Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tuo oli mulle vastaus, niin ainakin multa on tänään mystisesti suomenkielinen google hävinnyt. Mulla on google.fi aloitussivuna firefoxissa ja se on muuttunut eng.kieliseksi + kun kirjoitan google.fi, niin menee suoraan tonne google.com:n.

Sama homma tapahtunut täälläkin tänään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei muutosta tuollakaan tavalla. Ei vaan halua muuttua suomenkieliseksi:D. Jotenkin mystistä, koska kone on ollut aamusta asti päällä ja aamulla google oli ihan ok. Perussurffailua koneella ja sitten toi outo muutos. Mutta nou hätä, enköhän jää henkiin.

Melkein voisi olla kyseessä jokin haittaohjelma.

Asenna tämä ohjelma

http://dw.com.com/redir?pid=1039960...://www.download.com/3001-8022_4-10399602.html

ja aja se. Ohjelma tutkii ja poistaa haittaohjelmia, jotka saattava juuri vaikuttaa siihen miten selain toimii. Ajossa menee oma aikansa, mutta kannattaa vain tehdä se. Monesti jopa selaus nopeutuu puhdistuksen jälkeen.

Ad-aware on todella tunnettu ja turvallinen ohjelma, joten sen puoleen ei kannata pelätä asentamista.

Päälataussivu:

http://www.download.com/Ad-Aware-SE...045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5

Se kuka jaksaa, niin hakeutukaa polkuun C:\WINDOWS\system32\drivers\etc ja sieltä edioitkaa hosts nimistä tiedostoa.
Jos sieltä löytyy jotain viittauksia googleen, niin ilmottakaa tänne :) Lueskelin nimittäin juttua jossa jokin spyware voi muuttaa ko tiedostoa, joka siten aiheuttaa selailmen virheellisen toiminnan.

Ja tällasta vielä voitte kokeilla. Poistakaa kaikki väliaikaisteidostot ja sivuhistorian Firefoxin kautta. Tools -> options -> cahce välilehti. Työkalut, asetukset, välimuisti.

Yhä löytyy vinkkejä. Saattaa olla että paikallinen nimipalvelin bugailee. Jos osaatte mennä komentokehoitteeseen, niin kirjoittakaa siellä ipconfig /flushdns

Tämän pitäisi myös auttaa jos on ongelmia.

Englanniksi googlen omia ohjeita:

http://www.google.com/support/bin/answer.py?answer=873&query=redirect&topic=0&type=f

Jos tuo oli mulle vastaus, niin ainakin multa on tänään mystisesti suomenkielinen google hävinnyt. Mulla on google.fi aloitussivuna firefoxissa ja se on muuttunut eng.kieliseksi + kun kirjoitan google.fi, niin menee suoraan tonne google.com:n.

Sama homma tapahtunut täälläkin tänään, selaimena Tulikettu.

P2P-aihetta sivuava ongelma. Kun lataa elokuvatiedostoja verkosta, niin useimmiten puoliksi ladattua videota voi katsella jo etukäteen, nähdäkseen onko se se, mitä luulee sen olevan. Mutta jotkin videot eivät avaudu sitten millään ohjelmalla, ei VLC:llä, ei DivX-playerilla, ei VirtualDubilla, ei edes Videofixerillä. Johtuuko tämä vain siitä, että P2P-ohjelma on ladannut videota muuten esim. 20 megaa, mutta ei ole vielä löytänyt sitä ensimmäistä 2 megaa mistään, joten tiedoston alku on "tyhjä" ja sen takia mikään softa ei tunnista tiedostoa videoksi?

Eli bittorrenttia käyttmällä et voi esikatsella mitään yhtä tiettyä pätkää, ennenkuin se on 100 % valmis. Tämä johtuu siitä että se pätkä tulee pienissä palasissa kymmeniltä eri jampoilta. Eli toisin sanoen tiedosto ei ole mitään ennenkuin se on 100 % valmis, se on vain ykkösiä ja nollia :D Torrenteissa esim leffoissa on useasti kansio nimeltä sample. Sen kun rastittaa tulemaan aivan ensiksi, niin sitten sitä voi esikatsella, kun ne useasti vie sen 14 megaa. Sekin tiedosto pitää siis olla 100 % valmis.

Dc++ käyttämällä taasen voit esikatsella puolivalmiita videopäktiä. Kopiot tiedoston jonnekkin muualle ja käytät esimerkiksi DivFix nimistä ohjelmaa joka rakentaa avi pätkän indeksin ja näin voit esikatsella.

Melkein voisi olla kyseessä jokin haittaohjelma.

Asenna tämä ohjelma

http://dw.com.com/redir?pid=1039960...://www.download.com/3001-8022_4-10399602.html

ja aja se. Ohjelma tutkii ja poistaa haittaohjelmia, jotka saattava juuri vaikuttaa siihen miten selain toimii. Ajossa menee oma aikansa, mutta kannattaa vain tehdä se. Monesti jopa selaus nopeutuu puhdistuksen jälkeen.

Ad-aware on todella tunnettu ja turvallinen ohjelma, joten sen puoleen ei kannata pelätä asentamista.

Joo kiitosta vaan kaikista vinkeistä ja vaivannäöstä! Kyllähän nuo ad-awaret yms. on hyvin tuttuja ja käytössä. Itseasiassa kun ajoin spyware doctorin, niin se löysi yhden cookien, jonka poistamisen jälkeen google.fi alkoi taas toimia.

Comodo ilmoitti että: "Firefox is trying to act as a server...". Aluksi en myöntänyt serverioikeuksia (kun en ZoneAlarmissa joutunut antamaan yhdellekään ohjelmalle), mutta jouduin kuitenkin myöntämään että pääsin selailemaan foxilla. Firefox kysyi myös pääsyä internettiin ja se nyt oli selkeä homma.
(1.) Miksi tuo Comodo Firewall kysyi vielä erikseen tuon serveri systeemin?

Application: firefox.exe
Destination: [Any]
Port: [Any]

...ja protokollana: TCP/UDP Out , allow

(2.) Eikös tuo protokolla ole juuri noin OK?

Johtuuko tämä vain siitä, että P2P-ohjelma on ladannut videota muuten esim. 20 megaa, mutta ei ole vielä löytänyt sitä ensimmäistä 2 megaa mistään, joten tiedoston alku on "tyhjä" ja sen takia mikään softa ei tunnista tiedostoa videoksi?

Näin se menee, ainakaan avi muotoisten tiedostojen ei tarvitse olla kokonaisia vaan sitä pystyy streamaamaan niin pitkälle kuin niitä terminaattorin mainitsemia nollia ja ykkösiä peräkkäin löytyy tiedoston alusta eteenpäin.

Uskoisin että jahka eka esim 2 megan kakku videosta on tullut se aukeaa vlceellä. Ja eikös suurin osa torrent ohjelmista osaa näyttää mitkä osat ovat valmiina.

Tietokone ei jostain syystä joskus sammu kun yrittää. Uusia ohjelmia ei pysty kuitenkaan avaamaan ja tulee ponnahdusikkuna "Sovellus ei käynnistynyt koska työasemaa sammutetaan". Toinen ongelma on dc++.n kanssa. Eli kun jotain tiedostoa lataa nopeus on hyvä siihen asti ku siitä on tullut jotain yli 95% jonka jälkeen nopeus laskee alle 3kb/s ja lataus katkeilee välillä. Osaisko joku neuvoo jommankumman ongelman kanssa:worship:

Toinen ongelma on dc++.n kanssa. Eli kun jotain tiedostoa lataa nopeus on hyvä siihen asti ku siitä on tullut jotain yli 95% jonka jälkeen nopeus laskee alle 3kb/s ja lataus katkeilee välillä. Osaisko joku neuvoo jommankumman ongelman kanssa:worship:

Onko sulla Strong dc tai revconnect?

Mikä on/mitä pitäis tehdä kun revconnectilla ei löydy mitään.
Oon koittanu tota active/passive napeja rämplätä mut ei auta.
Ennen toiminut moiteetta mutta nykyään ei!
Neuvokaas si sillee et tämmöne antinörttikin ymmärtää:D

onko porukalla kokemuksia tft näytöistä ja varsinkin DVI:n kautta, onko huomattavissa ero vga-liitäntään??

Onhan näistä varmasti melko monellakin kokemuksia. Itse olen tosi tyytyväinen näyttööni. Vaihdoin 17" CRT -> 19" LCD pari kuukautta sitten. Netistä olen lukenut, että LCD-näytöt, joissa on pelkkä VGA-liitin, ovat yleensä todella hyvän kuvanlaadun omaavia. Näytöissä, joissa on molemmat liitännät (vga ja dvi), vga-liitäntä on tavallaan "varaliitin" ja näinollen se ei ole niin hyvä laatuinen kuin näytöissä, joissa on pelkkä VGA.

Siis jos ostat, niin osta DVI-liittimellä oleva (teoriassahan tämä on parempi kuin VGA) ja käytä sitä DVI:n kautta. Mutta jos esim. koneessa ei ole DVI-ulostuloa niin osta näyttö, jossa on pelkkä VGA.

pistin vanhasta koneesta kovon tyhjäksi ja jaoin 2 osaa, nyt koitan asentaa winkkua, vaan failurea puskee.
mitä tehdä??
(tyhjensin siis kokonaan vanhankoneen)
2 eri dvd asemalla olen koittanut.

Mulla on rmdc++

Onko se semmonen, jossa saa ladattua yhtä tiedostoa monelta? Jos on niin tuo kuvaus kuulostaa siltä, että kun muiden osuudet on ladattu niin jäljelle jää tietenkin hitain jakaja. Silloin kun vaihtaa jakajaa niin yleensä tulee loppukin suht nopeaa.

pistin vanhasta koneesta kovon tyhjäksi ja jaoin 2 osaa, nyt koitan asentaa winkkua, vaan failurea puskee.
mitä tehdä??
(tyhjensin siis kokonaan vanhankoneen)
2 eri dvd asemalla olen koittanut.

kone on fujitsu siemens, joka ilmeisesti tarvii fujitsu siemens windows levyn, olettaisin, pystyisköhän tohon vaihtamaan biosia?
jos vaihtaa biosin niin onko siellä valmiina jotkut ok asetukset vai pitääkö kaikkki pistää itse?

Suositut

Back
Ylös Bottom