Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Olin asentamassa Nortonia kun ohjelma jumittui. Jouduin käynnistämää koneen uudelleen, ja kun avasin koneen uudelleen havaitsin että Norton oli "asentanut" itsensä siten, että en saa sitä poistettua mitenkään...
Miten saan sen pois, ja yritettyä asennusta uudelleen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samanlainen lego. Yleensä kolme pinniä ja jumpperia pitää siirtää viereiseen paikkaan. Virrat pois koneesta.
DSCN0200.JPG

1. koko saatanan BIOSpatterissa ei ollut jumpperia
2. kun patterin vieressä olevaa metallitikkua paino niin patteri sanoi "klik" ja se tuli ulos hieman. Painoin sen takaisin paikalleen ja taas kuului "klik" eli oliko tuo nyt sitten irrotus vai pitääkö koko kone kääntää kallelleen jotta koko patteri irtoaa?
ainakaan vielä ei ollut mitään vaikutusta kun sen lukituksen aukaisi. Ihme että tossa ei oo jumpperia ollenkaan, jos on niin se on ihan vitun pieni :david:

RTFM :D. Siellä on kyllä varmasti kuva, jumpperista jos sellainen on olemassa.
2. kun patterin vieressä olevaa metallitikkua paino niin patteri sanoi "klik" ja se tuli ulos hieman. Painoin sen takaisin paikalleen ja taas kuului "klik" eli oliko tuo nyt sitten irrotus vai pitääkö koko kone kääntää kallelleen jotta koko patteri irtoaa?

ainakaan vielä ei ollut mitään vaikutusta kun sen lukituksen aukaisi. Ihme että tossa ei oo jumpperia ollenkaan, jos on niin se on ihan vitun pieni :david:
Kyllä se patteri pitää ottaa hetkeks pois ~10min. Todennäköisesti riittää, että otat sen vaan tuolla tavalla "irtonaiseksi", mutta varmepaa on ottaa kokonaisuudessaan patteri pois kokonaan. On ainakin varma, että emo ei saa virtaa siitä. Ja kyllä sen patterin sieltä saa ilman kallistuksia pois. Ota vaikka tulitikku avuksi.

Edit. Olen jälleen ilmeisesti ilmassut itseäni huonosti. Ei siinä patterissa mitään jumpperia kuulukkaan olla. Yleensä se jumpperi on siinä patterin läheisyydessä.

Googlea avuksi
cfbios.jpg

Viimeksi muokattu:

Emolevyssä jumpperin vieressä lukee useasti jbat1 tai ccmos.
kirjoita googlen kuvahakuun clear cmos niin näkee aika paljon vaihtoehtoja mistä etsiä.

En löytäny searchil..muistan kyllä et joskus ollu puhetta täälläkin..
Eli miten poistan roskakorin työpöydältä??

Oisko mitään kivaa ohjelmaa, jolla tietokoneen saisi sulkemaan itsensä tiettyyn kellonaikaan?

Miten mä saan Google-sivulle lisättyä esim kalenterin, uutisotsikoita yms.?
Eli kun mulla on Google kotisivuna ja avaan selaimen, niin nämä kaikki lävähtää siihen Google-haun alapuolelle....

Huomasin tuolta toiselta forumilta Tomin tehneen semmoisen, mutta en jaksa rekkautua sinne tämän ksymyksen takia...

Käytössä muuten uusin Firefix-versio.

Ylhäällä oikealla "Henkilökohtainen etusivu". Sitten vaan lisäilemään oman maun mukaan noita juttuja siihen sivulle.

Aaah. Kiitos.
Mulla olikin aloitussivun osoitteena google.fi/firefox, jossa tuota ei ole (tai en ainakaan mistään löydä). Pelkässä google.fi-osoitteessahan tuo näkyy olevan missä sanoitkin.

Miksei minun Nero anna polttaa muuta kuin jotain .bup, .vob, ifo- tiedostoja? Siis kun yritän polttaa leffaa dvd:lle, niin se ei anna kun tuollaiset tiedostot polttaa.

Miksei minun Nero anna polttaa muuta kuin jotain .bup, .vob, ifo- tiedostoja? Siis kun yritän polttaa leffaa dvd:lle, niin se ei anna kun tuollaiset tiedostot polttaa.

Siis noihan on just niitä Dvd-video tiedostoja. Jos meinaat jotain .avi tyylisiä tiedostoja polttaa niin valitse normaali dvd-data, sillä ne ei ole aitoja dvd-video formaatteja.

Jos taas kyseessä on .iso tai .img niin ne ovat taas imageja mahdollisesta dvd-leffasta/pelistä jolloin pitää valita "burn image", tai käyttää esim. dvd decrpyter ohjelmaa.

Jos webbisivulla on pitkästi materiaalia, niin miten saa tehtyä linkin, joka avaa sivun tietystä (merkitystä) kohdasta?

Jos webbisivulla on pitkästi materiaalia, niin miten saa tehtyä linkin, joka avaa sivun tietystä (merkitystä) kohdasta?

Kirjoitaa haluamaan kohtaan <_a name="kohta1"><_/a>, ilman alaviivoja.
Ja sit osoitteeksi sivu.htm#kohta1

Siis noihan on just niitä Dvd-video tiedostoja. Jos meinaat jotain .avi tyylisiä tiedostoja polttaa niin valitse normaali dvd-data, sillä ne ei ole aitoja dvd-video formaatteja.

Jos taas kyseessä on .iso tai .img niin ne ovat taas imageja mahdollisesta dvd-leffasta/pelistä jolloin pitää valita "burn image", tai käyttää esim. dvd decrpyter ohjelmaa.

soittaako normaalit dvd-soittimet sitten nuo datana poltetutkin dvd:t ?
Kummallista, kun mun dvd soitin ei suostu näyttämään jotain dvd:tä. Mistähän se taas voisi johtua ?

Suositut

Back
Ylös Bottom