Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
APUA, auttakaa tyhmää!! Kuvaongelma, gmail, kännykkä!! Eli mulla rupes tänään pukkaamaan kuvaviestejä eteenpäin, joita oon joskus tyyliin puoli vuotta sitten yrittäny lähettää, niin tänään ne lähti liikkeelle. Olen siis ottanu jotain kuvaa kännykällä ja silloin yrittäny lähettää sitä mobiilinetillä siitä kännykästä sähköpostiosoitteisiin. Ne ei oo silloin siis lähteny liikkeelle. Tänään ne sitten lähti. Ja jotkut lukemattomia kertoja... Siis se sama kuva. Kaverillenikin on tullut niitä kuvaviestejä, ikivanhoja siis ja ovat tietty ihmetelleet et mitä mä lähetän sellasia nyt. Mistä ton saa stopattua??? Nyt niitä lähtee koko ajan liikkeelle kännykästä jostain muistista. Niitä kuvia ei siis enää oo missään galleriassanikaan kännykässä. Mistähän mä voisin katsoa että mitä siellä on vielä lähdössä ja pysäyttää sen?? Kyllä on kamalaa!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
DNA/Welhon wlan on paska, meinaa pätkiä ja kännykkä ilmoittaa, että verkko on epävakaa. Olen kaikki Ip-floodit yms. kokeillut mutta paska tuo vaan on. Asensin jonkin wifi-analyserin ja se näyttää, että kanavalla 14 ois palkit täynnä, kun taas käytössä olevalla kanavalla 6 palkkeja on vain 4/10 tms.

Olen mennyt tuonne Ciscon ohjauspaneliin vai mikä se nyt onkaan mihin mennään nettiselaimella ja yritän vaihtaa kanavaa. Mutta kanavia on vain 11 asti. Miten helvetissä tuo analyseri näyttää 14 kanavaa? Ja miten sen kanavan saa päälle?

DNA/Welhon wlan on paska, meinaa pätkiä ja kännykkä ilmoittaa, että verkko on epävakaa. Olen kaikki Ip-floodit yms. kokeillut mutta paska tuo vaan on. Asensin jonkin wifi-analyserin ja se näyttää, että kanavalla 14 ois palkit täynnä, kun taas käytössä olevalla kanavalla 6 palkkeja on vain 4/10 tms.

Olen mennyt tuonne Ciscon ohjauspaneliin vai mikä se nyt onkaan mihin mennään nettiselaimella ja yritän vaihtaa kanavaa. Mutta kanavia on vain 11 asti. Miten helvetissä tuo analyseri näyttää 14 kanavaa? Ja miten sen kanavan saa päälle?

https://www.dna.fi/tuki-wlan-asetusten-muuttaminen

Oisko tuosta apua?

edit: Jaa, eipä taida olla apua tuosta.

En tiedä onko tämä oikea topicci tälle, mutta samapa se on tänne laittaa. Tässä mietin, että kannattaako mun kasata 400-500€ tietokone vai päivittää tätä vanhaa. Diablo ja CSGO sais pyöriä paremmin + yleensäkin että kone toimisi paremmin kuin nyt.

Tällä hetkellä specsit on tälläiset;

Prossu: AMD Phenom(tm) II X2 545 Processor (2 CPUs) ~3.0GHz
Muistia: 2048MB
Näytönohjain: Nvidia GeForce 9500 GT
Näytönohjaimen muistia: ~1777MB
Emo: ASRock M3A770DE

Auttaako jos ostan vaan lisää keskusmuistia, näyttiksen ja vaikka emon? Vai onko tää ihan menetetty tapaus ja sama ostaa suoraan uus mylly?

Emolevyn vaihto ei sinällään muuta mitään, se mahdollistaa uuden prosessorin. AM3+ -kantaiset ei käy tuohon sun.

Uusi näytönohjain olis hyvä alku, vanha romuhan tuo 9500gt on.

E: Jos haluaa päivittää niin uusi emo, prosessori ja näytönohjain menee tuohon budjettiin hyvin. Muistikin kannattaa ainakin tuplata.

Mistä noita käytettyjä näyttiksiä kannattais alkaa katteleen? Eikös ne ihan toimivia ja suhteellisen halpoja satu oleen + jos joku jaksaa jonku semihyvän emon ja prossun linkkaa niin olkaa hyvä :P

Yoo. Hakusessa 300-400e maksava läppäri opiskelukäyttöön ja tietysti pakkiksen selaamiseen. Halvallahan noita löytäisi vaikka mistä, mutta taannoisessa Tekniikan Maailmassa torpattiin alle 8 gigan ramilla varustetut koneet. Jutun mukaan edes windows 8 ei pyöri kunnolla esim. 4 gigan malleissa. Onko jutussa mitään perää?

Miksen saa Sonyn järkkärillä otettuja kuvia käännettyä? Kuvaaja ottanut kamera pystyasennossa kuvat ja nuo pitäisi nyt kääntää, muttei pysty Windows Livellä ainakaan kääntämään.

Tekniikan Maailman jutut voi jättää omaan arvoonsa. Surffaukseen ja wordilla näpyttelyyn 4 gigaariittää varmasti. Suurempi ongelma on prosessoriteho ja siihenkin auttaa huimasti kun asentaa selaimen AdBlockin ja NoScriptin tai vastaavat. Surffaus kun nykypäivänä haukkaa hirveästi tehoa kun sivut on täynnä kaikkea paskaa.

Fetus:
Onko ne tavallisia .jpeg-kuvia? Missä ne sijaitsee, ilman muokkausoikeutta kuvia ei käännellä.

Yoo. Hakusessa 300-400e maksava läppäri opiskelukäyttöön ja tietysti pakkiksen selaamiseen. Halvallahan noita löytäisi vaikka mistä, mutta taannoisessa Tekniikan Maailmassa torpattiin alle 8 gigan ramilla varustetut koneet. Jutun mukaan edes windows 8 ei pyöri kunnolla esim. 4 gigan malleissa. Onko jutussa mitään perää?

Mulla on win8 ja tällä hetkellä kun tätä viestiä kirjoitan käytössä 1,5 gigaa kahdeksasta mitä koneesta löytyy että kyllä se neljä gigaa riittää aivan mainiosti.

Tavallisia .jpeg kuvia ovat ja omalla koneella. Käyttöoikeudet on kunnossa.
Eikö toimi
tiedostoo oikea klikkaus ja sieltä kierrä myötä- tai vastapäivään..

E: Syynä on kai sitten ongelma tiedostojen korruptoituneissa metadatoissa (EXIF) jne. Live tekis vaan "kevyen flipin" eli muuttais metadataan tiedon miten päin kuva luetaan, muttei pysty kun ne on solmussa.

Kuvankäsittelyohjelmalla (paint.net, irfanview yms ilmasia) ne saa käännettyä silti ihan suoraan.

Eikö toimi
tiedostoo oikea klikkaus ja sieltä kierrä myötä- tai vastapäivään..

E: Syynä on kai sitten ongelma tiedostojen korruptoituneissa metadatoissa (EXIF) jne. Live tekis vaan "kevyen flipin" eli muuttais metadataan tiedon miten päin kuva luetaan, muttei pysty kun ne on solmussa.

Kuvankäsittelyohjelmalla (paint.net, irfanview yms ilmasia) ne saa käännettyä silti ihan suoraan.

Ei toimi kääntäminen noilla perusvermeillä ollenkaan, mutta paint.netin kun latasin, niin se käänsi heti automaattisesti oikein. Kiitos vinkistä :)

Kysytäänpä täältä, kun en löytänyt sopivampaa topiccia eli laitoin xboxin hdmillä kiinni televisioon ja samanaikaisesti komponenttikaapelilla äänet xboxista kotiteatterivahvistimeen. Kuva ei kuitenkaan näy, jos tuo komponenttikaapeli on samanaikasesti hdmi piuhan kanssa xboxissa. Mitä nyt netistä lueskelin niin muilla tuo patentti on toiminut. Miten mä saan kuvan näkymään, kun hdmi antaa vissiin vähän parempaa kuvaa kun komponenttikaapeli?

Kysytäänpä täältä, kun en löytänyt sopivampaa topiccia eli laitoin xboxin hdmillä kiinni televisioon ja samanaikaisesti komponenttikaapelilla äänet xboxista kotiteatterivahvistimeen. Kuva ei kuitenkaan näy, jos tuo komponenttikaapeli on samanaikasesti hdmi piuhan kanssa xboxissa. Mitä nyt netistä lueskelin niin muilla tuo patentti on toiminut. Miten mä saan kuvan näkymään, kun hdmi antaa vissiin vähän parempaa kuvaa kun komponenttikaapeli?

Tuosta yhdistelmästä en osaa sanoa, mutta ainakin se pitäisi onnistua, että kuva HDMI:llä ja äänet optisella kaapelilla. Tosin riippuu kyllä siitäkin, että mikä Xbox on kyseessä :D Oletan, että 360... siinä mulla oli nimenomaan niin, että kuva HDMI:llä ja optinen kiinni vahvistimessa. Hyvin toimi.

edit:
Siellä asetuksissa on kyllä noille outputeille jotain. En vaan ulkoa nyt muista, että mitä.

Tuosta yhdistelmästä en osaa sanoa, mutta ainakin se pitäisi onnistua, että kuva HDMI:llä ja äänet optisella kaapelilla. Tosin riippuu kyllä siitäkin, että mikä Xbox on kyseessä :D Oletan, että 360... siinä mulla oli nimenomaan niin, että kuva HDMI:llä ja optinen kiinni vahvistimessa. Hyvin toimi.

edit:
Siellä asetuksissa on kyllä noille outputeille jotain. En vaan ulkoa nyt muista, että mitä.

Jep, xbox360 premium siis kyseessä ja otin muovit pois optisesta kaapelista, että sain sen mahtumaan hdmin kanssa.
Xbox 360 -liitinmodifiointi ? Muropaketti

Mutta, kun noi on yhtäaikaa niin hdmi ei löydä signaalia, äänet kyllä tulee vahvarista.

Parempi ratkasu olisi, kuten yllämainittu, vetää äänet digitaalisena (coax/optinen) vahvistimeen. Ootko koittanu että kuva toimii pelkällä hdmi:llä?

Emolevy: ASrock FM2A85X-ITX. Emolevyllä PCI EXPRESS 2.0x16

Näytönohjainpiiri integroitu HD8570 HD

Muisti: 4GB Kingston DDR3 1600

Pelaako näillä spekseillä mitään sorsaa vaativampaa peliä ?

Emolevy: ASrock FM2A85X-ITX. Emolevyllä PCI EXPRESS 2.0x16

Näytönohjainpiiri integroitu HD8570 HD

Muisti: 4GB Kingston DDR3 1600

Pelaako näillä spekseillä mitään sorsaa vaativampaa peliä ?

Pelaa kyllä, jos ei haittaa vääntää grafiikka-asetuksia alemmas uudemmissa peleissä. Jopa Battlefield 4:n pitäisi pyöriä ihan mukavasti low-asetuksilla. Yksi tärkeä juttu noissa APU-prosessoreissa on se, että muisteja pitää ehdottomasti olla kaksi kampaa dual channel modessa, jotta saat täyden hyödyn irti integroidusta näytönohjaimesta. Eli jos sulla on vain tuo yksi 4 gigan kampa, niin toinen samanlainen kaveriksi. Muuten suorituskyky on erittäin merkittävästi rajoittunut.

Suositut

Back
Ylös Bottom