Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Pystyykö jenkkiläppäreissä/tietokoneissa (eli jotka hankittu/ostettu jenkeissä/jenkeistä) toistamaan suomalaisia (Suomessa tehtyjä) dvd-levyjä? Onko kenelläkään kokemusta tästä?
Pitäisi pikaisesti saada selville, jotta tiedän mitä ostaa isälle synttärilahjaksi. :)

En usko, että tuota ongelmaa esiintyy niinkään, kun kyse on tietokoneesta, eikä pelkästä DVD -soittimesta. Lähinnä joudut ostamaan adapterin, että saat laturiin koneen.

Pystyykö jenkkiläppäreissä/tietokoneissa (eli jotka hankittu/ostettu jenkeissä/jenkeistä) toistamaan suomalaisia (Suomessa tehtyjä) dvd-levyjä? Onko kenelläkään kokemusta tästä?
Pitäisi pikaisesti saada selville, jotta tiedän mitä ostaa isälle synttärilahjaksi. :)

Kyllä luulen että niissä on paikallinen region code(usa=1), eurooppa=2.
Olen muutaman dvd-soittimen muuttanut aluevapaaksi, tietokoneen dvd-asemia en, ei ole ollut tarvetta.
Mutta, muistaakseni tietokoneen dvd-aseman aluekoodin voi muuttaa muutaman kerran, esim 5 kertaa, sen jälkeen se jää siihen, mikä on viimeksi asetettu.
Joitakin ohjelmia/"crackejä" löytyy myös millä aluekoodin saa muutettua haluamakseen, tai arvoksi=o, joka tarkoittaa aluevapaata, kaikki käy.

Kuten jo todettu regionin pystyy muuttamaan, esim täällä pitäis löytyä neuvot, kun soittimen tarkka malli on selvillä
http://www.videohelp.com/dvdhacks

Windows Vista voi haistaa pitkän ja haisevan vitun mun puolesta :lol2:

Asensin vihdoin ja viimein winukka seiskan, niin kaikki mun aikaisemmat probleemat hävis ku pieru saharaan :D.

Yleensä suomalaiset DVDt on aluekoodittomia. Kannattaa lukaista leffan kotelosta. Kuten tänne jo kirjoitettiin niin tietokoneissa käyttäjä voi asettaa aluekoodin ostomaasta riippumatta ja tuon voi muutaman kerran vaihtaa.

Voi elämä...

Ei olis pitänyt alkaa juhlia vielä tän seiskan kanssa..

Asentelin tuossa päivityksiä, päivitysten valmistuttua kone ilmoitti iloisesti, että yksi päivitys kusi..

Luin wintoosan ohjeita tuohon päivitysongelmaan liittyen ja yritin yhtä kikkaa, joka osoittautui täysin turhaksi
(Click the Start button , type Run in the search box, and then, in the results list, click Run.
Copy the following text, and then paste it into the Run text box:
Cmd /c ren %systemroot%\System32\Spupdsvc.exe Spupdsvc.old
Click OK.
Run Windows Update again
).

Apuvaaa:

sdfsdf.webp

:(

+ Kuuluuko tässä seiskassa (64-bit) olla KAKSI Program Files kansiota?

Toinen on nimeltään Program Files ja toinen Program Files (x86).

Jotain servicepäkkiä just laittelin, niin kone jäi johonkin ihme luuppiin. Aina restartin jälkeen alkoi asentelemaan uusiksi sitä servicepäkkiä. Jossain vaiheessa huomasi kai sen itsekin ja rupsutti jotain start up korjausta tuntikausia, mutta toimii nyt.

Kaksi program filesiä on täälläkin.

Miten tuon käyttäjäoikeuskontrollin saa muuten pois? Sotkee vaihteeksi ihan täysillä kaikkea.

Voi elämä...

Ei olis pitänyt alkaa juhlia vielä tän seiskan kanssa..

Asentelin tuossa päivityksiä, päivitysten valmistuttua kone ilmoitti iloisesti, että yksi päivitys kusi..

Luin wintoosan ohjeita tuohon päivitysongelmaan liittyen ja yritin yhtä kikkaa, joka osoittautui täysin turhaksi
(Click the Start button , type Run in the search box, and then, in the results list, click Run.
Copy the following text, and then paste it into the Run text box:
Cmd /c ren %systemroot%\System32\Spupdsvc.exe Spupdsvc.old
Click OK.
Run Windows Update again
).

Apuvaaa:

katso liitettä 68598

:(

+ Kuuluuko tässä seiskassa (64-bit) olla KAKSI Program Files kansiota?

Toinen on nimeltään Program Files ja toinen Program Files (x86).
Kuuluu, toinen on 32-bit ohjelmille.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
On ollu tapana väijyä formulat netistä kuva telkkuun siirrettynä HDMI-kaapelin avulla ja tänään olin into piukeena kun ekaa kertaa virittelin mun uutta 40" leditelkkua tohon läppäriin kiinni. Kuva näyttiki sitten tolta:

IMAG0194.webp

Ei vittu! Jotain värihäiriötä tossa on, ruutu on ihan helvetin punainen joka puolelta. Mistä toi vois johtua?
Näyttiksen ajurit pitää kokeilla päivittää, mut siihen loppuu mun osaaminen.

Onhan piuhat varmasti tiukasti kiinni? Sekä näytön takana että läppärissä?
Joskus koulun koneella oli lisänäyttö lilan värinen ja siihen tuo johtojen kanssa kikkailu auttoi.

Pari juttua.

Mulla on muistitikku, mutta se on kirjoitussuojattu, eikä sille voi tehä mitään. Sanoo että se pitäis alustaa et vois käyttää, mutta ei voi alustaa koska se on kirjoitussuojattu.

Sitten, saanko tikulle leffan silleen, että siinä on tekstitykset samassa paketissa? Että ne olisi itse videossa ne tekstit? Jos vaikka laittais tikun kiinni LG:hen, niin että sillä kun videota katsoo, niin tekstitykset näkyisi myös.

Kysymys facebookista. Pystyykö itsensä piilottamaan keskustelussa tietyiltä henkilöiltä? ja miten tämä tehdään?

Itsellä on yksi kaveri joka ei näy minulla keskustelupalkissa, vaikka samaan aikaan juttelee saman henkilön kanssa, jonka kanssa itsekkin keskustelen.. eli WTF?

Kysymys facebookista. Pystyykö itsensä piilottamaan keskustelussa tietyiltä henkilöiltä? ja miten tämä tehdään?

Itsellä on yksi kaveri joka ei näy minulla keskustelupalkissa, vaikka samaan aikaan juttelee saman henkilön kanssa, jonka kanssa itsekkin keskustelen.. eli WTF?

Pystyy kun jaat kaverit eri ryhmiin, olet online sitten vain tietyille ihmisille. En just hetkeen ole tuota katsonut mutta noin se toimi aiemmin..

Pari juttua.

Mulla on muistitikku, mutta se on kirjoitussuojattu, eikä sille voi tehä mitään. Sanoo että se pitäis alustaa et vois käyttää, mutta ei voi alustaa koska se on kirjoitussuojattu.

Sitten, saanko tikulle leffan silleen, että siinä on tekstitykset samassa paketissa? Että ne olisi itse videossa ne tekstit? Jos vaikka laittais tikun kiinni LG:hen, niin että sillä kun videota katsoo, niin tekstitykset näkyisi myös.

Eka kohta: http://www.tomshardware.co.uk/forum/77357-35-remove-write-protection-memory-stick tosta pääsee varmaan eteenpäin, en lukenut vastauksia.
Toka kohta: mikä LG malli?

Öö LG:n mallia en muista, voin katsoa aamulla. Mites, saisko tuon toimimaan jotenkin PS3 avulla? langaton median jako, tai jotain?

Suositut

Back
Ylös Bottom