Tonnikalafileet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
En löytänyt mitään hyvää ketjua mihin olisin laittanut tämän, joten aloitan uuden.

Ostin siis tuoreita tonnikalafileitä ja tämä on ensimmäinen kerta kun valmistan kyseistä kalaa. Ajattelin valmistaa fileet huomenna ja minua kiinnostaisi, että olisiko kellään hyvää reseptiä miten valmistaa fileet?

Kaupasta tarttui mukaan fileiden lisäksi sitruunaa, ruohosipulia, tilliä ja kermaviiliä. Noista nyt saa valmistetttua jotain pientä lisukkeeksi, mutta olisi kiva jos jollain olisi joku herkullinen resepti mikä hurmaa satavarmasti.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teet marinaadin valitsemistasi ja tarjolla olevista eineksistä. Annat marinoitua pari tuntia jääkaapissa ja paista puoliraa'aksi pannulla. Viitisen minuuttia per puoli pitäisi riittää. Ja lopuksi tietty puristetaan sitruunaa päälle tiraus.

Minulla on tosin vain parinkolmen kerran kokemus, mutta noin tuli hyvää. Marinaadi oli vähän millonmitäkin, kun tein kokeiluja.

Kiitos Kaapeli tuosta vinkistä, muita ehdotuksia otetaan myös edelleen vastaan.

Suolaa, paistat kuten pihvin ja jätä mediumiksi. Itse en marinoisi, mutta makuja on monia. :thumbs:

Kermaviilistä, tillistä, ruohosipulista, suolasta, musta/sitruunapippurista tulee hyvä kastike, mutta sanottakoon etukäteen, että tonnikalan kanssa en ole sitä kokeillut.

Viis minsaa kuulostaa aika pitkältä ajalta, parhaimmillaan toi on musta kuitenkin semmonen mediumin ja raakan puoliväli. Riippuu toki kovasti pannusta ja lämmöistä se sopiva aika.

Ite tein joskus öljypohjasen marinadin noihin, vähän mietoa chiliä, limen kuorta + mehua, snadisti mustapippuria ja suolaa ja lopuks vähän sokeria. Soosiin taisin laittaa samoja kamoja, mutta kermaviiliin. Näköjään oon kirjottanu reseptivihkoon vielä että "viherpippuria??" :)

Melko harvoin muuten on oikeesti hyvää ja tuoretta tonnofisua saatavilla, ainakin täällä periferiassa. Hyväähän se on.

EDIT: Väsyneellä hyvä pointti, ei ainakaan kannata ylimaustaa. Sillonhan ei erota syökö tunaa vai sikanautaa

Teet marinaadin valitsemistasi ja tarjolla olevista eineksistä. Annat marinoitua pari tuntia jääkaapissa ja paista puoliraa'aksi pannulla. Viitisen minuuttia per puoli pitäisi riittää. Ja lopuksi tietty puristetaan sitruunaa päälle tiraus.

Minulla on tosin vain parinkolmen kerran kokemus, mutta noin tuli hyvää. Marinaadi oli vähän millonmitäkin, kun tein kokeiluja.

Hui kamala! Pari tuntia enne laittoa huoneenlämpöön ja sitten 1-2min paistoa per puoli suht kuumalla pannulla. Suola ja pippuri hyviä mausteita jos ei jaksa marinoida. Grillissä myös tulee hyvin.

Näin neuvoo kalatiskin työntekijä.

Minä paistan yleensä pihvini vitosella esikuumennetulla pannulla (kunnes vesipisara suhahtaa siinä hetkessä) ja en kyllä saa minuutissa tai kahdessa kuin vähän väriä pintaan koko pihvin jäädessä Todella raa'aksi, ellei ole hyvin ohut lehtipihvi kyseesä. Ehkä muilla on sitten tehokkaammat hellat ja paremmat pannut kuin minulla.

Minä paistan yleensä pihvini vitosella esikuumennetulla pannulla (kunnes vesipisara suhahtaa siinä hetkessä) ja en kyllä saa minuutissa tai kahdessa kuin vähän väriä pintaan koko pihvin jäädessä Todella raa'aksi, ellei ole hyvin ohut lehtipihvi kyseesä. Ehkä muilla on sitten tehokkaammat hellat ja paremmat pannut kuin minulla.

Juu raa`aksi sen on tarkoitus jäädäkin. Tonnikala - mitä itse en pidä kovin hyvänä kalana - menee vaan pilalle jos sen paistaa purkaksi.

Juu raa`aksi sen on tarkoitus jäädäkin. Tonnikala - mitä itse en pidä kovin hyvänä kalana - menee vaan pilalle jos sen paistaa purkaksi.
Juurikin näin. Maistuu ihan samalta kuin purkkitonnari, jos sen kypsentää läpikypsäksi.

Itse en laita tuoreeseen tonnikalaan kuin suolaa ja hiukan pippuria mausteeksi, mutta jos tykkää niin mikä ettei marinadikin siihen sovi.

Tonnikala on muuten mahdottoman hyvää ihan graavinakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom