Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
^ HP Probook 450 tämä on, en tiedä onko nyt sitten semmoinen 5 euron markettikampe mutta normi surffailussa ja office ohjelmien käytössä selkeästi hitaampi ja tahmaisempi käyttää kuin halpis Chromebook. Koneeseen ei ole asennettu mitään muuta käyttiksen lisäksi kuin office paketti ja joku tietoturvasetti firman toimesta.
Intel Core i5-6200U prosessori, 8Gt muistia ja SSD levy.

Joxuz: sen 24 vuotta mitä windowsia on tullut käytettyä, kyllä se aika monesti on ihan käyttis ollut joka on temppuillut, ei ne niitä huvikseen päivitä helvetinmoisella tahdilla virheitä korjaten.

Tämä on vaan henkilökohtainen mielipide kun kerkesi tottumaan sujuvaan toimintaan, äkkiäkös tähän taas tottuu :love:

No jotain on vialla jos tuolla setupilla tahmaa. Tärkeimpänä komponenttina SSD -levy (jos siellä oikeasti sellainen on...). Äärimmäisen harvinaista ollut aikalailla jo Windows 2000 -ajoista, että ongelma olisi itse käyttöjärjestelmässä. Kaikkea minkä ihminen on koodannut päivitetään, varsinkin kun koodirivien määrä mitataan kymmenissä miljoonissa riveissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika epätodennäköisenä pitäisin että kusettaisivat niin että SSD levy olisi korvattu tavallisella, windows näyttää levyn speksit ja sen mukaan se myös on SSD.
Mä en ole muutamaan vuoteen jaksanut säätää koneiden kanssa, ihan tarpeeksi näitä on ruuvattu aikoinaan. Arvostan sitä että otan koneen paketista ja se toimii moitteettomasti ja tähän olinkin jo tottunut Chromen kanssa, nyt mennään tällä masiinalla ja katsellaan taas sitten seuraavan koneen kohdalla että mitä laitetaan.

Tuli uusi työkone vanhan varastetun tilalle. Uusi kone piti saada nopeasti joten ei ollut aikaa odotella viikkoja. Tästä johtuen muut koneen speksit täyttyivät, paitsi kiintolevy joka on vaan 256gb. Tämä on jo perusohjelmien jälkeen aivan täynnä.

Nykyään nuo sd-kortit ovat pudottaneet hintaa aika hyvin joten esim 256gb tai 512gb muistikortteja saa järkevään hintaan. Miten tuollainen toimisi tiedostojen varastona? Tarkoitus olisi pitää tuo kortti koko ajan läppärissä. Toimivatko nuo kortit tuollaisessa jatkuvassa käytössä?

Mikähän helvetti mahtaa nyt tietokoneessa olla? Kyseessä siis windows 8 käyttöjärjestelmä ja selaimena google chrome. Nyt alkoi netissä selaimessa heittämään auki popup mainosikkunoita jatkuvasti. Melkeen joka sivulla aukaisee ikkunan ihan sama mitä klikkaa. Tekee tätä nyt kokoajan alkaa hermot hiukan menemään Avira ei löytänyt ainakaan koneesta mitään epäilyttävää.

Mikähän helvetti mahtaa nyt tietokoneessa olla? Kyseessä siis windows 8 käyttöjärjestelmä ja selaimena google chrome. Nyt alkoi netissä selaimessa heittämään auki popup mainosikkunoita jatkuvasti. Melkeen joka sivulla aukaisee ikkunan ihan sama mitä klikkaa. Tekee tätä nyt kokoajan alkaa hermot hiukan menemään Avira ei löytänyt ainakaan koneesta mitään epäilyttävää.

Ootko asentanu jonkun toolbarin tms. "apuohjelman"? Lataappa vaikka Malwarebytesin Anti-Malware ja aja se.

Jopa osassa "hyviä softia" on checkattuna toolbarin asennus kun sellaisen asentaa. Eli tavallaan tietämättäkin on voinut toolbarin asennella.
Muistaakseni jopa Java tekee sen nykyään.

Toi malwarebytes poisti kasan paskaa tuolta, mut silti sama ongelma edelleen. En oo tietääkseni mitään toolbareja asennellu. Mistä noi näkee? Alkaa menee hermot pikkuhiljaa, ku ei tätä voi näin käyttää ollenkaan

Aple kysymys. Aplen konetta ei ole mulla aikaisemmin ollut. Uusi macbook air ostettu. Kun laitan muistikortin koneeseen, niin mitään ei tapahdu. Mistä sen muistikortin saan avattua? Ei se näy missään. USB muisti taas tulee heti tohon työpöydälle näkyviin ja näkyy tossa finderissä. Muistikortti toimii ihan ok windows koneessa. Onko tämä ylihinnoiteltu aplen kannettavat jo valmiiksi rikki? Mikä kikka tässä pitää tehdä että muistikortin tiedot näkyy?

