Tonnikalan ravintosisältö??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Moikkelis!

Niin, tuossa kun esim. purkin kyljessä lukee ensin, että 180g, josta tonnikalaa 145g, niin entäs se ravintosisältö/100g, onko se laskettu kummastako noista?

Esim. 100g pelkkää tuota tonnikalaa sisältää sen 25g protskua, vaiko 100g tuota kalaa+lientä sisältää sen 25g protskua?

Heh, menee ehkä vähän pilkunviilaukseksi, mutta laihiksella kaikki on sallittua..

Huh, oon syöny täs parina päivänä 1700kcal/pvä.. ei hyvin mee..
:(

-- Juffe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Kime76
No kyllä se on pelkästään tonnikalan pitoisuus mikä purkin kyljessä ilmoitetaan. Esim. 25x1,45 =36

Kiitos, näin arvelin, ja näin olen laskenutkin.. :worship:

eipäs?

Minä kyllä sanoisin, että tonnikalapurkkien kyljissä on sanottu selvästi erikseen, jos tuote per 100g arvot on ilmoitettu itse tonnikalasta, eikä purkin sisällöstä.

Elikä näin ollen esim rainbow tonnikala paloja vedessä (185g, josta kalaa 140g) ravintoarvot olisivat:
110 * 1.85 = 203.5kcal
24.7 * 1.85 = 45.7g proteiinia
0g hh
0.4g * 1.85 = 0.74g rasvaa

(tuossa tuotteessa siis EI OLE ilmoitettu, että ravintosisältö olisi laskettu kalasta)

...

Am I wrong?

Re: eipäs?

Originally posted by strike
Minä kyllä sanoisin, että tonnikalapurkkien kyljissä on sanottu selvästi erikseen, jos tuote per 100g arvot on ilmoitettu itse tonnikalasta, eikä purkin sisällöstä...

No vedestä tai öljystäkös ne arvot sitten kertoo..?

Re: Re: eipäs?

Originally posted by äksy
No vedestä tai öljystäkös ne arvot sitten kertoo..?

Äksy: eikun :) pointti oli se, että onko ravintoarvot ilmoitettu tonnikalapurkkien kyljissä koko purkin sisällön painosta laskettuna, vaiko purkin sisällä olevan tonnikalan painosta laskettuna. there is ei big differencencence.

Pitääkö perkele kysyä valmistajalta.. :wall:

Jos kyljessä lukee 100g/tuotetta ni kai se nyt tarkoittaa hlvtti koko sisältöä eikä vain tiettyä osaa siitä.

Kuvittelisin sen tarkoittavan koko purkkia, eli tonnaria vesineen päivineen. Katsokaapa tonnaria öljyssä purkin kyljestä, protskua on saman verran /100g kuin vesiversiossa mutta rasvaa huomattavasti enemmän.

Joku voisi tarkistaa valmistajalta ja infota tänne niin saataisi selvyys asiaan, tästä kun on väännetty ennenkin.

Edit. Näistä linkeistä voi vetää omia johtopäätöksiään asian suhteen:

Tonnari öljyssä
Tonnari vedessä

Originally posted by reiz
Kuvittelisin sen tarkoittavan koko purkkia, eli tonnaria vesineen päivineen. Katsokaapa tonnaria öljyssä purkin kyljestä, protskua on saman verran /100g kuin vesiversiossa mutta rasvaa huomattavasti enemmän.

Minäkin kuvittelen jookosta jooko, sanoi pelle hermanni. Tonnari vedessä, kalaa 140 grammaa ja vettä 45 grammaa. Tonnari öljyssä kalaa 140 grammaa, öljyä 18,5 grammaa, mitäs se loppu 26,5 grammaa sit on. Avaruuden tyhjyyttä vissiin. Hahaa musta aukko löytyi tonnikalapurkista.

Eiköhän sitä öljyä sitoutuu siihen kalaan, kun se kerran siinä liemessä lilluu ja on siksi huomioitu ravintosisältöön. Kattokaas vielä finelistä, siellä väittävät, että proskua ois enemmän vesitonnikalassa. Mun mielestä siis edelleen ravintosisältö on ilmoitettu pelkästä kalasta.

Originally posted by Kime76
Minäkin kuvittelen jookosta jooko, sanoi pelle hermanni. Tonnari vedessä, kalaa 140 grammaa ja vettä 45 grammaa. Tonnari öljyssä kalaa 140 grammaa, öljyä 18,5 grammaa, mitäs se loppu 26,5 grammaa sit on. Avaruuden tyhjyyttä vissiin. Hahaa musta aukko löytyi tonnikalapurkista.

Eiköhän sitä öljyä sitoutuu siihen kalaan, kun se kerran siinä liemessä lilluu ja on siksi huomioitu ravintosisältöön. Kattokaas vielä finelistä, siellä väittävät, että proskua ois enemmän vesitonnikalassa. Mun mielestä siis edelleen ravintosisältö on ilmoitettu pelkästä kalasta.

Samaa mieltä. :joulu7:

kuulin tuossa huhua eräältä tyypiltä, että lakikin sen sanoisi, että sisältö pitää ilmoittaa koko purkin sisällöstä eikä vain siitä tonnikalasta. Poikkeuksena sellaiset tapaukset, joissa on erikseen mainittu tyyliin että "100g TONNIKALAA sisältää: ... "

ja tähän myöskin aika pitkälti uskon. Tämä asia kuitenkin pitäisi jonkun tarkistaa! :joulu5:

:confused:

Mä olen taas sitä mieltä, että kyllä se sitä koko purkin sisältöä meinaa. Vähnä sama ku ostais kaupasta 400g janssoninkiusasta ja purkin kyljessä ilmotettais vaan perunan ravintoarvot.

Olen kuvitellut, että purkki jossa lukee paino 185g, josta tonnikalaa 140g, sisältää 140g sitä tavaraa mistä ravintosisällössä puhutaan. Hyvä juttu jos se on siitä koko purkin sisällöstä. Silloinhan tuossa yhdessä purkissa on protskua niin perkeleesti! 45g!

Originally posted by Force
Olen kuvitellut, että purkki jossa lukee paino 185g, josta tonnikalaa 140g, sisältää 140g sitä tavaraa mistä ravintosisällössä puhutaan. Hyvä juttu jos se on siitä koko purkin sisällöstä. Silloinhan tuossa yhdessä purkissa on protskua niin perkeleesti! 45g!

näin minäkin olen asian ymmärtänyt..:kuola:

Asiaa havainnollistaa melkoisen hyvin nämä lisukkeilla tulevat tunat, joiden ravintoarvot vaihtelevat mausteiden mukaan. Elikkäs purkin kyljessä (ainakin niissä) ilmoitetaan koko sisällön arvot.

Tietääkö by the way kukaan mitä öljyä tuo tonnikalapurkin öljy on? Kalaöljyä? (epäterveellistä vaiko hyvää paskaa?)

oho! on sitten hippasen enempi sitä protskua mitä oon luullu. huhhuh, no hyvähän se vaan on :)

Originally posted by Otzi
Tietääkö by the way kukaan mitä öljyä tuo tonnikalapurkin öljy on? Kalaöljyä? (epäterveellistä vaiko hyvää paskaa?)

Huonoa. Kyseisestä aiheesta taitaa threadi löytyä.
Osta tonskaa vedessä ja siihen kunnon öljyä.

Edit: <a href="http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=13645">Tonnikalaa öljyssä vai vedessä?</a>

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom