Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselläni on vasuri (siis käsi) huomattavasti vahvempi vaikka olen ihan oikeakätinen. Homma on kai hermostosta kiinni, koska vasuri ei ainakaan ole isompi. Vasuri vaan tuntuu toimivan hyvin ja puhtaasti kun taas oikeassa tulee särkyä ja vastaavaa aika ajoin. Itse pystyn vetämään leukaa noin 15 cm vasurilla kun taas oikealla ei tahdo kunnon "comedown" tai laskeutuminen (negatiivinen yhden käden leuka) onnistua.Timba79 sanoi:Mutta minä kun teen varastohommia ja jonkinverran on tota hyllyyn/hyllystä nostamista niin huomasin, että teen sen nostotyön aina vasurilla ja oikee tekee tarkkuutta vaativan osion, eli ohjaa laatikon paikalleen, siis jos kyseessä on sellanen esine/laatikko joka hyvin yhdellä kädellä nousee. Tästä johtuen vasen puoli on vahvempi ja olenkin tarkotuksella koittanut tehdä tän työn välillä päinvastoin ja ihan hyvi on "voimasuhteita" tasottanut.
repeh sanoi:Tarkistappa selkärankasi. Itselläni on kierteinen skolioosi, joka aiheuttaa erilaisen liikkuvuuden eri puolille ja sen että oikea olkapää roikkuu edessä alhaalla. Tästä syystä oikea rintalihas ei saa oikein missään asennossa tai liikkeessä kunnon venytystä. Ja laahaa siis koko ajan kehityksessä perässä. Esim. penkkipunnerruksessa ojentaja ja etuolkapää kompensoivat sen että rintalihas roikkuu velttona noston aikana. Selkäpuolella taas oikea latsi saa enemmän kyytiä mm. ylätaljassa. Jos vika on tässä, on selkärangan mutkia koitettava oikoa, mutta siihen tarvitsee pätevän asiantuntijan. Sellaisen joka mittaa liikkuvuudet ym.
Ämmbee sanoi:Itselläni on vasuri (siis käsi) huomattavasti vahvempi vaikka olen ihan oikeakätinen. Homma on kai hermostosta kiinni, koska vasuri ei ainakaan ole isompi. Vasuri vaan tuntuu toimivan hyvin ja puhtaasti kun taas oikeassa tulee särkyä ja vastaavaa aika ajoin. Itse pystyn vetämään leukaa noin 15 cm vasurilla kun taas oikealla ei tahdo kunnon "comedown" tai laskeutuminen (negatiivinen yhden käden leuka) onnistua.
Timba79 sanoi:Mutta minä kun teen varastohommia ja jonkinverran on tota hyllyyn/hyllystä nostamista niin huomasin, että teen sen nostotyön aina vasurilla ja oikee tekee tarkkuutta vaativan osion, eli ohjaa laatikon paikalleen, siis jos kyseessä on sellanen esine/laatikko joka hyvin yhdellä kädellä nousee. Tästä johtuen vasen puoli on vahvempi ja olenkin tarkotuksella koittanut tehdä tän työn välillä päinvastoin ja ihan hyvi on "voimasuhteita" tasottanut.
Heavy-rock sanoi:Mikäli tähän vielä tulee pientä virhettä liikkeissä, niin helpostihan varmaan se vaikutus tehostuu. Eli vahvenpi kohta tavallaan karkaa. Paras lääke kaiketi tosiaan on opetella molempikätiseksi ja aloittaa treeni hiekommalla.
PorinKarhu sanoi:Mikäs se asiantuntija tarkemmin on mistä semmosen löytäs. Musta tuntuu et olis samat "oireet" ku sulla tai sit oon vaan vainoharhanen. Ja mitä sille sitten tehdään. Jotain harjoituksia vai mitä???
Timba79 sanoi:mulla on oikea olkapää alempana kun vasen, eron huomaa kohtis hyvin, mitään vaivaa tämä ei aiheuta missään suhteessa, on vaan ikävän näköstä, en oikeen tiedä että mikä tähän auttas, on vaan aina ollut niin eli rakenteellinen juttu. Onkohan kohtalontovereita??
Timba79 sanoi:Toi koulureppu on muuten varmaan valtaosalla niin, että kantaa toisella olalla ja ne joskus painaa ihan mukavasti. Väkisinkin näkyy ainakin jonkinverran ja varsinkin varmaan silloin jos ei mitään punttia harrasta. Senkin oppii kantaan vähän vuoronperään eri puolilla kun vaan alussa vähän kiinnittää huomiota. Ja näitä juttuja on muuten paljon...
Gyrmy sanoi:Totta, huomannut että aina melkein tulee suosittua jompakumpaa puolta tietyissa töissä ja askareissa.. Olenkin yrittänyt tasapainoittaa, mutta mietin että kirisiköhän oikea vasemman kiinni jos kanniskelisi 20kg:n reppua ympäriinsä jonkin aikaa :lol2:
Ämmbee sanoi:Itselläni on vasuri (siis käsi) huomattavasti vahvempi vaikka olen ihan oikeakätinen. Homma on kai hermostosta kiinni, koska vasuri ei ainakaan ole isompi. Vasuri vaan tuntuu toimivan hyvin ja puhtaasti kun taas oikeassa tulee särkyä ja vastaavaa aika ajoin. Itse pystyn vetämään leukaa noin 15 cm vasurilla kun taas oikealla ei tahdo kunnon "comedown" tai laskeutuminen (negatiivinen yhden käden leuka) onnistua.