Se on vaan omppu :D Ei vaan, meni aikoinaan kans maku omppuun ja juuri Airiin, kun ei sen kanssa leikkimisestä tullut mitään samaan aikaan kun muuten käytössä oli Winukka PC. Se muistikortit pitää ainakin alustaa oikeaan formaattiin, en muista enään mikä se formaatti oli, mutta joku temppu siinäkin oli muuten kortille ei voinut kirjoittaa, vain vaan lukeminen onnistui.

Joku apple-mies saa kertoa, mistä se kortti löytyy. Ei itse enään muista. Eikö siellä ollut joku tallennustilat tai vastaava paikka.

Näköjään tässä Airissa ei oikeen menekkään kaikki ihan loogisesti. Järjestälämätiedoissa sanotaan että koneessa ei ole sisäistä kortinluijaa. No kyllä se lukija nyt vaan tossa kyljessä on!

Eipä oo vieläkään korjaantunu toi. Nyt on aviralla, malwarebytesin ohjelmalla ja spybotilla skannattu kone ja korjattu niitten löytämät jutut, mut sama paska jatkuu edelleen. Onko jotain vinkkejä vielä vai meneekö formatoinniks?

Eipä oo vieläkään korjaantunu toi. Nyt on aviralla, malwarebytesin ohjelmalla ja spybotilla skannattu kone ja korjattu niitten löytämät jutut, mut sama paska jatkuu edelleen. Onko jotain vinkkejä vielä vai meneekö formatoinniks?

Itsellä lähteny jus tollaset tartunnat tuolal pois, todella yksinkertainen ohjelmaltaan mutta toiminu. Siis adwcleaner: http://www.download.fi/tietoturva/haittaohjelmien_poisto/adwcleaner.cfm (linkin saa poistaa, jos ei saa olla)

Raportoi,että lähtikö tolla pois.

Kokeilitko Jali tuota chrome cleanup toolia?
Vaikutti niin pommilta toi koko reimage ohjelma, et en lähteny ees lataamaan sitä. Edelleen tekee samaa hommaa. Onkohan nyt oikeesti noin, ettei noi ohjelmat mukamas löydä tästä koneesta mitään vikaa, mut silti jotain ylimäärästä on. Asensin selaimenki jo uusiks, mut ei mitään vaikutusta.

Vaikutti niin pommilta toi koko reimage ohjelma, et en lähteny ees lataamaan sitä. Edelleen tekee samaa hommaa. Onkohan nyt oikeesti noin, ettei noi ohjelmat mukamas löydä tästä koneesta mitään vikaa, mut silti jotain ylimäärästä on. Asensin selaimenki jo uusiks, mut ei mitään vaikutusta.

Missähän sä oot seikkaillut? Tuo on on googlen support ja heidän ohjelmansa. Lataa tämä ja aja se ja sen jälkeen anna sen resetoida selaimen asetukset: https://www.google.com/chrome/cleanup-tool/

Ongelmana on nettiyhteys. Oon ottanu yhteyttä palveluntarjoajaan niin tultiin siihen tulokseen, että koneessa ongelma. Liitän kaapeliverkkoon (wlan) --> yhteyss kestää 1-3h ja sen jälkeen ei toimi enää. Olen resetoinu, vianmääritykset tehny ja sammutellu jne. Mikä asetus mulla on viturallaan? Tässä päivitykset mitä tehny, aiemmin toiminu;

Edit; win10.

Liitteet

• IMG_20160818_174343(1).jpg
    IMG_20160818_174343(1).jpg
    4 MB · Katsottu: 166
Viimeksi muokattu:
Ongelmana on nettiyhteys. Oon ottanu yhteyttä palveluntarjoajaan niin tultiin siihen tulokseen, että koneessa ongelma. Liitän kaapeliverkkoon (wlan) --> yhteyss kestää 1-3h ja sen jälkeen ei toimi enää. Olen resetoinu, vianmääritykset tehny ja sammutellu jne. Mikä asetus mulla on viturallaan? Tässä päivitykset mitä tehny, aiemmin toiminu;

Edit; win10.

Kun yhteys katkeaa, niin mitä silloin tarkalleen ottaen tapahtuu? Aja komentokehotteesse (cmd) seuraava komento: ipconfig /all ja liitä sen sisältö tänne. Perustestinä, kun yhteys katkeaa, niin kokeile pingata oman sisäverkkosi gateway -osoitetta ja katsoa, että toimiiko se. Sitten seuraavaksi internetin puolella olevaa osoitetta esim. Googlen DNS 8.8.8.8.

Kun yhteys katkeaa, niin mitä silloin tarkalleen ottaen tapahtuu? Aja komentokehotteesse (cmd) seuraava komento: ipconfig /all ja liitä sen sisältö tänne. Perustestinä, kun yhteys katkeaa, niin kokeile pingata oman sisäverkkosi gateway -osoitetta ja katsoa, että toimiiko se. Sitten seuraavaksi internetin puolella olevaa osoitetta esim. Googlen DNS 8.8.8.8.

Älä nyt revipelihousujas mun tyhmyyden vuoksi, mutta... wtf?

Nyt toimi noin 10h ennen kun katkes. Enkä takasin saa vasta kun resetoin modeemin.

Liitteet

• nimetön.png
    nimetön.png
    58,5 KB · Katsottu: 177

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom