Toistoja leuanvetoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SHT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

SHT

Ongelmana on tosiaan se etten saa vedettyä YHTÄÄN leukaa...:face: Olen alottanut salilla käymisen vasta ja ajattelin kysyä asiasta enemmän tietäviltä, että mikä liike vois auttaa myös leuanvedossa? Lähinnä armeijaa ym. ajatellen olis hyvä saada muutama vedettyä. Se tuntuu vaan hemmetin hankala treenata ku ykskään ei nouse. Eli jos jollain olis jotain vinkkiä jolla treenata lihaksia niin että saattais alkaa onnistuakki:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Youtubesta ja googlettamalla pitäis aika hyvin löytyä vastauksia kysymyksees, mutta kokeilepa negatiivisia leukoja.

1) Heitä tuoli tangon alle (tai eteen)
2) Kiipeä tuolin päälle; älä tipu.
3) Ota tangosta kiinni.
4) Pidä tangosta kiinni.
5) "laskeudu" käsiesi varassa maahan niin, että teet leuasta vaan sen "negatiivisen" vaiheen.
6) Repeat.

Ylätaljaa hinkata ja leukoja kuminauhoilla.

Jos erityisesti leuanveto on mielessä, kannattaa vetää jotain erilaisia leukoja, ei ylätaljaa. Vaikka ne ovatkin kovin samantapaisia liikkeitä, on niissä eroa. Negatiivisilla ja kuminauhaleuoilla pääsee aivan varmasti sen verran alkuun, että lopulta menee yks leuka. Sitte ku sen saa menemään, täytyy vaan vetää leukoja. Esimerkiks koko päivän aikana yhteensä viis leukaa (tyyliin yks aamulla, yks aamupäivällä, yks iltapäivällä jne.). Sitten tota päivän kokonaismäärää voi alkaa nostamaan ja jossain vaiheessa meneekin jo kaks leukaa. Sitte voikin vetää pari leukaa kerrallaan – ei kuitenkaan joka kerta, vaan välillä voi vetää vaan yhden leuan, vaikka kaks meniskin. Siitäpä niitä sitten alkaa tulemaan, ja kun leukoja menee vaikkapa neljä, voi alkaa tekemään esimerkiksi 4x2–3 sarjoja ihan yhdellä kertaa.

The Training Program | The Twenty Pullups Challenge

Toi on ainakin hiton toimiva ja helppo. Helpommalla et päääse.

Jep. Mulla meni vajaa kolme kuukautta, että pääsin elämäni ekan leaunvedon, olen varmaan lahjattomimmasta päästä treenaajia, mutta sitkeys palkittiin :D Vastaote on yleensä helpompi kuin myötäote. Tein kolme kertaa viikossa negatiivisia leuanvetoja pompun tai tuolin kautta. Aloitin viidellä negatiivisella/treeni. Tee niin, että teet sen negatiivisen vaiheen h-i-t-a-a-s-ti eli 10-30 sekuntin ajan. Lisää pikkuhiljaa niitä negatiivisten toistojen määriä, jos ei sitä yhtä puhdasta vetoa ala tulla. Tein lisäksi avustettuja leauanvetoja laitteessa ja hauiksia tehostetusti leuanvetorimpuilujen jälkeen. Ja ylätalja ei ainakaan mulla auttanut leuanvedon kehittymisessä...

Kiitokset kaikille neuvoista! Pitää alkaa treenaamaan niin kyllä se siitä varmaan sitten luonnistuu.

Armeijassa ei muuten vedetä enää käytännössä leukoja. Ainakaan kuntotesteissä ei sitä ole enään. Ei vässykät saa tehtyä niitä ja epäreilu vertailu painon vaikuttaessa tulokseen hemmetin paljon.

Mutta totta kai jokaisen tulee pystyä tekemään leukoja joten ihmeessä treenaamaan.

Leukoja ei enää testata intissä edes erikoisjoukoissa, joka on omasta mielestä hieman typerää. Esim. Valmiusjoukoilla on kuntotestissä mukana vauhditon pituus, mutta ei leukoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ohessa mielipiteeni Suomen armeijasta.

hevosenpaskaa.webp

Sori offtopicista..

