toistot/sarjat massaliikkeissä

Liittynyt
24.7.2002
Viestejä
1 490
Ikä
43
Eli toistojen jaksottamisesta massaliikkeissä. Otetaampas se perinteinen eli penkki esimerkiksi. Olen n. puolisen vuotta vääntänyt lämmittelyjen jälkeen seuraavanlaisia toistoja suunnilleen.

10/8/6/4, jokaiseen sarjaan lisäten 10kg painoa.

Nyt kokeilin vanhaa kunnon 5x5 tsydeemiä. En tiedä johtuuko vaihtelusta, mutta tuntui ainakin paremmalta systeemiltä, koska otti paremmin lihakseen, ja 5 toistoa tuntuu sopivan pituiseltakin.

Jotkut kuulemma jaksottavat toistojen määrät jotenkin seuraavalla tavalla kausiksi: Ekat 4vkoa toistot 10-12, tokat 4 viikkoa toistot 6-8, jonka jälkeen 2vkoa 1-3 toistoilla. - Mahdolliset edut/haitat verrrattuna noihin alussa mainittuihin systeemeihin verrattuna, ja millä systeemillä olisi paras treenata niin voiman kun massankin suhteen (eli kaikkea nopeesti heti ;)) ?? Ja mihin liikkeisiin olisi mitäkin metodia paras soveltaa?


..eli aika laaja kysymys, mutta yksinkertaisuus kunniaan vastauksienne kanssa :) Ja joku ymmärtää kuitenkin kysyä koska mielestään vaikuttaa vastaukseen: natu olen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika monta sarjaa kyllä teet! 2-(korkeintaan) 3 kovaa sarjaa per liike riittää mun mielestä mainiosti!
Itse kierrätän noita toistojen määriä 3-4vko:n systeemillä, kuten mainitsitkin, tosin hiukan erilailla: 1. 10, 2. 6-8, 3. 3-5 ja 4. 1-3 (tämä tosin kestää yleensä vain viikon tahi kaksi..)

Yleis periaatehan on, että massaa saadaan pidemmillä sarjoilla, kun taas voimaa lyhyemmillä! kierrätän toistoja, koska varsinkaan lyhyitä sarjoja ei voi kauaa putkeen tehdä! tämä systeemi on tuntunut toimivan ihan hyvin ja niinpä en sitä aio radikaalisti alkaa ainakaan ihan heti muuttelemaan... Ja natikkana menen, jos se kiinnostaa.. ;)
 
yks vaihtoehto ois tehdä toistoja vaikka 8-10, kovia sarjoja 2. sen 4vko. kevyen viikon jälkeen enemmän voimapainotteinen jakso, 3-4 sarjaa, jokaisessa toistoja 4-6
 
hmm, tällasena välikommenttina voisin heittää että nytkun tuota 5x5 systeemiä kokeilin, niin eipä oo ikinä seuraavana päivänä illalla ollu vielä rinta näin hellänä edellisestä treenistä.

Tarkoittanee sitä että tuokin systeemi ainakin aikansa toimii, eikä kannata vetästä pöntöstä alas ainakaan vähään aikaan, koska mitä sitä vaihtamaan kun kerran tuntuu potkivan, vai mitä?

Eli tällä porskutellaan vähän aikaa ja siltä kun tuntuu niin vaihdellaan systeemejä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom