Toispuoleista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RisK
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Onko kenelläkään muulla ilmennyt samanlaisia asiaa kuin minulla että esimerkiksi raajojen lihakset ovat erikokoiset ...?
Tai nyt on vain hivenen sattunut silmään että syystä tai toisesta esim.hauikseni ja pohkeeni ovat erikokoiset toiseensa verrattuna.Teen reenejä aivan samoilla toistomäärillä/ tavalla kullekkin raajalla/ lihasryhmälle mutta jostain syystä rasitus ei ole samanlainen niille....en todellakaan ole mikään pikkutarkka mutta olen vain huomannut....pitäskö ehkä toispuoleiselle lihakselle tehdä vähemmän/enemmän toistoja jotta toinen kehittyisi samanlailla....?:confused:

Mulla on myös oikea kätisenä selkeesti isommat lihakset oikeassa kädessä (tai siis vähemmän pienet kuin vasemmassa). Eiköhän sen kanssa pidä vaan elää, ainakaan ite en ole jaksanut stressata sillä että tekisin eri toistomäärän vasemmalle kuin oikealle. Tosin sellaisissa liikkeissä joissa tehdään liikkeet eri aikaan puolillensa teen ensin heikomman eli vasemman puolen.

Lihastasapainossa olevat virheet voivat aiheutua esimerkiksi erimittaisista raajoista. Erimittaiset jalat ovat ainakin itselläni aiheuttaneet kohtuu suuria eroja lihaksistossa eri puolilla kroppaa.

Ilmeisesti oman vaivani korjaamiseen tarvittaisiin erikoispohjallisia tai muuta vastaavaa. Kuitenkin käynti ammattiauttajalla saattaisi helpottaa tilannetta.

nimim. kyllä mä ens viikolla sitten menen

Jup, vaikka itse olen oikeakätinen niin silti vasen hanska merkittävästi noin 5mm paksumpi.

............

Mulla kyllä kaikki raajat on saman pituisia....ja kaikki asennot mulla reeniliikkeissä on aika puhtosia että siinä mielessä en osaa tarkkaa syytä sanoa miksi ihmeessä lihakset kasvaa ruotsalaisesti....:rolleyes:

Minulla on oikea jalka selvästi vasenta vahvempi. Syy on luultavimmin lentopallossa, jossa iskulyöntiponnistuksessa oikea tekee suurimman työn. Epäsuhta ruokkii myös itseään, sillä kun oikea kerran on vahvempi, sitä luontaisesti käyttää enemmän myös muissa kuin ponnistustilanteissa. Pyrin korjaamaan/vähentämään epäsuhtaa punttitreenissä rasittaen molempia jalkoja tasaisesti, jolloin tietysti vasen on se, joka väsyy enemmän.

Mulla vasempi hauis ei jaksa tehdä yhtä monta sarjaa kuin oikea.....jossakin vaiheessa vasurilla meno muuttu hirveeks irvistämiseksi ....:curs: ...kun oikealla menee suht peruslukemilla.....:evil:

Originally posted by RisK
Mulla vasempi hauis ei jaksa tehdä yhtä monta sarjaa kuin oikea.....jossakin vaiheessa vasurilla meno muuttu hirveeks irvistämiseksi ....:curs: ...kun oikealla menee suht peruslukemilla.....:evil:

Mulla ihan sama juttu hauisten kanssa.. :jahas: en tosin siitä kauhiasti ole välittänyt. pyrkinyt vaan tekemään samanmittaset sarjat kummallakin kädellä...

Kuin myös. Merkillistä siinä on se, että vaikka olen vasuri, niin vasen tassu hyytyy pari toistoa aiemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä vasen olkavarsi huomattavasti pienempi mutta esim keskitetty hauiskääntö sujuu silti paremmin vasurilla vaikka teen ensin oikealla. Eli tässä tapaukseesa voima ja koko eivät kyllä ole verrattavissa.

Originally posted by Sumu
Lihastasapainossa olevat virheet voivat aiheutua esimerkiksi erimittaisista raajoista.
Nyt tulkitsen tämän vastaukseksi esittämääni väärin ymmärrettyyn kysymykseeni :"Miten ihmeessä voi treenata alaselkää toispuolisesti?" Tarkoitin, että miten voisin treenata alaselkää toispuolisesti siten, että heikompi puoli vahvistuisi?

Erohan voi tosiaan johtua ei pituisista raajoista. Jos alaselässä on eri kaliiperia lihakset, niin se johtaa aikaa myöten selkärangan vääntymiseen voimakkaampaa lihasta kohti. Että voisin ehkäistä tuon kehityksen, niin tulisi vahvistaa vasemman puolen alaselän lihasta. Ideaa? Vasemman käden maastaveto?:D

Originally posted by Ozzy
Kuin myös. Merkillistä siinä on se, että vaikka olen vasuri, niin vasen tassu hyytyy pari toistoa aiemmin.

Mä oon oikee kätinen, mutta vasurilla tuntuu menevän hauisliikkeet paljon kevyemmin :rolleyes:

Originally posted by -ö-
Nyt tulkitsen tämän vastaukseksi esittämääni väärin ymmärrettyyn kysymykseeni :"Miten ihmeessä voi treenata alaselkää toispuolisesti?" Tarkoitin, että miten voisin treenata alaselkää toispuolisesti siten, että heikompi puoli vahvistuisi?

Erohan voi tosiaan johtua ei pituisista raajoista. Jos alaselässä on eri kaliiperia lihakset, niin se johtaa aikaa myöten selkärangan vääntymiseen voimakkaampaa lihasta kohti. Että voisin ehkäistä tuon kehityksen, niin tulisi vahvistaa vasemman puolen alaselän lihasta. Ideaa? Vasemman käden maastaveto?:D

En itseasiassa vastannut kysymykseesi, vaan kommentoin threadin aihetta yleisesti.

RisK:
Se ero raajojen pituudessa ei välttämättä ole ns. silmällä havaittavissa. Itseltäni sen jalkojen eripituisuuden huomaa vasta ilman vaatteita tarkasti katsottaessa. Mutta mikäli olet varma, että raajasi ovat ns. saman pituiset, niin sitten en valitettavasti osaa auttaa.

Tuolla erolla en nyt sitten tarkoita mitään marginaalista 0,1mm eroa, joka varmasti jokaisella on.

Itellä on toiminu tohon hyytymiseen; Olen oikeakätinen ja oikea käsi on vahvempi kuin vasen, niin kaikki yhdelläkädellä tehtävät liikkeet aloitan aina heikommalla kädellä.

Originally posted by -ö-
Että voisin ehkäistä tuon kehityksen, niin tulisi vahvistaa vasemman puolen alaselän lihasta. Ideaa? Vasemman käden maastaveto?:D

Sulla on vissiin oikea jalka hieman pidempi kuin vasen. Siitä seuraa toi vasemman puolen heikkous.

Mene yksityiselle lääkärille ja röntgenillä (tai vastaavalla) otatat millimetrin tarkkuudella raajojen pituuseron selville. Sen jälkeen menet mielellään johonkin urheilijoiden vaivoihin erikoistuneeseen liikkeeseen ja pyydät sieltä sopivat pohjalliset.

Sitten vaan keskityt seuraavissa treeneissä siihen tekniikkaan vedoissa ja kyykyissä.

Erikokoiset selkälihakset tulee useimmiten sen takia, että tekee maastavedot aina ristiote samoin päin. Mulla on käsissä vielä pieni kokoero vuodenvaihteen aikaisen käsimurtuman jäljiltä. Rintalihakset kans vaikuttaa erikokoisilta. En kyllä rupea mitään erikoisliikkeitä vääntämään toispuolisesti, luotan, että kyllä ne siitä kasvaa.

Onko kenelläkään muulla ilmennyt samanlaisia asiaa kuin minulla että esimerkiksi raajojen lihakset ovat erikokoiset ...?
Tai nyt on vain hivenen sattunut silmään että syystä tai toisesta esim.hauikseni ja pohkeeni ovat erikokoiset toiseensa verrattuna.Teen reenejä aivan samoilla toistomäärillä/ tavalla kullekkin raajalla/ lihasryhmälle mutta jostain syystä rasitus ei ole samanlainen niille....en todellakaan ole mikään pikkutarkka mutta olen vain huomannut....pitäskö ehkä toispuoleiselle lihakselle tehdä vähemmän/enemmän toistoja jotta toinen kehittyisi samanlailla....?:confused:

Sä oot kuule niin kevyt vielä (74 kg/182cm) että ne toispuoleisuudet tasoittuu kun saat lisää lihasta. Eli ei syytä huoleen, keskity treeniin täysillä ja SYÖ!! Ja ne voimaerot tasoittuu myös, joskus punttailua aloittaessa oli ongelmia että vasuri väsyi ensin mutta nykysin rauta kyllä kulkee tasatahtia.

Re: Re: Toispuoleista

Originally posted by Kalju
Sä oot kuule niin kevyt vielä (74 kg/182cm) että ne toispuoleisuudet tasoittuu kun saat lisää lihasta. Eli ei syytä huoleen, keskity treeniin täysillä ja SYÖ!! Ja ne voimaerot tasoittuu myös, joskus punttailua aloittaessa oli ongelmia että vasuri väsyi ensin mutta nykysin rauta kyllä kulkee tasatahtia.

Tota itekin funtsin, että eka hankitaan massaa kunnolla, sitten keskitytään yksityiskohtiin, jos niihin tarvitsee keskittyä

Originally posted by -ö-
Alaselän suorissa lihaksissa eroa. Miten ihmeessä voi treenata alaselkää toispuolisesti?

Jalkojen pituusero, suomalaisista yli puolella on alaraajojen epäsymmetriaa luiden pituuksissa, ja tämä heijastuu alaselkään vastakkaiaselle puolelle, tulee enemmän lihaa, kireyttä ja kipua. Keho on ketju dominoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom