Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kokemusta tuosta ei ole, mutta onko sulla ollut vaikkapa F-Securea trialina koskaan?
Tommosessa tilanteessa voi asennella vaikkapa F-Secure SAFE trialin, ja sitten hoitaa pois.

Tosin toi virus/malware ei ole mulle tuttu, joten toivottavasti ei estä asennusta.

Ei ole kyllä ollut. Nyt kun lueskelin vähän lisää asiasta ja poistin muutaman add-onin käytöstä niin ei ainakaan tällä hetkellä enää vaivaa. Eikä myöskään vittuillut Chromella/Foxilla vaan pelkällä Operalla, joten todnäk joku Operan add-oneista aiheutti tuon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla dropbox herjaa että laitteen mukana tullu määräaikainen soppari loppuu.
Tuo maksullinen Tera jota se nyt tyrkyttää, saako sen jaettua niin että olisi useampi käyttäjä ja nimetyt privaatit kansiot jokaiselle?
Voisin perheen kesken sitten kikkailla tuon kanssa kun meillä nyt on ainakin 3 jotka tarvitsevat tuota maksullista tilaa eikä huvittaisi jokaiselle ottaa 10€/kk maksullista tilaa.

Ymmärtääkseni ei, ongelmana vissiin se että tuo kaivaisi kuoppaa Business planien alle. Tommosesta "family" planista tulisi siis halpisversio Business planista.

Onko kellään samaa probleemaa. Tuos päivitty kone winukka 10 ja nyt se pukkaa joka käynnistyksellä päälle jonku antimalware service executable ohjelman joka vie aivan järettömästi potkua koneesta. Vanhasta luotto läppäristä loppuu tehot ja ei enää oikein muuta voi tehä kun pakkista selata :D . Koitin netistä kattoa kaikkia mahdollisia ohjeita miten sen saa sammutettua regeditin kautta yms mutta winukka on niin "viisas" ettei anna sulkea sitä.. Eli onko mitää keinoa saaha sitä pois vai pitääkö tässä alkaa vaihtaan omena koneisiin? :nolo:

Onko kellään samaa probleemaa. Tuos päivitty kone winukka 10 ja nyt se pukkaa joka käynnistyksellä päälle jonku antimalware service executable ohjelman joka vie aivan järettömästi potkua koneesta. Vanhasta luotto läppäristä loppuu tehot ja ei enää oikein muuta voi tehä kun pakkista selata :D . Koitin netistä kattoa kaikkia mahdollisia ohjeita miten sen saa sammutettua regeditin kautta yms mutta winukka on niin "viisas" ettei anna sulkea sitä.. Eli onko mitää keinoa saaha sitä pois vai pitääkö tässä alkaa vaihtaan omena koneisiin? :nolo:
Se on Windows Defender.
Luultavasti se rullailee nyt tuoreeltaan kun juuri päivitit siihen Win10.
Ei tuon luulisia jatkuvan.

Eli antaa koneen itsekseen hyrräillä myös kaikki Windows päivitykset mitä on.
Eiköhän se siitä rauhotu.

Tietokone pätkinyt pidemmän aikaa, useat pelit ovat toimineet heikosti, samoin tavalliset prosessit kuten videoiden katsominen youtubesta-tai suoratoistopalvelusta. Tarkoitus olisi upata vähän osia. Oon melko pihalla tietokoneen osista, mutta tietääkseni prosessori on ihan ok, mutta näytönohjain kaipaisi päivitystä ja mahdollisesti pitäisi ostaa lisää ram-muistia?
Cpu intel core i5-4670k
mainboard z87-k
4gb ddr3 800/1600mhz?
gfx nvidia geforce gtx 750 ti
koppa coolermaster

Mistä tiedän mikä näytönohjain mahtuu koppaan/sopii tietokoneeseen? Tarvitsenko lisää ramia vai riittääköhän näytönohjaimen päivitys? Muuta päivitettävää?

Tietokone pätkinyt pidemmän aikaa, useat pelit ovat toimineet heikosti, samoin tavalliset prosessit kuten videoiden katsominen youtubesta-tai suoratoistopalvelusta. Tarkoitus olisi upata vähän osia. Oon melko pihalla tietokoneen osista, mutta tietääkseni prosessori on ihan ok, mutta näytönohjain kaipaisi päivitystä ja mahdollisesti pitäisi ostaa lisää ram-muistia?
Cpu intel core i5-4670k
mainboard z87-k
4gb ddr3 800/1600mhz?
gfx nvidia geforce gtx 750 ti
koppa coolermaster

Mistä tiedän mikä näytönohjain mahtuu koppaan/sopii tietokoneeseen? Tarvitsenko lisää ramia vai riittääköhän näytönohjaimen päivitys? Muuta päivitettävää?

Nykyään 8gb muistia on aika passeli. Niinkuin sanoit, niin prosessori on hyvä ja sitä ei tosiaan kannata vaihtaa. Ihan mitttaamalla se selviää, minkä kokoinen näyttis sinne mahtuu. Sanoit, että tietokone on pätkinyt pidemmän aikaan? Ei ole aina pätkinyt? Voisiko se johtua lämmöstä? Pölyinen näyttiksen/prosessorin jäähdytin saa herkästi aikaan ylikuumenemista ja se taas pistää pätkimään. Varsinkin, jos prosessorilla on se jäähdytin mikä alkuperäispakkauksesta löytyy :D

e. Näyttikseksi vaikka gtx960/970 oman tarpeen mukaan. Tai jos jaksaa hetken odottaa, niin uutta nvidian sarjaa?

Tainnu joskus aikasemminki jo kysyä, mutta mitä hemmettiä on tehtävissä kun adblockit ei auta noitten mainosten kanssa mitä hyökkää tohon ruutuun aina kun avaa uuden sivun? Ja uusia sivuja kans aukee kokoajan :( Saatana :D

Tainnu joskus aikasemminki jo kysyä, mutta mitä hemmettiä on tehtävissä kun adblockit ei auta noitten mainosten kanssa mitä hyökkää tohon ruutuun aina kun avaa uuden sivun? Ja uusia sivuja kans aukee kokoajan :( Saatana :D

Sulla on jotain malwarea/bloatwarea siellä avaamassa niitä tai sitten et oo estäny popupeja. Ootko asennellu jotain search bareja tms. turhaa paskaa?

Sulla on jotain malwarea/bloatwarea siellä avaamassa niitä tai sitten et oo estäny popupeja. Ootko asennellu jotain search bareja tms. turhaa paskaa?

Miten noi popupit estetään?

Mikähän siinä on, kun biosin vakioasetuksilla prossun coret ei koskaan yhdessä nouse täysiin turbokelloihin? Eli i5-6600k kaikkien corejen ratio on max. 36 rasituksen alla. Toisaalta yksittäin ne kuitenkin nousee 39 saakka silloin tällöin. Sitten jos säätää itse ratiot biosista, niin kaikki coret kyllä toimii siinä taajuudessa, johon max. on asetettu.

Onko jotain konstia/ohjelmaa/sovellusta millä android/windows maailmassa sähköposteja voi heittää suoraan kalenteriin (google). Olis yli kätevää heittää sähköposteja muistutukseksi kalenteriin niin ei tarttis kirjoitella...

Onko jotain konstia/ohjelmaa/sovellusta millä android/windows maailmassa sähköposteja voi heittää suoraan kalenteriin (google). Olis yli kätevää heittää sähköposteja muistutukseksi kalenteriin niin ei tarttis kirjoitella...
Mistä sä niitä s-posteja luet...... ?
Gmailista tuo meinaan onnistuu ainakin koneella. Puhelimessa mulla on Inbox by Gmail, joka on paljon riisutumpi kuin Gmail. En siitä heti löytänyt. Tuossa Inbox by Gmail on tosin omat reminderit.

Itse käytän Gmailia jokaiselle s-postille, eli oon lisännyt sinne kaikki mun eri mailit.
Kauhean näppärää kun ei ole sidottu mihinkään paikkaan yksikään mailiosoite. Toki se onnistuu jos IMAP käytössä mailiosoitteissa, mutta itsellä ei ole kun eihän semmoseen tarjoajalla tila riitä vuosien yli.
Ainoa harmi on että Gmailissa ulkopuolisten s-postien määrässä on suht matala limitti, olikohan 4 vai 5kpl.

Itellä ohjattu kans gmailiin myös työsähköpostit. Tosin luen niitä vain kännykältä. Luetko koneelta gmailia selaimella ? Tällä hetkellä selaimella ei ole näköjään työsähköpostia yhdistetty gmail tiliin kun olen tehnyt sen puhelimessa. Pitääkö tuo tosiaan tehdä selaimellakin erikseen...

Tällaiset aina välillä ihmetyttää googlessa. Luulis että jos puhelimessa yhdistän sähköpostitilejä niin vois nuo näkyä kaikissa gmaileissa mihin kirjaudun...

e: näyttää tosiaan äkkivilkaisulla että tietokoneella pitäisi asetuksissa näpytellä työtili uudestaan. On se nyt helvetti ettei gmail synkkaa tietojaan päätelaitteestaan riippumatta. Ei siinä muuta mutta kun tuossa on kaiken maailman osoitteet yms jotka pitää näpytellä :)

Itellä ohjattu kans gmailiin myös työsähköpostit. Tosin luen niitä vain kännykältä. Luetko koneelta gmailia selaimella ? Tällä hetkellä selaimella ei ole näköjään työsähköpostia yhdistetty gmail tiliin kun olen tehnyt sen puhelimessa. Pitääkö tuo tosiaan tehdä selaimellakin erikseen...

Tällaiset aina välillä ihmetyttää googlessa. Luulis että jos puhelimessa yhdistän sähköpostitilejä niin vois nuo näkyä kaikissa gmaileissa mihin kirjaudun...

e: näyttää tosiaan äkkivilkaisulla että tietokoneella pitäisi asetuksissa näpytellä työtili uudestaan. On se nyt helvetti ettei gmail synkkaa tietojaan päätelaitteestaan riippumatta. Ei siinä muuta mutta kun tuossa on kaiken maailman osoitteet yms jotka pitää näpytellä :)
Juu, luen koneella ihan selaimella kaikki s-postit Gmailin kautta.
Itse olen aikanaan lisännyt s-postit Gmailiin koneella. Automaattisesti ne on puhelimessa niin Inbox kuin Gmail applikaatioissa. :) Outoa ettei toi toimisi toiseen suuntaan. Kato nyt ettei sillä puhelimen päässä ole Gmailissa asetusta tuolle asetusten synkille? Ei tarvitse käsin rustaa erikseen.

Onko sulla puhelimessa siis ihan *Gmail* appsi käytössä? Ettet vain ole lisännyt niitä luurin muuhun s-postiohjelmaan...?
Tuskin, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Joka tapauksessa, selaimessa kalenteriin voi lisätä mailin kun maili on auki, ja sitten tuolta:

upload_2016-6-8_11-6-37.png

Puhelimella en Gmailista löytänyt ainakaan pikaisesti vastaavaa.

Juu, luen koneella ihan selaimella kaikki s-postit Gmailin kautta.
Itse olen aikanaan lisännyt s-postit Gmailiin koneella. Automaattisesti ne on puhelimessa niin Inbox kuin Gmail applikaatioissa. :) Outoa ettei toi toimisi toiseen suuntaan. Kato nyt ettei sillä puhelimen päässä ole Gmailissa asetusta tuolle asetusten synkille? Ei tarvitse käsin rustaa erikseen.

Onko sulla puhelimessa siis ihan *Gmail* appsi käytössä? Ettet vain ole lisännyt niitä luurin muuhun s-postiohjelmaan...?
Tuskin, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Joka tapauksessa, selaimessa kalenteriin voi lisätä mailin kun maili on auki, ja sitten tuolta:

katso liitettä 136861

Puhelimella en Gmailista löytänyt ainakaan pikaisesti vastaavaa.

Joo ihan käytän puhelimella oikeeta gmail appsia. Ei löydy mitään miten sais synkattua, täytynee luoda tili sinne uudestaan ja tutustua miten toimii. Kiitti tähän astisesta.

Joo ihan käytän puhelimella oikeeta gmail appsia. Ei löydy mitään miten sais synkattua, täytynee luoda tili sinne uudestaan ja tutustua miten toimii. Kiitti tähän astisesta.
Nyt kun tutkailin puhelimen Gmailia, niin tosiaan kun menee Settings niin siinähän on Add account. Tuolla varmaan olet lisännyt ne muut s-postit, eli sulla on siellä Settings alla monta tiliä mistä valita?
Tuossa näkymässä mulla on vain ja ainostaan Gmail tili, vaikka siihen on desktopin kautta liitetty 5 muuta mailiosoitetta. Eli ei ole muita sähköpostitilejä tuossa minkä asetuksia voisi säätää, esim. notifikaatiot per tili jne.

Tuosta saa siis sen kuvan, että desktopin Gmailissa jos lisäät noita muita sähköposteja (vastaanotto, lähetys), niin ne menee suoraan sen Gmail accountin alle. Nuo sitten synkkaa sen Gmail tilin kautta myös Gmail tai Inbox appseissa.
Puhelimessa Gmailin kautta lisätyt tilit sitten varmaan vain käyttää appsiä ns. runkona? Eivät siis oikeasti kierrä mitenkään Gmail tilin kautta kuten desktopissa tehtynä.

Desktopissa Gmailiin lisättynä ne mailithan myös tallentuu sinne Googlen palvelimille. Tuo mailien tarkistus muista s-posteista kun tukee vain POP protokollaa, eli jos teet tuon vastaaottamisen Gmailiin et voi käyttää IMAP jotta ne jäisi sinne mistä niitä tarkistetaan. Eli jos Gmailiin noita tilejä lisää, niin maileja ei enää näe esim. sen mailin omasta webmailista.
Toki tässä kiertona voi varmaan tehdä niin, että muihin maileihin pistää kopion lähetyksen Gmailiin, ja Gmailissa lisää vain lähetyksen muista s-posteista. Tällä tavalla ne jää sinne mistä kopiot lähetetään, mutta lähettää voit silti sillä mailiosoitteella mihin maili tuli.

Jos muuten tuon sitten tekee sieltä desktop Gmail kautta, niin varmaan puhelimessa pitää sitten ne "erilliset" disabloida Gmail appsista? Tulee varman tuplanotifikaatiot muuten....?

Joo katoin kanssa että IMAPille ei ole tukea.

Alkaa menemään jo pikkaisen monimutkaisen kuuloiseksi :) Sitä en ole koskaan ymmärtänyt että kun nykyisessäkin sähköpostipalvelimessa on webmail ominaisuudet niin miksei joku gmail osaa lukea toista webmaili kantaa kun vaan antaa osoitteet, käyttäjätunnukset ja salasanat ilman mitään IMAPpeja tai POPeja :) Luulis nyt emailien olevan standardi muodossa sama kenen palvelun tuottajan serverillä sijaitsee.

No täytynee varmaan kirjata asiat jatkossakin käsin kalenteriin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom