mä kärsin just samanlaisista oireista melkein puoli vuotta. Treenistä ei meinannu tulla mitään. Varsinkin prässi ja raskaat punnerrusliikket oli tosi veemäisiä. Tuntui, että pää räjähtää ihan kohta. Kaikki mahdolliset arvot tsekkautin, eikä missään mitään vikaa. Lopulta selvisi, että päänsärky treenin aikana johtui selkä- ja niskalihasten pahasta jumista. Vaiva hävisikin lihasten auettua hierojan käsittelyssä.

Originally posted by Kikkeliskokkeli
Mä kärsin just samanlaisista oireista melkein puoli vuotta. Treenistä ei meinannu tulla mitään. Varsinkin prässi ja raskaat punnerrusliikket oli tosi veemäisiä. Tuntui, että pää räjähtää ihan kohta. Kaikki mahdolliset arvot tsekkautin, eikä missään mitään vikaa. Lopulta selvisi, että päänsärky treenin aikana johtui selkä- ja niskalihasten pahasta jumista. Vaiva hävisikin lihasten auettua hierojan käsittelyssä.
Sama juttu. Jalkaprässissä krampannut niskalihas puristi ohimoille menevää hermoa niin, että päänsärky jyskytti ohimoilla. Oli hölmön tuntuista, kun ohimot oli kipeinä ja lääkäri väitti, että vika on niskassa. Aivan eri paikassa, mutta paranihan se sillä hoidolla.

Minulla on samat oireet ja Oulun yliopistosairaalassa neurologi sanoi, että se on ponnistuspäänsärky. Kaiken varalta pääni viipalekuvattiin eikä mitään vikaa löytynyt. Lääkärit eivät ole osanneet sanoa mikä loppupelissä aiheuttaa kivun. Minulla punttitreeniä useammin tulee tuo kipu masturboidessa mikä on melko ikävää, mutta onneksi se vaivaa minua suht harvoin, tosin silloin kun se vaivaa niin kipu on todella kova.

Päänsärky

Kärsin itsekin toisinaan ikävistä päänsäryistä, etenkin matalapaineella (vesisade). Nuppituskaa ei yhtään helpottanut silmien karsastus. EKKS:n kuvailemaa painepäänsärkyäkin on ollut esim. pyörällä ylämäkeen ajaessa ja salilla sipsutellessa. Särkylääkkeistä löytyi vain hetkellinen lievitys pahimpiin jomotuksiin.

Tutkiskelin taannoin, mitä kirjat kertovat akupunktiosta, vyöhyketerapiasta ja siatsusta. Alettuani painella pään aku/vyöhyke/siatsu-pisteitä, ovat säryt vähentyneet dramaattisesti. Esim. isosta sukkapuikosta saa hyvän akupunktiotikun.

Löysin etenkin päälaelta pisteitä, joita jo kevyesti painamalla tuntui melkoisen "mukava" kipu, joka melkein sai jalatkin kouristelemaan. Muutaman painelukerran jälkeen pisteet eivät olleet enää niin arkoja. Itselläni silmien karsastus (silmät katsovat hieman ristiin) aiheuttaa osaltaan pään lihasten jatkuvaa jännittyneisyyttä. Karsastuksen korjaavista silmälaseista ei tuntunut olevan apua, koska silmien harotus vaihtelee.

Vasaran lyöntipää on mukava takaraivon alaosaan, jossa painepäänsärky sykkii. Kevyt vasarointi tahtoo oikeaan kohtaan osuessaan jopa oksettaa, mutta naputtelun jälkeen tulee miellyttävä olo. Päätä ei ole häiritsevästi särkenyt aikoihin, ei edes matalapaineella. Yksinkertainen hoito, tehokas vaikutus. Kunpa vain olisin keksinyt tempun aiemmin, niin olisin säästynyt monelta jomotukselta. Saisikohan vatsaa vasaroimalla säädettyä ruuansulatuksesta täydellisen?

joo mulla on nyt ollu sama homma ja aion suoraan 2vko tauon pitää... kun toi masturboiminenkin osui kohalleen.. ihan samat oireet :)

..jep, samaa niska/päänsärkyä täälläkin.
Käväsin valittamassa työpaikkalääkärillä, määräsi nortseja tulehduskipulääkkeitä ja relaxantteja (Sirdalud). Oli niskassa lihakset tulehtuneet jne..
Viikon jälkeen kaikki Cool&TheGang eikä päänsärky oo palannut.
Suosittelen siis lääkärillä ja/tai hierojalla käyntiä.

Tää on :offtopic: mut voi helvetti, että malmin nostaminen voi olla masokistista touhua. Kirkkain silmin kärsitään hirvittäviä särkykohtauksia kajuutassa ja välillä lentää george. Mut mitä sitä ei kestäis kun kyseessä on kuitenkin salitreeni:)

Suositut

Back
Ylös Bottom