Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Siis modeemi, jossa WLAN. Ei oo mitään järkeä vetää sitä pöytäkoneen kautta. Mulla on tollanen ihan Welhon vakiomodeemi ja toimii molemmissa verkoissa loistavasti.

Itse laitan pöytäkoneeseen 20e wlan-kortin niin ei tarvii vetää kaapelia metrikaupalla.
Ei vaan mulla on erikseen modeemi ja WLAN asema.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut ihan hyvin voi vetää piuhan vaikka olisi erikseen wlan boksi.

Lenovo en g505s hintaan 399€. Tekeekö mitään? Olisi ihan plan b koneena ja surffailua varten. Onhan noissa valmiina käyttöä että ei muuta kuin päälle kone ja surffaamaan?

Kuulostaa turhalta ostokselta, vanha halpis olemattomaan käyttöön. Tuli joskus ostettua heräteostoksina läppäreinä just samoihin tarkoituksiin. Lopputulos vaan että takkiin tuli kun ne myi eteenpäin. :P

Eiköhän sillä nettiä selaa.

Huvitttaa muuten yksi Gigantin arvostelu tuosta, jonka otsikko on "Satsaus kannatti":
"Meidän perheessä harkittiin pitkään niin sanotun peruskoneen tilalle vähän suorituskykyisemmän koneen hankintaa. Nyt vajaan viikon käytön jälkeen ei voi muuta kuin todeta, että kyllä kannatti. Wau mikä nopeus!"
:D :D

Tota on siis muuallakin. Tuli asiakaspalaute töissä linkistä joka avasi 404-sivun:
"Juuri on ostettu tehokas kone joten ei ole koneesta kiinni että ei linkit aukene"

Tuli mieleen eräs asiakas, jonka ratkaisu käynnistysongelmaan oli "Annoin olla 2 päivää, ei lähtenyt toimimaan". :D

Kun en mitään koneista ymmärrä, mutta jotenkin on sellainen päähänpinttymä että kasattu kone on parempi kuin valmis kone. Perustelkaa miksi näin? Kun täällä on nyt sellainen tilanne että jokaisessa firmassa tuntuu olevan viikkojen jono koneen kasaukseen kun taas noita valmiita saks suoraan hyllyltä. Esim HP 500-204eo expertiltä tai gigantista hp 500-252eo. Linkittäisin nuo vaihtoehdot mutta en osaa tabletilla leikkaa ja liitä linkkiä toimintoa.

Kun en mitään koneista ymmärrä, mutta jotenkin on sellainen päähänpinttymä että kasattu kone on parempi kuin valmis kone. Perustelkaa miksi näin? Kun täällä on nyt sellainen tilanne että jokaisessa firmassa tuntuu olevan viikkojen jono koneen kasaukseen kun taas noita valmiita saks suoraan hyllyltä. Esim HP 500-204eo expertiltä tai gigantista hp 500-252eo. Linkittäisin nuo vaihtoehdot mutta en osaa tabletilla leikkaa ja liitä linkkiä toimintoa.

Niin no usein se nähdään niin, että itse kasattuna saa parhaan mahdollisen kokoonpanon edullisimmalla mahdollisella hinnalla.
Toki ei ne kasauspalvelut nykyään paljon lisää hintaan tuo.

Valmiissa paketeissa on usein ns. ilmaa hinnassa, jossain enemmän, jossain vähemmän.
Lisäksi osista on usein tingitty, eli esim. prosessori ja/tai näytönohjain ei ole sieltä parhaasta päästä.

Kun itse valitsee osat, niin saa juuri sellaisen koneen, jonka itse haluaa. Lisäksi pääsee valitsemaan minkä valmistajan komponentteja sinne laitetaan, jolla saattaa olla merkittävä vaikutus osien kestävyyden ja takuuasioiden kanssa.

Koneesta saa myös rakennettua juuri sellaisen, joka omaan käyttötarkoitukseen on sopiva.

Tuossa nyt muutama asia, joku muu voi jatkaa...

50€ G3220-prosessori, ei paljoo halvempaa taida olla. :D

Ei vaan, on noissa se etu että windows tulee mukana ja on halpa valmistajalle, se olis kuluttajalle kuitenkin pitkä penni.

Jos käyttö on lähinnä facebook ja wordia, aika sama millasen laatikon ostaa. Jos on valmis laittamaan esim 700€ koneeseen tai käyttöjärjestelmä tai osia on valmiina, ehdottomasti osina.

Ja saa SSD-levyn.

Millä komennolla saa Powershellillä AD:sta listan käyttäjistä, joilla tietty attribuutti on tyhjä? Ja exportattuna tekstitiedostoon?

Get-ADUser -Filter 'teletexterminalidentifier -like "*"' Tällä saisin listan käyttäjistä, joilla on tuossa attribuutissa edes jotain, mutta entäs tyhjä? Tuo tosin tulostaa sen vain PS:iin, mutta tuohon peräänhän saa sitten komennon, joka tekisi tekstitiedoston.

Muistaako kukaan mikä/kenen valmistama laite se oli jolla pystyi ohjailemaan lähes kaikkea kodin elektroniikkaa samalla vehkeelle ihan kattolampuista lähtien? Sellainen tabletin näköinen laite...

Nyt sain vanhan koneen toimimaan ja vanhassa kovossa oli jotain bad sector virheitä. Nyt koneessa on asennettu uusi kovo ja siihen wintoosa. Vanhasta kovosta on tehty kopio työpöydälle ja siinä pitäisi olla kaikki pelastettuna mutta en löydä esim. työpöydälle suoraan tallennettuja kansioita? Miten ne voisi etsiä?
Sitten kun tuossa kansiossa on nyt esim. program files jne eli ihan kaikki ja esim. Windows joten uskaltaako nuo poistaa? Vaikuttaako nuo vanhat kun uudestaan joudun kaikki asentamaan?

Riippuen windowsista että missä työpöytä sijaitsee. Mulla win8 ja löytyy C:\Users\Janne\Desktop
Katso nykyiseltä desktopilta jostain kuvakkeesta oikeeta nappia ja properties että missä hakemissa se sijaitsee niin saat mallin vanhan kovon osoitteeseen.

Seuraava kysymys: miten saan kajarit toimimaan tai siis niistä ääntä ulos. Jostain syystä nyt antaa äänen vain näytöstä. Kun aukaisen oikeasta alakulmasta kajarin kuvan niin vaihtoehtoina digitaaliäänet hdmi, tuo sampan näyttö ja nvidia hdmi output.
Muistan että viimeksi tästä löytyi asetus jossa piti valita kajari mallit 2.1 5.1 jne jne. Nyt en löydä sellaista.

Kun emoon on integroitu äänikortti niin voiko se olla joku realtekin tekemä? Kun jotenkin hämärästi muistelisin että tuossa kajarin kuvassa olisi ennen ollut realtek valikko? Mistä ihmeestä mä tuon ääniasetuksen oiken löydän tain pystyn muuttamaan?

Kun emoon on integroitu äänikortti niin voiko se olla joku realtekin tekemä? Kun jotenkin hämärästi muistelisin että tuossa kajarin kuvassa olisi ennen ollut realtek valikko? Mistä ihmeestä mä tuon ääniasetuksen oiken löydän tain pystyn muuttamaan?

Erittäin usein on integroidut äänikortit Realtekin tekemiä.
Mahtaisiko puuttua ajurit?
Katso löytyykö tuolta:
Realtek

Asun kerrostalossa ja eteiseen tulee kaapeli keskusjakamosta, josta vedän sitten piuhan vieressä oleviin netti 1 tai netti 2 pistokkeisiin, jotka tuovat siis halutessani verkon eri huoneisiin. Jos haluan luoda sisäverkon ja saada laitteilleni sisäiset IP:t, riittääkö, että isken tuohon väliin jonkun modeemin tai reitittimen? Nythän tuo näyttää vain julkista IP:tä verkon laitteille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom