Tikiviteokamerat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Mitä mieltä pakkotoiston ammattilaise ovat PANASONIC NVGS27 -kamerasta?

Tuo on tällä hetkellä gigantissa tarjouksessa hitusen alle 400euroon.
30 kertainen optinen zoomi.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...27&includepage=inc/product_item_specification

Tässä speksit.

Kannattaako tuota ostaa?

Itse, kun en kameroista tiedä yhtikäs mitään niin toivon, että joku teistä voisi opastaa tämän oston kanssa.

Jäänkö kenties kaipaamaan joitain ominaisuuksia?

Kyllähän tuota kehutaan, mutta mikä on raadin lopullinen sana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika oudot speksit videokameralle:rolleyes:

Kait se hommansa hoitaa perus- hinnat- alkaen kamerana. Itellä on Canonin 400€ perus malli ja on toiminu niinkuin pitääkin. Joku voi sanoo, että ihan paska kun ei ole Dv in liitäntää. (Editoitu filmi takaisin kameraan) Sillä mitään normi sunnuntaikuvaaja mitään tee imo.

Liitteet

• ScreenHunter_1.jpg
    ScreenHunter_1.jpg
    14,9 KB · Katsottu: 148
Kumm4ri sanoi:
Aika oudot speksit videokameralle:rolleyes:
Mietin aivan samaa, että mitähän helvettiä.

Kai se nyt vain virhe on? :D

Tietääkös kukaan muu kamerasta/kameroista mitään?

trebla sanoi:
Varmasti ihan kelpo kamera. Itse en ostaisi tuon dv-in liitännän puuttumisen takia. Halvemmallakin tuon kyllä saa, esim Pixmaniassa 312e.

Mitäpä tuolla DV-IN liitännällä edes tekee? voihan sen tiedoston siirtää tietokoneelle ja polttaa vaikka levylle?

Viimeisiä sanoja ennenkuin käyn pistämässä rahat pöytään? :D

Minkäslaista kuvanlaatua tuolta uskaltaisi odottaa?

Itsekin olen ostamassa videokameraa, ja alaa paremmin tuntevien kanssa keskusteltuani tulin siihen tulokseen, että kamerassa tulisi olla vähintään 1 megan kenno, jotta kuvan laatu olisi hyvä myös hämärässä kuvattaessa. Lisäksi siinä tulisi olla 16:9 tallennus. Mietipä noita ominaisuuksia ennen kuin ostat...

Lasileuka sanoi:
Itsekin olen ostamassa videokameraa, ja alaa paremmin tuntevien kanssa keskusteltuani tulin siihen tulokseen, että kamerassa tulisi olla vähintään 1 megan kenno, jotta kuvan laatu olisi hyvä myös hämärässä kuvattaessa. Lisäksi siinä tulisi olla 16:9 tallennus. Mietipä noita ominaisuuksia ennen kuin ostat...

Tuossa on 800.000 joten pienestä jää kiinni. En usko, että tuolla on vielä vaikutusta?

Kerroppa lisää tuosta 16:9 tallennuksesta?

Orava sanoi:
Kerroppa lisää tuosta 16:9 tallennuksesta?

Se kuva menee suoraan aitoon 16:9 tallennukseen, joten se näkyy sitten laajakuvatelevisiossa aidosti tuossa suhteessa, ei venytettynä eikä palkkien avulla supistettuna.

J_mp sanoi:
Se kuva menee suoraan aitoon 16:9 tallennukseen, joten se näkyy sitten laajakuvatelevisiossa aidosti tuossa suhteessa, ei venytettynä eikä palkkien avulla supistettuna.

Juu, laajakuva on nykyään kiva olla, esim. Sony HC42 kamerassa on laajakuva (ja myös se DV-In...)

Tuossa Panasonicissa ei ollut myöskään AV-In liitäntää. Itse olen tuota tarvinnut kun kopioin vanhoja VHS kasetteja tai osia niistä

Itsekin olen ostamassa videokameraa, ja alaa paremmin tuntevien kanssa keskusteltuani tulin siihen tulokseen, että kamerassa tulisi olla vähintään 1 megan kenno, jotta kuvan laatu olisi hyvä myös hämärässä kuvattaessa.

Tuolla kennon pikselimäärällä ei ole mitään tekemistä videon kuvanlaadun tai hämäräkuvauksen kanssa. Sillä on merkitystä ainoastaan kameralla otettavien STILL- kuvien laatuun ja resoluutioon.
Jos aikoo jotain osviittaa saada hämäräkuvauksen laadusta, niin täytyy katsoa kennon fyysistä kokoa.

Mitäpä tuolla DV-IN liitännällä edes tekee? voihan sen tiedoston siirtää tietokoneelle ja polttaa vaikka levylle?

Totta voi sen siirtää koneelle ja sitten vaikka DVD- levylle. Yksi tunnin kasetti vie reilut 13 Gigaa kovalevyllä. Aika ikävä pätkiä sitä osiin ja poltella monelle levylle. Eli jos haluaa editoidun materiaalin alkuperäisellä laadulla jonnekkin talteen, niin DV- in on ainoa järkevä vaihtoehto. Toki videon voi pakata Mpeg muotoon jolloin DVD:lle mahtuu vaikka yli tunti tavaraa, mutta sitten se ei enää ole laadultaan yhtä hyvää.

Tuolla lisää perusasiaa digivideosta: http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/Videokamera

EDIT: Ja itse alkuperäiseen kysymykseen vastaus... Panasonic tekee yleisesti ottaen laadukkaita kameroita. Eli kyseinen kamera on varmasti hyvä ostos omassa luokassaan. Sitten, jos on valmis maksamaan enemmän niin saa lisää ominaisuuksia mm. sen DV- in liitännän.

DVD kamertakin rupeaa olemaan ihan varteen otettavia vaihtoehtoja nykyään. Vaikka kuvan laatu ei ole ihan niin hyvää kun DV-kamerassa, niin kuvatun materiaalin katselu ja levittäminen on ainakin tosi helppoa. Kyllähän noi hinnat on vielä aika korkeat. Mutta eipähän tarvi tuskailla piuhojen ja liittimien kanssa, kun dvd käy suoraan soitiimiin ja pc:iin.

Back
Ylös Bottom