Ite olin kans surkea leukojenvetäjä, kun aloittelin salilla käymistä ei niitä noussut yhtään. Ihan simppelillä yksijakoisella saliohjelmalla alkoi kuitenkin leuatkin kulkemaan pikkuhiljaa. Mave ja kulmasoutu on mun mielestä hyviä liikkeitä joista on apua leukojen vetoon, liekkö jotain tekemistä puristusvoiman kanssa...

Omalla kohdalla on tullut huomattua, että leuat nousee ns. lätkämailaotteella (toisen käden kämmen itseä kohti ja toinen poispäin) helpommin. Ei välttämättä pidemmän päälle fiksuin ratkaisu, mutta saattaa helpottaa tosiaan jos ensimmäisiä ykkösiä haetaan.

Omalla kohdalla on tullut huomattua, että leuat nousee ns. lätkämailaotteella (toisen käden kämmen itseä kohti ja toinen poispäin) helpommin. Ei välttämättä pidemmän päälle fiksuin ratkaisu, mutta saattaa helpottaa tosiaan jos ensimmäisiä ykkösiä haetaan.

Toimii todella hyvin jos tarkoituksena on kehittää selän epäsymmetriaa ja voimaeroja.

Toimii todella hyvin jos tarkoituksena on kehittää selän epäsymmetriaa ja voimaeroja.

Voihan sitä vaihtaa otetta toisin päin joka sarjaan.

Mulla alkoi leuanvedossa toistomäärät kasvaa vasta kun hommasin kotiin leuanvetotangon. Siinä kun veteli useemman kerran päivässä sen 2-3 toistoa mitä alussa sai, niin pian alkoi tulokset kasvaa. 3-4x viikossa salilla leukoja ja ylätaljaa tekemällä ei tullut alkuun juuri minkäänlaista tulosta.

edit: ja jos ei yhtään mene, niin kuminauhat on hyvät tai nuo negatiiviset toistot.

Tottakai saat vedettyä leukoja... jos et juuri nyt niin kohta saat. Itse olen elävä esimerkki - vuosi sitten 99,8 vaakassa eikä mennyt yhtään - nyt vaaka näyttää about 81 ja eilen vedin jalkatreenin päälle 12 leukaa. Kun oot vasta alkanut salilla käymään, niin joku hyvä perusohjelma 2 - 3 x vko. Jos olet ylipainoinen, niin myös katsot hiukan mitä syöt - paino laskee ja leuka nousee tangon yläpuolelle. Jos normaalipainoinen, niin perusohjelma tuo lisää voimaa ja leuka nousee taas tangon päälle - onnistuminen on satavarmaa.

Unohda kuminauhat ( ja ylätaljat varauksin) - meet joka kerta salilla sen tangon alle ja tartut siihen tankoon rrrrautaisella otteella, jännität koko kropan ja PERKELE vedät sen leuan - aluksi yhden ja jo heti kohta menee 2,3, 4,..... ja nauti kehityksestä!

Kannattaa tsekata Steve Maxwellin kirja Your First Chin-up:

Amazon.com: Your First Chin-Up (Steve Maxwell´s "Your First" Series) eBook: Steve Maxwell, Gudjon Svansson: Kindle Store

Kirjassa on kokonainen treeniohjelma, jonka tavoitteena on saada se ensimmäinen leuanveto. Maxwell esittelee muutaman helpon variaation chin-upista, ja toteaa että kuminauhoilla ja ylätaljoilla ei saa kunnon tulosta leuanvertoa ajatellen.

Toinen zero to hero -ohjelma löytyy AppStoresta: 50 pull ups, jossa on useita lähtötasoja; ensimmäinen taso lähtee nollasta toistosta.

Suurin osa leuanveto-ohjelmista tuntuu lähtevän siitä olettamuksesta, että treenaaja saa tehtyä vähintään yhden toiston.

Jos ei saa alkuun yhtään leukaa, niin silloin voi sitä ylätaljaa kiskoa, koska on hyvä olla ohjelmassa yksi vetävä pystysuuntainen liike - heti kun menee kolme leukaa niin unohda ylätalja ja korvaa se leuanvedoilla, tee kahden/kolmen leuanvedon sarjoja vaikka kolme kappaletta ja jo kohta menee nejäskin jne... ja vielä kerran, unohda ne kuminauhat.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom