Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Voisiko olla niin, että IMAP on raskaampi protokolla?
Siis, kun POP vaan hakee mitä siellä on ja that's it. IMAP ehkä sitten tsekkailee muutamat asiat, ja sen mukaan hakee lisää jos tarve tjsp. Plus eikös (hetkeen en ole IMAP koskenut) IMAP synkkaa myös lähetetyt sinne alkuperäiselle. Tuossa alkaa olemaan jo sitten kuormitusta.
Vaikka tekee ihan vähänkin enemmän, niin Googlen tasolla alkaa olemaan jo melko merkittävä ero. :)

Mulle henk. koht. ihan sama että on vain POP ulkopuolisille, koska en muita webmaileja käytä.
Todennut vuosien varrella että toi Gmail on anyway ylivoimainen webmail client.
Ehkä poikkeuksia on sitten MS:n systeemit isoissa korporaatioissa, niissä voi olla vähän järeämpää featurea.

Toki itse Gmail sähköpostit toimii IMAP periaatteella.
Eli jos käyttää muita sähköpostiohjelmia Gmailin lukuun, niin ne voi halutessaan pitää IMAP.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaisiko joku suositella tietokonetta, mikä pyörittää hyvin ja pystyn pelaamaan esimerkiksi uusinta CSää? Eikä mielellään sieltä kalleimmasta päästä, kun hankinta on pelkästään tähän tarkoitukseen. Itse en ymmärrä tietokoneista mitään.

Tietääkö joku mistä johtuu seuraava: Kun lisään facebookin mobiiliversiossa videon, ennen julkaisemista videoon ei tule muokkausnappia, jolla saa mykistettyä videon äänet pois päältä julkaisussa. Kaverilla tämä onnistuu, sama puhelin eli Iphone 6s, uusin softa ja sama facebook versio. Kuvan muokkaus onnistuu kyllä molemmilla puhelimilla, en ymmärrä.

Minulla on työkäytössä MB AIR. Se nyt ei varsinaisesti ole tarkoitettu pelikäyttöön, mutta jotenkuten silläkin mm; cs pelailu näyttäisi onnistuvan. Aloin kuitenkin miettiä, että lisääkö tällainen 'kuormitus' riskiä sille, että koneeni hajoaa helpommin? MB kun ei varsinaisesti pelitarkoitukseen ole.

Käyttöön ne mäkit on tehty. Nouseehan siellä toki komponenttien lämmöt verraten esim netin selailuun, mutta vaikka Air ei sisällä tuuletinta, niin hyvin se haihduttaa lämpöä kuorensa kautta. Itse en ainakaan olisi huolissani. Hyvin omallani joskus raskasta videon editointia hoidin, eikä käynyt edes mielessä moinen.

Kyllä nykylaitteet throttlaa ihan itse jos meinaa karata käsistä.

Joo, okei. Oli pakko tulla kysymään, kun ensimmäistä kertaa kone alkoi pitämään jonkinlaista hurinaa, kun kokeili pelailla. Hyvä tietää, että ihan normaalia. Tarkoitus olisi herätellä mielenkiintoa taas tietokoneella pelaamiseen, mutta vielä ei viitsisi satsata niin paljoa, että uuden koneen sitä varten hommaisi. Tällä hyvä kokeilla vähän kepillä jäätä, vaikka näin pienellä näytöllä on nihkeää..

Kiitoksia nopeista vastauksista, taas.

Pitäisi läppärin kylkeen hankkia ihan fyysinen hirii. Tulee siis lähinnä surffailuun/excelin käyttöön, joten uskoisin noiden 20e hiirien ajavan asian varsin mallikkaasti? Ovatko nuo kaikki langattomat patterikäyttöisiä vai löytyykö ladattavia malleja? Tosin eipä se suuri homma ole puolen vuoden välein paristoja vaihtaa mutta kuitenkin.

Pitäisi läppärin kylkeen hankkia ihan fyysinen hirii. Tulee siis lähinnä surffailuun/excelin käyttöön, joten uskoisin noiden 20e hiirien ajavan asian varsin mallikkaasti? Ovatko nuo kaikki langattomat patterikäyttöisiä vai löytyykö ladattavia malleja? Tosin eipä se suuri homma ole puolen vuoden välein paristoja vaihtaa mutta kuitenkin.

Ainakin nämä langattomat halpamallit on yllättävänkin hyviä:

- https://www.verkkokauppa.com/fi/product/10105/dmrdq/Microsoft-Sculpt-Mobile-hiiri-musta
- https://www.verkkokauppa.com/fi/product/15592/dbfjf/Microsoft-Wireless-Mobile-Mouse-3500-hiiri-musta

Hyvää langallista erittäin halvalla https://www.verkkokauppa.com/fi/product/41972/ctcrr/Microsoft-Optical-200-hiiri

Latasin maksullisen VPN ohjelman yksityisyyden takia. Nyt ohjelma näyttää että on yhdistetty UK:hon. Sai valita vaihtoehtoja et mihin maankolkkaan haluaa. Tarkoittaako tuo et mun ip osoite on nyt siellä UKssa jonka valitsin? Sit sellainen juttu että voinko mä nyt vaikka firefoxin kautta surffailla netissä ja mun ip osoite näyttää Brittejä silloinkin? Kun ei tuossa VPNssä näytä olevan mitään omaa selainta mitä pitäisi käyttää.

Latasin maksullisen VPN ohjelman yksityisyyden takia. Nyt ohjelma näyttää että on yhdistetty UK:hon. Sai valita vaihtoehtoja et mihin maankolkkaan haluaa. Tarkoittaako tuo et mun ip osoite on nyt siellä UKssa jonka valitsin? Sit sellainen juttu että voinko mä nyt vaikka firefoxin kautta surffailla netissä ja mun ip osoite näyttää Brittejä silloinkin? Kun ei tuossa VPNssä näytä olevan mitään omaa selainta mitä pitäisi käyttää.

Kyllä ja kyllä olettaen ohjelman olevan toimiva.

Täällä ei ole "tietokonemaailmassa vituttaa" ketjua joten laitan tänne.

Vaihdoin koneen työolosuhteista johtuen Chromebookista Windows koneeseen, voi helvetin perkele tätä tahmaamisen määrää...
Uskomatonta miten tämmöista sontaa vielä on markkinoilla.

Kyllä ja noin VPN pitääkin toimia.
Saako kysyä minkä VPN ostit?
F-Secure Freedomea olen käyttänyt sen julaisusta alaken ja sitä ennen muutmaaa muuta ulkolaista ja voin ainakin freedomea suositella kaikille.

Täällä ei ole "tietokonemaailmassa vituttaa" ketjua joten laitan tänne.

Vaihdoin koneen työolosuhteista johtuen Chromebookista Windows koneeseen, voi helvetin perkele tätä tahmaamisen määrää...

Olen testannut Chromebookkia ja en voi edes käsittää miten sitä joku tietokoneeksi voi kutsua.
En myöskään käsitä miten joku voi olla vittuuntunut siitä että pääsi vaihtamaan Windowsiin.

Olen testannut Chromebookkia ja en voi edes käsittää miten sitä joku tietokoneeksi voi kutsua.
En myöskään käsitä miten joku voi olla vittuuntunut siitä että pääsi vaihtamaan Windowsiin.
Kympillä saa kympin koneen.

Ei vaiskaan, ei se winukan vika ole jos se tahmaa, joku omassa toiminnassasi on moisen aiheuttanut.

No ei se hitaus ainakaan käyttöjärjestelmästä johdu. Veikkaisin, että käytössä on joku 5 euron markettikampe täynnä sitä itseään yhdistettynä hitaaseen mekaaniseen levyyn ja vähäiseen muistiin sekä single core -prossuun.

^ HP Probook 450 tämä on, en tiedä onko nyt sitten semmoinen 5 euron markettikampe mutta normi surffailussa ja office ohjelmien käytössä selkeästi hitaampi ja tahmaisempi käyttää kuin halpis Chromebook. Koneeseen ei ole asennettu mitään muuta käyttiksen lisäksi kuin office paketti ja joku tietoturvasetti firman toimesta.
Intel Core i5-6200U prosessori, 8Gt muistia ja SSD levy.

Joxuz: sen 24 vuotta mitä windowsia on tullut käytettyä, kyllä se aika monesti on ihan käyttis ollut joka on temppuillut, ei ne niitä huvikseen päivitä helvetinmoisella tahdilla virheitä korjaten.

Tämä on vaan henkilökohtainen mielipide kun kerkesi tottumaan sujuvaan toimintaan, äkkiäkös tähän taas tottuu :love:

Miks mulla tulee tämmöinen valintaikkuna joka käynnistyksen yhteydessä? Boottijärjestyksen pitäisi olla oikein ja sama ikkuna tulee vaikka pelkästään ssd-kovo olisi kytkettynä/Biossista kaikki muut disabloituna. Jos painan boot default, niin Windows kyllä käynnistyy oikein.

Asensin eilen Windows 10:n usb-tikulta uudelle ssd-kovalevylle. Vanha HDD, jossa oli siis Windows 10, ei ollut kytkettynä asennuksen aikana.

Windows 10 Home
Asrock Z68 pro3
Samsung 850 EVO SSD
Samsung HDD

Liitteet

• boot.jpg
    boot.jpg
    3,4 MB · Katsottu: 157

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom