Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Toisessa koneessa on pro, toisessa ei. PItäs molemmilla toimia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omistan Soneran 50-100mb/s laajakaista-liittymän, viime kuukausien aikana nettiyhteys hidastelee erittäin paljon varsinkin iltasin. Nopeudet tippuu 3-9mb/s.
Nyt taas aamulla kun testaan niin 50mb/s... Soitin soneralle ja ilmoittivat että heidän puolelta kaikki toiminut normaalisti.
Tää modeemi joka mulla on käytössä toimi mainiosti edellisessäkin asunnossa, jossa mun lisäksi asu 2 kämppistä ja käytössä oli myös 100mb/s netti.
Olen kokeillut modeemin resetointia ja sama ongelma jatkuu, perkeleen hidas iltaisin. Täytin jotai soneran vikalappua ja siinä sitte vikalla sivulla uhoavat että jos korjaajamies tulee paikallle ja vika on taloyhtiön/minun, joudun maksamaan 100e huoltomaksua... Sen takia kysyn täältä eka mikä vois olla ongelman syy?

Tässä vielä eilisen illan ja tämän aamun nopeustestin tulos, mitään nettiä hidastavia ohjelmia ei ollut päällä kun tein testin
.
30wmibl.jpg

2nst8o7.png

Tä ei nyt varsinaisesti kuulu tähän ketjuun kun kyse on puhelimesta, mutta kysytään silti. Jouduin viemään kännyn huoltoon (huawei honor 6), varmuuskopioin kaiken datan SD-kortille. Sain huollosta kokonaan uuden vastaavan puhelimen, lämäsin SD-kortin kiinni, ja rupesin ihmettelemään tuon varmuuskopioinnin palautusta. Kännykässä ei ole palautus-kohdassa muita vaihtoehtoja kuin google+ tili, vaikka vanha luuri antoi vaihtoehdoksi varmuuskopioida google+, SD-kortille tai tietokoneelle?
Miten saan palautettua nuo tiedot tuolta SD-kortilta?

Mitä läppärille on tapahtunut ja miksi, kun painoin Päivitä ja käynnistä uudelleen -nappia ja sitten se teki päivityksiä jonkin aikaa, ja nyt näytössä lukee että Virhe määritettäessä Windowsin ominaisuuksia. Kumotaan muutoksia. Älä katkaise virtaa tietokoneesta.

Tuota se tekee pari tuntia, sit taas alkaa tekemään päivityksiä kunnes ilmoittaa taas virheestä. Windows 10:n jälkeen ollu perseestä koko läppärin käyttö. Liittyykö siihen?

Jos netti on hidas tiettyinä aikoina päivästä, niin ei kyllä viittaa reititin ongelmaan..

Jos olisi kyseessä joku 3G/4G-yhteys niin ongelma olisi ruuhkautunut verkko, kiinteissä yhteyksissä noita ongelmia ei kai pitäisi pahemmin olla (ellei ole kyseessä joku taloyhtiön tms jaettu kaista (homePNA vai mitä ne nyt oli) tai toki normaalikin DSL-yhteys, jos on paljon käyttäjiä samaan aikaan yhdestä liittymästä, ja kaiketi tällaisestakaan ei ole kyse?

Samaa itsekin funtsin, toisaalta nettiä käytin lähinnä iltaisin kun on kotosalla ja sillon bugaili tasaisesti, viikonloppu aamuisin käytettäessä ei niinkään. Enimmäkseen viive vaivasi sekä pakettihävikki. Elisalle soittelin ja mulkerot väitti että heillä on kaikki kunnossa eikä vikaa näy. Onneksi avokilla oli suhteita Elisan myyntiin niin parissa päivässä tuttavan kautta tuli uusi Zyxelin laite ilman mukinoita ja siitä asti wörkkinyt kunnolla. Mitä nyt portteja joutunut siltaamaan. Mene ja tiedä sitten, mutta omalla kohdalla näin.

Jollain Wifi-analysaattoriohjelmalla voi kuikkia onko miten paljon ruuhkaa. Ikivanhat laitteet ei välttämättä osaa vaihtaa kanavaa sen ruuhkautuessa.

Yksi sellainen ohjelma on inSSIDer.

Onko olemassa hyvää (mahdollisesti myös kevyttä) ohjelmaa pelien videonkuvan kaappaamisen. Tarkotus olisi siis että ohjelma tallentaisi koko ajan esim 5min pätkää taustalla ja tallentaisi aina edellisen pätkän yli, mutta nappia painamalla saisin pätkän talteen. Näin ei tarvitsisi esim 5h pelisession jälkeen alkaa etsimään niitä hyviä kohtia talteen ja kovalevykään ei täyttyisi niin nopeasti.

Onko olemassa hyvää (mahdollisesti myös kevyttä) ohjelmaa pelien videonkuvan kaappaamisen. Tarkotus olisi siis että ohjelma tallentaisi koko ajan esim 5min pätkää taustalla ja tallentaisi aina edellisen pätkän yli, mutta nappia painamalla saisin pätkän talteen. Näin ei tarvitsisi esim 5h pelisession jälkeen alkaa etsimään niitä hyviä kohtia talteen ja kovalevykään ei täyttyisi niin nopeasti.
Nvidia vai AMD?
Jos Nvidia niin Shadowplay hands-down. Ei tarvitse kuin asentaa GeForce Experience, joka tulee kyllä mukana jos asennat Nvidia sivuilta ajurit.

Vissiin AMD Gaming Evolved tekee saman, mutta ainakin vielä viime vuonna se oli surkea vs Nvidian.

Millä fukinging perkeleellä mä saan näkymään pdf:t kansioiden esikatseluruudussa W10:ssä. Pöytäkone näyttää mutta kannettavaan en ole ko asetusta löytänyt vaikka olen ladannut jo kasallisen pdf viewereitä.

Millä fukinging perkeleellä mä saan näkymään pdf:t kansioiden esikatseluruudussa W10:ssä. Pöytäkone näyttää mutta kannettavaan en ole ko asetusta löytänyt vaikka olen ladannut jo kasallisen pdf viewereitä.
Toimiiko tuo.... ?

In Acrobat Reader DC, go to Preferences > General and then select Enable PDF thumbnail previews in Windows Explorer.​

Jos tuo on päällä ja silti ei toimi, niin se ilmeisesti hajosi uudestaan ja päivitys vasta aivan äskettäin.

With the latest release of Acrobat on 11th October 2016, this issue has been addressed.

To get the latest product update, within the product, click on the menu Help-> Check for updates.​

Toimiiko tuo.... ?

In Acrobat Reader DC, go to Preferences > General and then select Enable PDF thumbnail previews in Windows Explorer.​

Jos tuo on päällä ja silti ei toimi, niin se ilmeisesti hajosi uudestaan ja päivitys vasta aivan äskettäin.

With the latest release of Acrobat on 11th October 2016, this issue has been addressed.

To get the latest product update, within the product, click on the menu Help-> Check for updates.​

Toimii. Oon kyllä paritkin oluet sulle pystyssä jos joskus tavataan :worship:

Miten Wordissa saa lisättyä alatunnisteen vain yhdelle tietylle sivulle? Google neuvoo ensin jakamaan asiakirjan osiin jne. - yritetty on, mutta nyt tarvitaan tarkempia ohjeita :D

Miten Wordissa saa lisättyä alatunnisteen vain yhdelle tietylle sivulle? Google neuvoo ensin jakamaan asiakirjan osiin jne. - yritetty on, mutta nyt tarvitaan tarkempia ohjeita :D
Asettelu->Vaihdot->Seuraava sivu. Sitten klikkaa itsesi uuden sivun ala- tai ylätunnisteeseen ja yläpalkkiin ilmestyy välilehti "Ylä- ja alatunnistetyökalut". Mene sinne ja melkein suoraan alapuolella näet kohdan "Linkitä edelliseen". Napsauta se pois päältä niin pitäisi toimia. :)

Asettelu->Vaihdot->Seuraava sivu. Sitten klikkaa itsesi uuden sivun ala- tai ylätunnisteeseen ja yläpalkkiin ilmestyy välilehti "Ylä- ja alatunnistetyökalut". Mene sinne ja melkein suoraan alapuolella näet kohdan "Linkitä edelliseen". Napsauta se pois päältä niin pitäisi toimia. :)

Kiitos, onnistui vihdoin! :worship:

Ei oikeastaan kysymys vaan pieni avautuminen.

Onko muut huomanneet että W10:ssä kansiossa tiedostojen hallinta on mennyt huomattavasti huonompaan suuntaan verrattuna W7:aan. Kun kopioi copy pastella pikanäppäimiä käyttäen tiedostoja monesti joko tiedosto ei kopioidu tai sitten siirretään edellinen tiedosto vaikka esikatselunäkymässä on jo uuden oikean tiedoston kuva. Ja jos yrittää deletoida tiedoston niin windows onkin varannut sen itselleen resurssien hallintaan.

V***u mitä paskaa. Jos softan nimi on ikkunat ja on tehty ikkunallista käyttöjärjestelmää vuodesta miekka ja kirves niin luulisi että perusasiat sentään toimii.

ps. Milloinhan windowsiin tulisi todella hyvä ominaisuus, "pakota tiedoston sammutus sovelluksissa" jolla saisi otettua tiedoston väkisin haltuun käyttöjärjestelmässä.

Ei ole sattunut moista.
Omasta mielestä tiedostojenhallinta on mennyt eteenpäin, mutta toisaalta ei ole ollut ongelmia.

Tilanne on sikäli hyvä oli ongelmia tai ei, koska Macin Finder se vasta maailman kusisin keksintö onkin.
Se on mun mielestä niin anti-tiedostojenhallinta kuin olla ja voi. :D
Tuota käsitystä vahvistaa kun katselen ihan normaalisti Maccia käyttäviä tyyppejä ja ne jotain säätää tiedostojen kanssa. Ei jestas että on hidasta touhua.
Macit on kovia, mutta toi Finder ei saatana.

Ei ole sattunut moista.
Omasta mielestä tiedostojenhallinta on mennyt eteenpäin, mutta toisaalta ei ole ollut ongelmia.

Tilanne on sikäli hyvä oli ongelmia tai ei, koska Macin Finder se vasta maailman kusisin keksintö onkin.
Se on mun mielestä niin anti-tiedostojenhallinta kuin olla ja voi. :D
Tuota käsitystä vahvistaa kun katselen ihan normaalisti Maccia käyttäviä tyyppejä ja ne jotain säätää tiedostojen kanssa. Ei jestas että on hidasta touhua.
Macit on kovia, mutta toi Finder ei saatana.

:D

Joo en oikeen tiedä miten macit toimii mutta oon kuullut huhuja että tavallaan kansioita ei ole ja en kyllä ikinä hyväksyisi sellaista järjestelmää työkäyttöön.

Androidinkin suurin puute käyttää mihinkään järjelliseen on juuri kansiorakenteiden piilottaminen käyttäjältä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom