Tohtori Tolosen E-EPA 500 mg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helga
  • Aloitettu Aloitettu

Helga

Team SportLife
Elikäs käyttääkö kukaan pakkislainen tätä tuotetta ? Maksaako maltaita?

Mitä kalaöljyvalmisteita muuten käytätte? Itsellä on mennyt omega-3 Lysi ja nyt Pirkan omega3. Havaitsin vasta nyt, että tuo Pirkan tavara on aika "heikkolaatuista", myöskään Möllereissä ei EPA/DHA -pitoisuus ollut kovin korkea, Lysissä kohtuullinen (noin 70 %). Kävin nimittäin apteekissa vakoilemassa :) Tolosessa pitoisuus on 85 %.

Miksi sitten kiinnostuin tästä nyt? Siksi, että 2 vuotta sitten HDL-kolesterolini oli 2,15. Nyt 1,68. Kaksi vuotta sitten en syönyt näin siististi, tosin en syönyt lihaa ja kala kului reippaasti ja aerobista liikuntaa tein nykyistä runsaammin. Alkoholin kulutus on pysynyt kuta kuinkin samoissa. Laskin, että rasvoja saan päivässä n. 50 g ja näitä hyviä rasvoja ilmeisesti liian vähän (kalaöljykapselien lisäksi 20(-30 g) kylmäpuristettua rypsiöljyä ja 10 g lesitiiniä) ja huonoja liikaa, koska LDL oli noussut 2->2,1. Toisaalta triglyseridit laskeneet 0,8->0,45 johtuen varmasti ruokavalion kokonaisrasvamäärän vähenemisestä. Lihasta olen varmasti huonoja rasvoja saanut, joita 2 vuotta sitten en saanut.

Että mietinpä vain auttaisiko vaihtaa vahvempaan kalaöljytuotteeseen? Kalaa ainakin voisin ruokavalioon lisätä. Meni heti aloitusposti :offtopic: Ja tämä on todellakin sitä hifistelyä. Yrityksenä olisi siis hilata tuo HDL takaisin ylös. Pihvien popsimisen ainakin voisin lopettaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helga sanoi:
avaitsin vasta nyt, että tuo Pirkan tavara on aika "heikkolaatuista"
Kumpi Pirkan kalaöljy, siitä kun löytyy kahta erilaista, toinen Omega-3-kalöljy ja toinen muistaakseni pelkkä kalaöljy. Näistä ensimmäisessä on paremmat arvot.

Juu syksystä saakka nuita on tullut syötyä. Hintaa en kyllä muista tarkkaan mutta kalliita näin opiskelijalle. Oisko tuo 120 kapselin pkt ollut n. 40e, eli kahdeksi kuukaudeksi tavaraa.

Mukavia käytössä, sillä eivät todellakaan aiheuta ällö- röyhtäyksiä. Tuosta aivoveriesteen läpäisevyydestä.. Saattaa olla että kuvittelen mutta mielestäni asiat jäävät helpommin mieleen, tai sitten olen vain käyttänyt tänä talvena enemmän päätäni :D kohta ylikunnossa... :lol2:

Näiden lisäksi olen napsinut karnosiinia (carno-tabs) 400mg päivässä (myös n. 40e/2kk). Ei noista ainakaan haittaa ole.. Nukun mielestäni paljon sikeämmmin (en heräile yöllä) ja unen tarve on itseasiassa vähentynyt lähes tunnilla/ yö.

Olen käyttänyt tuota epa 500:sta vuoden verran. Hankala arvioida miten vaikuttaa verrattuna ennen popsimiini Pirkan kalaöljyihin. Vaihdoin kun lääkäri suositteli. Pitäisi auttaa paremmin mm. nivelkipuihin, mielialaan ja aivotoimintaan. Itse kärsin nivelsairaudesta ja tauko epassa pahensi kipuja, joten en uskalla lopettaakaan.

Olen tykännyt siitä, ettei tämän kapselin jälkeen tule kamalia röyhtäyksiä kuten Pirkan tms jälkeen tuli. Olen jopa saanut vastahakoisesti pillereihin suhtautuvan miehenikin syömään näitä kun jälkikäteen ei kala maistu koko ajan suussa. Yritin aluksi syöttää hänelle vähän halvempia epamar-kalaöljyjä, huonoin tuloksin, heh.

Kalliita tosin ovat jos vertaa tavan kalaöljyihin. Mutta elämä on :)

Moro,

Ite olen käyttänyt mölleriä, epamaria ja kalavitaa. Kapseleina kaikki sillä nestemäisestä litkusta on jäänyt :urjo: muistot lapsuudesta :hyper: Kalavitassa 430mg EPA ja 290 DHA. Purkki maksaa alle 10€. Toki oliivi- ja rypsiöljy menee edelleen lusikalla alas, eikä oo herkkua

Vitamar kalaöljyä...ei kapseleita, vaan pullokamaa...2 ruokalusikallista / vrk tulee nykyisin otettua...samalla saa A, D ja E-vitamiinitkin.

10ml = n. 1 ruokalusikallinen sisältää. EPA 1300mg DHA 1000mg...eli varsin tuhtia kamaa.

Kalahan se olisi parasta rasvahappojen lähdettä, jos ne eivät sisältäisi niin paljon erinäisiä ympäristömyrkkyjä...eli kalaa kannattaa syödä mutta kohtuullisesti...ikävä kyllä. :(

Saiminen sanoi:
Oisko tuo 120 kapselin pkt ollut n. 40e

31,50€ maksoin. Kaksi pakettia tilasin niin sain ne ilmaiseksi kotiinkuljetettuina. Pirkkaa olen tätä ennen käyttänyt pari vuotta. Röyhtäisyt ovat tosiaan poissa mutta eipä ne mua ainakaan kauheesti haitannu :) Muita eroja en ole esim. oppimisessa, keskittymiskyvyssä tms huomannut. Yhtä huonosti se TKK:n matikka menee nykyäänkin :D
Painoa lähti mystisesti kilo ja vyötäröltä katosi 2cm (muut mitat samat) lyhyessä ajassa. Kaikki muu (treeni, lepo) on pysynyt samana paitsi että vaihdoin E-EPA:aan ja aloitin kromin ja runsaamman protskun käytön. Jatkan samaan malliin ja katson miten käy. Voi olla ihan random heilahteluakin.

Mulla on ollut käytössä juuri Pirkan omega-3, ei se kalaöljy. Olen ymmärtänyt, että nämä valmisteet, jotka sisältävät kalaöljyn lisäksi A-, D- ja E-vitamiinia ovat yleisesti ottaen huonolaatuisempia = sisältävät EPA/DHA:ta liian vähän + päälle vielä ympäristömyrkkyjä tms.

Tuon kalan kanssahan se on niin, että kaksi kala-ateriaa viikossa on terveellistä, mutta jos määrä tuosta lisääntyy, niin haitat menevät terveyshyötyjen ohitse. Ehkä itsellänikin runsaan kalan puputuksen vuoksi silmät alkoivat kala-kasvissyöjänä kiiltää pimeässä ;)

Eivät nuo Toloset ihan mahdottoman hintaisilta kuulostaneet, joten täytyypä heti huomenissa pari laatikkoa niitä hakea. Laatu (ja elämä :)) on kallista. Jotkut psykiatrit muuten määräävtä tätä E-EPAa masennuksen hoitoon.

Miksi vitamiineja sisältävät olisivat huonompilaatuisia? Lähinnä noiden ympäristömyrkkyjen kannalta, eikö ne myrkyt kuitenkin tule niistä kaloista ja siten kaikkiin valmisteisiin? Vai tehdäänkö niitä eri tavalla tai eri kaloista?

astro sanoi:
31,50€ maksoin. Kaksi pakettia tilasin niin sain ne ilmaiseksi kotiinkuljetettuina.

mistä tilasit? (vai saiko tällä nyt puhua näistä) Löysin viimeisimmän kuitin, 37e/pkt maksoin näemmä itse viimeksi.. Samahan noita ois tilata kerralla enemmänkin kun tulee syötyä :)

Helga sanoi:
Olen ymmärtänyt, että nämä valmisteet, jotka sisältävät kalaöljyn lisäksi A-, D- ja E-vitamiinia ovat yleisesti ottaen huonolaatuisempia = sisältävät EPA/DHA:ta liian vähän + päälle vielä ympäristömyrkkyjä tms.
Tuo vitamar on käynyt jonkinlaisen "kasvon kohotuksen" lävitse...sillä sen päiväannoksen eli 10ml:n EPA pitoisuus on noussut 781mg ==> 1300mg ja DHA pitoisuus taasen pysynyt lähes samana 965mg ==> 1000mg
Vaikuttaisi, että tekoprosessiin olisi lisätty myös tislaus...tiedä häntä :rolleyes:

Mä oon käyttäny Triomega-kapseleita. Niissä on 70% painosta omega-3:sta ja tästä 50% EPA ja 35% DHA (toi jäljelle jäävä 30% massasta on kapselin gelatiinia...). Purkillinen näitä maksaa 12€ ja painoa tälle kertyy 85g (= 120 kapselia).

Noissa ei ole tippaakaan A- ja D-vitamiinia, joten noita voi popsia ihan vapaasti. Itse vedän noita päivässä 12kpl. Eli hintaa tule ruhtinaalliset euro päivässä noille öljyille. :D

Saiminen sanoi:
mistä tilasit? (vai saiko tällä nyt puhua näistä) Löysin viimeisimmän kuitin, 37e/pkt maksoin näemmä itse viimeksi.. Samahan noita ois tilata kerralla enemmänkin kun tulee syötyä :)

Googlettelin niin Verkkoapteekki.fi näytti tuohon 31,50 hintaan myyvän. Tuskin apteekit on pakkiksen kilpailijoita, niin voi tuon mainita :)

Aikaisemmin tuo E-EPA on ollut muistaakseni kauhean hintaista, jotain tyyliin 25€ per 60 kapselia. Tuolla 31,50 hinnalla voisi jo 120 paketin kokeilla.

Tosin Vitamarissa ja muissa saa yli 2g EPA/€, mutta tuo E-EPA:n 1,9g EPA/€ alkaa olla jo hyvää hintalaatusuhdetta tuollakin mittarilla.

Tolosen E-EPA:ssa on ollut hurjia hintaeroja ainakin täällä Oulussa. Jossain päivittäistavarakaupoissa hinta on hiponut 30 euroa, halvin tuli vastaan Kärkkäisellä, muistaakseni 21 euroa. Mutta ei, en ole silti raaskinut ostaa itselleni vaikka varmasti olisi ollut hyvä esim. mielialalle pimeän talven aikana.

Tyydyn edelleen Pirkkaan, vaikka se taatusti on epäpuhtaampaa kuin Tolosen farmaseuttinen EPA. Otan niitä A- ja D- vitaminoituna 2 kpl, ja jos tarvetta on isommalle annostukselle, siihen lisäksi niitä vitaminoimattomia. Tunnetustihan ainakin alkuvaiheessa suurin hyöty saadaan suurilla annoksilla, tästä voi lukea lisää ainakin Tolosen sivuilta :jahas: .

Ja kyllä, tulee se kalanmaku minunkin suuhuni aina silloin tällöin... Muutenkaan en ole mikään hakki pillereitä popsimaan.

Lainaan vähän tätä thrediä.. Osaisiko kukaan sanoa varmuudella sisältääkö käyttämäni Vitaplex Omega-3 kapselit E-vitamiinia (tai muutakaan ylimääräistä)?

Ongelma on näet siinä, että tuttu tuo mulle ilmaiseksi omegat kun asuu norjassa (siellä eivät maksa juuri mitään, about 4e purkki) ja kun purkki on norjaksi en pysty täysin purkamaan tota salakoodia purkin kyljestä. Etiketissä näet lukee "Naturlig fiskeolje med naturlig vitamin E (som antioksidant)", mutta tuoteselosteessa ei mainita yhtään mitään E-vitamiinin pitoisuudesta:
"Näringsinnhold pr. 2 kapsler
energi 10 kcal
karbohydrater (sukkeralkoholer) 120mg
protein 264mg
fiskeolje 1000mg
EPA 160mg
DHA 110mg

Ingredienser:
Fiskeolje, gelatin, glyserol, tokoferoler (som antioksidant)"

googlettamalla tämä tokoferoli kääntyisi suoraan E-vitamiiniksi. löytyykö vastaavaa tuotetta suomesta ja onko siinä mainittu mitään asiasta?

Helga sanoi:
Elikäs käyttääkö kukaan pakkislainen.

Mikäli haluat muuttaa LDL/HDL-suhdetta mahdollisimman nopeasti oikeaan suuntaan, pellavansiemenöljy ja rypsiöljy on tossa paras vaihtoehto.

Mä aloin viime syksynä pitää huolta tarkasti rasvan saannista joka päivä....eli sellanen 0.5 dl tulee kuumentamatonta rypsiöljyä päivittäin nautittua ja siihen tosiaan noi pirkka kalaöljykapselit/omega3:t päälle.

Vaikutus on ollut aika huima....atooppinen iho ja mm. ADHD-oireet lieventyivät selkeästi.
-------

Söin myös yhden ison paketin tota E-EPAA. Jos rahaa olis niin kyllä toi E-EPA on parempaa kuin pirkat.

Raskasmetalleja ja ympäristömyrkkyjä noista kalaöljyistä kyllä varmasti löytyy, varsinkin jos niitä ei suodateta kuten E-EPA:lle tehdään.

Suodattaminen vie myös sitä kalan makua.

exitusletalis sanoi:
Lainaan vähän tätä thrediä.. Osaisiko kukaan sanoa varmuudella sisältääkö käyttämäni Vitaplex Omega-3 kapselit E-vitamiinia (tai muutakaan ylimääräistä)?

Ongelma on näet siinä, että tuttu tuo mulle ilmaiseksi omegat kun asuu norjassa (siellä eivät maksa juuri mitään, about 4e purkki) ja kun purkki on norjaksi en pysty täysin purkamaan tota salakoodia purkin kyljestä. Etiketissä näet lukee "Naturlig fiskeolje med naturlig vitamin E (som antioksidant)", mutta tuoteselosteessa ei mainita yhtään mitään E-vitamiinin pitoisuudesta:
"Näringsinnhold pr. 2 kapsler
energi 10 kcal
karbohydrater (sukkeralkoholer) 120mg
protein 264mg
fiskeolje 1000mg
EPA 160mg
DHA 110mg

Ingredienser:
Fiskeolje, gelatin, glyserol, tokoferoler (som antioksidant)"

googlettamalla tämä tokoferoli kääntyisi suoraan E-vitamiiniksi. löytyykö vastaavaa tuotetta suomesta ja onko siinä mainittu mitään asiasta?

E-vitamiinia se on. Antioksidanttina se E-vitamiini taitaa edistää sitä öljyn säilymistä.

maximillian sanoi:
Mikäli haluat muuttaa LDL/HDL-suhdetta mahdollisimman nopeasti oikeaan suuntaan, pellavansiemenöljy ja rypsiöljy on tossa paras vaihtoehto.

Pellavansiemenöljystä olen kuullut että olisi varsin huonosti imeytyvää tuo omega 3 siinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom