Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jannun teki mieli uutta konetta kun heti adapteria vaan . :)

Jos nyt vielä haluu testailla vielä niin koittaa ottaa virtajohto ja akku pois vähäksi aikaa.
Sitten vaikka ulkoisella monitorilla. Muistikampakin voi olla rikki eli vuorotellen toinen pois. Vielä voi koittaa valaista taskulampulla näyttöä josko taustavalo olisi pimeänä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä Windows 8.1 kaivaa esim valokuvien tapahtumaruutuun noita kuvia? Oon poistanut siinä pyörivät kuvat ajat sitten, myös OneDrivesta. Tosi kiusallinen, jos sattuis olemaan jotain arkaluontoisia kuvia ja haluis pitää tapahtumaruudun päällä. :D

Ne feedissä näytettävät pikkukuvat on jossain välimuistissa omassa kansiossaan? Tapahtumaruutu kuulostaa niin metro-puolen jutuilta että en edes googlaa mikä se on. :lol2:

Safarin kautta kuunneltaessa esim. youtube ym. ei kuulu ääniä. Spotifyssä toimii. En nyt ihan äkkiä löytänyt selitystä tälle. Anyone?

Mikähän mahtaa olla vialla, kun työpöydältä klikkaan minkä tahansa ohjelman asennuskuvaketta niin jää vaan lataamaan eikä mitään tapahdu. Tämän jälkeen koko työpöytä jumittaa täydellisesti.

Millainen kone pitäisi olla, että se täyttäisi nämä vaatimukset? Haluaisin konkreettisen esimerkin, kuten linkin johonkin koneeseen :)

Tyhmä kysymys.

ROCESSOR: minimal (recommended)
Intel Pentium Core 2 Duo E4400 @ 2.0 Ghz, AMD Athlon X2 5000+ @ 2.6 Ghz (Intel Pentium Core 2 @ Duo E6400 @ 2.00 Ghz, AMD Athlon II X2 240 @ 2.8 Ghz)

RAM: minimal (recommended)
1 GB for Windows XP and 1.5GB for Vista / Windows 7 (2 GB)

VIDEO CARD: minimal memory/directX version
(optimal memory/directX version)
512 MB, DirectX 9.0c (1 GB, DirectX 9.0c)

DIRECT X®:
DirectX® version DirectX 9.0c 2008 November (included on disc)

DVD-ROM DRIVE:
DVD 8x (DVD 24x), needed only for installation

SOUND CARD:
DirectX 9.0c compatible (recommended)

HARD DISK:
8 GB

Millainen kone pitäisi olla, että se täyttäisi nämä vaatimukset? Haluaisin konkreettisen esimerkin, kuten linkin johonkin koneeseen :)

Tyhmä kysymys.

Nuo eivät kovin kummoisia vaatimuksia ole, eli koneita löytyy pilvin pimein.
Tarkennatko vähän mitä haluat koneella tehdä, niin pystyy paremmin katsomaan millainen kone tarvitaan.

Nuo eivät kovin kummoisia vaatimuksia ole, eli koneita löytyy pilvin pimein.
Tarkennatko vähän mitä haluat koneella tehdä, niin pystyy paremmin katsomaan millainen kone tarvitaan.

Mä haluan vain ja ainoastaan pelata Heroes of might and magic kutosta :joulu7:

Lisäksi mä voisin tallentaa ja käsitellä sillä kuvia ja surffata netissä.

En tajua koneista mitään. Kävin pyörimässä tänään kaupassa enkä tullut hullua hurskaammaksi. Ja uskalsinko puhua myyjälle? No en.

Suosittele kiltti pliis mulle jotain konetta, jooko? Sellaista, joka sitten kestäisi vähän aikaa.

Mä haluan vain ja ainoastaan pelata Heroes of might and magic kutosta :joulu7:

Lisäksi mä voisin tallentaa ja käsitellä sillä kuvia ja surffata netissä.

En tajua koneista mitään. Kävin pyörimässä tänään kaupassa enkä tullut hullua hurskaammaksi. Ja uskalsinko puhua myyjälle? No en.

Suosittele kiltti pliis mulle jotain konetta, jooko? Sellaista, joka sitten kestäisi vähän aikaa.

Seuraavat kysymykset:
Läppäri vai pöytäkone?
Paljonko se saa maksaa?
Jos pöytäkone niin pitääkö olla valmis paketti vai osaako joku tuttu kasata?

Läppäri olisi kätevin, mutta en mä pane pöytäkonettakaan pahaksi. En tiedä mitä tarkoitat kasaamisella, mutta kuvittelisin osaavani yhdistää keskusyksikön näyttöön jne. Mutta siis mitään kiintolevyjä(?) en osaa asentaa. Eikä mulla ole tuttuja :)

Tuo hinta on hyvä kysymys. Mieluumin kallis kuin halpa, koska viimeksi ostin halvan ja se oli virhe. Joku 700 olisi sellainen mitä olin ajatellut. Mutta voi se olla enemmänkin. Tai vähemmänkin. Mutta jos ei nyt ohan överiksi kuitenkaan.

Läppäri olisi kätevin, mutta en mä pane pöytäkonettakaan pahaksi. En tiedä mitä tarkoitat kasaamisella, mutta kuvittelisin osaavani yhdistää keskusyksikön näyttöön jne. Mutta siis mitään kiintolevyjä(?) en osaa asentaa. Eikä mulla ole tuttuja :)

Tuo hinta on hyvä kysymys. Mieluumin kallis kuin halpa, koska viimeksi ostin halvan ja se oli virhe. Joku 700 olisi sellainen mitä olin ajatellut. Mutta voi se olla enemmänkin. Tai vähemmänkin. Mutta jos ei nyt ohan överiksi kuitenkaan.

Kasaamisella tarkoitin siis sitä, että kaikki koneen komponentit tulisivat erillisinä ja niistä sitten joku osaava kasaisi koneen. Se taitaa olla poissuljettu vaihtoehto.
Pelaamiseen itse aina suosittelen pöytäkonetta, mutta jos tarkoitus on pelata vain yhtä peliä niin kyllä siinä läppärikin menee.
Onko sinulla ennestään näyttöä, näppistä yms. jotka menisivät myös uuden koneen kanssa, vai pitääkö nekin päivittää uudempaan?

Kasaamisella tarkoitin siis sitä, että kaikki koneen komponentit tulisivat erillisinä ja niistä sitten joku osaava kasaisi koneen. Se taitaa olla poissuljettu vaihtoehto.
Pelaamiseen itse aina suosittelen pöytäkonetta, mutta jos tarkoitus on pelata vain yhtä peliä niin kyllä siinä läppärikin menee.
Onko sinulla ennestään näyttöä, näppistä yms. jotka menisivät myös uuden koneen kanssa, vai pitääkö nekin päivittää uudempaan?

Suht. uudet näyttö, näppis ja hiiri voisi löytyä ennestään porukoiden hajonneesta koneesta, mutta en oo varma.

Meillä on täällä kotona 2 macciä surffailuun yms. näpertelyyn, joten kyllä tänne yksi pöytäkönekin mahtuu :)

Pikaisesti katsottuna esim tämä olisi sellainen kone, joka riittäisi myös muihin peleihin, jos jossain vaiheessa innostut.
Tuo menee jo vähän yli ilmoittamastasi hinnasta, mutta noissa halvemmissa on pääosin niin surkeat näytönohjaimet (ellei sitten tarjouksesta löydy joku timantti), että en kehtaa niitä suositella.
Tuossakin koneessa itse asentaisin myös SSD levyn ja Windowsin sitten siihen...

Tuo on nyt vaan yksi esimerkki, varmasti löytyy paljon muitakin. Tuossa on kuitenkin komponentit sitä tasoa teholtaan, että menee ns. normaalissa käytössä pitkään.

Pikaisesti katsottuna esim tämä olisi sellainen kone, joka riittäisi myös muihin peleihin, jos jossain vaiheessa innostut.
Tuo menee jo vähän yli ilmoittamastasi hinnasta, mutta noissa halvemmissa on pääosin niin surkeat näytönohjaimet (ellei sitten tarjouksesta löydy joku timantti), että en kehtaa niitä suositella.
Tuossakin koneessa itse asentaisin myös SSD levyn ja Windowsin sitten siihen...

Tuo on nyt vaan yksi esimerkki, varmasti löytyy paljon muitakin. Tuossa on kuitenkin komponentit sitä tasoa teholtaan, että menee ns. normaalissa käytössä pitkään.

Kiitti! (Mulla on paha vaara ajautua takaisin pelinörtteilyyn, olin nuorena tosi paha, ja nyt oon pari viimevuotta ruokkinut himojani Xboxilla.) Millainen näyttö olis mielestäsi hyvä?

Kiitti! (Mulla on paha vaara ajautua takaisin pelinörtteilyyn, olin nuorena tosi paha, ja nyt oon pari viimevuotta ruokkinut himojani Xboxilla.) Millainen näyttö olis mielestäsi hyvä?

Näytön kanssa on paha sanoa, riippuu paljolti jälleen käyttötarkoituksesta ja omista mieltymyksistä.
Pelatessa tietysti vasteaika ja etenkin input lag on sellaisia asioita, joihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Normikäytössä kuitenkin menee aika monenlaiset näytöt, itse ottaisin ainakin kohtalaisen ison (tällä hetkellä 27" käytössä, eikä ole yhtään liian suuri).

Tällänen Samsungin läppäri käytössä Specs - Laptops NP-RV511I | Samsung PCs ja kysymys kuuluukin, että onko tälle mahdollista tehdä jotakin, kun on alkanut vähän hidastumaan käyttäminen? En vielä haluaisi tätä uusia, kun mahdollisesti ostan tabletin opiskelukäyttöön tämän ollessa kiinteänä koneena kotona, joten ajattelinkin, että onko tähän mahdollista ostaa esim. uusia osia parantamaan tehokkuutta ja/tai tyhjentelemään konetta jotenkin muuten kuin CCleaner ja turhien tiedostojen poistaminen? Mitä olette mieltä?

Tällänen Samsungin läppäri käytössä Specs - Laptops NP-RV511I | Samsung PCs ja kysymys kuuluukin, että onko tälle mahdollista tehdä jotakin, kun on alkanut vähän hidastumaan käyttäminen? En vielä haluaisi tätä uusia, kun mahdollisesti ostan tabletin opiskelukäyttöön tämän ollessa kiinteänä koneena kotona, joten ajattelinkin, että onko tähän mahdollista ostaa esim. uusia osia parantamaan tehokkuutta ja/tai tyhjentelemään konetta jotenkin muuten kuin CCleaner ja turhien tiedostojen poistaminen? Mitä olette mieltä?

Oletko kokeillut kiintolevyn eheytystä? Jos kone on pidemmän aikaa ollut käytössä niin siitä voi olla apua.
Joko Windowsin omalla työkalulla tai sitten esim. Defraglerilla.
Oletko ajanut ccleanerilla myös rekisterin puhdistuksen?

edit:
Yksi vaihtoehto on myös ottaa tarpeelliset tiedostot talteen ja asentaa käyttis kokonaan uusiksi. Siitä ei ainakaan haittaa ole, jos asennus on jokusen vuoden vanha.

Oletko kokeillut kiintolevyn eheytystä? Jos kone on pidemmän aikaa ollut käytössä niin siitä voi olla apua.
Joko Windowsin omalla työkalulla tai sitten esim. Defraglerilla.
Oletko ajanut ccleanerilla myös rekisterin puhdistuksen?

edit:
Yksi vaihtoehto on myös ottaa tarpeelliset tiedostot talteen ja asentaa käyttis kokonaan uusiksi. Siitä ei ainakaan haittaa ole, jos asennus on jokusen vuoden vanha.

Juuri katselin noita eheytyksiä ja koneen mukaan niihin ei juurikaan olisi tarvetta, voisi toki silti tehdä. Rekisterin puhdistusta en ole muuten tehnyt, teenkin sen heti! Ja tosiaan kone ollut käytössä vissiin kolmisen vuotta jo, eli käyttiksen uusiksi vetäminenkin voisi tulla ajankohtaiseksi. Mitähän tämä sitten vaatii?

Juuri katselin noita eheytyksiä ja koneen mukaan niihin ei juurikaan olisi tarvetta, voisi toki silti tehdä. Rekisterin puhdistusta en ole muuten tehnyt, teenkin sen heti! Ja tosiaan kone ollut käytössä vissiin kolmisen vuotta jo, eli käyttiksen uusiksi vetäminenkin voisi tulla ajankohtaiseksi. Mitähän tämä sitten vaatii?

Tuo rekisterin putsaus voi auttaa ja kyllä se eheytyskin kannattaa tehdä.
Onko sulla Windows asennuslevy?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom